Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Antwoord van Opel Nederland was: gebruik de app om de rit gegevens op te slaan.
Maar die raak je kwijt of …..
2023 en Opel kan niet uitlezen hoeveel km de electro motoren gelopen hebben tov de mechanische motor.Heb contact gezocht met de Opel ivm hoe de app ‘niet’ lekker werkt.
– bij opstarten app vaak opnieuw inloggen
– geen verbinding met server kunnen maken
– locatie gps is meestal oude plek
– geeft nooit direct de juiste info laden
– kan NIET zien hoeveel ik electrische tov motor heb gereden. Lekker met verkopen als er 200.000km op staat en ik 100.000km electrische gereden heb. Wordt nergens bijgehouden
– ramen en deuren dicht controleren kan niet
– etc miss Hien nog iets vergeten?Antwoord was dat de app nog in ontwikkeling was en begin 2023 een nieuwe versie uit kwam
Die gebruik ik nu en wat denk je? Idd alles nog hetzelfde.
Waardeloze werking.Heb dit zelfde probleem gehad.
Banden voor gingen dwijlen bij wegrijden uit parkeerplek links of naar rechts maakte niet uit. En stuiteren tijdens rijden.
Banden voor naar achteren met zelfde resultaat.
Heb Grandland x hybride 4 met de standaard 19″ velgen
Merk: Michelin
Model: Primacy 3
Type: Zomerbanden
DOT 2019 & 2020
Maat: 205-55 R19
nergens problemen mee gehad en 22.000km op gereden en na vervangen voor andere velgen ook Opel Grandland exact zelfde type banden na nog geen 5000km binnenkant tot canvas versleten.
Zeer waarschijnlijk niet goed uitgelijnd.
Nu nieuwe banden eronder tot op heden probleemloos. Ik controleer de slijtage nu regelmatig11 april 2022 om 19:21 In reactie op: MyOpel Android-app, voertuig verdwenen / Grandland X PHEV 4WD 2020 #18462511Hij doet het weer de MyOpel app.
Kan alles weer controleren.
11 april 2022 om 17:51 In reactie op: MyOpel Android-app, voertuig verdwenen / Grandland X PHEV 4WD 2020 #18462502Mijn MyOpel android app wil niet meer updaten. Laatste is van 2 april 2022.
App verwijderd en weer erop gezet. Auto toegevoegd maar blijft 2 april.
Andere mobiele zelfde issue
Iemand zelfde probleem?
Mail gestuurd naar Opel klantenservice maar nog geen reacties.
Adaptive cruise control op de Grandland werkt mooi. Niet te agressief maar soms zou ik het wel eens willen uitschakelen.
Dus GEEN adaptive maar ALLEEN cruise control.
Af en toe met slechter weer wordt de adaptive cruise control uitgeschakeld omdat het systeem de veiligheid niet kan waarborgen.
Maar dan is het niet meer mogelijk om de cruise control te gebruiken.
Ik rijd ook een BWM i3S welke ook adaptive cruise control heeft maar daar kan je de adaptive uitzetten met de afstands regeling.
Even paar seconden ingedrukt houden en je rijd alleen met cruise control. Moet je zelf opletten maar je hoeft pedaal niet ingedrukt te houden waardoor je soms te hard gaat rijden. ( of langzamer )
Helaas werkt het op de Grandland X niet door de afstands toets ingedrukt te houden deze adaptive uit te schakelen.
Iemand zelfde ervaring?
Al doorgegeven aan de Opel Nederland maar die reageren niet.
[quote quote=18427126]Wanneer (alle) ramen open staan, je doet de auto opslot mbv de afstandsbediening en houdt de sluiten knop ingedrukt. Dan sluiten de openstaande ramen.[/quote]
En andersom ook. Als je ramen dicht zijn druk op deur open knop afstandsbediening en houd deze vast voor 5 sec. De deuren gaan van slot en alle ramen gaan open.
[quote quote=18446891]Heb ook de hybride. Maar electrische opladen ho maar wanneer je stand hybride rijd. D of B zou nog beter zijn om de batterij te laden. Naar Duitsland geweest, 125km heen en 130km terug maar electrische blijft op 0km staan. In het electrische overzicht is een optie e-save waar je 10/20/max kan selecteren. Zou zijn om alles/20% of 10% over te houden om in een stad alleen electrische te kunnen rijden. Ik heb deze maar eens aangezet en max geselecteerd. Ben standje sport gaan rijden en warempel hij laad de batterij op. Dit zou toch ook moeten in de hybride stand? 1 december terug naar de garage. Met de info van dit forum dat ff ritje meer dan 100km dit zou oplossen niet werkt hier. Laat wel weten wat eruit komt. <p style=”text-align: right;”></p>[/quote]
Auto is nagekeken maar alles functioneert normaal.
Opladen tijdens rijden in mode hybride of sport doet alleen de batterij opladen bij afremmen. Dan regenereert hij de energie terug. Tijdens normaal rijden op de grote weg zal de batterij niet worden opgeladen. Dit zou anders tot meer brandstof verbruik lijden.
Dus opladen bij de laadpaal. Nu met de kou tot z’n 38km
Of zoals al in mijn 1ste info gebruik maken van de e-save mode. 10/20/max en tijdens hybride rijden wordt je batterij geladen. Kost wel extra benzine. Ik ging van 1 op 20km terug naar 1 op 13km
Plezier met hybride rijden.
Heb ook de hybride. Maar electrische opladen ho maar wanneer je stand hybride rijd. D of B zou nog beter zijn om de batterij te laden. Naar Duitsland geweest, 125km heen en 130km terug maar electrische blijft op 0km staan.
In het electrische overzicht is een optie e-save waar je 10/20/max kan selecteren. Zou zijn om alles/20% of 10% over te houden om in een stad alleen electrische te kunnen rijden. Ik heb deze maar eens aangezet en max geselecteerd. Ben standje sport gaan rijden en warempel hij laad de batterij op. Dit zou toch ook moeten in de hybride stand? 1 december terug naar de garage. Met de info van dit forum dat ff ritje meer dan 100km dit zou oplossen niet werkt hier.
Laat wel weten wat eruit komt.
<p style=”text-align: right;”></p>Van witte met zwart Opel Kadett 13sr D naar E 1.6 naar blauw/grijze Ascona GT 1.6 naar groene Astra 1.6i station naar blauw/grijze Zafira sport 1.6 naar Mokka 1.4 4×4 wat 2+2 is naar Rode Grandland X Hybride 4 300pk met zwart dak
-
AuteurBerichten