Mijn eerste Opel, start soms niet

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Mijn eerste Opel, start soms niet

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368773
    Kaylee Bailey
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 September 2019

      Goedenacht allemaal, (korte versie onderaan)

      Sinds kort ben ik de trotse eigenaresse van een Opel Agila 2.1 uit 2003.

      Mijn Wagila doet het prima en nadat ik haar nieuwe voorbanden, nieuwe (van de sloop gehaald en gespoten) velgjes en prachtige stoelhoezen heb gegeven zijn we dikke maatjes.

      Nou wil het wel eens zo zijn dat ik ergens geparkeerd heb om inkopen te doen. Omdat ze het waarschijnlijk niet ermee eens is dat zij niet mee naar binnen mag, start ze daarna niet meer. Dit nou toevallig al twee keer bij dezelfde groothandel. De heren duwen ‘m graag voor me aan, maar ik vind het toch een beetje gênant.

      Nou wil ik als jongedame die binnenkort uit huis gaat niet elke keer mijn vader hoeven bellen als er wat is, want dat moet ik ook prima zelf kunnen. Dus ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen.

      Kortom:

      Agila 2.1 uit 2003 (apk Nov) rijdt prima, valt niet uit. Start koud goed, warm ook. Maar soms start ie dus warm niet. Je hoort niks als je de sleutel omdraait, er branden (volgens mij) de juiste lampjes, met aanduwen start ie wel. Schijnt nieuwe accu in te zitten maar ik denk dat het daar niet aan ligt (daarna nog 3 geparkeerd en startte daarna wel)

      Waar begin ik mijn zoektocht?

      De groeten!

      #18368785
      tanisha
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2010

        Denk dat de startmotor niet helemaal zuiver meer is.

        Maar zou ook in het contact blokje achter het contactslot kunnen zitten.

        #18368796
        Kaylee Bailey
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 September 2019

          Kan ik zelf naar de startmotor kijken/iets eraan doen of is dat echt iets voor de garage?

          Met dat contactslot ga ik aan de gang.

          #18368810
          tanisha
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2010

            Startmotor en contact blokje zijn dingen die je proefondervindelijk zal moeten uitwisselen.

            Ik weet niet hoe handig je bent maar de startmotor is niet heel moeilijk het moet alleen van onder af en voor je begint moet de accu los.

            Voor het contact blokje zou ik zeggen even op de sloop een agila van dit onderdeel ontdoen en foto’s maken hoe het zat.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.