Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kijk ook naar de dorpels (vooral de eindstukken en de ronding onderaan de A-stijl, achter het voorscherm onderaan).
Even het onderwerp afsluiten. Nieuwe thermostaat gemonteerd, hetgeen het probleem niet oploste. Doorstroming is goed, radiateur ook. Verse koelvloeistof erin en goed ontlucht. Probleem nog steeds daar. Maar wat blijkt. Motorisch en met koelsysteem niets aan de hand, maar spanningstregelaar achterop het dashboard overleden. Een nieuwe gemonteerd, en probleem opgelost. Metertje wijst nu weer normale waardes aan.
Ik heb hem eruit, en geen stuur hoeven los te maken. :D
Even dit onderwerp weer naar boven halen. Mijn Kadettje D heeft dezelfde perikelen (foute benzine- en koeltemp aanwijzigen). Dus waarschijnlijk ook dat ding overleden. Wie kan me helpen aan een andere?
Kan ik kort over zijn.. Nee, niet standaard van fabriek uit.
@GSE wrote:
Trouwens Rinus achterdemper heb je in 2 uurtjes klaar….FF wat holle buizen aan elkaar lassen bochten deraan en steuntjes en je hebt een super geluid……kost niks :)
Voor de volgende keer, Ben :D Maar ik heb nog een achterdemper liggen.
En voortbordurend op mijn vorige post. Naar de M&M meeting, merkte ik dat mijn uitlaat lek was. De achterpot was al slecht, maar nu was een middendemper al aardig aan het blazen. Dus van de week de middendempers en einddemper maar vervangen. Heb ik al die jaren die uitlaatdelen (NOS) niet voor niets op mijn zoldertje bewaard. En nu zoemt tie weer. :D :D :D
Radiateur gewoon laten reviseren. Krijg je garantie op, en hij is beter dan dat tie nieuw was. En vaak kun je ook nog een update doen, als je wilt. Ik heb toendertijd de radiateur van de Monza “heavy duty” laten maken.
25 maart 2014 om 09:59 In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan met je Senator,Monza KAD enz #18203496@peter777 wrote:
Rammel van de monza uitlaat proberen te lokaliseren. Alleen bij laag toerental resoneert ie nogal, vrij lastig te vinden euveltje….
Met zo’n rammeltje rij ik al 7 jaar mee. Zit ergens in 1 van de middendempers. Ook alleen bij stationair, en als de uitlaat nog koud is. Daarna niet meer.
Ik ben bezig alle remklauwen van de Monza aan het opkuisen en netjes een kleurtje te geven (goudbrons). Daarnaast gelijk de auto aan het kontroleren op plekjes aan de onderkant (een heel kleintje gevonden en gelijk behandeld) en ook de velgen een flinke poetsbeurt te geven, zodat het gepolijste gedeelte weer glanst als een glis. En dan is de auto weer “zomerklaar”.
9 augustus 2013 om 16:00 In reactie op: Yes we got him! Monza Keinath KC5 (foto-update 8-9-2013) #18141960Ten eerste. Gefeliciteerd met je aanwinst. In mijn bescheiden mening, de mooiste Monza ooit gebouwd. Ik ben zelf wel een groot coupe en cabrio liefhebber, en vooral open is de KC5 erg mooi. :thumb :thumb :thumb
Ook de combi van het wit en rood is super. :thumb Je zit hem meer in wit/wit uitvoering.Veel succes met je restauratie van de wagen. De auto is het absoluut waard, en je verdient je investering dubbel en dwars terug.
Leuk, dat je weer een D-tje van de sloop redt. Het lijkt het zusje van de mijne wel (zelfde kleur Hazelnootbruin en interieur), alleen heb ik een 3 deurs en met een 1.2n blokje. En heb ik er een week of twee geleden hem voor het eerst over de ton gereden (ik heb hem gekocht met 63.000 echte Km’s) toendertijd. Ik heb hem alweer een jaar of 4, en nooit enige problemen meegehad. Altijd probleemloos door de keuring. Ik vind je “nieuwe” velgen (van een Rekord E1 Berlina ?) een stuk beter dan de vorige. Ik heb er SR velgen onderliggen.
Als het gewoon een gerommenerd merk is als Hollandia, dan zullen er best nog wel nieuwe rubbers voor te krijgen zijn. Die after-market dakjes zijn universeel, dus ook vaak heel lang in productie geweest. Meestal zijn die dakjes niet auto model gerelateerd (uitzonderingen daargelaten).
Dus zie te achterhalen van welk merk je dak is, en het mooiste ook nog het model /type nummer erbij en zonodig een zonnedakeninbouwboer opzoeken, of eventueel de fabriek zelf aan schrijven.
Wat echt een crime is om bij fabrieksaf geleverde schuif/kanteldaken, die viltstrook om de rand van het dak te vinden. Ben ik nog nooit tegengekomen, ook niet op beurzen. En ik zoek er altijd naar. Ik heb ook nooit het onderdeelnummer kunnen achterhalen. Soms zijn er universeel uitziende viltafdichtingen, maar die passen nooit mooi. Vaak zit daar die witte kunststof pees niet in. Opel gebruikt deze viltafsluiting al sinds jaar en dag. Op mijn ex Manta’s en Calibra’s (ik denk bij alle oudere Opels met fabrieksgeleverd schuifdak) en dus ook bij de Monza zit precies hetzelfde spul.
BMW gebruikt op de E21. E24 en E30 hetzelfde spul, op latere types weer niet. En Audi heeft een totaal andere afdichting, ook op de oudere 80/90 B1 of B2.
Gisteren op TV een aflevering van de Rekenkamer, waarin uit de doeken gedaan werd hoe de benzineprijs tot stand komt. Daar bleek dus uit, dat 52% van de prijs van een liter benzine gewoon oridinaire belastingen zijn, die ook nog een stapelbaar zijn gemaakt (belasting over belasting). De schatkist verdient er iets meer dan 4 miljard Euro per jaar aan.
En dan gaat niemand mij vertellen, dat het de overheid te doen is om het terugdringen van het autogebruik c.q. bezit. Onder voorwendsel van welke drogreden dan ook maar, zij het mileu, dagelijks gebruik oldtimers, enz. Want dan snjiden ze in hun eigen vingers. Nee, de overheid floreert er alleen maar bij, als er meer auto’s rijden, vervuilend of niet. De overheid is wat dat betreft alleen maar een grote zakkenvulmachinerie.
Een concept hoef niet te kunnen rijden, dus er hoeft geen motor in te liggen. Dus ook geen motorkap :D Het is alleen om te laten zien, welke kant een merk op wil. En of er genoeg positieve reacties zijn van het publiek voor het model.
Wat je ook doet… zoek eerst maar eens een harde qua koetswerk. Dat zal al moeilijk genoeg worden. En voor een geheel goede zul je de nodige pegare’s neer moeten tellen. Een rode A2 met rood interieur is never nooit geleverd (in de kleur blauw en groen weer wel). En ook niet als A1. Rood interieur was meestal in combi met wit of zwart.
Ik heb 1 keer in mijn leven een rode Rekord E1 met rood interieur gezien, maar dat was volgens mij een expliciete klantenoptie van de eerste eigenaar (dus buiten de normaal te verkrijgen klantenopties)
Opel gaat beslist voor de Monza shoppen voor techniek en motoren binnen de eigen magazijnen, en misschien ook wel GM. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de auto een eigen platform krijgt van wege de super hoge ontwikkelkosten van zo’n platform. En dan zelfs nog voor een niche model.
Maar hopelijk krijgt de auto can het publiek zulke goede reacties, dat Opel de auto wel in productie moet gaan nemen. :thumb
Ben het hier helemaal mee eens. Opel heeft toch een hele tijd geen echt spannende modellen meer gemaakt en ook wat missers (economisch gezien dan) in de afgelopen jaren. De Insignia, de Cascada, en niet te vergeten de Astra GTC/OPC zijn wel mooie modellen. De Adam is op dit moment niet aan te slepen, maar ik verdenk de auto er toch van, dat deze op den duur te trend gevoelig zal blijken te zijn.
Dat de naam Manta en Monza weer her-gebruikt gaat worden, is voor mij als auto liefhebber, alleen maar mooi. Historie blijft zo in leven, en kriigt een nieuwe reincarnatie.
Van mij mogen beide modellen gelijk in productie. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk ver buiten nmijn budget vallen, maar dat maakt niet uit. Hopelijk zullen ze voor het daadwerkelijke productiemodel niet al te veel compromissen sluiten que uiterlijk en techniek.
Nou, we gaan het wel zien. Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen, dat je dire maanden niet mag rijden. Maar ik heb niet gelezen met zoveel woorden, dat je de auto dan ook daadwerkelijk moet schorsen.
Ik probeer het allemaal maar een beetje aan de positieve kant te bezien. Het had veel erger kunnen worden, als over alle young- en oldtimers houderschap betaald had moeten worden. Dan hadden we pas echt een vet probleem gehad. Dus met de nieuwe regeling zit ik persoonlijk niet zo mee.
Het geld graaien van Den Haag is er altijd geweest, en dat zal niet veranderen. Milieuoverwegingen zijn alleen maar een dooddoener, anders zouden LPG rijders niet zo gepakt worden. De grens van 40 jaar is ook vreemd, want in veel andere landen geldt een grens van 30 jaar. Dus er is wat dat betreft geen sprake van een Europeese eensgezindheid wat Nederland betreft.
Voor mij persoonlijk betekend het, dat ik voor de Monza 120 Euro per jaar kwijt bent (het maximale bedrag per jaar dus) en voor de Kadett plm 5 a 6 tientjes. Beide rijden op benzine. Ach, daar is overheen te komen. Zeg, dat het me hooguit 200 Euro meer per jaar gaat kosten, dat is dan nog geen 2 tientjes per maand meer lasten. Daar drink ik geen borrel minder om en rij ik geen kilometer minder voor.
En dat er drie maandjes niet gereden mag worden (ik vraag me af wie dat gaat kontroleren), sois…. De Monza is dan sowieso in z’n winterslaap, en de Kadett rijdt dan ook niet veel. Dan neem ik 1 van de Audi’s wel. Ik was van plan om voor de volgende winterseizoen wintersloffen voor de Kadett aan te schaffen. Nou, dat bespaar ik nu dus ook weer.
Maar ik snap, dat iedereen in een andere persoonlijke situatie zit, en goed bij zichzelf te rade moet gaan. Feit is wel, dat de markt voor oudere diesels en LPG auto”s nu op z’n gat gaat, dus we zullen er een boel zien straks op de diverse autoverkoopsite’s.
By the way, je hoeft je auto niet te schorsen. Je mag alleen niet rijden tijdens deze maanden. Wordt je gepakt tijdens een controle, dan moet je alsnog voor een heel jaar MRB betalen.
@MonzaRon wrote:
7000 euro :shock:
Kan niets anders zeggen dat ik het op alle fronten een foute Monza vind
hier hebben ze de plank echt mis geslagen. :wtfTja, hoe kom je er nu vanaf :mrgreen:
helemaal mee eens. wat een wangedrocht, zeg. :puke
Hoort er gewoon bij. Niks om druk over te maken. :D
Je zou in dat geval, mijn garage kunnen proberen. Die heeft mijn Monza en Kadett in onderhoud, en daar lopen nog monteurs rond die deze auto’s nieuw hebben gezien.
Ik weet niet wat ervan te denken. Ik lees tegenstrijdige berichten op het I-net. Met de Monza haal ik meestal wel ergens tuasen de 1 op 10 a 11, en soms op een echt hele lange rit wel 1 op 12. (2.5 E met 4-traps automaat) Dat is genoeg zuinig voor mij, zoveel kilimeter per jaar rij ik er niet mee. De Kadett D haalt 1 op 14 a 15, vind ik ook netjes zat, als je in ogenschouw neemt dat het allemaal al weer 31 jaar oud is.
Ik denk, dat de grootste besparing in je rechtervoet zit. gelijkmatig optrekken, zoveel mogelijk een vaste snelhied aanhouden (met de Monza ergens tussen de 100 en 120, met de Kadett rond de 100), vroeg anticiperen op verkeerslichten en verkeersituaties in het algemeen, en de auto moet blijven rollen. Dan rij je, denk ik, het meest zuinig.
@GSE wrote:
Veerpoten
dorpels
wielranden
langsligger bestuurderskant
plaatwerk rond de benzine dop
kijk goed onder de achterbumper
deurhoekenIk kan het beter zo zeggen:
Alles onder de sierstrippen op de deuren en voorspatborden houd dat goed in de gaten.Ook je kachelmotor kijk ook of die het doet op alle standen is nl een kutwerk om dat ding te vervangen.
Alles wat hierboven gesteld is, maar vergeet ook de achterveer schotels en de benzinetank niet. En dan ook alle benzine- en retourleidingen.
Nou, hier de oplossing van het raadsel van de schuiven onder het dashboard: :D :D :D
Dit maakt deel uit van de zomer ventilatiesysteem
Om te werken, moet de aanjager UIT staan, de linker schuif op de middenconsole helemaal naar beneden staan en de 2 kleine schuifjes rechts (naast de radio) naar elkaar toe in het midden.
Standen van de schuiven onder het dashboard:
— Helemaal naar beneden: gesloten
— In het midden: luchttoevoer via de roosters in de middenconsole
— Helemaal naar boven: Luchttoevoer via de roosters in de midden console EN in de voetenruimtes.Voetenruimteverwarming is alleen maar effectief, als de schuiven onder het dashboard in de stand naar beneden staan.
Om je ruiten te ontwasemen, moeten dus ook deze schuiven in de onderste stand (=dicht) staan.
De drie schuiven op de middenconsole moeten omhoog staan. Dan is het systeem het meest effectief.Nou,ik hoop dat je er wat aan hebt !!
-
AuteurBerichten