AUTOCROSS TOPIC

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint AUTOCROSS TOPIC

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 446)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206177
    crosserke
      Lid sinds:
      12 March 2005

      Omdat er hier toch wel wat auto/rallycrossers op het forum zitten, hier kan je nu je tips en ervaringen uitwisselen.

      #17344635
      stoppelflieger
        Lid sinds:
        14 January 2007

        Ha kerel das een goed idee!
        inderdaad iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen wat betreft opel motoren.
        Ik heb honda gereden suzuki en een sierra heb ik nog in mijn bezit en 2 opels.
        Honda is op een harde baan snel maar zand:thumbdown
        suzuki was overal wat minder maar oerbetrouwbaar 3 manches zonder koelwater en na het monteren van een andere koeler geen druk in het koelsysteem!
        opel ook goed en betrouwbaar maar origineel niet zo snel 8v dan wel.
        en welke klasse rij jij?

        #17344636
        AstraLaVista
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 July 2006

          Geweldig idee, ik kon het wel zelf bedacht hebben :P!

          Mjah ik rij dus nu 4 jaar.
          2003: Kadett C20SEH van een vriend van me, in de damesklasse en een keer nachtcross.
          2004: Ford Fiesta 1.6 8v, m’n eerste EIGEN crossauto, maar ik vond em niet goed hard genoeg lopen.
          2005: Astra C20NE, in de standaardklasse tot 2000cc, maar na een paar wedstrijden gestopt wegens onenigheid met de wedstrijdleiding. Verder gegaan in de damesklasse, 2e geworden achter een JvdC S2000 sprinter, en na het seizoen overgestapt naar een andere bond om dezelfde reden.
          2006: Astra C20NE, in de standaardklasse tot 2000cc. In het begin wat aanpassingsproblemen, maar de laatste wedstrijden altijd in de top 3 gereden, en 5e in het algemeen klassement.
          2007: Astra C20NE, nieuwe carrosserie en gereviseerde motor. Wederom aan de start in de standaardklasse tot 2000cc. Hopelijk kan ik de stijgende lijn vasthouden en wat meer wedstrijden in de top 3 eindigen.

          #17344637
          crosserke
            Lid sinds:
            12 March 2005

            Ik rij in belgië bij de NVACT (http://www.nvact.be)
            Bij een klasse die originele klasse noemt, hier moet alles “origineel” blijven, enkel de schokdempers mogen veranderd worden in betere versie (bilstein enz) geen proflexen.
            Ik rij al vanaf men 18 jaar cross.
            2000: citroen visa met ax sport motor in en een seat ibiza 1.2
            2001: opel kadett 1.8I
            2002: opel kadett 2.0 SEH
            2003-2006: opel kadett C20NE + 16V (afhankelijk van parcours

            #17344638
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Zelf geen crosser, kan niet meer, maar ben jaarlijks betrokken bij de autocross van m’n zwager en zuster als monteur.
              Hij reed in een VW, 1800 met webers en die is vorig jaar overleden na iedere keren problemen te hebben met de koelling. Mijn zuster reed 2 jaar in een Suzuki met als enigste probleem dat hij uit de versnelling schoot, voor haar heb ik een Vectra geprepareerd en dat was aardig succesvol, 2e in de Lady’s cup.
              Nu gaat m’n zwager in de Vectra verder en m’n zuster houd er mee op.

              Tijd om vaker een autocross te bezoeken is er niet meer bij helaas.

              De Vectra is een 2.0ltr. (115pk) met spaghettie en open luchtfilter als bijzonderheid met veren van een Diesel, meer mocht niet in de klasse waar ze rijden.

              #17344639
              AstraLaVista
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 July 2006

                Crosserke, kun je die foto’s niet verkleinen?

                Zelfs mijn breedbeeld laptop krijgt het benauwd van zo’n grote foto’s :angel!

                #17344640
                BartGSI
                  Lid sinds:
                  4 November 2006

                  Leuk topic

                  Heb zelf voor de cross eerst 2 sieara’s gehad daarna een vw scirocco g60 en ben nu een kadett c20ne aan het bouwen. Ik hoop dat de opel erg betrouwbaar gaat zijn. Ben er gister mee op de test bank geweest en viel niet tegen.

                  Groeten.

                  #17344641
                  stoppelflieger
                    Lid sinds:
                    14 January 2007

                    tja das leuk om te horen de verschillen in bonden en ervaringen.
                    ik zelf rij als gastrijder een stuk of drie wedstrijden bij de knaff in de standaard en verder ongever 6 andere crossen.
                    De auto waar ik de meeste lol in heb op de buurtcrossen is de sierra 1200kilo gebalde kracht ligt een rs2000(pinto) motor in met verschillende modificaties.
                    ongeveer 160 pk en 8600 toeren ,dwars is het leven veel leuker!
                    De kadett is an vervanging toe en de nieuwe carros staat al klaar alleen weet nog ffe niet wat er in komt seh>16v maar dat post ik zo gauw mogelijk met fotos.
                    En ik hoor al wel dat de term standaard bij verschillende bonden/clubs anders word opgevat,toch jammer laten ze daar gewoon een universeel regelement voor opstellen.

                    #17344642
                    BartGSI
                      Lid sinds:
                      4 November 2006

                      Ja dat is zeker. Laat ze alle reglementen maar gelijk trekken.
                      Bij ons mogen er alleen motoren met 2 kleppen per cilinder in de rodeo rijden dus wel turbo’s.
                      Maar ja je mag voor de rest bijna nergens met een turbo rijden.

                      groeten

                      #17344643
                      crosserke
                        Lid sinds:
                        12 March 2005

                        Weet niet goed hoe ik de foto’s moet verkleinen.

                        #17344644
                        mazzelt0f
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 October 2005

                          Fotos van mijn cross auto`s

                          Orion… Vorig jaar 2006

                          Orion + vectra rennerskwatier

                          Orion Didam

                          Orion rennerskwatier

                          Orion in de schuur

                          Orion aan de start

                          URL=http://imageshack.us][/URL]

                          Kadett in aanbouw

                          Astra 2.0 16v van kameraad

                          #17344645
                          stoppelflieger
                            Lid sinds:
                            14 January 2007

                            nice!
                            alleen ga je knaff rijden?
                            maak dan even een buis achter de stoel langs,dit is afkeur bij de knaff.
                            verder netjes gebogen en dergelijke!
                            En wat betreft de regelementen opvoeren is toerwagen daar hebben ze groot gelijk in anders word het een kwestie van ik heb 10000 te bersteden en die andere 15000.
                            gewoon zoals ze vd band rollen 150pk standaard dan ook 150pk en geen dta en sperren.
                            dan komt het op sturen aan en niet op de dikte van je knip.
                            hou de sport gezond en betaalbaar (en das verekte moeilijk):vertag

                            #17344646
                            AstraLaVista
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 July 2006

                              Het is idd zo dat je onderhand veel te veel geld moet inleggen wil je een beetje vooraan mee kunnen, of je moet veel zelf kunnen maken. Ik ben momenteel bezig met een nieuwe carrosserie en de motor word compleet gereviseerd, en de teller staat nu al op ongeveer 2000 euro, als je alles zou uit moeten besteden. En dan moet er nog genoeg aan gedaan worden! Maar ik krijg veelal gesponsord en wij kunnen gelukkig heel veel zelf dus dat geld geef ik er niet aan uit, anders zou ik acuut stoppen. En dat is dan slechts voor een regionale bond, standaardklasse tot 2000cc met ca. 15 wedstrijden per jaar.
                              En een paar kennissen van mij rijden NK en EP, maar die geven voor een standaard 1600cc (16v) al gauw 10.000 euro uit. En dan heb je niet veel bijzonders!

                              #17344647
                              AstraLaVista
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 July 2006

                                Origineel gepost door crosserke
                                Weet niet goed hoe ik de foto’s moet verkleinen.

                                * De afbeelding openen met Paint.
                                * Klik in de menubalk op Afbeelding
                                * Klik dan op Uitrekken/hellen
                                * Voer dan bij Uitrekken bij Horizontaal en Verticaal 2 DEZELFDE getallen in (anders word ie ongelijk). Als je bijvoorbeeld je afbeelding de helft kleiner wil hebben, voer je 50 in.
                                * Klik op OK
                                * Afbeelding opslaan

                                En klaar is je verkleinde afbeelding :D!

                                #17344648
                                mazzelt0f
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 October 2005

                                  Origineel gepost door stoppelflieger
                                  nice!
                                  alleen ga je knaff rijden?
                                  maak dan even een buis achter de stoel langs,dit is afkeur bij de knaff.
                                  verder netjes gebogen en dergelijke!
                                  En wat betreft de regelementen opvoeren is toerwagen daar hebben ze groot gelijk in anders word het een kwestie van ik heb 10000 te bersteden en die andere 15000.
                                  gewoon zoals ze vd band rollen 150pk standaard dan ook 150pk en geen dta en sperren.
                                  dan komt het op sturen aan en niet op de dikte van je knip.
                                  hou de sport gezond en betaalbaar (en das verekte moeilijk):vertag

                                  Beugel heb ik gekocht is een Sparco met certificaat.
                                  Zoals je ziet heb ik de beugel al gedeeltelijk aangepast en ben nog niet klaar ermee..

                                  Nee ik ga gewoon met een std c20ne rijden met een chipje..
                                  en kga voor de std klasse zonder knaff eisen. maar maak hem wel knaf goedkeurd idd.

                                  Het is een leuke hobby maar mijn Budget staat onderhand ook al op 1100 euro en ben nog niet klaar. Heb al wel Bilstein schokdempers voor voor aangeschaft.

                                  Sparco Beugel met certificaat. € 190
                                  Bilstein schockdempers € 150
                                  C20NE € 150
                                  C20NE 2x in onderdelen € 75
                                  Versnellingsbak + Radiateur € 35
                                  begrenzer lose computer met kabelboom € 50
                                  Kadett carosserie € gratis
                                  vele kleine onderdelen en matriaal € 400

                                  #17344649
                                  crosserke
                                    Lid sinds:
                                    12 March 2005

                                    Bilstein schokdempers voor 150 euro? Heb mijn 169 euro/stuk betaald

                                    #17344650
                                    mazzelt0f
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 October 2005

                                      1 seizoen oud. Van de kameraad met de astra overgekocht. hij gaat nu met proflex rijden..

                                      #17344651
                                      stoppelflieger
                                        Lid sinds:
                                        14 January 2007

                                        mooi dat je die bilsteiners over kon nemen 150 euro is een mooie prijs!
                                        bij dutchpowertrading kosten ze 137 per stuk.
                                        en kooi met certificaat okee dan trek ik mijn opmerking in.
                                        alleen als het certificaat conform annex j vd fia is hoef je niets aan te passen en sterker nog mag je niets aanpassen!dan vervalt het certificaat namelijk..
                                        en wat betreft de motor :thumbup
                                        een chipje is het probleem niet dat maakt echt geen 15pk uit.
                                        ik heb mijn seh zo goed als zeker verkocht en ga volgende week een 16v ophalen tenminste als die gozer zondag de seh meeneemt.
                                        gaan we weer een stapje harder!
                                        en in spijk ben ik trouwens 11e vd dag geworden met het ouwe kreng van een sierra ondanks een lekke band in de eerste manche 6e tweede manche en derde manche beiden 2e.
                                        was een perfecte baan waar je goede moest kunnen sturen leuk!
                                        gr

                                        #17344652
                                        meangreen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          leuk topic:thumbup
                                          gelijk getopt

                                          #17344653
                                          stoppelflieger
                                            Lid sinds:
                                            14 January 2007


                                            dit is mijn honda,sorry was mijn honda:(
                                            motor liep vast en spuugde een drijfstang naar buiten als resultaat een gat van 15 bij 15 cm in het onderblok! maar liep nog wel…
                                            zal ffe zoeken naar meer fotos van de huidige autos.
                                            gr

                                            #17344654
                                            stoppelflieger
                                              Lid sinds:
                                              14 January 2007

                                              [img]http://www.netresol.nl/opelforum/pics/DSC00042_edited.JPG[/img]

                                              dit is de sierra in oval trim,nu snap je misschien waarom hij 1200 kilo weegt:o
                                              en opbouw fotos vd kadett zal ik posten wanneer er ook wat te zien is.
                                              ga van het jaar een klein beetje low budget heb een huis gekocht voor een half jaar geleden en dat gaat voor wat financien betreft.
                                              heb een complete kooi overgenomen van een vriend de kooi vd oude kadett is krom en heb geen zin om een nieuwe te bouwen.
                                              kost te veel en deze kan ik zo pakken.:thumbup

                                              #17344655
                                              mazzelt0f
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 October 2005

                                                scheelt dat je dan wel het een en ander kan hebben :P

                                                #17344656
                                                stoppelflieger
                                                  Lid sinds:
                                                  14 January 2007

                                                  [img]http://www.netresol.nl/opelforum/pics/DSC00042_edited.JPG
                                                  eerste foto lukte niet nu misschien?
                                                  tis idd veilig zitten in die auto.
                                                  er hebben zich al drie autos op plat gereden op de auto zonder een deukje.
                                                  kan alleen geen enkele foto vd kadett vinden moet nog ffe goed zoeken.

                                                  #17344657
                                                  mazzelt0f
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 October 2005

                                                    Kom maar met de :kewlpics wil ze wel is zien.. :D:D

                                                    #17344658
                                                    Peter_89
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 August 2006

                                                      Origineel gepost door BartGSI
                                                      Leuk topic

                                                      Heb zelf voor de cross eerst 2 sieara’s gehad daarna een vw scirocco g60 en ben nu een kadett c20ne aan het bouwen. Ik hoop dat de opel erg betrouwbaar gaat zijn. Ben er gister mee op de test bank geweest en viel niet tegen.

                                                      Groeten.

                                                      Had je die VW scirocco ook in 2005???
                                                      Ben toen een keer op vakantie bij een autocross
                                                      gweest was in Zeeland en daar reed ook een scirocco
                                                      misschien dat jij dat was???

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 446)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.