Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vacuumslang rembekrachtiging defect of versleten remmerij. Al met al een garage bezoek waardig.
Het lijkt wel op een totale uitval van de elektronische stuurbekrachtiging maar dan zou het EPS (elektronic power steering control) lampje op moeten lichten. Mogelijke oorzaken een zwakke accu of een dynamo die niet voldoende bij laad. In het ergste geval heeft de motor of de bedrading die het stuurhuis bekrachtigd het begeven en dat kan best wel een dure grap zijn.
Het contactslot zelf maar dat is merkbaar omdat de sleutel dan niet uit de startpositie terugveert. Het schakelblok achter het contactslot kan defect zijn waardoor het startrelais niet afschakelt maar ik acht de kans groot dat de startmotor zelf aan revisie toe is.
De map (manifold air pressure) sensor meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk en wordt door vacuüm bedient. Het zou kunnen zijn dat de mapsensor in het luchtfilter is opgenomen en de vacuüm aansluiting van die sensor lekt.
Pioneer is geen hoogstandje meer op autoradio gebied maar terzijde. Als de USB ingang op het frontpaneel van de radio is gesitueerd dan is de radio de oorzaak en niet de aansluiting van die radio. Een USB aansluiting is kwetsbaarder dan men denkt en als de USB stick in de aansluiting gaat hangen de aansluiting loskomt van de soldeerverbindingen met storingen tot gevolg.
10 is de dikte in de winter en 40 in de zomer de olie die u heeft staan is 15 qua dikte in de winter maar voor de zomer gelijk. Als het allebei synthetische olie is kan dat best samen gaan. Let wel op dat u niet teveel bijvult want het oliepeil dient het midden van min en max te zijn en dus niet tot max afvullen.
10 juni 2019 om 10:20 In reactie op: Agila 2001 cdr2005: dashboard en radio lampjes aan maar radio werkt niet #18366848De demontage pennen zijn voor 7 euro inclusief verzendkosten online te koop maar met dikke lange spijkers schijnt het ook te kunnen. De cdr2005 is bevestigd in een slee waar in de connectoren bevestigd zijn en dat maakt de kans groot dat er één is losgeschoten en daardoor net geen goed contact maakt.
Er zijn vervangers voor te koop maar veelal van Chinese makelij en zijn relatief goedkoop. Google is een goede vriend om een vervanger te vinden maar kies dan wel de juiste vervanger en koop bijvoorbeeld via bol.com en niet bij Aliexpress. Ik heb zo’n systeem van Chinese makelij in mijn Meriva bj 2004 geplaatst en ben er best tevreden mee. Android based, wifi, bluetooth en Igo offline navigatie zijn standaard ingebouwd.
Misschien dat een onafhankelijke garage het ook kan doen en dat is veelal een stuk goedkoper. Mee door blijven rijden is geen optie want met name de cilinderkop kan grote schade oplopen. Het zou handig zijn als u het type motor hier meldt want als de benodigdheden los te koop zijn dan zou het stellen van de kleppen zelf te doen moeten zijn.
Als de klepspeling aan de hand van schijfjes wordt bepaald dan zijn die er in verschillende diktes. Wellicht is er speciaal gereedschap nodig om de schijfjes te kunnen vervangen en daarbij is vooraf niet te bepalen welke dikte noodzakelijk is. Dit is een klus die ik aan de garage zou toevertrouwen omdat er nogal wat rekenwerk bij komt kijken en doordat niet elke klep dezelfde klepspeling heeft zijn bij garage de meest gangbare diktes op voorraad. De materiaal kosten zullen niet bijster groot zijn maar een monteur is er wel even zoet mee. Ik heb ooit een Saab 900 gehad die op gas had gelopen maar uit kosten overweging de gas installatie uit laten bouwen. De motor liep voor mijn gevoel redelijk goed maar de prestaties waren minder dan ik verwacht had, ik heb het niet zo op dealer garages maar toch de Saab weggebracht en toen de Saab na het kleppen stellen netjes voor me uit de garage werd gereden hoorde ik aan het geluid van de motor al dat die er weer plezier in had en veel beter presteerde terwijl ik dacht dat de motor toch redelijk goed liep.
Als de kleppen handmatig gesteld dienen te worden wacht er dan niet te lang mee want op een cilinderkop revisie zit u ook niet te wachten. De klepzittingen slijten bij lpg gebruik sneller omdat gas in zekere zin een droge vloeistof is waardoor de klepspeling steeds minder wordt en de kleppen de verbrandingskamers niet meer afsluiten. Gevolg is compressieverlies en aanslag op de kleppen die zonder revisie niet meer te verwijderen is. Zodra u op benzine rijd dan lijkt de motor goed te lopen maar dat komt meer omdat u eigenlijk niet meer gewend bent om op benzine te rijden.
Het grappige is wel dat tijdens de rit de temperatuur meter niet juist aangeeft en na opnieuw starten van de motor wel de juiste temperatuur aangeeft. Lijkt me toch een sensor probleem.
Ik heb nog een liter koelvloeistof bij kunnen vullen en nu wordt de kachel wel iets warmer. Ik laat het maar voor wat het is want als de thermostaat opnieuw vervangen moet worden moet de distributieriem weer gedemonteerd worden. De temperatuurmeter doet nog steeds vreemd maar dat is waarschijnlijk de sensor ansich.
Ik heb niet het idee dat de kachel radiateur verstopt is want dan er één slang lauw of koud moeten blijven. Ik rij zelf ook in een Meriva en ik ben er inmiddels achtergekomen dat de kachel geen hoogstandje is.
-
AuteurBerichten