Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De vulopening zit naast de aandrijfas.
Misschien een verbrande klep of zo iets daar kunnen ze verder prima om lopen nadeel is dat je de katalysator om zeep helpt door de on verbrande benzine.
Door middel van pers lucht in de betreffende cilinder met beide kleppen op dicht kunnen ze aan het geluid van de ontsnappende lucht vaststellen waar het mis gaat zonder je blok geheel te demonteren.
Als ik jouw was zou ik eerst eens even bij een deskundige garage een goede diagnose laten stellen.
Een deel revisie van een kop kan bijvoorbeeld lonend zijn tegenover een blok van een demontage bedrijf waar je eigenlijk de geschiedenis niet van kent.
Volgens mij moet je motor helemaal aan bonken of niet?
Dat ligt er aan of je een gokje wilt gaan wagen?
Die van ons heet koekie (iedereen zij wat heb je nu voor een koektrommel gekocht?) dus die naam is blijven hangen.
We hebben tegenwoordig 2 van die kleine dingen de ander is een Subaru justy 3gx wat eigenlijk van onderen het zelfde ding is maar met een Suzuki motor en 4×4.
Wij zijn inmiddels zowel aan koekie en subje aardig gehecht geraakt.
Ik reed eerst met koekie maar na het ongeluk dat we met de Saab van mijn partner hebben gehad kwam subje in beeld en toen hebben we van auto geruild.
Onze agila wordt ook regelmatig onder gekwijld door onze hond.
Ik heb een geïmproviseerd honden rek in de kofferbak bestaande uit 2 oude Saab honden rekken.
Anders is het geen zitten meer op de achterbank voor de kids.
Wordt je niet vrolijk van zulke prijzen voor 2 sleutels.
Beetje laat maar sleutel en ecu zijn aan elkaar gekoppeld.
Als je spul van de sloperij wilt gebruiken zal je dus een combinatie ecu, sloten en sleutels moeten halen.
Zit waarschijnlijk stof in de schakelaar deze kan je voorzichtig uit elkaar halen en schoon maken dan zie die het weer moeten doen.
Onze agila a 1.2 uit 2004 heeft permanent brandend lampje bij uitlezen zijn er 10 storingen aanwezig.
De sensoren die de storingen zouden geven zijn echter niet stuk als ik de sensor waarden uitlees werken ze gewoon volgens de waarden die ze zouden moeten geven.
De auto rijd verder prima en gaat gewoon door de keuring ik heb maar besloten mij er niet aan te storen en door te rijden.
Als iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn ben ik wel benieuwd.
4 bouten loden je pakt de hele stoel er uit.
In geval van stoelairbag auto van contact sleutel in je broekzak houden en dan zit er alleen nog een stekker onder je stoel die los moet.
Pas als je de stoel weer gemonteerd en stekker ingeplugd hebt mag die weer op contact.
Doe je dit niet heb je een foutmelding airbags.
Motoren willen nog wel eens vol zitten met dikke zwarte prut genaamd blacksludge.
Daar is snel achter te komen door even onder de oliedop te kijken je ziet het zo zitten.
Bakken en vooral de bakken van het Suzuki type willen wat ruimte op de lagers krijgen waardoor ze hoorbaar worden.
Wat je ook tegen kan komen zijn voorwielen die onder een iets wat te groot camber lijken te staan als dit het geval is zijn er te lange imitatie draagarmen gemonteerd.
Startmotor en contact blokje zijn dingen die je proefondervindelijk zal moeten uitwisselen.
Ik weet niet hoe handig je bent maar de startmotor is niet heel moeilijk het moet alleen van onder af en voor je begint moet de accu los.
Voor het contact blokje zou ik zeggen even op de sloop een agila van dit onderdeel ontdoen en foto’s maken hoe het zat.
Denk dat de startmotor niet helemaal zuiver meer is.
Maar zou ook in het contact blokje achter het contactslot kunnen zitten.
Dan moet inderdaad de hele bumper er af.
Bumper zit rondom met dezelfde sluitingen vast als ook boven op de bumper te zien zijn.
Je wip het midden pennetje zo naar boven en je pakt ze erna zo uit.
Dan zou ik de tank zo goed als leeg rijden en de tank er onder vandaan halen.
Als het stuk boven de tank geen roest schade heeft kan je de remleiding ook deels vernieuwen.
Je kan knelkoppelingen voor remleidingen krijgen en een stukje koperen leiding.
Weet je het zeker dat er 10w40 in moet ik heb zelf ook een agila uit 2004 en gebruik altijd 5w40.
Kon ook eigenlijk niks anders zijn. :good-job:
Heb je het knipperlicht relais al geprobeerd te vervangen?
Zolang je olie verbruik wat in de gaten houdt kan je wel door.
Ik zou doorzetten met af en toe een middeltje aan de brandstof toe te voegen.
Je andere optie is een revisie van het onderblok of een andere motor.
Ligt er aan of je van gokken houd!?
8 bar is laag maar je motor heeft wel compressie en het verschil tussen de cilinders is belangrijker tussen de laagste en hoogste mag een bar verschil tussen zitten.
Dit kan heel goed de reden zijn van je hoge olie verbruik.
Denk dan aan vastzittende zuigerveren of beschadigingen in je cilinder-wand.
Bij het eerste kan de oplossing in een reinigings-middel bij de brandstof liggen maar daar moet je veel geluk bij hebben dat de zuigerveren los komen.
Ooit een soortgelijk iets met mijn Saab 9-5 gehad een deurmotor uit een b vectra (zijn exact dezelfde dingen bedankt gm) was de oplossing.
Delphi werkt trouwens ook erg mooi op opel.
Het knipperen betekent dat van 1 of meerdere cilinders de inspuiting is uitgeschakeld om de motor of Catalisator te beschermen.
Je komt er alleen achter door idd uit te laten lezen wat er mis gaat!
-
AuteurBerichten