meer uit mijn ecotecje krijgen?

Forumindex Forums Techniek Ecotec meer uit mijn ecotecje krijgen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206552
    headzz
    • Topics 8
    • Reacties 39
    Lid sinds:
    23 August 2007

    hallo mensen

    ik rij sinds 4 maanden n astra f sport 1.6 16v uit 97 met nu 111.500 op de klok motor: x16xel d8 ik zo fftjes

    nou zou ik wel iets meer vermogen willen hebben want hij is net te slap kwa optrekken vind ik vooral met een paar man erin natuurlijk

    heeft iemand ideeen of ervaringen met meer vermogen eruit krijgen wat ook nog een beetje voor een schoolgaande te betalen is

    mvg koen

    #17385680
    Juffer1
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 3014
    Lid sinds:
    26 July 2006

    Hoi Koen,

    Er zit maar 1 ding op.. inruilen voor een 1.8 16V
    Chippen heeft absoluut geen zin, voor een 350 euro haal je er in de meest ideale situatie max. een pk of 6 a 7 uit.
    Je moet ook niet vergeten dat deze auto “maar” 100 PK heeft. De auto weegt alleen 1050 klio, 4 man x een 80 kilo erbij is al een 1370 kilo ! Dat houdt in dat je voor iedere 13,7 kilo 1 pk hebt. !

    Als je trouwens een K&N filter / openluchtfilter hebt, gooi die er dan gelijk uit en plaats je orginele filter weer, dat scheelt zo 1 pk :D

    Hoe lang heb je de auto trouwens al ? Als de auto hiervoor altijd rustig is gereden zal het nu niet opeens een stoplicht racer worden. Veel lange stukken rijden en goed “los” rijden wil soms wel eens helpen.

    Gr. Arjan

    #17385681
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Je kan heel vergaan met zo’n type blok, ik had uit een x16xe (106pk 145nm variant) 170pk op het laatst. :o

    Ik zou even contact met Honza opnemen op de Mantzel Powerbox (ander inlaatspruitstuk) erop past, dan heb je voor 600 euro zo’n 20pk erbij.
    De motor blijft gewoon normaal bruikbaar, benzineverbruik gaat bijna niet omhoog bij normaal gebruik.
    Hij heeft ook een advertentie bij te koop (motoronderdelen) staan.

    En anders een Lexmaul Ram (ander inlaatspruitstuk http://www.lexmaul.de) of een Crookebox (Crooke Tuning ff googlen).

    Daarnaast heb je ook nog Dbilas (http://www.dbilas) met hun Flowtec (ander inlaatspruitstuk) en dat levert zo’n 25pk op, deze is wel het duurste.

    Voor de Lexmaul en Dbilas spullen kan je contact opnemen met AC Delco Utrecht of Speedequipment.

    Ik zou eerst deze opties bekijken voordat je je auto gaat inruilen / verkopen voor 1 met een 1800, want dan kan je beter gelijk opzoek gaan naar de 2 of 2.2 liter.

    #17385682
    headzz
    • Topics 8
    • Reacties 39
    Lid sinds:
    23 August 2007

    heb hem sinds begin september en heb er nu zo’n 10.000 km opzitten

    heb niks aan de motor gedaan want met open filter gaat mijn verbruik te veel opmhoog en je hebt er eigenlijk niks aan

    iemand meschien nog verdere ideen?

    #17385683
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Ja koop een diesel als je zuinig wilt rijden :vertag

    #17385684
    Kilat
    • Topics 4
    • Reacties 346
    Lid sinds:
    25 July 2005

    Het is tegenstrijdig wat je wilt, want je wilt meer vermogen en toch zuinig rijden. Dan kan je beter niks aan je blok doen, want hoe meer vermogen hoe hoger je verbruik wordt.

    #17385685
    bleucorsaboy
    • Topics 3
    • Reacties 307
    Lid sinds:
    6 May 2007

    oja meer vermogen word de auto zuinigen met normaal rijgedrag dan

    wat het blok hoeft dan niet zo veelte doen zit als het ware een beetje uit zijn neus te eten

    #17385686
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    origineel gepost door bleucorsaboy
    oja meer vermogen word de auto zuinigen met normaal rijgedrag dan

    wat het blok hoeft dan niet zo veelte doen zit als het ware een beetje uit zijn neus te eten

    Dit geld vaak wel voor geblazen diesel motoren.

    maat meestal niet voor benzine motoren.

    je hebt wel de mogenlijk heid tot een powerbox.

    dit is een verkort eb geoptimaliseerd inlaat traject.

    deze is zeker toepasbaar (samen met een X16XE onderste inlaat deel)

    deze heb je inderdaad van verschillende merken.

    Mantzel – Crooke tuning – Lexmaul – Dbilas

    de mantzel en Dbilas komen op een (schijnt met chip gemeten te zijn) 25pk bewezen extra

    de Crook komt op een (geschatte) 15pk extra, deze is wel het goedkoopst.

    Willem

    #17385687
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    foto mantzel powerbox:

    Crooke powerbox:

    Willem

    Willem

    #17385688
    Baz
    • Topics 7
    • Reacties 145
    Lid sinds:
    30 April 2005

    de brandstofmappen onstekingsmappen lamdamappen resetten in de computer wil ook wel helpen. Is bij X16xel uit astra g mogelijk dus misschien ook bij deze wel

    #17385689
    Baz
    • Topics 7
    • Reacties 145
    Lid sinds:
    30 April 2005

    maar echte oplossing is een powerbox.

    #17385690
    world cup c16xe
    • Topics 1
    • Reacties 97
    Lid sinds:
    12 December 2004

    box erop en chippen
    denk niet dat je voor andere nokken gaat

    dan pers je er al gauw wat meer pk uit en blijf je enigzins nog binnen de perken
    maar neem maar aan dat als die box erop zit je ook wel meer benzine gaat verbruiken ligt niet aan de box maar aan je rechtervoet :angel

    #17385691
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Tja, mijn verbruik is niet zo hoog.

    ik rijd voornamelijk rustig met de combo.

    heb alleen deze motor (incl box) overgenomen omdat dat wat comfortabeler (meer power, minder vechten om de snelheid) te kunnen rijden.

    rijd nu zo’n 1 op 11 met een auto met een CW waarde van een flatgebouw

    Willem

    #17385692
    RonaldV
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 66
    Lid sinds:
    30 April 2005

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door bleucorsaboy
    oja meer vermogen word de auto zuinigen met normaal rijgedrag dan

    wat het blok hoeft dan niet zo veelte doen zit als het ware een beetje uit zijn neus te eten

    Dit geld vaak wel voor geblazen diesel motoren.

    maat meestal niet voor benzine motoren.

    je hebt wel de mogenlijk heid tot een powerbox.

    dit is een verkort eb geoptimaliseerd inlaat traject.

    deze is zeker toepasbaar (samen met een X16XE onderste inlaat deel)

    deze heb je inderdaad van verschillende merken.

    Mantzel – Crooke tuning – Lexmaul – Dbilas

    de mantzel en Dbilas komen op een 25pk bewezen extra

    de Crook komt op een 15pk extra, deze is wel het goedkoopst.

    Willem

    Hoi Willem,

    Waar heb je vandaan dat de crooke box 15pk levert, omdat deze nog nergens getest is?

    Verder zijn de tests met de mantzel boxen wel met chip geweest. Ik geloof best dat crooke box minder goed zal zijn als bijv. de mantzel, maar jij geeft ze nu wel een erg groot verschil.

    Groeten,

    Ronald

    #17385693
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    zo ik heb toch wel het vermoeden dat al je goed naar de vormgeving van bijde boxen gaat kijken en naar de afwerken van de 2 onderling, dat jij dat ook wel in kan schatten, ik geloof nooit dat je met een vierkante onbewerkte door evenveel kan uithalen als met een Bewerkte met afgerond binnenwerk.

    en ja dan zal ie met Chip getest zijn, dat heb ik niet gelezen dan.
    Zal ik me verder in moeten gaan verdiepen in deze situatie

    Toch klopt er iets niet, gezien michels zijn motor kapot blijft gaan met die Crooke erop, nu hoeft dit niet aan die box te liggen, maar dat zal wel een kleine rol mee spelen.

    tja kan het ook mis hebben hoor.

    maar dan zou iedereen extreem 4kanten in elkaar gelaste gaan maken, als dit meer zou opleveren

    alles heeft zijn reden…

    De Crooke is wel velen malen goedkoper dan de Mantzel, en zijn geld vast wel; waard.

    over het geschatte verschil…

    Het verschil tussen jouw auto met Crooke Box en mathijs izjn Corsa met die mantzel…

    Dat verschil vind ikzelf aardig groot.

    moest met de VEC Flink MEER mijn best doen bij mathijs zijn Corsa met powerbox ZONDER spagetti, als bij jouw corsa met die Crooke box.

    met de lexmaul kon ik mathijs niet meer bijhouden op korte stukken.

    Heb het in mijn post aangepast in geschatte waarden, en gemeten met chip

    ik ga dan bij jouw uit van ZONDER Chip

    Willem

    #17385694
    world cup c16xe
    • Topics 1
    • Reacties 97
    Lid sinds:
    12 December 2004

    mijne is op de bank geweest met de box zonder chip kwam er 132 pk uit
    binnenkort komt de chip erin

    nokken hoeft voor mij niet echt
    waar ik dan wel weer aan denk ik
    is verstelbare nokkenas tandwielen om het maximale uit de “wilde” nokkenas te halen

    dan moet je toch wel rond de 145 pk kunnen uitkomen zoals lotus dit blok ooit had bedacht

    #17385695
    headzz
    • Topics 8
    • Reacties 39
    Lid sinds:
    23 August 2007

    maar bij zo’n croke box wat mij wel aanspreekt wat moet ik dan nog meer aanpassen? want me gasklap komt aan de andere kant van de motor en ik moet het onderste deel van me spruitstuk van en x16xe paken dan? kan ik me eige er dan niet gewoon ophouden?

    ik ga direct kijken voor een 2ehandse box haha

    mvg koen

    #17385696
    carboncorsa
    • Topics 2
    • Reacties 420
    Lid sinds:
    1 July 2004

    met een beperkt Budget valt het niet mee.tenminste om echte vermogens verschillen te halen.
    een powerbox(mantzel) is best aardig,met aangepasten chip.
    leuke wilde nokkenassen er bij.

    er zijn genoeg leuke voorbeelden te vinden hier en op het web.

    @Corsa_GSi


    @axel

    zijn leuke voorbeelden.die dan wel aardig centjes kwijt waren dan weer wel natuurlijk.

    tis een maar wat er gedaan kan worden.

    #17385697
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    @Carbon ik heb nooit een Powerbox gehad.
    Ik reed met Throttlebodies van Dbilas :vertag:wub

    #17385698
    carboncorsa
    • Topics 2
    • Reacties 420
    Lid sinds:
    1 July 2004

    origineel gepost door Corsa_GSi
    @Carbon ik heb nooit een Powerbox gehad.
    Ik reed met Throttlebodies van Dbilas :vertag:wub

    ja dat weet ik wel servaasje…of had er 1 willen hebben:P

    toch jammer van die Dbilas..en geen Jenvey’s:P

    #17385699
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Haha Jenveys jah misschien iets voor me nieuwe turboblok king:

    #17385700
    headzz
    • Topics 8
    • Reacties 39
    Lid sinds:
    23 August 2007

    toevallig iemand n crooke liggen ofzow? :P

    #17385701
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004
    #17385702
    headzz
    • Topics 8
    • Reacties 39
    Lid sinds:
    23 August 2007

    haha jah die site hak al gezien maar als iemand hem gebruikt had liggen was aantrekkelijker he :P

    #17385703
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Ik zou ze gewoon is bellen voor een prijsje :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.