Olie vraag

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Olie vraag

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366879
    Bianca Oosterhuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2019

      Hallo

      Ik heb 2 dagen gelden een Opel agila aangeschaft nu merk ik dat de olie erg laag staat en wilde dit dus bijvullen. Alleen nu staat in het boekje dat er 10w40 in zit, maar ik heb alleen een fles 15w40 staan. Zou dit kwaad kunnen? Ik heb hiervoor alleen auto’s gehad waar 15w40 in ging dus ben hierin nogal een leek. Het is overigens een Opel Agila 1.2 uit 2004.

       

      Alvast bedankt.

      Groetjes Bianca

      #18366881
      Ronny530
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 February 2019

        10 is de dikte in de winter en 40 in de zomer de olie die u heeft staan is 15 qua dikte in de winter maar voor de zomer gelijk. Als het allebei synthetische olie is kan dat best samen gaan. Let wel op dat u niet teveel bijvult want het oliepeil dient het midden van min en max te zijn en dus niet tot max afvullen.

        #18366889
        tanisha
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 August 2010

          Weet je het zeker dat er 10w40 in moet ik heb zelf ook een agila uit 2004 en gebruik altijd 5w40.

          #18366890
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Met koude motor altijd tot het Max streepje bijvullen, met warme motor niet!

            15W40 15 staat niet voor winter, maar de viscositeit in koude toestand. Aangezien de 1.2 een ketting motor is en nogal eens wil rammelen bij koude start zou ik er liefst geen 15W40 in doen.

             

            Tevens controleren of de olie die er in moet en in gaat beide minerale of synthetisch is en niet samen mengen als ze verschillend zijn.

            In opels gaat meestal synthetisch olie.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.