Motormanagement knippert en auto klinkt als “trekker”

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Motormanagement knippert en auto klinkt als “trekker”

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356300
    starter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 January 2013

      Ongeveer 4 weken geleden is de ECU van mijn Meriva 1.6 8v vervangen. Auto reed prima…tot vandaag. Motormanagement brandt weer en auto klinkt als een trekker. Bij optrekken moet ik redelijk gas geven om afslaan te voorkomen.

      Stationair schudt de auto. Bij iets hogere snelheid knippert het management lampje. Wat kan dit nu weer zijn?

      Auto direct laten staan? Of kan er nog in gereden worden, of veroorzaak ik dan meer schade (ivm MS van mijn vrouw, zijn we afhankelijk van de auto).

       

       

       

      #18356304
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Hi, je moet ecu uitlezen, heb je een opcom?
        Als motormanagement knippert, dan er is een misfire.

        #18356307
        tanisha
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 August 2010

          Delphi werkt trouwens ook erg mooi op opel.

          Het knipperen betekent dat van 1 of meerdere cilinders de inspuiting is uitgeschakeld om de motor of Catalisator te beschermen.

          Je komt er alleen achter door idd uit te laten lezen wat er mis gaat!

          #18356309
          starter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 January 2013

            Dank, heb ANWB gebeld. Hoop dat die de auto kan uitlezen. Garage vraagt hoofdprijs en heb zelf geen OBD/Opcom.

            Als sprake is van misfire, wat kan hier de oorzaak van zijn? Bobine? Bougies?

            En zo ja, is dat zelf te vervangen?

            #18356313
            starter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 January 2013

              UPDATE: ANWB is geweest. Misfire cylinder 4. Bougie verwijderd en deze was helemaal zwart verkoold. Schoongemaakt, puntjes wat dichter geknepen en motor draait weer als een zonnetje.

              Ook nog compressietest gedaan, maar dat vond ie aan de lage kant, 8 atm.

              Verder nog bedrading getest (beetje water morsen op bekabeling bobine, en met schroevendraaier kijken of er vonken optreden. Gelukkig niet. Dus das ook o.k.

              Waarschijnlijk zijn de bougies verontreinigd door mijn toevoeging van Wynn’s injector reiniger icm kleine afstanden rijden.

              Morgen direct maar afspraak maken om bougies te vervangen…..

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.