Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18359145]
Hoe bevalt de Ateca FR?[/quote]
Ben er erg blij mee. Hij is wat vlotter en sportiever maar volgens mij in de kofferbak ietsjes kleiner. De GLX vind ik een elegante auto en het interieur voelt ook wat warmer aan daar waar de Ateca vrij straight forward is.
Als ik zo de GLX zie en na mijn proefrit was ik daar net zo blij mee geweest. Helaas was de lol er een beetje van af. Helemaal nu hij pas 6 maanden na datum opgeleverd wordt.
Iets ander kleurtje en geen Pano maar hij is dan eindelijk binnen en is voor iedereen “op te halen”.
[quote quote=18356395]Nou hij is er hoor. Helemaal top! Ben ook erg blij met de kleur. Enige wat ik mis zijn de dakdragers. Ga nog even bij de dealer vragen of ze dat eraf hebben laten halen want volgens mij horen die er op te zitten De auto hadden ze al in bestelling dus zou kunnen dat dat zo is. [/quote]
Heb je een Panoramisch dak? Want dan kan je ze uberhaupt er niet op bestellen. Dit had ik ook met de bestelling van mijn GLX.
Mijn oude auto besteld op 17 oktober staat nu op status 32 (was 25) en ingepland nu voor 26 juli..
Echter lijkt het wel of er een andere versnellingsbak inzit M1? Maar dat weet ik niet 100% zeker aangezien ik dat niet helemaal helder heb.
Mijn seat mag ik 6 juni ophalen, maar ik zal dit forum zeker in de gaten houden, dus veel foto’s posten als jullie de autos in ontvangst mogen nemen :applause02:
Nog maar weer even een update. Niet om te vervelen maar gewoon ter informatie.
Mijn GLX besteld 17 oktober 2017 staat nu op eind juni/18 productie, maar nog steeds code 25, echt onbegrijpelijk. De dealer laat hem nog wel komen omdat alles erop zit en het een aanbieding was.
SEAT heeft gemeld dat de auto inmiddels uit de fabriek is komen rollen dus die mag ik binnenkort in ontvangst nemen.
[quote quote=18354686]vraagtekens gaan bij mij nu meer en meer overheersen…… Zoals eerder beschreven staat de status van mijn bestelling al enige tijd(weken) op 33, wat zou inhouden dat de auto alleen staat ingepland. (http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html). De leveringsdatum is op dit moment nog steeds 23 april 2018. De auto bestaat eigenlijk nog alleen op papier. De dealer geeft aan dat zij de auto begin mei verwachten. Zijn er lezers met een in bestelling staande Grandland X, waarbij de status hoger staat vermeld dan 33 of passen ze dit gewoon niet langer aan?[/quote]
Alles hoger dan 25 is goed want dan weet je dat ze er ook echt mee aan de slag gaan.
Mijn inmiddels afgezegde bestelling van de GLX is op 17 oktober 2017 definitief gegaan. Maar zelfs tot nu is de code 25 (hij staat op eind juli nu!!).
Dus met 33 mag je inderdaad op zeer kort termijn je auto verwachten, want dan staat hij ook echt voor productie gepland. Dus als de dealer mei zegt dan zal dat zeker ook zo zijn
[quote quote=18354386]Goedemorgen, mijn GLX in dec besteld. leverdatum maart 2018 dasrna: april ‘18 mei ’18 juni ‘18 vanochtend juli ‘18 Wat is er aan de ???[/quote]
Zelfde hier… (inmiddels geannuleerd)
– Week 3 !leveren!
– Eind maart
– Half april
– Eind mei
– Eind juni
Bestelling definitief 17 oktober 2017…
[quote quote=18354227]Kan het me voorstellen RJHorst. Ben je alleen niet bang dat wanneer je in je Ateca een Granland tegenkomt het toch een gevoel blijft van “Tja….”? Een Ateca is allerminst een auto om je voor te schamen, maar ik heb toch redelijk bewust voor een Grandland gekozen… Succes met je Ateca straks, wie weet volgende keer?[/quote]
Ja natuurlijk de Grandland is een prachtige auto. Qua prestaties en velgen ga ik er iets op vooruit, voor de rest begrijp ik je volledig.
Maar ik vind het niet normaal als ik half oktober een auto bestel (bestelling ook definitief bij de dealer) deze in week 3 !geleverd! zou worden maar telkens zonder opgave van reden een maand per keer verschoven wordt. 8 maanden productietijd en waarschijnlijk wordt hij dan na 9 maanden pas geleverd Als ik dit van tevoren had geweten was het ook beter te accepteren, maar van week 3 hier naar toe vind ik echt om te
Uiteindelijk een waardig alternatief maar ik blijf de Grandland een prachtig wagen vinden.
Helaas maar mijn bestelling heb ik laten annuleren.. Hij staat nu op eind juni zonder verklaarbare reden.
Ik ben er dus wel klaar mee helaas. Voor mij als mijn klant uiteraard maar het is niet anders.
Ik heb een Ateca FR besteld welke eind april komt.
Wat een waardeloos gedoe. Half oktober besteld en waarschijnlijk ontvang ik hem pas eind mei.. 7 maanden wachten vind ik echt niet normaal.
Vertraging is in weken. Maar ik verwacht dat dit nog langer gaat duren als ik de site zo zie.
[quote quote=18352672]Op 2-12-2017 een Grandland X besteld bij Fred Janssen. In MyOpel zie ik o.a. staan: “lastVehicleEvent”:”25″ -> Prima, bestelling is dus bekend bij de fabriek “eventCodeUpdateTimestamp”:1508191200000, datum = 16 oktober 2017 22:00u Geen idee, toen ben ik nog niet bij de dealer geweest… “estimatedDeliveryDateTime”:253402210800000, datum = 30 december 9999 23:00u. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ? Groeten Jan[/quote]
25 Is niet goed hoor dan is de auto besteld maar wacht hij op onderdelen.. Je kan je bestelling volgens mij zelfs nog aanpassen.
Die 16 oktober klopt jij hebt de bestelling iemand anders gekregen. Diegene vond waarschijnlijk dat hij/zij te lang moest wachten. Ze hebben waarschijnlijk die bestelling aangepast naar jou bestelling.
Die code is niet goed, heb ik ook. Dit betekend dus dat ze niks zinnigs kunnen zeggen over de leverdatum. Dit word een lange tocht denk ik.
[quote quote=18352326]Bij mij staat de code ook nog steeds op 25. Zover ik dit kan vaststellen, staat de auto gesorteerd voor een productielijn, alleen nog niet in productie genomen. Vermoedelijk zijn er nog te weinig voertuigen waarbij een panoramadak is besteld en willen ze er eerst een lijn voldoende vol krijgen om de productie op te starten. Ik heb ook automaat besteld, maar dat mag de vertraging niet zijn. @piet101 Als je je voertuigcode weet (ik kreeg deze bij de Wifi-aanmelding onder MyOpel) dan kun je de status in de gaten houden. Kijk even wat berichten terug, daar staat een link hiervoor. voor uitleg codes, zie: http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html.%5B/quote%5D
Toch nog even hierop terug komen. Ben vandaag weer bij de dealer voor het onderhoud aan de systemen en kwam mijn verkoper tegen. Hij zei dat het volledige willekeur is hoe de auto’s geproduceerd worden. Ze leveren op dit moment namelijk al auto’s uit die rond dezelfde periode zijn besteldt.
Bij hem is er geen andere reden bekend dan dat Opel de auto’s @ random produceert. Hij kan er helaas ook niks aan doen..
[quote quote=18352232]Al enige weken volg ik dit forum-topic. Begin november mijn Grandland X Innovation besteld en de door herhaalde problemen mijn Astra Sports Tourer van augustus 2016 noodgedwongen hierop ingeruild. De Grandland X wordt geleverd met Plus pakket en panoramadak. De aflevering stond in eerste instantie gepland voor half februari 2018 maar de dealer vertelde mij vorige week dat de verwachtte datum 13 maart 2018 zou zijn. Via mijn voertuigcode lees ik op dit moment als afleverdatum 26 april 2018 (“estimatedDeliveryDateTime”:1524780000000). Dat wordt voorlopig dus nog met knikkende knieën rijden in de voor mij onbetrouwbare en gevaarlijke Astra. Ook ik kan niet wachten tot………[/quote]
Ik zit hier ook te kijken met verbazing naar mensen die hem later bestellen en eerder geleverd krijgen dan dat bij mij het geval is..
We zitten wat dat betreft in hetzelfde schuitje echter is die van mij half Oktober al besteld. Ik heb exact dezelfde aflevercode staan als dat jij hebt. Wat is de voertuigstatuscode bij jou? Die van mij is nog steeds “25” en dat schijnt te betekenen dat ze ergens op zitten te wachten.
Ik ben al blij als ik dit jaar nog mijn nieuwe auto krijg…. :help:
[quote quote=18351666] @rjhorst ja, echt bizar hoe dit nou mogelijk is. Het zou mij dan dus ook zomaar boven mijn hoofd kunnen hangen nog een vraagje; wat staat er bij jou dan bij bijvoorbeeld “lastVehicleEvent”:”XX” is bij mij “33” bij “estimatedDeliveryDateTime”:XXXXXXX is bij mij 1518303600000 en bij “vehicleOrderDelay”:XXXX,”orderDelay”:XXXXXX}} is bij mij “null” en “false” ??? dit zou misschien nog wat duidelijk kunnen maken.[/quote]
vehicleOrderDelay : null
orderDelay : falselastVehicleEvent “25”
eventCodeUpdateTimestamp : Tue, 17 Oct 2017 22:00:00 GMT
estimatedDeliveryDateTime : Thu, 05 Apr 2018 22:00:00 GMT
Word steeds later xD Vorige keer toen ik keek had ik wel meer data in het overzicht staan.
[quote quote=18351099] @rjhorst belangrijk om te weten is wat de “eventcodeupdatetimestamp” van jouw auto is. Ik ga er vanuit dat dit de uiterste datum is waarvóór de dealer zijn definitieve configuratie moet doorgeven van een ingekochte unit. Bij mijn auto is dit 5 Dec. 2017 en dit klopt volledig met mijn aanname van de 6 weken vóór productie. Als bij jouw auto deze datum 6 weken vóór de door de dealer aangegeven nieuwe datum van aflevering is dan lijkt het mij dat de voor jouw gereserveerde unit bij jouw aankoop naar een ander is overgegaan, per ongeluk of misschien wel bewust, en is er voor jou een nieuwe unit ingekocht op een veel later tijdstip. Vandaar dan de extra levertijd [/quote]
eventCodeUpdateTimestamp
Tue, 17 Oct 2017 22:00:00 GMT
Alles lijkt te kloppen, dealer heeft ook netjes zsm alles ingeboekt. Ik heb gewoon dikke pech denk ik dan maar? :help:
Ik zag dat ik het nog niet vermeld heb maar ik heb een automaat besteld.
[quote quote=18351614] @quandor
Net weer een mail gestuurd met de RDW info en dat het alleen de Diesels zou betreffen. Ook even de gegevens voor My Opel opgevraagd want die heb ik nog niet. Krijg overigens net een mail terug dat hij een week op vakantie is dus ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
rjhorst zijn levering werd ineens flink uitgesteld terwijl hij geen diesel heeft besteld, het is dus gissen waardoor er vertraging is ontstaan en of dat op meerdere personen van toepassing is[/quote]
Ik heb blijkbaar gewoon pech, krijg ik te horen van de dealer….
Maar goed wel een MyOpel login gekregen.
Net weer een mail gestuurd met de RDW info en dat het alleen de Diesels zou betreffen.
Ook even de gegevens voor My Opel opgevraagd want die heb ik nog niet.
Krijg overigens net een mail terug dat hij een week op vakantie is dus ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
[quote quote=18350792]@rjhorst heb jij het koopcontract al eens doorgenomen Heeft de dealer niet wellicht een fout gemaakt en een diesel ingeschreven in plaats van de 1.2 benzine?[/quote]
[quote quote=18350999] @rjhorst heb jij inmiddels al iets van de dealer gehoord mbt de reden van het zeer late afleveren?[/quote]
Ik heb alle papieren doorgenomen maar ik zie overal 1.2 staan. Dus er is echt een benzine besteld. Misschien dat de verkoper niet goed gekeken heeft?
Ik ga er nog eens een mail aan wagen.. :help:
Ik snap er niks van, hopelijk krijgt BingGrandland straks het verlossende antwoord..
Ik heb een Innovation besteld met alles erop en eraan. Ik denk dat zo’n beetje alles aangevinkt is. Zou het erbij moeten pakken voor om het exact te benoemen maar iig:
– Panoramisch dak
– 18″ bi color black
– Innovation plus pakket (leer, winterpakket(en), 360 camera, elektrische achterklep, al die veiligheidsmeuk)
– Denon audio
– Sport pedalen
– 230v aansluiting
– Trekhaak
– Kleur : Zwart
Zal later even kijken wat ik nog vergeten ben.
[quote quote=18350561]@timmie86 dan zal de mijne net van een lichting eerder zijn waar dan nog de camera’s voor op voorraad zijn. De bestelling voor mijn auto is dan ook half Oktober al geplaatst[/quote]
Die van mij is ook half oktober besteld dus dat zou het dan niet mogen zijn. Ik vraag me af of jij hem ook echt op tijd geleverd krijgt of dat jou dealer wel goede hoop heeft dat hij nog op tijd geleverd word.
Ik vermoed ook dat het iets anders is dan de 360 camera aangezien mijn testrit model er ook één had en die werkte inderdaad perfect. Lijk met ook niet echt een reden om hem als dealer vast te houden wat hier eerder lees.
Ik heb de benzine besteld dus die hebben dan weer andere problemen? Het lijkt me een gezamenlijk probleem aangezien de diesels en benzine modellen uitgesteld zijn.
Edit: Ik denk dat het wel interessant word als @BingGrandland zijn auto geleverd krijgt. Dan zouden ze het probleem dus opgelost moeten hebben.
Ik heb zelf contact met ze opgenomen omdat week 3 steeds dichterbij komt en ik nog helemaal niks gehoord had.
De 360gr camera heb ik dus ook en als dit de reden is dan is het wel erg balen… De dealer heeft in ieder geval nog maar eens bevestigd dat er productie problemen zijn en dat hij op zijn vroegst april afgeleverd word.
Die van mij is trouwens besteld bij Van Vliet in Woerden.
Mijn Grandland X zou geleverd worden in week 3 van 2018. Echter is dit uitgesteld naar EIND maart 2018?!? Iemand anders deze melding ook al gehad?
Ik kan niet wachten maar moet dus nog wel even wachten :P Testrit erg goed bevallen, ik heb een Innovation 1.2 automaat besteld.
-
AuteurBerichten