Grandland X hybride 4 – electrische vs motor km’s

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X hybride 4 – electrische vs motor km’s

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #18480050
    RonS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 November 2021

      Wie heeft er informatie over hoe je kan zien hoeveel km je electrische hebt gereden EN hoeveel km de motor heeft gedraait ?

      Ben bij de Opel in Woerden geweest en kunnen dit niet uitlezen.

      Heb contact gehad met Opel Nederland die me eerst terug naar een Opel dealer stuurde. Maar na mijn mededelingen dat ik daar al geweest was en ze dit niet konden uitlezen de mededeling gekregen dat die mogelijk NIET bestaat.

      Ik rij heel veel electrische en heb straks op de teller km’s staan die minimaal met de motor gemaakt zijn.

      Maar meneer Opel hanteerd wel de normale periodes.

      En als straks op de teller 50.000km staat is misschien de helft met de motor gereden.

      2022 en Opel kan dit niet uitlezen?

      #18480085
      Astroide01
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2011

        Hoi Ron, interessante vraag. Ikzelf rij ook al een tijdje hybride en heb hier nog niet bij stil gestaan. Gezien de huidige prijzen van onderhoudsbeurten is het zeker wenselijk om te weten of het al nodig is. Ik hou je post zeker in de gaten.

        #18535341
        RonS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 November 2021

          Antwoord van Opel Nederland was: gebruik de app om de rit gegevens op te slaan.
          Maar die raak je kwijt of …..
          2023 en Opel kan niet uitlezen hoeveel km de electro motoren gelopen hebben tov de mechanische motor.

          #18535352
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            Hopeloos, dat is synoniem voor OPEL.  Kunnen of willen bitterweinig uitlezen (mijn ervaring en van anderen ook hoor).

            Maar, geen paniek.  Floki of Schipper1 wijzen wel de weg (naar één of andere bladzijde in één van de in omloop zijnde handleidingen…)

            Opel anno 1923…..   Ze kunnen gewoon niet mee met de grote spelers.

            #18535428
            Corsaliefhebber
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 February 2012

              Opel anno 1923 idd, Opa zeikstraal Jopsa, is zo bij de tijd het voor hem nog 1923 is, :wacko: :wacko:

              Nogmaals dit is een particulier forum voor LIEFHEBBERS!!! wat geheel los staat van Opel als fabrikant in het heden en je bereikt buiten irritatie helemaal niks met je gezeur qua verbeteringen…

              Ergens wil dat in die botte zeikzakkenkop van je maar niet vallen: :wacko: :wacko:

               

              #18535435
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                je begrijpt het weer niet………  Opel staat stil in de tijd blijven hangen dus….  ok  1923 wat te lang geleden misschien…. dat is er misschien wat over….  pakt 1969

                #18535439
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  uw taalgebruik zegt veel over de resterenden hier en uw intelligentie.  B-)

                  ga uw corssa liefhebben, misschien toont dit gevoelloos object nog enige affectie voor u…….

                  #18535443
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    wat betreft uw info hierboven…..   zeik jij nog in een zak ??   Hou je die met 2 handen vast dan ?  Ik heb al weet van potten, urinoirs….

                    Woon je dan echt in zo een achtergestelde buurt ?  Ik begrijp nu wel degelijk uw  taalgebruik.   Ik heb met je te doen maar geen nood, ooit rukt de civilisatie wel op naar uw contreien.   Ik duim alvast.

                     

                    Maar kunnen we nu terug naar de problemen of eventuele positieve zaken ivm de grandrlanmpd.   Misschien geven van concrete en directe

                    oplossingen, (want ik heb er dus geen op mechanisch en electronisch vlak)

                    Je mag ook positieve punten geven.  Ik begin alvast :

                    Positieve punten  : euh  :yes:     1) ik zit droog als het regent  2) de deuren gaan meestal open en dicht  3) met de nieuwe riem onder garantie rijdt het een stuk beter (voor vier jaar in de toekomst althans of 56000 km)  4) hij slurpt iets minder dan mijn vroegere zafira die wel als een speer reed  5) hij geraakte door de keuring :yahoo:     6) het parkeersysteem werkt ondertussen naar behoren 7) goeie zit, jammer genoeg zonder werkende koeling  8)vlot sturen  9)voor mij een zeer korte draaicirkel 8)hij ziet er van buitenaf mooi uit  9) binnenkant vind ik ook wel mooi  10) rijdt licht   11)  kga stoppen want straks denk je nog dat er niks mis mee is….

                     

                    MAAR   hier heeft RonS niks aan want het gaat over elektrische- versus motor km’s.   Opel kon hem  niert helpen (vreemd) en nu is het aan jullie.  Ik kijk uit naar jullie uitleg.

                     

                     

                    #18536308
                    Floki
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 March 2022

                      @Jopsa,

                      ik heb slecht nieuws voor je: van het clubje (10+ forumleden) hebben er 9 besloten niet meer op jouw negatieve postings te reageren. Je kunt dus net zoveel negatief geladen Youtubefilmpjes, autofora pagina’s, gebruikerspagina’s etc. etc. posten, er wordt door een stuk of 10 mensen niet meer gereageerd. Zodoende kun je dus ook niet elke keer weer een bericht terugposten als er wél op werd gereageerd waarin je dan wéér je ongelofelijke frustatie in kwijt kunt.

                      #18536315
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        Tja,  er is ook weinig positiefs over te posten als ik alles er op nalees.  Blijkbaar is die van mij niet de enige ramp.

                        Verkoopt uw clubje ook steunkaartjes ?  Dan kan je de problemen van de grandramp er mee betalen…….

                        Degenen die gefrustreerd zijn zouden wel degelijk jij en uw clubje kunnen zijn.

                        Zouden al die personen in review, autofora …. dan liegen omtrent de problemen ?

                        Hier vindt men ( zoals reeds gezegd) een bloemlezing terug over de probleem grandland die jij en de uwen zo fantastisch vinden….  De ene is natuurlijk sneller tevreden dan de ander.  Jij zou al tevreden zijn mocht die wagen 3 wielen hebben vermoed ik.

                        Ik kan me voorstellen dat er heel wat mensen baat hebben bij de opsomming van de miserie met deze wagen.

                        Wat wil je, wie gooit nu graag tientallen duizenden euro in de goot ?

                         

                        #18537397
                        joeri kozak
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 June 2023

                          Ron,

                           

                          ik rij met dezelfde wagen en heb me dit ook al afgevraagd. Zou idd. leuk zijn , echter lijkt niet mogelijk … jammer.

                          mvg Joeri

                          #18550464
                          petercorsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 January 2020

                            Ik heb zelf van alle soorten Opels gereden…laatste jaren een Corsa e en Astra k beiden met een 1.0 3cil turbo en heb nu een GLx 1.6 turbo hybrid gekocht en ga zien wat het geeft…heb in mijn autogebruik door de jaren heen 10 opels gereden en daar nog nooit een slechte ervaring meegehad…wat u meemaakt met de GLx kan best zo zijn maar er zijn ook mensen die geen problemen hebben…maar in uw ogen is opel niets en zeker een GLx niet…derhalve vind ik het zeer negatief wat u mensen probeert te vertellen..

                            #18550479
                            Hans GLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2018

                              @petercorsa, daar haak ik toch even op in. Ik was vanaf 2017 actief op dit forum, en heb zelf 7 Opels gereden. De laatste was een GLX 1.2 T Innovation in de kleur: Amethist Purple. Zelf heb ik in die 3 jaar geen problemen gehad.  Maar ik heb naast @jopsa, er nog heel wat zien vertrekken naar een ander merk. Mannen, en zelfs vrouwen, die veel ellende ondervonden, en hun Grandland hebben ingeruild. Let wel, ik vind de GLX nog steeds een prachtige auto. Maar ik zou nooit meer een Opel onder de Stellantis (PSA) vlag kopen. Lees je maar eens wat in op dit Grandland forum. Lees en huiver! @jopsa is dan iemand die het wel heel erg slecht getroffen heeft. Maar je zal dit maar beleven met je Opel. En het ergste is dan een dealer die je in de kou laat staan. En nog erger, de Opel importeur, die niet thuis geeft, zodat hij zelfs een rechtszaak is begonnen. Ik ben echt blij voor @jopsa, dat hij die ellendebak kwijt is, en nu net als ik een Volvo XC40 rijd. :good:

                              #18550484
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                Petercorsa……

                                om juist te zijn 34 jaar OPEL.  7 Opels waarvan over de laatste totaal niet te spreken.  Mooi van buiten en qua interieur.  Onderhuids……

                                Ik vond dat ook ik recht had op een goedwerkende grandland x daar mijn euro’s even veel waard zijn als die van een ander.

                                Kan je me dat kwalijk nemen.  Zet je gewoon even in de plaats van iemand met een probleemwagen. (lees even goed alles na, niks is verzonnen)

                                Je haren gaan rechtstaan bij de gedachte dat je met een moordwapen rondrijdt en Opel er zelfs geen aandacht aan besteed.  Dat maakt je wel wat nijdig en boos.

                                Ik wens je veel geluk met uw GLX en wens je een correct werkende toe.  Post hier gerust uw ervaringen.  Ik volg vanop afstand mee.

                                Ik geniet nu van een mooie XC40 in de plaats.  Een verademing na bijna 5 jaar miserie.

                                #18551251
                                Floki
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 March 2022

                                  Manneke Jopsa hoort / voelt het kwartje nog steeds niet maar vallen. Zóveel forumleden die het ongelofelijk gezever vinden wat ‘ie schrijft.

                                  Vergelijk het een beetje met een kindje van 3 a 4 jaar dat zijn zin niet krijgt en vervolgens stampvoetend en wild met de armen in het rond zwaaiend / maaiend schreeuwt: “Ik wil een snoepje”.

                                  #18551252
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    Floki…..   je liegt.      Betrapt op ander topic…..

                                    Je liegt…  je reageert op Quandor en je reageert op Floki.    Je bent 1 en dezelfde persoon……

                                    Dat zijn de namen van uw 2 honden.

                                    Eindelijk val je door de mand leugenaar.

                                    En je overal uitvlullen en mensen beschimpen.

                                    Je hebt dus blijkbaar een gespleten persoonlijkheid….  quandor en Floki….  1 en dezelfde….  :yahoo: :yahoo: :yahoo:

                                     

                                    Kijk es naar de datum postje boven uw laatste.  En dan nog gaan janken al die tijd later hoewel je hier de laatste tijd gezever schreef.   Zoveel later dit topic weer bevuilen.  Dat betekent toch wel dat je herriezoeker bent.  En uw uur van posten dan.  Je laat je slaap om uw gelijk te zoeken en zever te delen.

                                    Wat ben jij toch een gefrustreerde leugenaar

                                    #18551253
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      Ja zoiets had ik ook al verwacht. Veel overeenkomst. Allebei Ford Kuga. Allebei Ford mannen. Allebei accepteren ze niet dat de doorsnee Grandland een flop is. (niet de schuld van Opel)En ze reageren op de dezelfde post. Ik kan me vergissen, maar @jopsa kon wel eens gelijk hebben.

                                      Op het Volvo forum vind je namelijk óók van die hooghartige mannen, met een overdosis zelfinbeelding, die geen enkele kritiek op hun merk kunnen verdragen. Als je daar gefundeerde kritiek uit, word er van alle kanten op je geschoten. Ik denk dat ik wel een beetje klaar ben met al die Autoforums. ik heb 26 jaar Opel gereden. En ik geniet nu dagelijks van mijn XC40, en ga niet langer touwtrekken over de plus en de min. Dat zie ik als zinloos, en als dweilen met de kraan open.

                                      :bye:

                                      #18551254
                                      Floki
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 March 2022

                                        @Hans GLX schreef :

                                        Ja zoiets had ik ook al verwacht. Veel overeenkomst. Allebei Ford Kuga. Allebei Ford mannen. Allebei accepteren ze niet dat de doorsnee Grandland een flop is. (niet de schuld van Opel)En ze reageren op de dezelfde post. Ik kan me vergissen, maar @jopsa kon wel eens gelijk hebben.

                                        Op het Volvo forum vind je namelijk óók van die hooghartige mannen, met een overdosis zelfinbeelding, die geen enkele kritiek op hun merk kunnen verdragen. Als je daar gefundeerde kritiek uit, word er van alle kanten op je geschoten. Ik denk dat ik wel een beetje klaar ben met al die Autoforums. Ik geniet dagelijks van mijn XC40, en ga niet langer touwtrekken over de plus en de min. Dat zie ik als zinloos, en als dweilen met de kraan open.

                                        Laat ik nu voor de gein eens een paar woordjes veranderen en de rest van het bericht intact laten: “Allebei Ford Kuga. Allebei Ford mannen.” Verander de woorden Ford en Kuga nu eens in Volvo en XC40. De rest laat ik ongemoeid. :yahoo:

                                        #18551261
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          Ik snap wat je bedoelt. Maar gefundeerde kritiek op mijn type auto kan in verdragen hoor, mits het redelijk en uit de praktijk is. Sommigen roepen waar wat, of het is hun smaak niet. Over smaak valt niet te wisten. Ik ga altijd uit van wat ik zelf ondervind. Daarom valt de nieuwe Volvo EX30 voor mij af, als opvolger van mijn huidige XC40. Dan stap ik in ieder geval veel liever in een EX40. Die past meer bij mijn wensen, en bij mijn postuur. ;-)

                                          #18551264
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            @quandor, >Laat ik nu voor de gein eens een paar woordjes veranderen en de rest van het bericht intact laten: “Allebei Ford Kuga. Allebei Ford mannen.” Verander de woorden Ford en Kuga nu eens in Volvo en XC40. De rest laat ik ongemoeid.<

                                            Die vergelijking gaat meer dan mank! @jopsa woont in Belgie, ik in Zuid Holland, tegen de grens van Zeeland. @jopsa heeft na al die ellende met zijn Grandland, nu een complete Volvo XC40. Een zwarte Young Timer B4. Ik heb na een probleemloze Opel Grandland X Innovation automaat, een beige XC40 T2 een 3 cilinder, nieuw gekocht in 2020. Dus dat is gelijk aan steden met elkaar vergelijken als: New York met Tokyo. Of Stockholm met Rome, om maar iets te noemen.

                                            #18551265
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              Waaaahahaha.   Betrapt Floki…..

                                              De waarheid en niks dan de waarheid.

                                              Jij bent hier de leugenaar.  Nu kunnen alle , lees weinige, forumgebruikers eindelijk lezen dat jij helemaal niet te vertrouwen bent, uit je nek lult en een gespleten persoonlijkheid bent.

                                              Switch nu maar naar het quandor karakter.

                                              Jij gek.

                                              Flookje viel door de mand. :yahoo: :yahoo:

                                              #18551266
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                @jopsa, wat mij ook opvalt is, dat nu @Floki hier ineens actief is, en dat je van @quandor niks meer hoort. Dus ik denk dat we die ballon doorgeprikt hebben…… :good:

                                                #18551267
                                                Floki
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 March 2022

                                                  Grappig.,

                                                  Ik ben er nog niet echt uit:

                                                  Wappie1 en Wappie2 óf

                                                  Snollebollekes

                                                  Van links naar rechts

                                                  #18551268
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    Dát bedoel ik. Geen verweer, dan gaat hij over tot moddergooien. Zeer kinderachtig hoor. :negative:

                                                    #18551269
                                                    Floki
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 March 2022

                                                      Wappie2 :wederom grappig.

                                                      Enne, ik neem vast een voorschot op de reactie van Wappie1 (die ongetwijfeld komt, want daar stuur ik nu dus op) gewéldig.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 68)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.