Wie rijdt welke manta

Forumindex Forums Modellen Manta Wie rijdt welke manta

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,514)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206110
    deejay
      Lid sinds:
      12 December 2005

      Dit is mijn manta

      Orgineel was het een 1.8S maar een vorige eigenaar heeft er een C20XE ingebouwd :D Ik heb de manta met schade van Josef gekocht en nadat ik alles weer redelijk strak had is mijn buurvrouw er tegenaan gereden :swear Nu heb ik bijna alle beschadigde delen vervangen, maar helaas hebben ze allemaal andere kleuren :o tot hij komende winter gespoten wordt is hij voorlopig een lapjeskat.

      #17286137
      dreamix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dit is die van mij.

        Zelf omgebouwd naar 2.2cih, 5 bakje, 8j ats velgjes, zelfbouw rolkooi, recaro interieur. en binnenkort 2 45er webers erop

        zo ziet ie er nu uit

        iets oudere foto

        #17286138
        Mikie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Dit is mijn manta, heb hem gekocht bij egbert de boer, heb er inmiddels 4 motoren in gehad, maar de 2.0e die er nu in zit doet het perfect :P

          Ik heb hem een beetje verlaagd, (chassisbalk 7cm boven de grond, meeting mantaclub sevenum vorig jaar) en dat is achteraf niet echt verstandig bij ons, met al die mooie drempels.

          Daarnaast heb ik nog een manta cabrio in opbouw : Cabrio project

          #17286139
          baxmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 July 2004


            Dit is nou mijn manta. Ik heb hem zelf samen met mijn Oom gerestaureerd. De restauratie is in 2002 afgerond. Heb de manta al meer als 5 jaar. En ken de manta al 9 jaar.
            Hij is helmaal gestript en uit elkaar geweest. Motor is gereviseerd. Lederen bekleding ingebouwd + 2 zitter van gemaakt.
            Verder alleen Duitse Top klasse spullen gebruikt. K.A.W. Fahrwerk, Spaxx schokdempers / Koni verlaging, Irmscher bumper, Zastrom voorbumper, Remus demper, etc, etc. Alleen Americaanse merk velgen: Power Tech chroom.

            Verder heb ik nog een manta.

            http://www.jm-tuning.de/assets/komplett/mantab_extrem_heck_b01.jpg

            De manta heeft de uitbouw en kleuren van de MANTA MANTA Film. Hij is van 1976. Dus belastingvrij. Er ligt een 3 l 24 v motor in. Hij moet wel alleen nog verder gerestaureerd worden.

            mvg
            Erwin

            #17286140
            Tolman
              Lid sinds:
              30 June 2004

              dit is mijn manta. ik heb hem sinds mei vorig jaar. het is een manta uit '82 met een nieuwere 20ne motor. bodem, binnenschermen en accubak zijn pas helemaal netjes dichtgebakken.

              ff wat kenmerken:
              -20ne motor
              -ongeveer 60 mm verlaagd
              -unieke velgen (ik weet nog steeds het merk niet) met bridgestone potenza banden met velgberscherming
              -mooi beschaafd bosal uitlaatsysteem
              -manzel voorbumper met witte pinkers
              -irmscher achterbumper
              -spoilerloze kont met zwarte plaat tussen de achterlichten, geen zijskirts (dit vind ik persoonlijk het mooiste)
              -binnen antenne, dus geen gat in de carrosserie
              -imrscher koplampen
              -momo leren sportstuur
              -aluminium pook, handrem en pedalen
              -brandblusser op mijn middenconsole, die ik toch echt maar eens moet weghalen
              -en tot slot een luchthoorn als toeter, waar je slapende mensen fantastisch mee de stuipen op het lijf kan jagen. sorry soms verdienen ze het :D

              zwarte puntjes op mijn voorkant zijn trouwens de vliegjes van de ketelbrug bij nacht

              #17286141
              ShockWave
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik heb op 31 december 2003 deze manta gekocht.

                Ik heb hem gekocht van de man die ook de blauwe manta cabrio met zwart/gele bekleding heeft.

                In het clubblad van de Manta club staat een verhaal over de cabrio en maakt hij ook melding dat hij zijn andere manta heeft verkocht. Dat ben ik dus geweest.

                Bij aankoop had ik al wat dingen gezien die mij niet helemaal bevielen en wat roest aan een wielrand achter. Bij nadere inspektie bleek dat degene die aan de auto gesleuteld heeft een GIGANTISCHE prutser is geweest. Ik zal jullie t.z.t. zeker foto's laten zien van dit prutswerk.

                De auto wordt op dit moment gerestaureerd/verbouwd naar mijn wensen en hoop dan langer plezier te hebben dan mijn vorige manta die ik na 4 weken rijden in puin heb gereden.

                Hier is de auto op het moment van thuiskomst. De auto die trekt is mijn dagelijkse auto een Campo 3.1td 4×4.

                Als de afbeelding niet wordt weergeven dan ligt dat aan het forum en kun je HIER klikken om de foto te bekijken.

                #17286142
                damage
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  A-manta 2,0 liter injectie op LPG

                  Mijn autootje sinds 2 juli. Sindsdien er flink mee aan de gang geweest. Komt nieuw interieur in van skai/leer en de auto wordt binnenkort knalgeel gespoten.:) (hijs nml ook geel opt kenteken…)

                  #17286143
                  ShockWave
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Originally posted by Tolman

                    @shockwave
                    : gebruik deze link maar: http://home.wanadoo.nl/tolman/forum3.jpg

                    dan haal ik deze post zo weer weg

                    Bedankt maar de Opel Friends Forever website is van mij en ik heb hem dus even buiten de image gallery geupload.

                    #17286144
                    Tomvt
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      Dit is de mijne, kheb m in juni 2004 gekocht heb er nog niets aangedaan behalve een grote beurt gegeven en dubbelle schijven erop gezet, hij is origineel met 2.0e vind m er redelijk uitzien, voor de herfst nog naar een lasser enz. enz…… plannen zijn een mooie blauwe kleur, groep n uitlaatsysteem, Motor reviseren en dubbele webers met nokkenas en alles wat erbij komt kijken, blok weet ik nog niet wat voor 1……

                      #17286145
                      mantameijel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 July 2004

                        dit is de mijne, een B Manta met een 2.2i cih motor. hij reedt perfect tot afgelopen zondag de versnellingsbak het midden op de snelweg het begaf. op de foto nog zonder de nieuwe velgen en de achterraam jallouzie
                        r

                        #17286146
                        Manta_B1
                          Lid sinds:
                          14 July 2004

                          Dit is mijn anderhalve Manta. De auto heb ik eind april 2003 gekocht, de aanhanger in januari van dit jaar.

                          Hij is van 1978, zit overwegend in de eerste lak, is nooit aan gelast en dat hoeft voorlopig ook nog niet. Heeft alleen onderaan de rechterdeur en op het linkervoorscherm een klein plekje. De auto is tot 1999 van de eerste eigenaar geweest, in die periode is het originele 19N-blok vervangen door een 16S. Ik ben de 3e eigenaar, en heb er in anderhalf jaar tijd zo'n 8000 km mee gereden.

                          Van 2001 tot 2003 heeft hij zo goed als stil gestaan, en heb o.a. de remmen en de koppeling vervangen. Dit jaar zijn de schokdempers en de uitlaat aan de beurt, en ben momenteel bezig met het vernieuwen van de bekleding. Na de zomer gaat er een gereviseerd 19N-blok in, om hem weer helemaal origineel te maken.

                          #17286147
                          Mantagek
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Dit is de mijne :) Er is teveel aan gedaan om allemaal op te gaan sommen… Een kijkje op m'n site http://www.opelmanta16v.tk is dus makkelijker dan hier alles uit te gaan tikken :D
                            Een paar dingetjes kan ik wel opnoemen. 2.0 16v motor, versnellingsbak van een Omega B, achteras met schijven en 75% sper en nog veeeeeel meer…
                            Na het seizoen word die verkocht. Maar alleen aan een echte liefhebber! En het liefst iemand uit mijn omgeving (Limburg) En als ik er niet genoeg voor krijg gaat die in onderdelen weg :cry

                            #17286148
                            Tolman
                              Lid sinds:
                              30 June 2004
                              #17286149
                              EE400
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                ………..ben reeds manta loos:o

                                #17286150
                                cougar
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Dit is mijn Manta, nog niet zo lang geleden gekocht in de staat zoals hij nu is. Aan de onderkant moet binnenkort wel gewerkt worden maar niet dramatisch.
                                  Wat is er aangepast:
                                  Cabriolet ombouw
                                  3.0 E, 6 cyl.
                                  5 bak Omega
                                  hydraulisch bediende koppeling
                                  sperdiff
                                  schijven rondom
                                  stuurbekrachtiging
                                  vol leder Recaro interieur
                                  Eigenbouw groep A uitlaat

                                  #17286151
                                  teungts
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 July 2004

                                    Ben eigenaar van een b manta 400 replica die is momenteel in restaurtie.Het bouwjaar is 1979.Er moet aardig veel aan gelast worden maar dat komt wel goed hoop ik:angel. verder komt ie in de opel dealer team kleuren probeer hem helemaal rally uit gevoert te hebben.

                                    #17286152
                                    henk 400rr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Nou, dit is de mijne dus (1 van de…) deze gebruik ik dus momenteel het meest, de auto is eigenlijk nooit af, elke keer is er wel wat aan verandering onderhevig, hopelijk straks als de motor e.d. klaar is, hier ook een eind aan komt.
                                      Hoewel hij niet kapot hoeft ben ik wel beizg om wat als gelegenheidscoureur met dit ding de baan op te gaan, dat gaat redelijk maar ik heb nog een hoop te leren. verder wordt deze auto net zo onderhouden als het een concours auto is, technisch moet het goed zijn, lakwerk is bijzaak.


                                      Verder: 't was oorspronkelijk een 1600N dus vraag niet wat er veranderd is, vraag wat origineel is.

                                      #17286153
                                      manta_sport
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Oorspronkelijk gepost door henk 400rr
                                        Nou, dit is de mijne dus (1 van de…) deze gebruik ik dus momenteel het meest, de auto is eigenlijk nooit af, elke keer is er wel wat aan verandering onderhevig, hopelijk straks als de motor e.d. klaar is, hier ook een eind aan komt.

                                        Manta'zijn nooit af er is altijd wel wat te veranderen/verbeteren. Ik dacht jaren terug ook nu is tie af , niet dus.!!

                                        #17286154
                                        henk 400rr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Dat klopt, maar dit loopt wat uit de hand :P

                                          #17286155
                                          Martijntwello
                                            Lid sinds:
                                            2 July 2004

                                            dit is mijn manta die rode en die zwarte is in opbouw voor de slalom
                                            die rode een gsi uit 89
                                            motor : 2.4 i
                                            int : gsi
                                            velgen 16″ RH velgen

                                            http://www.carlinetuning.nl/frames/meeting/080 … GE0003.JPG

                                            #17286156
                                            Martijntwello
                                              Lid sinds:
                                              2 July 2004

                                              deze dus

                                              #17286157
                                              manus
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Verder alleen Duitse Top klasse spullen gebruikt. K.A.W. Fahrwerk, Spaxx schokdempers / Koni verlaging, Irmscher bumper, Zastrom voorbumper, Remus demper, etc, etc. Alleen Americaanse merk velgen: Power Tech chroom.

                                                de koni verlaging is dan wel van nederlandse makelij he.:D:D
                                                we mogen best een beetje trots zijn op ons vaderland.
                                                dit was mijn manta,een 2.0 s cc van 1979.
                                                heb er zelf injectie op gezet.
                                                inmiddels verkocht aan cc rijder hier op het forum.
                                                en een fototje

                                                #17286158
                                                Koekie
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  Nou laat ik mijn Ascona GT/R der ook maar ff bijzetten,want eigenlijk is het stiekem toch een Manta :D

                                                  #17286159
                                                  baxmanta
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 July 2004

                                                    Ja je hebt gelijk.

                                                    De koni schokdempers worden volgens mij gemaakt bij kuhne, en dat is nederlands.

                                                    Maar volgens mij is het van oorsprong uit Duits. zie. http://www.koni.de

                                                    Trouwens http://www.reinekeshop.de/ is ook wel een leuke site. Je moet dan bij product suche manta in typen. Je kan daar nog leuke spoilers bestellen van mattig.

                                                    #17286160
                                                    Ferrie_manta
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      dit is de mijne zins afgelopen woensdag mag ik er zelf inrijden en moet zeggen rijd lekker pas is zo goed als hele bodem doorgelast ik kocht hem voor weinig moest veel aan gebeuren
                                                      enige nu nog is waarschijnlijk ff overspuiten maar verwacht word dat dat pas volgend jaar gaat gebeuren

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,514)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.