GEZOCHT! Monza info.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258519
    Erens
      Lid sinds:
      26 November 2012

      Beste kenners,

      Ik ben opzoek naar wat info (goh denken jullie vast). Ik vroeg me af of er rode monza’s zijn gemaakt met rood interieur. En of er A2 modellen zijn met rood interieur.

      Ik ben me aan het oriënteren er eentje te kopen. Echter ben ik bij de monza superkieskeurig. Ik wil namelijk percee rood interieur, een origineel Nederlandse en als het er nog even bij kan een dakraam. Mochten jullie die te koop weten te staan meld dat ook aub.

      Vriendelijk bedankt, Jeffrey

      #18152351
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Goh, Jeffrey :mrgreen:

        Leuk dat je op zoek bent naar een ‘Nederlandse’ Monza met rood interieur en dakraam. :thumb

        De A2 kun je met deze wens afschrijven, als het gaat om compleet rood interieur,
        die zijn namelijk alleen in de A1 verkrijgbaar, de Monza met Chroombumpers, wel te verstaan.

        Oeps, sorry, moet er wel even bij vermelden dat er wel een paar Monza’s A2
        rondrijden op aarde met rood interieur, maar die hebben dan geen dakraam,
        dat zijn namelijk de Cabrioversie van de Monza, de Keinath C5 versie. :D

        Het gaat dan een A1 tot bouwjaar 1981 worden voor je, die zijn toendertijd wel uitgebracht
        met een compleet ‘gekleurd’ interieur. In Nederland rijden er wel een aantal originelen.
        Zoals jij het wil, origineel Nederlands dan, tis alleen de vraag of ze aangeboden gaan worden.

        Een Monza met dakraam kunnen wel eens problemen opleveren,
        niet zozeer met het dakplaat, maar het slangetje voor afvoer van het regenwater
        komt niet buiten de kokerbalken,
        maar eindigt voor IN de kokerbalken, met alle gevolgen van dien.

        Om je een voorbeeld te noemen, ik heb zelf een Monza uit 1986 met dakraam,
        daar zijn de kokerbalken van voor naar achter in zijn geheel vervangen.

        Tis niet dat ik het je wil gaan ontmoedigen, het is een aandachtspunt
        waar jij als ‘superkieskeurige’ op MOET gaan letten
        bij een evt aankoop van een Monza met org dakraam.

        Ik wens je alvast veel succes met je zoektocht naar een
        gave Opel Monza A1, tot bouwjaar 1981 , of misschien uitlopend naar 1982
        hoop voor jou dat het er eentje met rood interieur
        met dakraam en orgineel Nederlands kenteken gaat worden. :wors

        Kijk maar even op http://www.opelalbum.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ,
        om een indruk te krijgen, daar staat een zwarte Monza op met rood interieur.

        Deze is of was van een user hier in het forum, die heeft te koop gestaan,
        Weet alleen niet of deze user de Monza nu wel of niet verkocht heeft. ;)

        grtz ron

        #18152352
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          Die zwarte monza is idd verkocht toen. Was wel een mooi ding!

          #18152353
          Erens
            Lid sinds:
            26 November 2012

            Ah dus eigenlijk is het net zo makkelijk om een wrak met dakraam te kopen. Die helemaal open te slijpen slangetje verlengen. en rood interieur in te bouwen?

            gr Jeffrey

            #18152354
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Ik heb de slangetjes zelf wel verlengt,
              samen met nog meer Monza users met een open dakje, hier in het forum :thumb

              Om te zeggen dat je een wrak moet gaan kopen,
              daar een rood interieur in te zetten, dat past niet bij je eerste posting.

              Want een wrak hier uit elkaar trekken, met evt bijkomend laswerk, spuiten, ander interieur erin
              en wat er al niet bij gaat komen, hier een waarschuwing, Dat PROJECT kan flink in de kosten gaan lopen,
              weet niet hoeveel jij daarvoor over hebt om uit te geven ??? :hmmz

              Jij als ‘Monza superkieskeurige’ moet een complete goede kopen met evt weinig kmters,
              en die zijn er, maar of die er zijn met org nederlands kenteken,
              dat wordt een ander verhaal, misschien een optie toch bijv eentje uit Duitsland te halen,
              in feite komen ze allemaal vanaf de dezelfde fabriek king:

              Dus jij als ‘Monza superkieskeurige’, zoals jij jezelf in het begin bestempeld,
              moet goed gaan plannen, voor je aan zo’n klus begint,
              je kan een hoopjes zelf gaan doen, misschien wel alles, dat kan ik niet in gaan vullen.
              Alles hangt eerlijk gezegd en valt samen met je planning, je kunnen, en je beschikbare geldbuidel,
              pas dan kun jij een superkieskeurige Monza realiseren, anders kan het gaan uitlopen op een fiasco,
              wat weer ten nadele komt van jezelf en uiteraard de Monza.

              Past bovenstaande geheel niet bij jou profiel, dan een mooie kant en klare kopen,
              heb geduld bij de aanbiedingen, een superkieskeurige Monza komt dan vanzelf wel eens voorbij :thumb

              #18152355
              Erens
                Lid sinds:
                26 November 2012

                Het gaat me er niet specifiek om of er werk aan zit ja of nee dat komt wel goed. Ik heb alleen geen zin dadelijk een Monza te hebben die niet geheel aan mn wensen voldoet want ze zijn er al amper.

                Het rode interieur en schuifdakje is het belangrijkste. Oh en origineel Nederlands haha.

                #18152356
                Erens
                  Lid sinds:
                  26 November 2012

                  Uiteindelijk geloof ik toch in alles wat kapot is kan gemaakt worden.

                  #18152357
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    @Erens wrote:

                    Het gaat me er niet specifiek om of er werk aan zit ja of nee dat komt wel goed. Ik heb alleen geen zin dadelijk een Monza te hebben die niet geheel aan mn wensen voldoet want ze zijn er al amper.

                    Het rode interieur en schuifdakje is het belangrijkste. Oh en origineel Nederlands haha.

                    wat boeit dan de kleur van het interieur? een dagje werk en je hebt het gehele interieur overgezet uit een sloper oid. (zou liever kijken naar een harde basis)
                    zou er zelf liever een mooi GSE interieur in willen hebben maar dat is een kwestie van smaak.

                    en dakraam, heel leuk en werkt perfect…. als het werkt. ben nu al een paar dagen bezig die in mijn rekord weer functioneel te krijgen maar wat een kolere constructie is het eigenlijk.
                    maar is wel heel erg aangenaam als het straks weer werkt, maar heb op de senator airco…. en dat is toch ook weer heel fijn. en buldert een stuk minder dan als je je dak open gedraaid hebt :D :D :D :D

                    en origineel hollander… dat word nog een hele opgaaf.

                    #18152358
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Waarom een originele Nederlander. oke, geef toe dat nieuwe kentekens op die auto’s minder mooi staan dan originele Nederlands kentekens, maar wat boeit dat.
                      Zelf geef ik 100 keer meer om een nette, harde, eerlijke auto dan om die stomme plaat. Uberhoubt de gele plaat op een auto vindt ik een afknapper, of dit nou een NL of nieuw nummer betreft.. Die dingen zijn er alleen maar om je te kunnen straffen als je een overtreding begaat.

                      Daarnaast denk ik dat je met jouw wensen zelf moet gaan samenstellen. Heb nog een rode monza voor je staan. Waarschijnlijk heeft opel4ever of artaparts nog wel een rood interieur liggen. Zelf zou ik niet voor die combi gaan, maar ieder zijn smaak.

                      #18152359
                      Erens
                        Lid sinds:
                        26 November 2012

                        @sw16v. Een rood interieur kan inderdaad ingebouwd worden maar dat is niet alleen de stoelen maar ook complete dashboard. Dat red je niet in een dag.

                        @ Senatorman geen idee waarom ik erop kwam maar ik heb die tic nou eenmaal haha kan het niet helpen. Ben nou eenmaal zo lastig.

                        #18152360
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          nieuw toetsenbord werkt prima, ok dan, daar gaan we weer :mrgreen:
                          ==================================================

                          Bij nader inzien, moet ik wel toegeven, :???:
                          Een Opel Monza is mooier dan een nummerplaat :jerry

                          Tja, en verder is het ieder zijn keuze, wat vindt jij mooi, de auto of nummerplaat :mrgreen:

                          Er zijn zekers nog goede NL Monza’s, dat gaan ik niet bestrijden :thumb
                          Toen droomde ik ook van een NL nummerplaat, maar die droom spatte snel uiteen
                          na een aantal bezoekjes aan de toen aangeboden Monza’s in NL. :(

                          Vandaar ook de sprong hier de grens over, en dat om bepaalde redenen:

                          1. Monza’s werden daar toendertijd aangeschaft door eigenaars op leeftijd,
                          met een goed inkomen, hadden meestal een garage of carport
                          daar waar hun ‘heilige koe’ met zorg werd gestald.
                          [op dat goede inkomen na lijk ik daar wel een beetje op :mrgreen: ]

                          2. De meeste Monza’s werden gebruikt of voor ‘lange strecken’ ritjes,
                          of het werd gebruikt om als statussymbool te fungeren.

                          3. In Duitsland was er toen een andere verhouding in de pekel
                          dan in nederland, daar werd meer zand toegevoegd, en minder vaak gestrooid

                          4. Belangrijkste, de wagens werden wekelijks grondig schoongemaakt,
                          want owee als jou statussymbool of heilige koe smerig in de straat stond,
                          dat zou je naam niet ten goede komen in de buurt.

                          Dit zijn een paar belangrijke redenen, die mijn keus heb versterkt
                          de grens over te gaan, en het aanbod is er groter,
                          en daarmee een grotere kans op een harde of een goed onderhoudende Monza.
                          Bijkomend voordeel is bij het kopen van een Duitse bolide,
                          dat er, naar mijn inziens, met de brief een juiste voorgeschiedenis bij zit.

                          Niet dat de wagen er beter van gaat rijden,
                          maar het geeft wel een betrouwbaarder gevoel :thumb

                          #18152361
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Wat een onzin ik moet hebben….Ben maar blij als je een goede vind…En duw daar maar een rood interieur in…

                            Leuk als je wat vind dat bij je past maar om nu een originele nederlander te willen is onzin ze zijn immers allemaal in DE gemaakt en of ze nu hier of daar hebben gelopen maar niks uit…

                            Dat zit tussen je oren.

                            #18152362
                            hans-rekord-e
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 January 2011

                              krijg van de week een rekord e1 met rood interieur erin , als je interesse hebt in het interieur moet je maar even laten weten ( weet ook niet of dat past in een Monza) maar dat zal iemand hier je vast wel kunnen vertellen

                              #18152363
                              rinus de boer
                                Lid sinds:
                                2 July 2004

                                Wat je ook doet… zoek eerst maar eens een harde qua koetswerk. Dat zal al moeilijk genoeg worden. En voor een geheel goede zul je de nodige pegare’s neer moeten tellen. Een rode A2 met rood interieur is never nooit geleverd (in de kleur blauw en groen weer wel). En ook niet als A1. Rood interieur was meestal in combi met wit of zwart.

                                Ik heb 1 keer in mijn leven een rode Rekord E1 met rood interieur gezien, maar dat was volgens mij een expliciete klantenoptie van de eerste eigenaar (dus buiten de normaal te verkrijgen klantenopties)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.