Auto polijsten waxen met commandant

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Auto polijsten waxen met commandant

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209657
    cruez
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2006

      Ik heb commandant 5 scratch remover en commandant 7 wax gehaald. beiden geschikt voor machinaal gebruik.
      Ik heb een polijstmachine die enkel op 3000 toeren draait. Nu staat er op die commandant max 1200 toeren.
      Maakt dit veel uit?

      Het is voor 30 jaar oude lak op mijn manta die nog redelijk fel blinkt maar bvb onder de achterbumper is de lak was vuil geworden.
      Die scratch remover is dat in mijn geval aan te raden over heel de wagen of enkel maar op krasjes aanbrengen en op de vuilere achterkant?

      alle tips en info welkom!

      ideetje van mijn lak nu…

      #17479652
      geert666
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 December 2004

        ik zou eerst ff op een sloop auto oefenen!!

        #17479653
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Ik zou er mee uitkijken en zeker op kanten hoeken. Kan zijn dat hij door je lak schuurt en dat wil je zeker niet

          #17479654
          RonaldV
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2005

            Ik zou die poetsmachine zeker niet gaan gebruiken, commandant brand al heel erg snel in. Beter is langzamer te gaan als die 1200 toeren. Pas er mee op is ruig spul.

            #17479655
            cruez
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 July 2006

              goed die machine gebruik ik dus niet, is die commandant 7 ook gevaarlijk?

              ik denk sowieso eerst te proberen onder de bumper langs achter.. en es kijken wat dat geeft..

              #17479656
              Sonador
                Lid sinds:
                20 August 2008

                NIET DOEN, je gaat echt door je lak heen ….

                Pak dan een DA poetsmachine met fatsoenlijke producten.

                Neem eens een kijkje op carclean.nl voor veel informatie hierover.

                #17479657
                Emiel-Manta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2007

                  klopt.. cleanen en polijsten komt nogal nauw als je ’t goed wilt doen..

                  #17479658
                  Stender
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    5 April 2009

                    Beetje offtopic maar wat een prachtige Manta :wub

                    #17479659
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Zulke oude en nette lakken moet je niet zelf WILLEN doen.
                      Besteed dit uit AUB.
                      Een nieuw jasje kost je veel meer.
                      Het in- en uitpoetsen zou je zelf kunnen doen, maar polijsten, niet aan beginnen.

                      Suc6, erg mooie wagen zeg!

                      #17479660
                      Sonador
                        Lid sinds:
                        20 August 2008

                        Ik zou je auto machinaal kunnen polijsten, kom uit Nijverdal!

                        Alleen das een beetje ver rijden voor jou :P

                        #17479661
                        corsa2.016v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 August 2006

                          besteed het polijsten maar lekker uit

                          #17479662
                          cruez
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 July 2006

                            hmm, de reacties zijn redelijk unaniem. Ik ga de raad opvolgen. Maar die wax nr 7, die kan ik toch zonder problemen met de hand gebruiken he?

                            Bedankt , vr gr

                            #17479663
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Als het een geen metallic-kleur, dan zou ik adviseren om
                              voor Commandant Groen te gaan, deze breekt niet teveel
                              van je lak af.
                              Ga wel poetsen met de hand, commandant vereist liever
                              geen machine-kracht, maar beter spierkracht.
                              Koop evt bij die commandant ook de nodige poetsdoeken,
                              en wees daar niet de zuinig mee bij het uitpoetsen.

                              Voor een echte poets-beurt mag je wel 4 uur voor uittrekken, voor het beste resultaat.
                              Ben je eenmaal klaar met de commandant,
                              ga dan de wagen in en uitwrijven met een Hot Wax,
                              voor een beschermlaagje van je pas gepoetste lak.

                              wil je hem na een week gaan wassen, gooi dan na de wasbeurt, een dopje glashelder,
                              wat vaak gebruikt wordt in een vaatwasmaschine,
                              om drinkglazen glazen helder te krijgen, in een emmer lauw water,
                              spoel daar je auto mee af, afzemen klaar.

                              Nu heeft je auto een hot-wax wasbeurtje gehad,
                              en een beschermlaagje gekregen door die glashelder methode,
                              een methode die goedkoop, snel en effectief is.

                              probeer het maar eens, succes ermee :thumbup

                              grtz Ron

                              #17479664
                              cruez
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 July 2006

                                origineel gepost door MonzaRon
                                Als het een geen metallic-kleur, dan zou ik adviseren om
                                voor Commandant Groen te gaan, deze breekt niet teveel
                                van je lak af.
                                Ga wel poetsen met de hand, commandant vereist liever
                                geen machine-kracht, maar beter spierkracht.
                                Koop evt bij die commandant ook de nodige poetsdoeken,
                                en wees daar niet de zuinig mee bij het uitpoetsen.

                                Voor een echte poets-beurt mag je wel 4 uur voor uittrekken, voor het beste resultaat.
                                Ben je eenmaal klaar met de commandant,
                                ga dan de wagen in en uitwrijven met een Hot Wax,
                                voor een beschermlaagje van je pas gepoetste lak.

                                wil je hem na een week gaan wassen, gooi dan na de wasbeurt, een dopje glashelder,
                                wat vaak gebruikt wordt in een vaatwasmaschine,
                                om drinkglazen glazen helder te krijgen, in een emmer lauw water,
                                spoel daar je auto mee af, afzemen klaar.

                                Nu heeft je auto een hot-wax wasbeurtje gehad,
                                en een beschermlaagje gekregen door die glashelder methode,
                                een methode die goedkoop, snel en effectief is.

                                probeer het maar eens, succes ermee :thumbup

                                grtz Ron

                                ik denk dat die scratch remover nummer 5 die ik heb nog minder van je lak afbreekt dan die 4 hoor. Als je de nummers logisch vergelijkt toch?

                                dat van da spoelmiddel zal ik zeker es proberen.
                                en uren poetsen daar heb ik geen probleem mee. ik kan gerust een hele dag met de auto bezig zijn…:wub

                                #17479665
                                wessaa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 July 2007

                                  ik gebruik zelf een DAP500 polijstmachine, variabele instelling, werkt prima..
                                  en ga anders eerst is naar een schadeherstel bedrijf! , die hebben altijd wel voorschermen liggen die je zo mag hebben .. kun je daar eerst goed op gaan oefenen met verschillende technieken

                                  #17479666
                                  Bart Hoedemaker
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2007

                                    http://www.commandant.nl/produkten1.htm

                                    Als je hier even leest. Igg met de hand doen. Beste is 4 gebruiken alleen waar ie sterk vervuild is. De rest 5 en 7.

                                    #17479667
                                    ColinH
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 July 2009

                                      Ik zelf gebruik ook 4 en collega’s van mij ook voor hun vrachtwagen, erg goed spul is het. Na een flinke polijstbehandeling lekker in de was zetten (ik zelf gebruik AutoGlym).
                                      Paar keer per jaar gewoon lekker in de was zetten en 1 á 2 keer per jaar polijsten met 4 en het komt allemaal goed dan..

                                      #17479668
                                      cruez
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 July 2006

                                        ja heb de auto gedaan toen met de 4 en bvb rond mijn sierlijsten had ik echt vuil de lak zitten. echt goed gelukt, maar je moet er wel je tijd voor nemen. Als je een stukje vergeet zie je het snel nadien. en dan mooi in de wax gezet.

                                        Tevreden, maar tis idd een product dat je niet iedere week op je lak moet smeren, want dan heb je op de duur niets meer over.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.