Koppel / Vermogenskromen VS Luchtinlaat diameter / lengte ?

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Koppel / Vermogenskromen VS Luchtinlaat diameter / lengte ?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254494
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Hallo,

      Zijn er mensen die weten hoe ik kan berekenen wat de invloed van de lengte / diameter van de buis van en naar het luchtfilter is en van het luchtfilter naar de motor?

      Momenteel erg aan het expirimenteren met luchtfilter / lengte en dikte van het buizenwerk.
      En heb momenteel een pipercross venom filter, had voorheen een orginele luchtfilterbak met daarin een inlegfilter en de pijpjes ontgrensd.

      Nu heb ik onderin met de venom minder trekkracht als met het inlegfilter, maar nu is ook de buis van het filter naar de motor een stuk korter. De pijp van het filter naar het front van de auto is dan weer langer en dikker geworden.

      #18096252
      blackX20XER
        Lid sinds:
        8 July 2012

        heb op mijn vorige auto (honda civic) veel geprobeerd met lucht inlaat op een non turbo motor….

        conclusie, zo veel mogelijk oneffenheden uit het inlaat traject halen (gladde buizen), buisdiameter ca 70 a 76mm, inlaat traject zo kort mogelijk maken zonder dat je warme lucht gaat pakken uit de motor ruimte (vermogens verlies) en de buizen overal de zelfde diameter houden.

        max koppel en vermogen

        #18096253
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Ja inderdaad ben al een tijd aan het experimenteren, maar bij mijn motor lijtk het als hij korter is dat de trekkracht hoger in toeren afneemt en onderin toe. Wat langer is er meer vermogen over het gehele berijk. Maar verschilt ook van soort luchtfilter open, gesloten, conus (gesloten) conus open. Of orginele luchfilterbak ontgrenst, lijkt nogsteeds de beste optie.

          Maar kan i khet ook berekenen of meot ik gewoon iedere keer op de bank en testen.

          #18096254
          Shrek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Deze heb ik net op mijn c20xe geplaatst, hij gaat zaterdag de testbank op

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.