Kan niet meer elektrisch of hybride rijden

Forumindex Forums Modellen Grandland X Kan niet meer elektrisch of hybride rijden

9 berichten aan het bekijken - 51 tot 59 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #18414029
    Jos Thys
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 November 2020

      Klopt. Voor de rest heerlijke auto. Ik geniet van elk ritje. En het vermogen dat je achter de hand hebt verrast toch elke keer weer! Dat is wat anders als mijn vorige luie opel insignia. Die was niet vooruit te branden. 😉

      #18418887
      Gravenb
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2019

        Het probleem met het terug vallen van het aantal Km als je elektrisch rijd heeft te maken met het rijgedrag.
        Elektrische auto’s hebben het grote voordeel dat ze super snel zijn maar ook het nadeel dat de accu door de distributeur zo is ingesteld dat het op basis van je rijgedrag een gemiddelde neemt en vervolgens het aantal Km bepaald dat je rijden mag.
        Het werkt net als een accu van je mobiel. De eerste paar keer kun je 2 volle dagen met dat ding bellen zonder te laden maar na gelang het gebruik, hoe vaker je de telefoon moet opladen.

        Dan vraag je je af ‘waar bemoeid die auto zich mee?’
        Dat klopt en dat vind ik persoonlijk ook. Maar daar denken ze bij de distributeur heel anders over.
        Je koopt een auto welke 50 km elektrisch kan en zou moeten blijven rijden en of ik daarmee lekker wil scheuren of als een slak wil rijden wil ik toch lekker zelf kunnen bepalen. Hierin voel ik me dan enorm benadeeld en krijg ik niet waarvoor ik betaald heb.

         

        #18426989
        JorisA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2021

          Mijn Opel Grandland Hybrid 4 van 2020 geeft vanaf januari 2021 regelmatig aan: “elektrisch rijden niet mogelijk omstandigheden buiten”. Dat gebeurt bij elk weertype, ook bij meer dan 20 gr C. Na enkele kilometers doet hij het weer als ik hem op de elektrische stand zet. Laatst duurde het 2 dagen. Opel heeft geen oplossing. Ik zag een werkplaats instructie met het advies om 100 snelweg of 200 km in de stad op benzine te rijden. Daarvoor heb ik die auto niet gekocht.
          vragen: 1. herkennen jullie die melding op het display; 2. is er een gesprek geweest met Opel dealer en wat kwam daaruit; 3 is iemand een juridische procedure gestart, en hoe.

          #18426996
          Jos Thys
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2020

            Beste Joris,
            ik heb die melding wel eens sporadisch zien verschijnen, maar steeds kortstondig. Inderdaad na enkele km’s kon ik weer elektrisch rijden. Verder nooit gemeld aan de garage.
            Heb echter andere problemen: vorige week een harde klap bij het vertrekken aan een roodlicht. Diagnose achteraf:  achterste elektromotor naar de knoppen en bijhorende cardan-as gebroken. Dat bij 15000 km! Zonder enige waarschuwing of aanleiding. Nu in reparatie. Prettig, niet?
            gr.

            #18427002
            Gravenb
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2019

              Aan allen,

              Het probleem is opgelost.
              1. De auto heeft een grote beurt gekregen en de software vanuit de Distribiteur is opnieuw geladen. Hierdoor kreeg de auto 60Km op Elektrisch rijden.
              2. De stuur stabilisator is door de garage bijgesteld waardoor het zwevend (schommelend) effect  is afgenomen. De auto ligt nu stabieler op de weg en zelfs in de Sport stand grijpt die zich beter vast aan het asfalt. ;)

              Dus wie hier nog mee te maken heeft kan bij de dealer ook de nieuwe software laten installeren en de stabilisator laten nakijken.

              #18427011
              gigabuuf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 December 2020

                Dit had ik ook elke 650 km en daarna 100km rijden zonder electro motor.. (drama) sportstand gebruikt wel de electro motor en dat gaf hem weer wat pit.

                Nu de laatste 3000km totaal geen probleem en ik rij nu grootste deel electrisch.. gem. verbruik 2,9l 100km .

                batterij opladen komt niet verder dan 40km, maar zijn ook wel echte km’s niet dat er 50 staat en ik kan er maar 30 mee rijden bijvoorbeeld.

                Schrok in het begin van elke keer die 650km maar nu erg tevreden.

                 

                gr,

                Marcel

                #18439745
                hayoowat
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 October 2021

                  Rijbereik hybride grandland-x

                  Zoals meer vermeld in deze topic,
                  electrisch rijden is na 2 weken, met amper lagere temperaturen,
                  gedaald tot 32-36 km max.
                  Van bijladen in de B stand is niets te merken.
                  Elke nacht word er 100 procent geladen,
                  de ritten zijn meestal electrisch, en tussen 30 en 60 km.

                  Schril contrast met de 52 km waar we 3 weken geleden de
                  schowroom mee uit reden.

                  Daar zit je dan met je nieuwe auto, en spijt.
                  want dit systeem presteert niets vergeleken met een
                  Kuga phev.  Zeer veel spijt.

                  #18446891
                  RonS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 November 2021

                    Heb ook de hybride. Maar electrische opladen ho maar wanneer je stand hybride rijd. D of B zou nog beter zijn om de batterij te laden. Naar Duitsland geweest, 125km heen en 130km terug maar electrische blijft op 0km staan.

                    In het electrische overzicht is een optie e-save waar je 10/20/max kan selecteren. Zou zijn om alles/20% of 10% over te houden om in een stad alleen electrische te kunnen rijden. Ik heb deze maar eens aangezet en max geselecteerd. Ben standje sport gaan rijden en warempel hij laad de batterij op. Dit zou toch ook moeten in de hybride stand? 1 december terug naar de garage. Met de info van dit forum dat ff ritje meer dan 100km dit zou oplossen niet werkt hier.

                    Laat wel weten wat eruit komt.
                    <p style=”text-align: right;”></p>

                    #18448443
                    RonS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 November 2021

                      [quote quote=18446891]Heb ook de hybride. Maar electrische opladen ho maar wanneer je stand hybride rijd. D of B zou nog beter zijn om de batterij te laden. Naar Duitsland geweest, 125km heen en 130km terug maar electrische blijft op 0km staan. In het electrische overzicht is een optie e-save waar je 10/20/max kan selecteren. Zou zijn om alles/20% of 10% over te houden om in een stad alleen electrische te kunnen rijden. Ik heb deze maar eens aangezet en max geselecteerd. Ben standje sport gaan rijden en warempel hij laad de batterij op. Dit zou toch ook moeten in de hybride stand? 1 december terug naar de garage. Met de info van dit forum dat ff ritje meer dan 100km dit zou oplossen niet werkt hier. Laat wel weten wat eruit komt. <p style=”text-align: right;”></p>[/quote]

                      Auto is nagekeken maar alles functioneert normaal.

                      Opladen tijdens rijden in mode hybride of sport doet alleen de batterij opladen bij afremmen. Dan regenereert hij de energie terug. Tijdens normaal rijden op de grote weg zal de batterij niet worden opgeladen. Dit zou anders tot meer brandstof verbruik lijden.

                      Dus opladen bij de laadpaal. Nu met de kou tot z’n 38km

                      Of zoals al in mijn 1ste info gebruik maken van de e-save mode. 10/20/max en tijdens hybride rijden wordt je batterij geladen. Kost wel extra benzine. Ik ging van 1 op 20km terug naar 1 op 13km

                      Plezier met hybride rijden.

                    9 berichten aan het bekijken - 51 tot 59 (van in totaal 59)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.