Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey, hoe is het. Dat is een tijd geleden dat we elkaar gesproken hebben. Ja ik hoop dat we elkaar een keer spotten.
En hier ging ie nog niet eens volgas …. dit was denk ik +/- 6500-7000 toeren :D
Ja dat klopt idd…. ;)
19 februari 2013 om 17:03 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096146Ja turbo is ff anders haha…. maar goed daar haal je wel ff meer uit. Wij mogen alleen met gewone motoren rijden…
18 februari 2013 om 18:01 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096144Nou dat weet ik zeker… mijn kever weegt 700kg en dat is denk ik al vliegen, bij jou is het net een straaljager :wors
18 februari 2013 om 17:19 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096142Gaaf ding… Motor ook zeer netjes opgebouwd… Dat is net een rijdende vliegtuig, die beleving is niet normaal..
Mijn motor komt net van de testbank af met geflowde kop, omega zuigers, drijfstangen , cat cams nokkenassen, direct to head throttle bodys (jenvey), DTA, nokkenassen zijn erg tam … resultaat 245pk en 245nm (koppel is wat laag door de nokkenassen). Dus dat moet jij ook makkelijk halen… :wub
Mijn motor komt in een verlaagde kever #64
Haha, ik was idd heel erg blij. Had de motor gedeeltelijk zelf gebouwd dus het blijft spannend als ie op 8500 toeren gaat ;)
Hier een filmpje van mijn motor op de testbak, is afgelopen zaterdag afgesteld…
http://youtu.be/EqR1gT_pj7gMijn tuner had nog een setje op de plank liggen dus ik had geen keus, op mijn reserve motor laat ik mijn gewone
jenvey gasklephuizen zitten… Kan ik de motor snel wisselen ;)Hier een filmpje van mijn motor op de testbank…. :wub
Je hebt ook stoters waar het hydraulische gedeelte er wordt uitgehaald en er een stalen of aluminium busje wordt terug geplaatst. Kijk bij bijv. maar QED motorsport…
Gewoon deze kopen als je met throttle body’s wilt gaan rijden :D , ik heb ze net aangeschaft voor op mijn motor in combinatie met DTA. Heb je geen inlaatspruitstuk nodig ;)
Voor mijn motor (C20XE) in mijn verlaagde kever heb ik net deze throttle body’s aangeschaft, dit in combinatie met aangepaste cilinderkop, hoge compressie zuigers,tandwielen en DTA hoop ik toch wat meer vermogen te krijgen.
5 februari 2013 om 19:05 In reactie op: Koppel / Vermogenskromen VS Luchtinlaat diameter / lengte ? #18096254Deze heb ik net op mijn c20xe geplaatst, hij gaat zaterdag de testbank op
Tja, is wel vragen om problemen. In een distributieriem zit een heel klein laagje. Als je hem voor de eerste keer spant, slijt dat laagje in. Zo komt er iets meer speling. Ga je de snaar weer gebruiken en je gaat hem spannen, span je hem dus echt op de snaar en niet meer op dat eerste laagje. Dit is iets wat een hoop mensen niet weten, ik heb toevallig een kennis bij Gates ;) en wat kost een snaartje nou (wel €30,-) Wil je daar problemen van hebben ?? Ik zelf gebruik alleen nog maar snaren van kent cams. Dit zijn versterkte snaren (race), ik heb 1 een keer een gebroken riem bij een c20xe gehad, dat gaat met nooit meer gebeuren. Deze riemen kosten alleen wel € 80.-
Ik rij nu sinds 2 jaar in de keverklasse met natuurlijk achter mijn rug een opel 2.0 16V,
lekker aangepakt met ook DTA en Jenvey gasklephuizen ….Gr.
Johan LouweHey Jomanta,
Het manta’tje ligt lekker uit elkaar zie ik. Als hij nog in elkaar stond had ik nog wel plekje in Schoorl voorje.
Tjee, je ben egt lekker bezig, doet me goed dat je nog steeds blij bent met de LT :)
Ga je een standaard motor in de CC zetten ???Nog gecondoleerd met je schoonpa .
Gr.
Johan Louwe@louwe 16 klepper wrote:
@Shrek! wrote:
Hallo Stephan,
Leuk om te zien dat mijn oude kadettje weer goed terecht gekomen is.
Zou je mij even willen mailen, ik hou namelijk graag in de gaten
waar shrek is en hoe het er mee staat.
Ik ben de eigenaar voordat Hanno de kadett had, Ed die hier boven staat heeft de auto gebouwd ;), dus info kan je aan allebei vragen.
Kijk ook maar even op http://www.louwecars.tk” onclick=”window.open(this.href);return false; , daar staat ie nog steeds op te pronken.
Ik ben nog met de c bij rtl autowereld geweest, veronica blad heeft ie gestaan en Total tuning
Ed heeft er nog mee in GTI Tuning en design gestaan.@ Louwe 16 klepper: Hey naamgenoot, jij houdt ook lekker vol hier op het forum.
jep ben 1 van de oudgedienden hiero :thumb :thumb
doe jij nog wel wat met opel????
je had later toch een manta cc??? ;) :hmmzGr.
Johan LouweHey Louwe,
Tja dat klopt, een donker grijze CC met 2.0 16V, daar rijdt nu jomanta in. Was gexporteerd naar duitsland en nu staat ie weer op zijn eigen kenteken
geregistreert in Nederland.
Ik heb nog 1 c-kadettje en een corsa C voor de vrouw, zelf heb ik en Galant 2.4 GDI Automaat Station.
De opeltjes hebben het veld moeten ruimen voor mijn nieuwe hobby, crossen in de keverklasse ;)
Gaat een hoop tijd (16 wedstrijden) en geld in zitten, kijk maar op http://racingteamhoexum.hyves.nlGr.
Johan
@Kadett C wrote:
@asconahobbyist wrote:
volgens mij heeft er in deze kadett ook nog eens een 1.4 blok gehangen,althans,dat was de bedoeling.
De toenmalige eigenaar (in 2003) heeft dat nog eens bij mij opgehaald.Ehm… was dat in een loods in Oudekerk ofzo? Zo ja, dan was ik dat. Kwam uit een rode Kadett E, waar een 2.0 in gekomen was.
Dan was het niet Shrek, maar een andere Kadett, op dat moment al 12 jaar in die kleur (het groen van een Cita Gilera).
Die 1.4 was niet voor die auto, maar voor één van m’n andere Kadettjes bedoeld. Project is er nooit van gekomen, auto is gesloopt.
Het was de bedoeling hier een hele lichte sprinter van te maken in de kleine motorenklasse. De 1.4 was als bedoeling voor de passing, uiteindelijk had er een 1.3 16v in moeten komen. Nooit gedaan overigens…Groeten, MArk
Maar sorry voor het kapen, dus weer on Topic:
Helaas niet dezelfde kleur als Shrek!, de kleur van Shrek is geen bestaande kleur en zal je ook niet vinden ;). Het is een eigen gemaakte kleur, er lijken er wel een paar bijna op. Ik heb de kleur verhoudingen hier nog liggen steeff ;), mocht er een keer wat gebeuren met shrekkie …..
On topic:
Olie+ oliefilter is altijd goed.
Misschien kleppen even stellen, zijn niet hydraulisch.
De cilinderkop is er in 2000 (dacht ik) afgeweest, toen is voor het laatst de koelvloeistof vervangen.
Misschien is het een keer goed om de carbs te laten afstellen, ik weet niet of hanno dat heeft laten doen, ik zou het
toen gaan doen, maar toen kwam er een nieuwe eigenaar….. :cry
Wil je meer weten mail maar: johanlouwe@hotmail.comGr.
Johan@2000 wrote:
@Shrek! wrote:
Hallo Stephan,
Leuk om te zien dat mijn oude kadettje weer goed terecht gekomen is.
Zou je mij even willen mailen, ik hou namelijk graag in de gaten
waar shrek is en hoe het er mee staat.
Ik ben de eigenaar voordat Hanno de kadett had, Ed die hier boven staat heeft de auto gebouwd ;), dus info kan je aan allebei vragen.
Kijk ook maar even op http://www.louwecars.tk” onclick=”window.open(this.href);return false; , daar staat ie nog steeds op te pronken.
Ik ben nog met de c bij rtl autowereld geweest, veronica blad heeft ie gestaan en Total tuning
Ed heeft er nog mee in GTI Tuning en design gestaan.@ Louwe 16 klepper: Hey naamgenoot, jij houdt ook lekker vol hier op het forum.
Gr.
Johan LouweHe, brandweerman :thumbup Lekker druk gehad met de duinbrandjes de laatste tijd? -offtopic
Hey,
hoe is ie, je we hebben het pittig druk gehad haha. Gelukkig is het nu al en tijdje stil, houden zo ;)
Hallo Stephan,
Leuk om te zien dat mijn oude kadettje weer goed terecht gekomen is.
Zou je mij even willen mailen, ik hou namelijk graag in de gaten
waar shrek is en hoe het er mee staat.
Ik ben de eigenaar voordat Hanno de kadett had, Ed die hier boven staat heeft de auto gebouwd ;), dus info kan je aan allebei vragen.
Kijk ook maar even op http://www.louwecars.tk” onclick=”window.open(this.href);return false; , daar staat ie nog steeds op te pronken.
Ik ben nog met de c bij rtl autowereld geweest, veronica blad heeft ie gestaan en Total tuning
Ed heeft er nog mee in GTI Tuning en design gestaan.@ Louwe 16 klepper: Hey naamgenoot, jij houdt ook lekker vol hier op het forum.
Gr.
Johan Louweorigineel gepost door tuitje
hij zal ook zo mooi blijven,dat beloof ik je……….Daar hou ik je aan :D
origineel gepost door tuitje
ben er zelf ook geweest. was erg gezellig.
in de middag een klein ritjes in de omgeving gemaakt.
en daarna lekker een hapje eten in het restaurant.
ik was zelf met “shrek” zie foto.Hij blijft zo mooooiiiiiiiiiiiiiiiiiii :wub
origineel gepost door Lex
blauwe manta b met rolkooi gespot bij Swifterbanttoevallig mijn oude, die is gister verkocht en is richting zwolle gegaan.
Zat ie vol met deuken en zag er niet uit ??Oke, maar je krijgt hem wel op kenteken met een 16V ????
Kijk mijn oude liefde :wub. Dat doet me goed Johan. hij staat lekker binnen
Kenteken is eraf zie ik :(. Wil je hem op duits kenteken gaan zetten??
Of gewoon voor de heb laten staan :D -
AuteurBerichten