Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 428)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310518
    toppertheo
      Lid sinds:
      3 February 2006

      kennis van mij heeft een C kadett ZF 5 versnellingen sportbak liggen die achter een standaard 2.0E hangt.
      nu wil hij de auto weer orgineel 4 bak maken en de zf waarschijnlijk verkopen.
      wat word er voor zo’n bak gevraagd?? ik heb al gezocht maar er worden er niet aangeboden.

      ps: hij is niet van mij en ik verkoop hem dus ook niet en de kennis misschien ook niet maar hij vroeg zich af wat de prijs voor zo’n bak nu ongeveer was. (als hij em verkoopt post ik dat wel :vertag )

      #17310519
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        pff, ik denk zo rond de €800,- al naar gelang staat en verhoudingen.

        Vraag JS-400 eens, die zit wat meer in dat Kadett materiaal.

        #17310520
        toppertheo
          Lid sinds:
          3 February 2006

          das dus nog een prijzig bakje!!

          staat is super en alles zit er bij en verhouding is de 5 de versnelling 1 op 1 en de rest weet ik niet.

          zal et tegen de kennis zeggen!

          #17310521
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Vaak brengt hij op de Duitse Ebay genoeg op, onderdelen zijn zeldzaam en bijna niet te krijgen, zelfs defect brengt hij nog genoeg op.

            #17310522
            ShockWave
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Klopt het dat een getrag 240 voor een CIH hetzelfde binnenwerk heeft als een getrag 240 voor een OHC en dit dus onderling uitwisselbaar is (in geval van defecte 240 van een manta 1.8s?)

              #17310523
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Ja, dat klopt al moet je het “simpel ombouwen” wel zo opvatten dat het geen klusje voor beginners is, enig technisch inzicht en een goede handleiding + goed gereedschap komt er wel bij kijken.

                #17310524
                ShockWave
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Onder goed gereedschap bedoel je daarmee dat er speciaal gereedschap noodzakelijk is om dit te kunnen doen? Waar zou ik zo’n handleiding kunnen krijgen?

                  Ik heb enkele jaren geleden al eens de lagers van een mitsubishi bak vervangen en technisch inzicht heb ik ook wel dus daar ben ik niet bang voor.

                  #17310525
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Niet iedereen heeft poelietrekkers ed. of goed genoeg technisch inzicht en het is wat anders dan een motor uit- en inelkaar bouwen en er zijn een hoop die daar al moeite mee hebben, vandaar even de opmerking.

                    Voor de handleiding: –>klik hier<–

                    #17310526
                    ShockWave
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Henk, bedankt :thumbup

                      #17310527
                      toppertheo
                        Lid sinds:
                        3 February 2006

                        ik heb laats ook mijn 240 bak uitelkaar gehaald omdat de km tellerworm het begeven had.
                        het enige wat er aan appart gereedschap bij aan te pas kwam was een hetelucht fuhn om het laatst lager er uit te kunnen halen.
                        als je bij het wormwiel wilt komen moeten alle dingen uit de bak dus dat heb ik ook gehad en er kwam geen poelietrekker aan te pas dus dat is weer een meevaller!

                        suces!

                        #17310528
                        hun
                          Lid sinds:
                          2 January 2007

                          Op de electrische overdrive zitten twee aansluitingen om 12v aal te sluiten. Weet iemand waar deze twee voor zijn, of heeft iemand een schema van de aansluitingen op de drive?

                          #17310529
                          henk 400rr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Ik weet niet of ik daar schema’s van heb, denk het niet, het zal wel geen achteruitschakelaar zijn, maar staan er geen merktekens bij?

                            #17310530
                            bramm
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 September 2005

                              hoe herken ik nu een 5bak voor een 1.8s, kan dat een 240 zijn…. en dan alleen letten op de plaats vd startmotor, of zijn er nog meer kenmerken. ben niet echt thuis in dit wereldje

                              #17310531
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Klopt, het is een 240 (dwz: nummer begint met 240) en het enigste herkenningspunt is de startmotor, van voren gezien als je het koppelingshuis inkijkt zit hij links bij een 1.8S en rechts bij de CIH.

                                #17310532
                                rallyfilip
                                  Lid sinds:
                                  13 January 2006

                                  De 265 – 5bak zit dus in de senator en Monza, maar tot welk bouwjaar? Enkel in de Monza/Senator A of ook in de B’s?:hmmz

                                  #17310533
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Zat enkel in de Monza/Senator A vanaf 1981 t/m 1988 en officiëel alleen voor de 3.0E motor.

                                    #17310534
                                    rallyfilip
                                      Lid sinds:
                                      13 January 2006

                                      Wederom bedankt Henk:thumbup

                                      #17310535
                                      DevilraY
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 January 2005

                                        Nu kan ik een Getrag 265 van een BMW kopen. Is dat slim of moet je dan veel ombouwen in geval van een Opel motor ervoor?

                                        #17310536
                                        henk 400rr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Nou het heeft pas zin als dit de M3 BMW bak is met de sportoverbrengingen, als het een normalere uitvoering is, dan haal je jzelf nogal wat werk op de hals.

                                          Je moet dus een ander koppelingshuis hebben, aanpassen van de pook tov het gat is niet moeilijk, ophanging versnellingsbak steun is verder gelijk, daarna komt het werk met de tussenas, ook hier net als bij een R25/28 zit je met een uitgaande as met hardyschijf, ik ken erbij die het erop wagen en doen dit zonde extra koppeling in de tussenas, maar je kn dit beter wel doen, dan blijft de hardyschijf wat langer heel.

                                          Belangrijk detail wat vaak vergeten wordt is dat deze bak geen snelheidsmeter aansluiting heeft, ombouw is te doen, maar ik geloof dat het niet altijd mogelijk is, waarom weet ik niet exact.

                                          De koppelingsplaat e.d. zijn verder gelijk aan degene bij de Monza/Senator 265.

                                          #17310537
                                          DevilraY
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 January 2005

                                            Bedankt Henk! denk dat ik voor die prijs die hij vraagt dan beter iets langer wacht op een Opel bak dan.

                                            Nog een laatste vraagje verder, is het achterste stuk rechtstreeks uitwisselbaar tussen een BMW en een Opel 265?

                                            #17310538
                                            mantastijn
                                              Lid sinds:
                                              29 October 2004

                                              Origineel gepost door henk 400rr

                                              Qua tussenas kun je dit even doorlezen:
                                              – Getrag 240 5-bak: bij een A-manta/ascona een automaat-as van een B-manta/ascona.

                                              Op planning staat een versnellingsbak ombouw ( van 4 naar 5 bak) van mn A-manta
                                              Vandaag op pad geweest voor een automaat-as van een B-manta.
                                              Ik had een aandrijfas meegenomen van een getrag 240 5-bak.
                                              Nu daar aangekomen bleken de aandrijfassen precies dezelfde lengte te hebben.
                                              Die man beweerde bij hoog en laag dat die aandrijfas van een manta B 2.0S automaat af kwam….

                                              moet het niet misschien een aandrijfas zijn van een A manta automaat?

                                              zou iemand voor mij eventueel de lengte van een aandrijfas van een B-manta automaat kunnen geven?

                                              #17310539
                                              henk 400rr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                quote]Origineel gepost door mantastijn
                                                …moet het niet misschien een aandrijfas zijn van een A manta automaat?.. [/quote]

                                                Nee en nogmaals: –>topic Alles op een rij: Tussenassen<–

                                                en daar vindt je dit:

                                                Origineel gepost door Yosta

                                                #17310540
                                                JohnSmith
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 August 2007

                                                  past de 4 bak van een b kadett 1.5 ook in een a commodore 2.5, en kan hij het vermogen aan

                                                  #17310541
                                                  Tomvt
                                                    Lid sinds:
                                                    2 July 2004

                                                    Dus als ik het goed begrijp en je wil een 265 bak voor de manta, moet je gewoon 1 pakken van een senator/monza of van een bmw m3 sportbak??

                                                    Wil nl wel eens weten welke bak ik nu moet hebben voor 24v ombouw… Kan daarbij toch het koppelingshuis van een 4 bak (cih) gebruiken??

                                                    groet Tom

                                                    #17310542
                                                    henk 400rr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      Origineel gepost door JohnSmith
                                                      past de 4 bak van een b kadett 1.5 ook in een a commodore 2.5, en kan hij het vermogen aan

                                                      Hmm, de bak wel maar het koppelingshuis zal moeilijk worden (denk ik), verder verwacht ik geen problemen maar het hangt van rijstijl en de deugedelijkheid van de bak af, in principe is alles kapot te maken.

                                                      Origineel gepost door Kale gek
                                                      Dus als ik het goed begrijp en je wil een 265 bak voor de manta, moet je gewoon 1 pakken van een senator/monza of van een bmw m3 sportbak??

                                                      Je moet niks, maar het is de vrijwel simpelste oplossing, die van een BMW wordt weer wat duurder en is wat bewerkelijker om eronder te krijgen.

                                                      Wil nl wel eens weten welke bak ik nu moet hebben voor 24v ombouw…

                                                      Meest voorkomende is de 265 als het om Manta/ascona.Commodore,..etc. gaat, je kan ook De R28 doen of de R25 van Omega/senator, beide bakken zouden naar verluid op het koppelings gedeelte weinig verschil moeten hebben, als het goed is, heeft de R25 ook achter de 1e 24V gezeten.

                                                      Kan daarbij toch het koppelingshuis van een 4 bak (cih) gebruiken??

                                                      groet Tom

                                                      Bij een 265 type kan dat, maar alleen met behulp van een een pasplaat.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 428)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.