Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Mathijs,
Ziet er allemaal dik uit, als we van het weekend de peugot doen ga ik gelijk even bij je wagen kijken.
Gr,
Ronald
Wat heb je uiteindelijk veranderd zodat hij het goed blijft doen? Ik heb het veroorzakende probleem en oplossing niet echt gezien?
Hoi Freek,
Hoop voor je dat de schade meevalt.
Groeten,
Ronald
Bij C20let in corsa B met F28 lange afstanden meestal rond 1 op 12, mix 1 op 11 in de stad met rustig rijden 1 op 10. Met voet wat meer aan het gas gaat verbruik drastisch omhoog.
1.0S motorinhoud 1998ccm hehe altijd lache! Gefeliciteerd
13 oktober 2009 om 13:39 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531557origineel gepost door geert666
origineel gepost door gonzo powerrr
origineel gepost door Corsa_GSi
OF gewoon allebij van een XE erin, werkt ook prima :angelDe uitlaat van een standaard XE verstoort de uitlaat gassen naar de Turbo dus beter is standaard nokkenas LET of speciale (snelle) as !!!
jaja hier 730pk met originele xe nokkenassen,en originele timing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
but i drove it a little bit rich, so say about 710-730hp maybe.http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/293172-insaneswedes-astra-mki.html
Verschilt per type turbo, een standaard turbo heeft veel teveel weerstand. Door de R zo te kiezen dat turbo minder weerstand geeft kun je met xe nokkenassen goed weg komen.
Je kan ook foto’s plaatsen van het opbouwen van het blok. Dat is altijd leuk met die hoge compressie zuigers.
Storing al verholpen?
Een chip is niet nodig, als je het snelheidssignaal niet aansluit op de computer. En zorgt dat de computer denkt dat hij niet in de 1ste versnelling staat. Gaat hij niet in de noodloop.
Hmmz, dat is meestal de hallgever. Als je nog onstekking hebt liggen zou ik die even wisselen kijken of dan weg is.
? Ik weet niet wat je hiermee bedoeld Mark, maar probeer je alleen te helpen. Het is wel vaker dat de std aarde draden niet goed meer zijn door het jaren lang gebruik ervan. Check dit dus even.
Gr,
Ronald
Een c20xe heeft geen map sensor, ik zou eerst aarde van het blok eens goed controleren. Dit kan ook veel storingen veroorzaken.
Van het weekend in het echt gezien, leuk project wagentje. ;)
Zijn er al updates?
origineel gepost door Maus010
Originally posted by ANJO TOL
Mooie Calibra !! leukke velgen !! zijn die 17 of 18 inch ?
Ook lijkt ie wel verlaagt !!
Niet meer doen .. aan extra ‘s aan de buitenkant !!De velgen (Dezent S) zijn 18 inch :wub
Aan het uiterlijk word, zoals ik al zei, niets meer aan gedaan.
Hij blijft zoals hij is. Ik knap hem gewoon op en ga er dan van genieten.Deze calibra is zo netjes dat zelfs de stoffen hoes om de accu nog aanwezig is (schijnt niet veel meer voor te komen). Zo ook de complete verbandtrommel achter in de kofferbak :P
Stoffenhoes wordt vaak bij dealer verwijderd aangezien de accu dan zijn warmte kwijt kan en langer meegaat.
Ok dacht dat lmm versie misschien wel klopsensor zou hebben weer wat geleerd:). Met de klep is er wat makkelijker te klooien. Bij lmm kan je ook nog wel wat met electronica doen, maar is wat lastiger.
Foutmelding van lmm buiten bereik? of Klopsensor?
Ik hoop echt dat de klep uit de adapter is verdwenen, anders heeft je turbo een erg kort leven. Ronaldo heeft daar ook zijn eerste turbo kapot door laten lopen. Als de klep weg is zal ik ook de olie druk controleren, vind het erg gewaagd en zal het altijd van achteren op het blok weg pakken.
Pak je de olie voor de oliekoeler of na de oliekoeler? Oliekoeler verzorgd ook nog een drukval door zijn weerstand.
Je bent weer goed bezig Rob (Y)
10 mei 2009 om 21:26 In reactie op: Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett #17473589Ziet er allemaal netjes uit. Laat je die front balk zo? Of zet je er nog op een strip op om torderen te verminderen?
Verder zie ik dat er een moer tussen de verbinding zit laat je deze zitten? Dit omdat twee platen op elkaar en dan vastgebout veel meer krachten kan weer staan.
Je hebt wel allemaal leuke projecten:thumbup
Ik zou die poetsmachine zeker niet gaan gebruiken, commandant brand al heel erg snel in. Beter is langzamer te gaan als die 1200 toeren. Pas er mee op is ruig spul.
1 april 2009 om 21:51 In reactie op: Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett #17473531Pfff dat wordt weeer een hell of a job, hoop voor je dat je voor nette prijs hebt kunnen kopen. Hier wordt je niet blij van.
Castrol SMX-S, is een erg goede olie. Bij de dealer krijg je niet meer de juiste olie komen ze uit via epc op de zelfde olie als een F13 als ik het goed herinner. Hier schakeld hij echt niet lekker mee. De Castrol SMX-S kost wat maar gaat hij koud stukken beter door schakelen.
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door bleucorsaboy
oja meer vermogen word de auto zuinigen met normaal rijgedrag danwat het blok hoeft dan niet zo veelte doen zit als het ware een beetje uit zijn neus te eten
Dit geld vaak wel voor geblazen diesel motoren.
maat meestal niet voor benzine motoren.
je hebt wel de mogenlijk heid tot een powerbox.
dit is een verkort eb geoptimaliseerd inlaat traject.
deze is zeker toepasbaar (samen met een X16XE onderste inlaat deel)
deze heb je inderdaad van verschillende merken.
Mantzel – Crooke tuning – Lexmaul – Dbilas
de mantzel en Dbilas komen op een 25pk bewezen extra
de Crook komt op een 15pk extra, deze is wel het goedkoopst.
Willem
Hoi Willem,
Waar heb je vandaan dat de crooke box 15pk levert, omdat deze nog nergens getest is?
Verder zijn de tests met de mantzel boxen wel met chip geweest. Ik geloof best dat crooke box minder goed zal zijn als bijv. de mantzel, maar jij geeft ze nu wel een erg groot verschil.
Groeten,
Ronald
origineel gepost door nicocorsa
nu een vraag over de cilinderkop omdat het een turbo blok wordt . ga je de compressie wss toch ook moete gaan verhogen . maar hoe ga je dat ongeveer voorzien . door het blok korter te maken en zuiger uisteek te geven en zo je cilinderkop inde laten frezen als dat mogelijk is .of je cilinderkop kort maken .
over die nokkenasse wordt die op maat gemaakt . zowel eens na onze belgische firma mailen . catcams die bouwenna jouw wens. jij zegt wat je ervaring is of moet worden en uit welke motor en zei zullen u dinge uit tellen en voorstellen doen . geloof me mense die het vak wel kennen . ook gekend volgend de site catcams .be dacht ik
Bij een turbo motor moet de compressie juist omlaag. Zeker bij veel hogere drukken als standaard.:jerry
-
AuteurBerichten