Wat heb je vandaag gedaan met je Senator,Monza KAD enz

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Wat heb je vandaag gedaan met je Senator,Monza KAD enz

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 21 reacties.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262950

    Senatorman
    • Topics
    • Reacties
    • Online
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    Vandaag 29-12-2013, éénnalaatste dag van het jaar.
    Mooi weer, zonnetje, dus toch maar even de Monza uit de winterstalling gehaald en met de oldies even lekker dagje Zandvoort gedaan.
    Meteen maar even geschaatst op Winterwonderland in het centrum van Zandvoort.
    Helemaal niet zo verkeerd voor de auto, na weken stil te hebben gestaan.

    #18203483

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2386
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Vandaag heb ik de spruitstukken voor de V8 (Holden motor) gemaakt/gehecht en weg gebracht naar een professionele lasser die me deze met tig last,aangezien ik niet zo,n lasser ben:


    Teminste deze V8 moet in de monza maar tijd tijd tijd….(en zin) laten het project langzaam gaan..

    #18203484

    sw16v
    Participant
    • Topics 100
    • Reacties 2782
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 July 2004

    heb me rekord caravan 2.3td intercooler verkocht :cry

    vandaag ook het laatste ritje mee gedaan en een omega 3000 interieur opgehaald in nieuw staat!

    rekord had helaas iets te veel laswerk en dat icm benzine motorombouw de keus gemaakt dat deze plaats mocht maken voor een omega a van 87 welke nog net in het kwartarief valt.

    #18203485

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 578
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Samen met Peter777 druk bezig geweest me Admiral van motronic om te bouwen naar l-jetronic.
    Deze rijdt op gas dus injectie systeem maakt niet zoveel uit.
    Motronic komt op een Monza, dit om het benzine verbruik iets te vermindeteren.

    Alleen naar een dag werk werkt de Admiral nog niet.
    Zit nu voor nood in de trein.

    Zwaar leven.

    #18203486

    peter777
    Participant
    • Topics 93
    • Reacties 724
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 January 2011

    Mwaha! Ja, ging niet zo goed. Even domme vraag de 3-polige stekker die bij een L-jetronic op de kabelboom van de auto komt (die bij de rembekrachtiger zeg maar) bestaat uit een Zwarte een rode en een groene draad.

    Zwart=contactstroom
    Rood=continue stroom
    groen=bobine signaal

    Dit klopt toch of begin ik seniel te worden?

    #18203487

    Freestyler
    Participant
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 January 2006

    rood was geloof ik de brandstofpomp.

    Meen me te herinneren dat de jetronic een eigen kabel op de accu had.

    #18203488

    icecold
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 251
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 April 2010

    Men kleppendeksel terug zwart gemaakt van men diplomat
    Vorige eigenaar had het lichtblauw gemaakt

    #18203489

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6928
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    6 cilindertje uit de Kapitan gemikt :agent

    #18203490

    Geerte
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 51
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 May 2008

    gas eruit gehaald

    #18203491

    icecold
    Participant
    • Topics 29
    • Reacties 251
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 April 2010

    Vandaag de diplomat klaar gemaakt voor de lente
    Bougies , olie en oliefilter vervangen
    En een nieuwe batterij gestoken

    #18203492

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2386
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Groot deel van de middag en avond bezig geweest met nieuwe lagers en spannings regelaar in mijn 80ah dynamo te zetten,alles is klaar voor morgen vroeg inbouw…

    Had het verkeerde lager gehaald deze waren voor een 90ah dynamo,aangezien ik een kapotte 90ah had liggen en deze mee nam omdat ik dacht dat mijn huidige ook een 90ah zou zijn maar bij uit elkaar halen zag ik dat het een 80ah was en net alles is weer iets anders,voorste lager is gelijk enkel het achterste is anders,maar beide lagers waren aan vervanging toe dus ik moest weer een 20min enkel rijden en een uur lullen hehehe en weer 20 min terug anders had ik de zaak al het draaien gehad.

    Morgen zie ik wel of alles weer werkt en die vreemde geluiden over zijn.

    Is het niet goed komt der een 120ah dynamo uit australie mijn kant op die 1 op 1 past op een Monza,en gaat der tijdelijk een 55 of 65ah dingetje op.

    #18203493

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6928
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Lpg frames klaar voor montage

    king:

    #18203494

    peter777
    Participant
    • Topics 93
    • Reacties 724
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 January 2011

    Rammel van de monza uitlaat proberen te lokaliseren. Alleen bij laag toerental resoneert ie nogal, vrij lastig te vinden euveltje….

    #18203495

    Leonard59
    • Topics 20
    • Reacties 46
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 January 2013

    Vandaag mijn lichtmetalen velgen met zomerbanden even onder handen genomen. Remstof aan de binnenzijde er af geboend, zaakje licht opgeschuurd en netjes in de aluverf gezet met een rolletje. De zichtzijde was nog helemaal gaaf dus niks aan gedaan.ze lijken wel weer nieuw. Morgen gaan ze er weer onder.

    morgen ook de pakking van de benzinevlotter vervangen want die lekt nog steeds een beetje. Dan is tie weer tiptop.

    #18203496

    rinus de boer
    • Topics 34
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 July 2004

    @peter777 wrote:

    Rammel van de monza uitlaat proberen te lokaliseren. Alleen bij laag toerental resoneert ie nogal, vrij lastig te vinden euveltje….

    Met zo’n rammeltje rij ik al 7 jaar mee. Zit ergens in 1 van de middendempers. Ook alleen bij stationair, en als de uitlaat nog koud is. Daarna niet meer.

    Ik ben bezig alle remklauwen van de Monza aan het opkuisen en netjes een kleurtje te geven (goudbrons). Daarnaast gelijk de auto aan het kontroleren op plekjes aan de onderkant (een heel kleintje gevonden en gelijk behandeld) en ook de velgen een flinke poetsbeurt te geven, zodat het gepolijste gedeelte weer glanst als een glis. En dan is de auto weer “zomerklaar”.

    #18203497

    rinus de boer
    • Topics 34
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 July 2004

    En voortbordurend op mijn vorige post. Naar de M&M meeting, merkte ik dat mijn uitlaat lek was. De achterpot was al slecht, maar nu was een middendemper al aardig aan het blazen. Dus van de week de middendempers en einddemper maar vervangen. Heb ik al die jaren die uitlaatdelen (NOS) niet voor niets op mijn zoldertje bewaard. En nu zoemt tie weer. :D :D :D

    #18203498

    Anoniem
    • Topics
    • Reacties
    • Online
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    Goed bezig, wie wat bewaard heeft wat.

    #18203499

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2386
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Filter en keering voor de filter vervangen + automaat carter pakking in mijn 4L60E bak die achter de Holden 8 zit nu al wat een kut werk om die keering voor de filter te vevangen en welke idioot vergeet de aftap plug bij het ontwerp van het carter voor de automaat bak,het was me een zootje eerste klas…Ik dacht dat het carter leeg zou zijn maar mijn maat was dat vergeten leeg te halen…Bij het opsturen maar vulde wel leeg in bij de verzend papieren

    #18203500

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2386
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Trouwens Rinus achterdemper heb je in 2 uurtjes klaar….FF wat holle buizen aan elkaar lassen bochten deraan en steuntjes en je hebt een super geluid……kost niks :)

    #18203501

    Anoniem
    • Topics
    • Reacties
    • Online
    • Lid sinds:
      1 January 1970

    was dus letterlijk en figuurlijk een “vette”klus. :D
    Maarja, kan maar weer gebeurt zijn.

    #18203502

    rinus de boer
    • Topics 34
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 July 2004

    @gse wrote:

    Trouwens Rinus achterdemper heb je in 2 uurtjes klaar….FF wat holle buizen aan elkaar lassen bochten deraan en steuntjes en je hebt een super geluid……kost niks :)

    Voor de volgende keer, Ben :D Maar ik heb nog een achterdemper liggen.

    #18203503

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2386
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Hier liggen der ook nog 2 zeker misschien 3,liggen niet in de weg enkel veel toekomst zie ik der niet voor aangezien:
    GSE wil ik 24V demper onderhouden ivm beter uitzien
    A1 zijn nu hollen buizen met de V8 zijn de standaard dempers te klein…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.