te lage compressie cylinder 4?

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila te lage compressie cylinder 4?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356585
    starter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 January 2013

      Nav motorstoring bleek dat cylinder 4 misfire gaf. ANWB stelde vast dat bougie helemaal verkoold was en heeft daarom compressietest gedaan. Die kwam uit op 8bar. Wat volgens de ANWB medewerker erg laag is.

      Vervolgens alle bougies bij dealer laten vervangen. Overige 3 bougies zagen er erg netjes uit.

      Vragen: is 8bar inderdaad erg laag? Verklaart dit het olieverbruik (ongeveer 300ml per 1500 km).

      Meriva 2004, 1.6 8V

      #18356615
      tanisha
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2010

        8 bar is laag maar je motor heeft wel compressie en het verschil tussen de cilinders is belangrijker tussen de laagste en hoogste mag een bar verschil tussen zitten.

        Dit kan heel goed de reden zijn van je hoge olie verbruik.

        Denk dan aan vastzittende zuigerveren of beschadigingen in je cilinder-wand.

        Bij het eerste kan de oplossing in een reinigings-middel bij de brandstof liggen maar daar moet je veel geluk bij hebben dat de zuigerveren los komen.

        #18356713
        starter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2013

          Dank je tanisha. Ik had al Wynn’s Injector Cleaner gebruikt. Ik dacht zelf dat de aanslag van de bougie daar van kwam. Dit leek de medewerker van de ANWB onwaarschijnlijk.

          Bij het vervangen van de bougies bleken de andere brandschoon. En het (lichte) olieverbruik bestond al voor het gebruik van de Wynn’s cleaner. Ik heb de cleaner gebruikt na vervangen van de ECU.

          Het onderlinge verschil in Bar bij de verschillende cylinders weet ik niet. Maar….zou dit probleem leiden tot een kort(ere) levensduur van de motor?

          #18356728
          tanisha
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 August 2010

            Zolang je olie verbruik wat in de gaten houdt kan je wel door.

            Ik zou doorzetten met af en toe een middeltje aan de brandstof toe te voegen.

            Je andere optie is een revisie van het onderblok of een andere motor.

            #18356831
            starter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 January 2013

              Dank je Tanisha.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.