Grandland X besteld

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X besteld

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 959)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352023
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      [quote quote=18351928]Menno wrote:De eerste wagens zullen nu wel afgeleverd zijn, ik ben zo benieuwd naar de rij ervaringen. Zou mooi zijn als de mensen die hem al rijden, hun eerste ervaringen gaan posten. Mijn Grandland komt 7 maart, als het allemaal volgens planning verloopt.[/quote]

      Ik heb er inmiddels een paar duizend opzitten (de 1.6 handbak diesel).

      Ik vind de bak niet eens zozeer stroef schakelen, maar als je schakelt dan hoor je de pook en dat was ik in mijn Astra dieseltje niet gewend.

      De versnellingsbak leent zich i.v.m. de wat langere slagen niet echt tot supersportief rijden. (Wist ik van tevoren en hoeft voor mij ook niet)

      De AGR stoel zit wederom (net zoals in de Astra) prima, al is de stoelzitting (ook op zijn laagste stand) imho nog altijd een paar centimeter hoger dan in mijn Astra. Daarom kostte het mij best wel wat moeite (heeft al gauw een maand geduurd) voordat ik eindelijk weer eens lekker zat. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de wat lager op de bodem staande Astra stoel mij toch nét even wat beter beviel.

      Even wennen is de automatische koerscorrectie die de computer doorvoert als je op de snelweg bijv. even naar rechts kijkt, naar een reclamebord o.i.d. en je raakt vervolgens met de rechterwielen de witte streep langs de rijstrook. De auto corrigeert (voelbaar / merkbaar) de auto naar links en da’s de eerste 2 weken even wennen. Het voelt een beetje hetzelfde aan als aquaplanning, maar het went.

      Verbetering t.o.v. de Astra is de verlichting bij het knopje om de spiegels in te klappen. Bij de Astra was dat knopje onverlicht. Op zeer smalle weggetjes en in het donker is het nu nog gemakkelijker geworden om bij tegenliggers even snel de spiegels in te klappen.

      Ik heb een trekhaak laten monteren en daardoor werkt de voetsensor om de achterklep te openen niet meer. Je krijgt door de trekhaak je voet namelijk niet goed (ver) genoeg onder de auto / bij de sensor. Echter, da’s geen probleem, want net boven de kentekenplaat, in de greep van de kofferdeksel zit een zachter stuk rubber (voel je, kun je niet zien van bovenaf) en als je dat aanraakt dan gaat de klep ook open. 3e optie die je hebt is het met de sleutel op afstand volledig openen van de achterklep.

      Het rijden zelf bevalt uitstekend. Hij ligt rotsvast op de weg en de 1.6 diesel heeft meer dan genoeg power om vlot vooruit te komen.

      Wat bij de Astra ook al het geval was, heeft de Grandland nu ook weer : als je thuiskomt en 1 sec. voordat je de motor uitzet trek je even aan alle  knopjes voor de elektrische ruitbediening, dan hoor je dat de ruiten (mogelijk 0,5, 1 of 2 mm) omhoog gaan, alsof ze tijdens het rijden niet in de hoogst gesloten stand zijn blijven staan, m.a.w. tijdens normaal gebruik ‘zakken’ de ruiten mogelijk een millimeter of zo (zonder dat één van de ruiten zichtbaar open is) wat op den duur na een aantal ritten mogelijk wel een klein kiertje op zou kunnen leveren. Dit laatste wil je niet als de auto buiten staat en er komt flink wat regen aan…….

      Even wennen was ook de (in mijn optiek) ietwat mindere logica v.w.b. de verlichting van ingeschakelde functies. Alle opties aan / rond het stuurwiel zijn bij een ingeschakeld lampje in werking, terwijl de lampjes bij de knoppen op de rij voor bijv. parkeersensoren, juist NIET moeten branden om de functie actief (aan) te hebben, maar ook dat was na 2 weken ‘gewoon’.

      Heel erg prettig is ook de meer kleuren indicatie van de parkeersensoren. Bij mijn Astra hoorde je alleen piepjes of, als je echt te dichtbij iets kwam, een ononderbroken geluid, nu bij de Grandland verschijnt er op de plek van naderend onheil een kwart cirkel in de kleur oranje en je als maar blijft volhouden (doorrijden dus) dan verandert die kleur van oranje naar rood. Oranje betekent dus, (nog) niks aan de hand.

      Echter, het moment waarop de parkeersensoren reageren op obstakels, is naar mijn gevoel toch een seconde later (of in centimeters misschien 5 tot 10) dan in mijn vorige auto, de Astra.

      Natuurlijk, op het w w w  ‘klagen’ mensen veelal over de minpunten van een door hen gekocht produkt en als je bovenstaande leest, dan zou je wellicht denken dat ik niet helemaal tevreden ben over mijn Grandland X. Niets is minder waar, ik heb hierboven slechts wat verwonderpunten opgesomd.

      Alles op een rij zettende is het een fantastische auto die uistekend rijdt!

       

       

      #18352062
      BingGrandland
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 September 2017

        Zo, het heeft even geduurd,  maar ook ik ben een Opel Grandland X rijder geworden.

        In Augustus 2017 heb ik ongezien (alleen een paar plaatjes op internet) een Opel Grandland X besteld.

        Waarom? Ik wilde eens wat ander, het moest een Diesel Automaat worden en binnen een bepaald budget blijven. Had al bijna de Skoda Octavia besteld, waarin ook één van m’n collega’s rijdt, totdat ik via facebook opmerkzaam werd gemaakt op een Opel: een SUV.

        Na op de website van Opel alle ins en outs te hebben bekeken en me heb voor laten lichten door de plaatselijke Opel dealer toch eens op de website van Leaseplan gekeken. En Bingo: de configuratie paste binnen het budget.

        Wat heb ik besteld:

        Een grijze met zwart dak, uiteraard Diesel Automaat, Het is de Innovation geworden met Introductiepakket : AGR stoelen, leren bekleding, verwarmde voorruit, verwarmd stuur, verwarmde voorstoelen, verwarmde achterbank, inductief laden, afneembare trekhaak en een reservewiel.

        Uiteindelijk eind vorige week de auto op kunnen halen

        Op de eerste dag bij het parkeren op parkeerterrein bij klant bijna tegen andere auto aangereden. Bleek ik de pieptoon voor de parkeersensoren aan te moeten zetten. Gelukkig kwam ik er op tijd achter door de achteruitrijcamera te bekijken (scheelde een cm).

        Heb altijd in trage diesels gereden: Seat Altea 1.6 D, Volkswagen Passet Variant 1.6 D, Skoda Superb Station 1.6 D, Peugeot 308 1.6 D en als vervangende auto de laatste 11 maanden een Golf GTE. Hiermee ben ik toch wat verwend geraakt, moet ik zeggen.

        Na zo’n 800 km hier mijn eerste bevindingen. Ben natuurlijk een echte Nederlander, dus begin ik met de minpunten (hou dus rekening met het feit dat ik nooit eerder Opel gereden heb).

         

        Minpunten:

        -Achterklep gaat nog niet met de voetbeweging omhoog. Overburen vragen zich waarschijnlijk af wat ik onder die auto aan het schoppen ben. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de afneembare trekhaak eronder zit. Zal het later nog een testen als de trekhaak eraf is.

        -Handig zo’n afneembare trekhaak. Dacht ik tenminste. Totdat je half onder de auto moet liggen om deze te (de)monteren. Ook de elektra kabel moet je bijna op de tast erin steken (of weer onder de auto gaan liggen)

        -Zitpositie. Doordat ik altijd lagere auto’s gewend ben, moet ik m’n ideale zitpositie nog zien te vinden. Dit zal ongetwijfeld wel lukken, maar duurt toch wat langer als ik eigenlijk had gehoopt. En de zijdelingse steun valt wat tegen.

        – Na de eerste 2 km dacht ik dat ik een tak had geraakt. Na thuiskomst bleek dat ik een roostertje (vlak onder het nummerbord aan de voorkant) ben kwijtgeraakt. Dealer heeft dit gelijk besteld. Ga er niet vanuit dat dit een voorbode voor de Opel kwaliteit is.

        -Connectie met telefoon werkt prima, maar als je Flitsmeister aan hebt staan en er komt een melding, dan gaat de radio uit en blijft deze uit. Ik moet dat bewust de radio weer aanzetten, de muziekbron weer op radio zetten, dan de juiste radiozender kiezen en dan doet de radio het weer. Erg omslachtig, maar hier zal vast wel een oplossing voor zijn.

        -Navigatiesysteem is erg uitvoering in de tekst. Straatnamen en plaatsnamen worden veelvuldig genoemd. Maar ook op snelweg worden bij elke verkeerspunt weer gezegd waar je naartoe moet (ook al moet je gewoon rechtdoor).  Ook als je een oprit naar de snelweg neemt, hoor je even later nog een melding dat je de bewuste snelweg oprijdt. Op zich heel duidelijk, maar ook een beetje teveel info.

        – Waarom geen opbergplek voor je zonnebril? In alle voorgaande auto’s kon ik mijn zonnebril opbergen in een opbergvakje voor de binnenspiegel. Hier is geen opbergvakje. Enige is om gewoon de zonnebril in een brillenkoker ergens te bewaren.

        -De achterbank is ook verwarmd, maar waarom zijn de stelwieltjes voor deze verwarming niet voorzien van een lampje in het donker. Dit moet je dus op de tast doen.

        – Regensensor. Hoe kan je het verzinnen dat je elke keer weer opnieuw de regensensor moet activeren. Ben gewend dat je de regensensor één keer activeert, en dat deze dan steeds aan blijft staan. Maar nee, elke keer als ik de auto start en het regent moet ik de regensensor aanzetten.

        -Auto is stugger dan ik had verwacht. Stugger dan de Golf GTE waar ik eerst in reed. Heb gewoon de standaard 18 inch velgen (weliswaar met winterbanden)

        -Lane assist. Had hier al wisselende verhalen over gehoord. Na 2 dagen was ik erachter hoe ik het uit kon zetten. Als je maar enigszins in de buurt van de strepen op het wegdek kwam, kreeg je al een stuurcorrectie. Werd er gewoon zenuwachtig van. Zeker op de A27 tussen Hilversum en Utrecht, waar ze nu met de weg bezig zijn en er naast de normale witte strepen nu ook gele strepen op het wegdek zijn. Auto bleef corrigeren. Toch straks nog maar eens activeren, want het schijnt een kwestie van wennen zijn.

        – Jammer dat de mistlampen ook geen LED zijn. Staat nu een beetje zielig bij de mooie LED verlichting (even uitgeprobeerd bij mij op de oprit)

        – Ruimte op achterbank. In een filmpje had ik gezien dat een reporter (1.96 cm lang) ruim achter zichzelf kon zitten op de achterbank. Dit valt toch iets tegen. Mijn zoon van 1.93 zit toch met z’n knietjes tegen mijn leuning (ben zelf 1.82 lang).

        Pluspunten:

        – Grote, imposante auto. Veel bekijks en vragen van “wat is dit nou voor een Opel?” Komt waarschijnlijk ook opdat ik de naamplaatjes “GRANDLAND X” en “TURBO D” eraf heb gehaald (met name “TURBO D” vond ik zo jaren 80.

        – Rijdt goed

        – Automaat schakelt goed en voel je nauwelijks. Wel wat traag, maar ja, die GTE was ik 11 maanden gewend.

        – Zit lekker hoog, hebt een beter verkeersoverzicht.

        – LED verlichting, ideaal, bochtverlichting is echt goed, maar ook automatisch van groot naar dimlicht schakelen. IDEAAL!

        – Stuurwiel verwarming. IDEAAL! Waarom heb ik dat nu pas.

        – Voorruitverwaming. Het heeft pas 1 nacht goed gevroren, maar toch al heel veel schik van. Wil nooit meer zonder.

        – Cruise control. Moest even het boekje erop na slaan om te kijken hoe deze in te stellen, maar kan tot op de km ingesteld worden ipv per 5 of per 10 km. Netjes.

        Zoals je al gemerkt heb, was ik geen Opel rijder en zal ik aan bepaalde Opel-dingetjes moeten wennen. Ik ben er zeker van dat dit gaat lukken en hoop dan ook dat in een volgende review dit te merken is.

        #18352084
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Ik kan denk ik wel tot op de millimeter verklaren waarom je de automatische ruitenwisser na iedere koude start weer moet activeren. Als je, zoals ik, hiervoor wel een Opel hebt gehad (in mijn geval een Astra Innovation) dan was het idd. eenmaal activeren en ‘levenslang’ bij iedere opstart was deze actief (indien nodig). Waarom Opel het er dan toch uitgesleuteld heeft ? Eigenlijk vrij logisch : wacht maar even tot het ‘s-nachts regent en daarna gaat vriezen. Als je dan mijn oude Astra zou hebben en je denkt ‘s-morgens vroeg : ik start de motor, zet de blower vast op maximum en ga dan de ramen krabben, dan zou je theoretisch soms al te laat kunnen zijn geweest en 1 of allebei je ruitenwissers aan flarden hebben getrokken…….

          Als je het zo bekijkt (als Opelrijder van een eerder model) dan is het eigenlijk vrij logisch dat je nu bij een hernieuwde motorstart even (eerst 2x naar boven draaien,) en dan 2 ’tikjes’ naar beneden moet geven om de automatische ruitenwisser weer te activeren, dan weet je iig. zeker dat je bij (ijzel) vorst het rubber niet aan flarden trekt. Het is dus eigenlijk een improvement t.o.v. het vorige Opelsysteem.

          Wat de zitpositie, lane-assist en trekhaaksensorperikelen betreft : zie ook mijn vorige bericht en ach, als je je huis verlaat pak je toch de sleutel van een sleutelrekje o.i.d. en even 2 sec. op het achterklepsymbooltje van de sleutel drukken en de klep gaat vanzelf open. Werkt tot zeker een meter of dertig van de auto af.

          Wat de afneembare trekhaak zelf betreft : we zijn het 101% eens.  Daarom heb ik ‘m er maar opgezet en haal ik hem er niet meer vanaf. Is tevens wel zo veilig bij ‘langs de stoeprand parkeren’ als je weg bent van je auto en de ene of andere ‘knurft’ rijdt tegen de achterzijde van je auto aan bij het in- of uitparkeren. Schade aan zijn auto : lelijk, schade aan onze auto’s : nul of zeer gering.

          Wat de parkeersensoren inschakelen betreft : ik denk dat je even een functioneringsgesprek met je dealer moet hebben. Mijn auto werd afgeleverd met het lampje uit, oftewel, de sensoren ingeschakeld.

          #18352199
          Mark van Veluw
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 January 2018

            Hallo mede forum leden.

            Deze week heb ik ook een Grandland besteld. Een 1,2 benzine Innovation uitvoering met Innovation+ pakket in de kleur Jasper Grey.

            Wat ik jammer vind is dat ik geen 360 camera kon bestellen. Maar goed, de parkeersensoren zullen ook hun werk wel doen…

            Volgens de lease maatschappij zal de auto ongeveer in mei geleverd worden, dat duurt dus nog even helaas! Ik zal dit forum blijven volgen en af en toe mijn status updaten.

            Kan niet wachten!

            #18352210
            Astroide01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2011

              Bij mijn bestelling zat er nog wel een 360 camera in het Innovation+ pakket, maar ik ben er niet zo over te spreken. Oké, hij werkt goed en je ziet je hele omgeving van bovenaf, maar het beeld is grover/minder resolutie dan in mijn vorige Astra. Vooral ’s avonds/’s nachts, als ik dan achteruit rij is het beeld ronduit slecht. Nu las ik dat er in het begin problemen geweest zouden zijn met de 360 camera en dat daarom (mede) een leveringsprobleem van de Grandland ontstond? Maar dit zou weer herroepen zijn… Hebben andere ook deze ervaring met hun achteruitrijcamera of heb ik een camera uit de eerste serie.

              #18352212
              Ed60
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2018

                Als nieuw forum lid even inhaken op de laatste twee berichten. Half december de Grandland X besteld, 1.2 benzine automaat met het inovation+ pakket. De 360 camera was voor mij een voorwaarde vandaar ook het plus pakket. Begin dit jaar viel mij op dat de 360 camera uit het plus pakket gehaald is en alleen nog leverbaar is in de (vernieuwde) duurste uitvoering. Ook de eerdere geplaatste berichten over de camera geeft aan dat er iets speelt. Bij navraag bij de dealer of de Grandland met innovation+ die vorig jaar besteld is ook met de 360 camera geleverd gaat worden kreeg ik geen duidelijk antwoord ook bij navraag bij Opel zelf kwam er geen duidelijk antwoord. Lijkt uiteraard logisch dat een wagen volgens de bestelde specificaties geleverd gaat worden maar een ervaring in het verleden heeft mij geleerd dat dit wel een ander kan uitpakken. Antwoord van de dealer was was dat in dat geval de wagen opnieuw besteld gaat worden maar dan wel duurder wordt….. Gezien de eerdere meldingen over de camera ben ik heel benieuwd naar de ervaringen en komende ervaringen rondom de camera. De door mij bestelde wagen wordt overigens eind maart afgeleverd volgens en zal (helaas) nog even moeten wachten.

                #18352218
                Wesly
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 November 2017

                  @Ed60

                  Ik denk dat het allemaal wel zal loslopen.

                  Als bij de optionCodes de code UVH staat dan zit de camera er écht wel in. Hier een beschrijving van de RPO code volgens GM:

                  UVH – Surround Vision, Birdseye view of vehicle

                  Daarbij is de naastliggende code UVX de Rearview camera

                  E5B4FC56-4D88-4EDD-80B9-D749F30BBD3A

                  ;-)

                  #18352232
                  Vased
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 June 2017

                    Al enige weken volg ik dit forum-topic. Begin november mijn Grandland X Innovation besteld en de door herhaalde problemen mijn Astra Sports Tourer van augustus 2016 noodgedwongen hierop ingeruild. De Grandland X wordt geleverd met Plus pakket en panoramadak.

                    De aflevering stond in eerste instantie gepland voor half februari 2018 maar de dealer vertelde mij vorige week dat de verwachtte datum 13 maart 2018 zou zijn. Via mijn voertuigcode lees ik op dit moment als afleverdatum 26 april 2018 (“estimatedDeliveryDateTime”:1524780000000). Dat wordt voorlopig dus nog met knikkende knieën rijden in de voor mij onbetrouwbare en gevaarlijke Astra. Ook ik kan niet wachten tot………

                    #18352237
                    Ed60
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2018

                      Wesly, bedankt voor de uitleg. Codes staan er inderdaad in en zal wel goed komen. Had al wel gezocht op camera, 360 maar was niks op te vinden. Nu rustig afwachten en hopen dat ze de geplande lever datum aan houden.

                      #18352257
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        Ik herken de visuele problemen met de 360 graden camera niet echt.

                        Sterker nog, ik ben best wel tevreden over de sensoren en camera, want als het écht spannend wordt (qua afstand) dan schakelt de camera over naar detail weergave en kun je min of meer tot op de centimeter zien hoever je van een obstakel af bent. Da’s vrij handig want zodoende kan ik zien hoever mijn trekhaak van een obstakel verwijderd is.

                        Gezien de laatste berichtjes hier ben ik blij dat ik 3 juli jl. de order heb geplaatst voor mijn Innovation. Ik kreeg 1200 ballen korting op het duurste pakket en als ik kijk wat mensen nu mogen betalen voor dergelijke opties dan voel ik mij ‘gelukkig’.

                        #18352296
                        rjhorst
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2017

                          [quote quote=18352232]Al enige weken volg ik dit forum-topic. Begin november mijn Grandland X Innovation besteld en de door herhaalde problemen mijn Astra Sports Tourer van augustus 2016 noodgedwongen hierop ingeruild. De Grandland X wordt geleverd met Plus pakket en panoramadak. De aflevering stond in eerste instantie gepland voor half februari 2018 maar de dealer vertelde mij vorige week dat de verwachtte datum 13 maart 2018 zou zijn. Via mijn voertuigcode lees ik op dit moment als afleverdatum 26 april 2018 (“estimatedDeliveryDateTime”:1524780000000). Dat wordt voorlopig dus nog met knikkende knieën rijden in de voor mij onbetrouwbare en gevaarlijke Astra. Ook ik kan niet wachten tot………[/quote]

                           

                          Ik zit hier ook te kijken met verbazing naar mensen die hem later bestellen en eerder geleverd krijgen dan dat bij mij het geval is..

                          We zitten wat dat betreft in hetzelfde schuitje echter is die van mij half Oktober al besteld. Ik heb exact dezelfde aflevercode staan als dat jij hebt. Wat is de voertuigstatuscode bij jou? Die van mij is nog steeds “25” en dat schijnt te betekenen dat ze ergens op zitten te wachten.

                          Ik ben al blij als ik dit jaar nog mijn nieuwe auto krijg…. :help:

                          #18352297
                          Piet101
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 December 2017

                            [quote quote=18352296]

                            Al enige weken volg ik dit forum-topic. Begin november mijn Grandland X Innovation besteld en de door herhaalde problemen mijn Astra Sports Tourer van augustus 2016 noodgedwongen hierop ingeruild. De Grandland X wordt geleverd met Plus pakket en panoramadak. De aflevering stond in eerste instantie gepland voor half februari 2018 maar de dealer vertelde mij vorige week dat de verwachtte datum 13 maart 2018 zou zijn. Via mijn voertuigcode lees ik op dit moment als afleverdatum 26 april 2018 (“estimatedDeliveryDateTime”:1524780000000). Dat wordt voorlopig dus nog met knikkende knieën rijden in de voor mij onbetrouwbare en gevaarlijke Astra. Ook ik kan niet wachten tot………

                            Ik zit hier ook te kijken met verbazing naar mensen die hem later bestellen en eerder geleverd krijgen dan dat bij mij het geval is.. We zitten wat dat betreft in hetzelfde schuitje echter is die van mij half Oktober al besteld. Ik heb exact dezelfde aflevercode staan als dat jij hebt. Wat is de voertuigstatuscode bij jou? Die van mij is nog steeds “25” en dat schijnt te betekenen dat ze ergens op zitten te wachten. Ik ben al blij als ik dit jaar nog mijn nieuwe auto krijg…. :help:[/quote]

                            Ik heb de mijne 20 november besteld. Toen was de verwachte aflever datum eind februari.

                            Dat werd vervolgens 26 maart en laatst kon de dealer helemaal geen toezegging meer doen. Maar net als Vased heb ik een panoramadak. Misschien dat daar het probleem in zit?

                            Ik heb helaas geen codes om het zelf in de gaten te houden. Vanuit mijn werkgever mag de dealer deze niet geven.

                            #18352326
                            Vased
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 June 2017

                              Bij mij staat de code ook nog steeds op 25. Zover ik dit kan vaststellen, staat de auto gesorteerd voor een productielijn, alleen nog niet in productie genomen. Vermoedelijk zijn er nog te weinig voertuigen waarbij een panoramadak is besteld en willen ze er eerst een lijn voldoende vol krijgen om de productie op te starten. Ik heb ook automaat besteld, maar dat mag de vertraging niet zijn.


                              @Piet101
                              Als je je voertuigcode weet (ik kreeg deze bij de Wifi-aanmelding onder MyOpel) dan kun je de status in de gaten houden. Kijk even wat berichten terug, daar staat een link hiervoor. voor uitleg codes, zie: http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html.

                               

                              #18352362
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                De 29e januari mocht mijn Grandland voor de terugroep actie naar de dealer. Vandaag om 14.00 uur bericht gekregen dat er met de 1.6 handgeschakelde dieselmotor niets mis is. Test -> passed. Gelukkig hoeft er geen nieuwe motor in………… pff.

                                #18352364
                                Menno
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2018

                                  @Vased Je zegt dat je de voetuigcode krijgt bij het aanmelden op myopel. Ik moet daar bij die aanmelding een kenteken of chassisnummer ingeven, maar die weet ik nog niet natuurlijk. Hoe kan ik daar aan komen dan?

                                  #18352372
                                  Vased
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 June 2017

                                    @Menno, een MyOpel account wordt volgens mij in eerste instantie aangemaakt door de dealer. Ik heb dit account 1,5 jaar geleden gekregen bij mijn huidige Opel Astra. Net voor Kerst 2017 kreeg ik een email waarin stond dat ik mijn Wifi moest activeren, welke bij de Grandland X de eerste 2 jaar gratis wordt bijgeleverd. Via de E-mail werd ik naar MyOpel geleid en was de Grandland X al aangegeven, met daarbij een voertuigcode van 8-tekens. Uiteraard nog geen chassisnummer bekend.  :-)

                                    Als een MyOpel account nog niet voor je is aangemaakt, dan zou ik de dealer vragen of hij het betreffende voertuigcode van je bestelling heeft. Vervolgens gebruik je deze code zoals een eerdere bericht binnen dit topic!

                                    #18352373
                                    Vased
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 June 2017

                                      De Grandland X kan nu in 4 uitvoeringen worden geconfigureerd. Na Innovation is er nu ook ‘Ultimate’, maar de meerwaarde lijkt sterk op het pakket  ‘Innovation Plus’. Alleen leren bekleding kan ik hier niet uit terugvinden.  :scratch:   Ben benieuwd hoe ik mijn bestelde auto nu moet gaan noemen  B-) .

                                      #18352374
                                      quandor
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2017

                                        Ik ken de samenstelling van mijn in juli vorig jaar bestelde Innovation zo’n beetje uit mijn hoofd.

                                        De Ultimate versie heeft 2 dingen die ik niet heb (meebesteld) en dat zijn het zwarte dak en het draadloos opladen van de telefoon.

                                        De metalen pedalen, de Denon geluidsinstallatie had ik naast het Innovationpakket al meebesteld evenals een afneembare trekhaak.

                                        Wat ik daarentegen in mijn Innovation wel heb zijn (volledig) elektrisch verstelbare stoelen en lederen bekleding.

                                        Leuk (of niet leuk als je nu gaat kopen) is dat ‘mijn’ auto momenteel € 4000,– meer kost dan toen ik hem configureerde / kocht.

                                        #18352397
                                        rjhorst
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 December 2017

                                          [quote quote=18352326]Bij mij staat de code ook nog steeds op 25. Zover ik dit kan vaststellen, staat de auto gesorteerd voor een productielijn, alleen nog niet in productie genomen. Vermoedelijk zijn er nog te weinig voertuigen waarbij een panoramadak is besteld en willen ze er eerst een lijn voldoende vol krijgen om de productie op te starten. Ik heb ook automaat besteld, maar dat mag de vertraging niet zijn. @piet101 Als je je voertuigcode weet (ik kreeg deze bij de Wifi-aanmelding onder MyOpel) dan kun je de status in de gaten houden. Kijk even wat berichten terug, daar staat een link hiervoor. voor uitleg codes, zie: http://www.opel-team-niedersachsen.de/lieferstatus.html.%5B/quote%5D

                                           

                                          Toch nog even hierop terug komen. Ben vandaag weer bij de dealer voor het onderhoud aan de systemen en kwam mijn verkoper tegen. Hij zei dat het volledige willekeur is hoe de auto’s geproduceerd worden. Ze leveren op dit moment namelijk al auto’s uit die rond dezelfde periode zijn besteldt.

                                          Bij hem is er geen andere reden bekend dan dat Opel de auto’s @ random produceert. Hij kan er helaas ook niks aan doen..

                                          #18352461
                                          kruimel59
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 December 2017

                                            Op 3 november de Grandland X Innovation+ benzine automaat bij van Voorden in Almere besteld en op 30 november geleverd. De dealer had er gelukkig een aantal besteld en daar zat een uitvoering en kleur bij die ik wel prima vond. Achteraf maar goed ook want de uitvoering van mijn Grandland+ had nu ruim € 4.000,- euro’s duurder geweest.  Fijne auto, ik ben alleen niet zo gecharmeerd van de draaikolkjes in de benzinetank.

                                            #18352470
                                            Mark van Veluw
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 January 2018

                                              We kregen vandaag meer info van de dealer, een uitnodiging om Onstar te activeren.

                                              De bestelling heeft nu code 25. Wachten op productie dus.

                                              Wat grappig is: in de lijst met optie codes vinden we ook de codes “UVD” en “UVX”. Als het goed is dan hebben wij geen (360)camera in onze Grandland, maar volgens mij staat de code “UVX” voor een rearview camera?

                                              Ben nu toch wel benieuwd waar de auto mee geleverd gaat worden???

                                              #18352476
                                              Mark van Veluw
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 January 2018

                                                Nog even ter aanvulling; heeft er iemand een link naar een lijst met RPO codes van Opel? Degene die ik heb gevonden kent de codes van mijn bestelstatus niet?

                                                #18352490
                                                joepke-m
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 July 2006
                                                  #18352491
                                                  Mark van Veluw
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2018

                                                    Nee, ik bedoel inderdaad de optie codes, beetje onduidelijk geformuleerd van mijn kant.

                                                    Maar bedankt voor de reactie.

                                                    #18352492
                                                    joepke-m
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 July 2006

                                                      Daar kan ik je maar deels mee helpem, niet alles staat erop, althans op deze website:

                                                      http://www.opel-infos.de/modelle/grandland.html

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.