Grandland X besteld

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X besteld

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 959)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356032
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      Al met al mag ik dus érg in mijn handen wrijven met mijn bestelling van 3 juli 2017 en levering op 24 november 2017 (4 en een halve maand dus).

      Tel daarbij op dat ik het Innovationpakket (toen €2500,– ) voor € 1249,– kon verkrijgen (Grandland X introductiekorting) en dat ik ook nog eens van de € 1000,– cashback heb mogen profiteren.

      Vroege vogels zijn nu dus eens een keer beloond…………. :happy02:

      #18356033
      rav994
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2018

        Bij mij hetzelfde, ik krijg hem 1 dag later dan.

        Maar ik vertrouw het pas als hij voor de deur staat.

        #18356034
        Baver
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 May 2018

          De laatste wijzigingsdatum hebben ze zelfs terug gezet. Deze was 9 mei 2018 tot vandaag en is nu weer 24 april 2018.

          Eventcode en afleverdatum zijn ook bij mij weer gewijzigd naar 32 en 11 juli 2018. (Kan morgen weer anders zijn)

          #18356035
          rav994
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2018

            Het valt mij op dat je ze nu ook weer kan bestellen via de website.

            Dat kon tot gisteren niet meer.

            De automaat is nu ook 8 traps bij de 1.2.

            Ik vraag mij af welke automaat ik krijg.

             

            #18356036
            rjhorst
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2017

              Mijn oude auto besteld op 17 oktober staat nu op status 32 (was 25) en ingepland nu voor 26 juli..  :negative:

              Echter lijkt het wel of er een andere versnellingsbak inzit M1? Maar dat weet ik niet 100% zeker aangezien ik dat niet helemaal helder heb.

               

              Mijn seat mag ik 6 juni ophalen, maar ik zal dit forum zeker in de gaten houden, dus veel foto’s posten als jullie de autos in ontvangst mogen nemen  :applause02:

              #18356039
              SjPas84
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2018

                Ik neem aan dat als je hem hebt besteld met 6 traps automaat dat je die ook zal krijgen! Net als mij…
                Maar goed we zullen het wel zien :yes:

                #18356043
                Jan Driebeen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2018

                  Inderdaad, bij mij is ook de status naar code 32 gewijzigd…zoals Vased schrijft moeten wij nog even volhouden om vervolgens ook te kunnen genieten van de GLX  :good:

                  #18356048
                  Jan Driebeen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 February 2018

                    [quote quote=18356035]Het valt mij op dat je ze nu ook weer kan bestellen via de website. Dat kon tot gisteren niet meer. De automaat is nu ook 8 traps bij de 1.2. Ik vraag mij af welke automaat ik krijg.[/quote] In de prijslijst van 4 mei 2018 staat bij de 8-traps-automaat (benzine): Geplande productiestart oktober 2018. Ik neem dus aan dat ze nu nog de 6-traps-automaat leveren..Zou wel leuk zijn als er een 8-traps geleverd zou worden. In mijn uitrustingsoverzicht staat nog code ME1 ( Automatikgetriebe 6 Stufen Gen 1 )… we gaan het zien…

                    #18356054
                    joepke-m
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 July 2006

                      [quote quote=18356034]De laatste wijzigingsdatum hebben ze zelfs terug gezet. Deze was 9 mei 2018 tot vandaag en is nu weer 24 april 2018. Eventcode en afleverdatum zijn ook bij mij weer gewijzigd naar 32 en 11 juli 2018. (Kan morgen weer anders zijn)[/quote]

                      bij mij staat ook weer de laatste wijziging op 24.04 (status 32), terwijl deze gisteren nog op 09.05 stond (status 25). Het lijkt er echt op dat er wat gecrashed is in de besteldatabase. Alles is weer bij het oude, levering 27.06. Voor wat het waard is, inderdaad

                      #18356077
                      Vlempie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2017

                        Mijn Opel Grandland X al in november2017 besteld, dit gaat allemaal via lease-plan, ik moet zeggen ik vind dat het schandalig gaat mijn auto zou al in maart geleverd worden, toen een bericht dat het 31-05-2018 zou gaan worden, ik van de week nog een mailtje eruit gedaan van en gaat dit kloppen, ik moet tenslotte ook een afspraak maken om mijn oude auto in te leveren.
                        Het antwoord “ik weet ook niet wat er allemaal met de Grandland x gebeurd het fluctueert” sorry daar heb ik niets aan begin er langzamerhand spijt van te krijgen dat ik hem besteld heb.
                        Gewoon een eerlijk antwoord zou al fantastisch zijn maar daar blijft Opel mee weg, zelfs op Facebook contact gehad, en nu voor de 2e keer ja we begrijpen u maar u moet nog even geduld hebben……..
                        Nou mijn geduld is gewoon een beetje op je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en uiteindelijk weet je nog niets.
                        Als je een pakketje uit China besteld voor een paar euro weet je precies wanneer het binnen komt maar een auto van 38.000 tja even geduld ik vind het schandalig!
                        De meeste van jullie hebben een link dat je het zelf kan inzien misschien omdat de mijn via lease-plan gaat…. ik heb deze link dus niet moet maar blijven mailen want Opel verteld je niets.
                        Zoals je al uit mijn verhaal begrijpt tot nu toe al een zeer ontevreden klant!

                        #18356078
                        Eric Hendrikman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2017

                          Mijn GLX loopt ook via Leaseplan. Eerste bestelling november en die is door Opel DE geannuleerd ivm een modelwijziging. In feb nieuwe Ultimate besteld en sinds gisteren in productie, en . ja ik heb een VIN nummer. Levering staat over circa 2 weken, ben benieuwd. Via de opeldealer bestelnummer gevraagd en is online gewoon te volgen.

                          #18356089
                          Jan Driebeen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2018

                            Ik zie dat mijn code nu in 33 (Abgabe an Produktion) is gewijzigd en de verwachte leverdatum 3 dagen naar achteren is geschoven. Staat nu op 29-06-2018. Zal van het weekend nog even controleren of er wijzigingen in de optie-codes zijn doorgevoerd…

                            #18356093
                            joepke-m
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 July 2006

                              [quote quote=18356089]Ik zie dat mijn code nu in 33 (Abgabe an Produktion) is gewijzigd en de verwachte leverdatum 3 dagen naar achteren is geschoven. Staat nu op 29-06-2018. Zal van het weekend nog even controleren of er wijzigingen in de optie-codes zijn doorgevoerd…[/quote]

                              Wij lopen helemaal gelijk op!

                              #18356095
                              Baver
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 May 2018

                                Hier ook status 33. Levering 4 dagen opgeschoven. 11 juli.

                                Grandland X 1.2, 19”velgen, zwart, innovation+pakket, panoramadak en trekhaak

                                #18356102
                                mmarkvoort
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 April 2018

                                  Hier status nu op 60.

                                  Donderdag 24-5 de levering :applause01:  :applause02: :happy02:

                                  #18356136
                                  Hans GLX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2018

                                    Dit is m dan,

                                     

                                    #18356137
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      Eind november proefgereden met deze Grandland X 1.2T Innovation automaat (uit voorraad) leren bekleding, verwarmde voorruit, 360 camera enz. En 13 december 2017 op kenteken en rijden. Dus als ik de vertragingen lees op dit forum tussen bestellen en afleveren, ben ik een geluksvogel. :happy02: In amper 2 weken testrijden en op kenteken. Nu 19 mei een 3250km weg. Verbruik valt nog wat tegen met 1:14 ondanks een zeer rustige rijstijl. Geen 5.4 L op 100km zoals Opel beweert, maar 7 L. :cry: Net als mijn vorige Mokka Cosmo 1.4T automaat.

                                      #18356141
                                      Jan Driebeen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 February 2018

                                        [quote quote=18356137]Eind november proefgereden met deze Grandland X 1.2T Innovation automaat (uit voorraad) leren bekleding, verwarmde voorruit, 360 camera enz. En 13 december 2017 op kenteken en rijden. Dus als ik de vertragingen lees op dit forum tussen bestellen en afleveren, ben ik een geluksvogel. :happy02:[/quote] Supermooie auto  :applause02: Bevalt het automaatrijden goed? veel fijne kilometers!

                                        #18356147
                                        Srettul
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 April 2018

                                          Volgens de leasemaatschappij is Opel niet het enige merk met vertraging, blijkt ook uit de actie van Porsche (Autoweek).

                                          “Volgens Porsche Nederland is het modellengamma dit jaar tijdelijk niet beschikbaar vanwege de overgang naar de WLTP-cyclus, iets wat te maken heeft met het aanpassen van de modellen om ze klaar te stomen voor de WLTP-cyclus die per ingang van september ingaat. “Omdat Porsche voorzag dat bepaalde modellen of modelvarianten dit jaar tijdelijk niet leverbaar zijn, heeft Porsche bij de fabriek op tijd auto’s besteld die we uit voorraad kunnen verkopen.” Hiermee probeert het merk, en de Nederlandse importeur, de vertraging in de levertijd zo veel mogelijk te beperken.”

                                          #18356148
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            Ja een automaat is gewoon fantastisch. Ik heb altijd handgeschakelde auto,s gehad. Maar door weinig tot geen kracht in de linkervoet, was ik genoodzaakt automaat te gaan rijden. De Mokka Cosmo van 6 maart 2015 was dus mijn eerste automaat. Die reed ook geweldig. En die heb ik dus nét voor 3 jaar ingeruild met nog net geen 30.000 km. Aan de ene kant wel zonde, maar rij je er nog 2 of 3 jaar mee, dan is het gat naar een nieuwe bijna niet meer te doen. Vandaar dat ik nu in de Grandland X rij. Naar volle tevredenheid. Een dijk van een auto! Hier nog een plaatje van de Mokka.

                                             

                                            #18356149
                                            DirtMcSquirt
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              Prachtig die Grandland X 1.2T, staat ook al lang op mijn verlanglijstje.

                                              #18356151
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                Ja de Grandland X is een echte Opel, al is het nu tegenwoordig in het concern van PSA. Maar al staat hij op de basis van de Peugeot 3008, het is toch een heel andere auto. Ik snap dan ook niet dat de verkoopcijfers nog wat blijven hangen. Ook al zijn er in dit segment zoveel alternatieven. Maar van die enorm lange levertijd wist ik dus niks af. Als ik de reacties lees op dit forum heb ik nog geluk gehad. Al stond er bij onze dealer een Grandland X in het rood met een zwart dak, en met 19″velgen. Dat had ik in eerste instantie in gedachten. Nu is het dus een donkerblauwe(amethist purple) met 18″velgen geworden. Maar ik vind het zelf een deftige auto hoor. je kan er in gezien worden.

                                                 

                                                #18356152
                                                Mark van Veluw
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 January 2018

                                                  Mooi hoor, ook nog in de mooiste kleur! Deze heb ik ook besteld (al vind mijn vrouw hem eigenlijk te paars…).

                                                  #18356154
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    Wel vind het puntje op de i om na het wassen de banden in te spuiten met Reifen-Glanz van Action. Dan ziet hij er weer uit als net nieuw uit de showroom. Als de banden mat zijn, is het net een gebruikte. hahaha. Zie foto :good:

                                                     

                                                     

                                                    #18356254
                                                    Hans GLX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2018

                                                      @Jan Driebeen,

                                                      Ja  Jan, de auto bevalt prima. Het rijd als een taxi. Lekker stil op de weg, en werkt echt ruim van binnen. Dit is nu m,n 2e automaat. Dat is heel relaxed. M,n 1e auto met stuur en stoelverwarming. En dat is in dikke winter toch comfortabel. Hij oogt ook groter dan de Mokka. Toch heb ik het idee dat de Mokka een nét iets  hogere instap heeft. Maar door de stoel iets lager te zetten in de Grandland (ik ben 1.90) merk je bijna geen verschil met de instap van de Mokka. Tot nu toe(dat is in 5 maanden) geen enkel probleem of storing gehad. En die 10 pk minder als in de Mokka merk je niet eens. Al hadden ze van mij die 140pk  ecotec van de Mokka er in mogen gooien hoor. Ik snap echt niet waarom ze op 3 cilinders zijn overgestapt. Ik denk typisch PSA.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.