luchtmassameter

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila luchtmassameter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367396
    Poormen61
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2019

      Hallo allemaal , ik ben vrij nieuw hier Ik ben Herman en ees met genoegen de oplossingen die gegeven worden bij diverse problemen.

      Ik heb de volgende vraag over een Meriva  A 2003 deze schijnt geen luchtmassameter te hebben dus mijn vraag is nu wat zit er dan op de buis die uit het luchtfilterhuis komt met een stekker er aan.

      Hoop dat iemand me dat kan vertellen.

      #18367398
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Dat is een lucht temperatuur sensor.

        1.6 meriva heeft een map sensor (manifold absolute pressure). Ik heb een defect map sensor bijna nooit gezien (1 stuk in 6 jaar).

        #18367413
        Poormen61
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2019

          @Liviu2004  Dankjewel voor je reactie. Dan ga ik eerst die luchttemperatuursensor vervangen. Dat geeft hij ook als 1 van de foutcodes. Maar dat is niet de mapsensor neem ik aan? Probleem is dat onder het rijden servicelampje gaat branden en vermogen wegvalt. Gasklephuis is pas vernieuwd maar dat heeft niet geholpen. Nu zeggen ze in garage kan ook egr-klep zijn of gaspedaalsensor maar niemand zegt daadwerkelijk Dat is het dus blijft zoeken.

          #18367418
          Ronny530
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 February 2019

            De map (manifold air pressure) sensor meet de luchtdruk in het inlaatspruitstuk en wordt door vacuüm bedient. Het zou kunnen zijn dat de mapsensor in het luchtfilter is opgenomen en de vacuüm aansluiting van die sensor lekt.

            #18367427
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              [quote quote=18367413] @liviu2004 Dankjewel voor je reactie. Dan ga ik eerst die luchttemperatuursensor vervangen. Dat geeft hij ook als 1 van de foutcodes. Maar dat is niet de mapsensor neem ik aan? Probleem is dat onder het rijden servicelampje gaat branden en vermogen wegvalt. Gasklephuis is pas vernieuwd maar dat heeft niet geholpen. Nu zeggen ze in garage kan ook egr-klep zijn of gaspedaalsensor maar niemand zegt daadwerkelijk Dat is het dus blijft zoeken.[/quote]

              Ik wil een foutcodes lijst zien.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.