Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor iedereen die toch nog graag naar de foto’s wil kijken, bij deze een link naar photobucket zelf, daar kun je op z’n minst de foto’s nog bekijken:
http://s218.photobucket.com/user/ophuis/library/?sort=3&page=1
1 februari 2017 om 13:10 In reactie op: Waar te verkrijgen, aluminium bus voor vooras ophanging #18337917Ben_M, bedankt voor de tekeningen!
Hier kan ik verder mee.Als ik kijk naar deze foto dan mis ik volgens mij iets, hoe zorg je er met deze constructie voor dat je schokbreker ten opzichte van je naaf een starre constructie wordt, op deze manier blijft het geheel toch roteren om de onderste verbinding van de schokbreker?
Aan de voorzijde heb je namelijk wel een starre constructie van schokbreker naar naaf.
— John
@pierrekrik wrote:
Misschien dadelijk op zoek gaan naar een elektrisch verwarmde. Geen problemen meer met aangedampte ruiten.
De rallywagens rijden met zulke voorruiten.Als voorbeeld: http://www.heatedwindscreen.com/acatalog/opel-heated-windscreens.html” onclick=”window.open(this.href);return false; (205 pond, excl 20% BTW),
Zo te zien gebruik jij epoxy primer die je simpelweg met een kwast aanbrengt, welke merk/type gebruik je?
26 augustus 2013 om 17:47 In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169706Origineel zitten er 2 echte dempers order een manta en bij de meeste sportsystemen is dat ook gewoon zo. Die kun je normaal gesproken ook gewoon plaatsen met een r25 bak aangezien de dempers niet in de buurt van je bak zitten.
Wat vindt je acceptabel? Een groep a zal altijd meer volume produceren dan standaard. Mijn eigen manta is voorzien van een rvs groep a en die maakt inderdaad flink wat kabaal. Ben echter al meerdere keren aangehouden en ook al eens voor een controle maar in alle gevallen heb ik gewoon rustig mogen doorrijden, ligt er ook een beetje aan hoe jij je als persoon gedraagd en hoe je met de manta rijdt.
Ik heb nog nooit een kentekenplaat gezien met die combinatie, ben ik heel nieuwsgierig als ik vraag wat dat voor een type plaat is?
@MantasticB1 wrote:
bij mijn 2E en 1.9s zitten ook geen pakkingen onder de verdeler hoor. mss is je carter ventilatie in het kleppendeksel verstopt. dus ff afnemen en met remmen reiniger door spoelen/spuiten en met perslucht door/droog blazen. of zelfs prut in de carterventilatieslang/filterklep?
Kleppendeksel is net schoon gemaakt en de ventilatie loopt via een catchtank en dar is allemaal netjes open.
Zal dit weekend eens een pakking maken en die monteren met wat extra vloeibare pakking.
Helaas, die puls omvormer van project lcd tacho is niet meer leverbaar, die had ik ook geadviseerd.
Is dit een manta B spatbordverbreder? Zoja, kun je me dan misschien vertellen waar deze vandaan komt (merk/type)?
23 september 2012 om 07:35 In reactie op: rustyco ervaringen. (Tast moedermateriaal wel degelijk aan!! #18061644In principe is roest een resultaat van de reactie tussen metaal en lucht icm water, dat betekend per definitie dat roest het moedermateriaal al aantast.
Als je dan spul gebruikt om de roest weg te halen dan zal het moedermateriaal altijd aangetast zijn….21 augustus 2012 om 12:25 In reactie op: koude lucht! hoe krijg ik die bij mijn open luchtfilter #18056367Als je voor de manta staat dan zit links naast de radiator een gat zit van zo’n 5 centimeter doorsnede (recht onder de stang om de motorkap omhoog te houden), dat komt uit achter de gril.
Je kunt eventueel dat gat wat groter maken en dan via die weg koude lucht aanvoeren richting je luchtfilter.Ik kan eventueel vanavond wel een foto maken van mijn manta zodat je kunt zien welk gat ik bedoel.
Wat is het bestel nummer van de stop? Ik heb namelijk ook een nieuw setje nodig, de mijne is vorige week vrijdag gaan lekken.
8 juli 2011 om 09:12 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446346Zijn dat RIAL velgen?
Kun je me de maat en ET waarde laten weten (Als het RIAL velgen zijn dan gok ik 9×16 ET 11)?De volledige setup van een D GTE of E GSI (18E motor) is dus een werkende oplossing.
Waarom heb jij een “verbouwde ontsteking”?
Waarom met VW onderdelen, is dat beter/handiger?Ik heb een setje aangepaste schijven gekocht via marktplaats (volgens mij is dat sniksnak) dus in de juiste maat om met 16v klauwen te rijden. Dat remt prima!
— John
Wat je ook kunt doen:
Vanaf het schutbord naar voren de complete ophanging laten zoals nu is, waarom iets veranderen dat origineel al zo is en werkt….. Je kunt dan bijv. gebruik maken van afgedraaide homokineten aan de voorzijde om de naven/wiellagers weer netjes vast te zetten.
Dan gebruik je de tunnel en het achterste stuk van de manta bodem om de as onder de auto te zetten.
De motor plaats je dan in lengte richting in de auto en je maakt steunen naar de originele balken die nu in de auto aanwezig zijn.
Er is 1 probleem, het stuurhuis zit mogelijk in de weg, best kans dat je dat verder naar boven moet verhuizen (als je de auto verlaagd is dat zelfs gunstig ivm sporing verandering door ongelijke armen)
De lengte van de inlaat zou ik persoonlijk proberen vrij kort te houden, je kunt altijd nog spelen met de lengte van de kelken (voor veel motor carburateurs kun je ook verschillende lengtes kelken vinden).
Je kunt een inlaatspruitstuk ook kant en klaar kopen bij bijv. http://www.boggbros.co.uk/ maar weet niet wat het daar kost.
Als je R1 carburateurs wil gebruiken dan moeten de carburateurs qua zijaanzicht toch wel vrij scheef staan (+/- 45 graden) zodat de vlotterkamers netjes horizontaal staan.
Je mag wel ietsje afwijken maar hoe verder je afwijkt hoe slechter dat is!
Je hebt een U2U voor de kooi
Waar heb je die kooi eigenlijk gehaald?
Ik ben momenteel ook bezig met het zoeken naar een kooi die ik zelf in de auto kan lassen.BTW: Zeer mooi project om te volgen, ga zeker zo verder :wors
Mijn Kadett D 1.8 (een bij de RDW naar GTE omgekeurde 1.3) staat als volgt op kenteken:
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming KADETT HATCHBACK 18E
Brandstof BenzineLijkt me dus dat je vrij gemakkelijk moet kunnen zien wat origineel is of niet…
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Voor sommige mensen is een setje webers (eventueel met nokkenas) qua prijs/prestatie een betere optie dan een set ITB’s
Een vriend van me heeft met een C20NE (40er webers, kop maximaal gevlakt, iets scherpere nokkenas) 150pk aan de krukas. (Op de oude bank van RICA)
Met ITB’s zal dit mogelijk hoger liggen maar dan hebben we het ook over meer geld dat uitgegeven moet worden!
Henk, bedankt :thumbup
Onder goed gereedschap bedoel je daarmee dat er speciaal gereedschap noodzakelijk is om dit te kunnen doen? Waar zou ik zo’n handleiding kunnen krijgen?
Ik heb enkele jaren geleden al eens de lagers van een mitsubishi bak vervangen en technisch inzicht heb ik ook wel dus daar ben ik niet bang voor.
-
AuteurBerichten