Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
< Maar bij de auto verlaten gebeurt dit helaas niet>
beetje jammer dat deze functionaliteit er niet is, terwijl dit in auto’s van oudere modellen zelfs een dikke 15 jaar terug wel aanwezig was.
Maar bedankt om dit duidelijk te maken.hebbes
..en voor de ‘records’ …hier is de instelling:
bedankt …en kunnen we dit issue nu voorgoed sluiten :)
De nieuwste (Firmware) update (dankzij lid Avatar)
Bedankt om dit te laten weten, FransS.
Het is raar, Opel gebruikt de tomtom-navigatie, terwijl ik het gemakkelijk kan doen met mijn ‘dedicated ‘Tomtom, maar dit ‘feature’ via de BT moet gaan om dit in de auto te bereiken.
Maar bedankt, ik weet nu tenminste wat de productbeperkingen hier zijn.Thx. !
het wordt alleen maar beter en beter met opel ….naarmate de tijd verstrijkt :help:
<het is Franse bucht die ze ons verkopen,> :rolling:
Ik denk dat de algehele kwaliteit is verslechterd. gisteren was ik aan het schakelen (denk 3 naar 2), en begon ik vreemde motorgeluiden te horen. Toen realiseerde ik me dat de auto niet hoger zou accelereren dan 50 km!. Er was een oranje pictogram op het dashboard (motor) dat me ‘motorproblemen’ vertelde. Ik reed nog ongeveer 3 km om terug naar huis te komen. Ik heb Opel hulp gebeld , alle gegevens doorgegegevn … maar zij bellen ANWB! ….. anwb kwam en las de computer op de auto. anwb vertelde dat hun software oud is, dus ik moet het naar de Opel-dealer gaan omdat ze de nieuwste leessoftware hebben. Ik heb het naar de Opel-dealer gebracht. De Opel-dealer vertelt me dat er niets mis is met de auto (nadat ze hem hebben gecontroleerd) en vertelde me ook dat anwb de softwaregegevens heeft gewist toen ze deze met hun software aan het lezen waren.
De Opel-dealer vertelde me uiteindelijk: bel nooit anwb.
Alles wat ik hier kan zeggen is: _Go Figure_Nu rijd ik in een auto met 1100 km erop(jonkie) en ik weet niet wanneer het weer en opeens averechts zal werken. Ik rij een auto die ik niet meer vertrouw.
zoals ik al zei, de algehele kwaliteit is verslechterd. wat te praten over stoelen.
Ik neem aan dat er ook dealers in deze sectie(forum) zitten.
in deze tijden waar (autobranche)compititie is als moord , elke gewonnen cent een cent verdiend is.
Dealers willen de klanten ‘pushen’ om alleen voor het extra inkomen naar hen toe te komen. Ik zie geen andere reden waarom de nav- en firmware-updates zo verdomd cryptisch zijn gemaakt. …..mogelijk met voorbedachten rade,….
als consument, als je een auto koopt voor 37k(voor mij een groot bedrag) , zie ik geen reden dat je voor navigatie-updates eigen tijd vrij moet nemen, naar de dealer moet, 125 euro moet betalen, ….. en de ”whole shebang”.(in Godsnaam dit is jaartal 2020 -en Nederland staat in top 5 snelste internetland ter wereld !)Gratis software-upgrade voor betalende klanten is een gebaar van simpel goede-wil(Goodwill) en zorgt voor terugkerende klanten. op dit moment ben ik zo pissig met deze software-onzin dat mijn volgende auto misschien geen opel is, maar iets Japans … ik hoop dat de japanners/Zuid-Koreanen dit hun klanten niet aandoen. :no-money:
dit hele software-gedoe zaait alleen maar animositeit tegen snotneus kind Opel en dat moeder Franse bedrijf. :tongue-out:
dus ben ik super mee eens met : ‘Beter een kleine vergoeding voor een up-to-date systeem dan €125 voor de Opel dealer.’
Als Opel ‘is Listening here’, hoeft het slechts 3 stappen te doen:
1) klant logt in met serienummer + achternaam + d.o.b (unieke primaire sleutel/of iets soortgelijk)
2) eenvoudige html-pagina(thin client) met nieuwe software om te downloaden.
3) klant plaatst het op een flashdrive en transporteert het naar het dashboard.klaar is kees. er is niets meer en niets minder.
maar neeeeee…..Op dit moment gaan we door een zee van monsters en komen we totaal geslagen terug door hun spaghetti website !
@ #18397525
Hoi,
ik denk dat de domeinnaam(VAG.com) niet meer bestaat. je wordt omgeleid naar: https://www.securedoffers.com/
Het lijkt erop dat Opel zijn spullen ook bij Alibaba bestelt :rolling:
triest
<Heeft nog nooit een logo op gestaan.>
oke, maar dit staat wel op (als een Logo) in de Insignia :
maar als dit de agr-stoelen zijn, dan zijn mijn twijfels weggenomen.
2 november 2020 om 16:49 In reactie op: LIVE Navigatie perikelen – Opel’s eigen site pagina #18395233Hi FransS ,
Ja je hebt gelijk.
<dit forum bijkomen maar het wordt een beetje onoverzichtelijk wanneer alles weer opnieuw gevraagd wordt terwijl daar al draadjes over bestaan.>
Dat is de reden waarom ik op dit forum om een ‘sticky’ heb gevraagd over deze gebruikelijke verzoeken. [zie bericht: Voorstel voor een permanent ‘Sticky’] .Ik weet niet zeker wie de moderator is en wat de moderator van dit forum eigenlijk van dit idee vindt. ?
Het is aan de moderator, die al deze berichten beknopt in 1 of 2 stickies en het zal de ‘clutter’ zeker verminderen.
Maar als de andere leden niet reageren of zijn niet bezorgd, dan weet ik het zeker: ”ÉÉN is geen” :cheers:1 november 2020 om 12:24 In reactie op: LIVE Navigatie perikelen – Opel’s eigen site pagina #18395071Oké geweldig , (en logisch)
Alleen de laatste vraag blijft, hoe belangrijk is dit met betrekking tot de ingebouwde navigatie die er in de auto zit (incl. TMC).
welke is beter en waarom? of het maakt helemaal niet uit, op voorwaarde dat de laatste kaartupdates zijn wel geïnstalleerd.alvast bedankt !
Ik zal voorstellen dat de post van Virgil GLX van 28 oktober 2020 om 11:51 op dit forum wordt geplaatst als een ‘sticky’, zodat iedereen deze kan raadplegen en gebruiken.
Op deze manier kunnen toekomstige updates op dezelfde ‘sticky’ worden geplaatst [het oude vervangen door het nieuwe]
Mensen kunnen dan de vereisten downloaden van de sticky, zonder nieuwe berichten te openen en te vragen hoe ze het wiel opnieuw kunnen uitvinden.
Dit zorgt ervoor dat het Forum efficiënt en weg van ‘rommel'(clutter) blijft.
Aan de andere kant zal het de gebruiker ook heel gemakkelijk maken om te kijken en te krijgen waarvoor hij / zij hier is gekomen, in plaats van door een hooiberg aan posts te loodsen en ‘Zoeken naar een speld in een hooiberg’.
Ik zou ook willen voorstellen dat mensen de vereisten kunnen downloaden na het betalen van een kleine dotatie. De moderatoren van deze geweldige site en niet te vergeten de geweldige ‘Avatar’ en ‘Virgil GLX’ moeten tenslotte ook wat koffie kunnen drinken ( na al dat harde werk) !! :good-job:
Laat elk (serieus)lid hier weten of dit een goed idee is , zodat alle toekomstige cryptische manoeuvres door PSA :tongue-out: teniet kunnen worden gedaan met behulp van enkele geweldige forumleden. [ ik bedoel je koopt een auto van bijna 40 mille, en krijg je niet eens een fatsoenlijke download site vd verkoper .. PSA]
Ik hoop dat we hier allemaal voor een win-win situatie gaan.
Last Not Least : De Moderator/s en The Great ‘Avatar’ moet mee eens zijn met dit voorstel (for reasons we know):praying:
:dank-u:
Hallo Virgil GLX
<Mijn systeem draait op de nieuwe firmware en kaarten zonder problemen.>
kun je aub de laatste kaarten ergens neerleggen waar ik kan ze ophalen (het Tar-bestand denk ik …)
…missch. dropbox of wetransfer of …. Thx.! ( als dat mogelijk is)over de firmware zal ik het opnemen met de link die je heeft laten weten.
:praying02:
++++++++++++++++++
2 min later
Ik heb de Nav. kaart v 18 (denk ik) nu wel gekregen …..dus bij deze .Hoi Jan
Bedankt voor het antwoord !.
Slechts een bijkomend issuetje , de link die je heeft voorgesteld heeft 26 tabbladen en ongeveer 15 berichten per tabbladpagina.
Dat maakt het alsof ik 390 berichten moet doorspitten ; ) voordat ik alles kan verteren.Ik bedoel, ik weet hoe ik de Nav. systeem moet upgraden. , het is alleen dat ik op zoek ben naar een ‘centrale plek’ waar gebruikers de nieuwste Firmware- en Card-updates kunnen downloaden.
bijvb: Als ik de site bezoek: https://www.liewesroden.nl/firmware-en-kaartversies/
Ik zie dat :
Nieuwste kaartversie = 18.0.0Nieuwste firmwareversie = 21.08.25.12
en ik loop super achter beide updates, ook al is mijn auto afgelopen zaterdag afgeleverd :o
*kaartversie = 14 en firmwareversie iets van * .15.12
Het enige dat ik zou willen, is het downloaden vanaf een ‘Centrale plek’.
Maar Opel heeft dit zo Cryptisch, Complex en moeilijk te begrijpen gemaakt dat het mijn bevattingsvermogen te boven gaat.
Het is alsof Opel tegen zijn klanten zegt: ga op zoek! of zoek het maar uit !hoe dan ook, als jij of iemand op het forum van zo’n ‘Central Place’ weet, dan zou ik dat graag willen weten.
Nogmaals bedankt ! :dank-u:
Heel erg bedankt Virgil GLX.
Bij vraag 1: zoals ik zie zijn er enkele transacties die bij voorkeur in een stilstaande auto gedaan moeten worden, omdat het uitvoeren van al deze stappen in een rijdende auto gevaarlijk zou zijn wat betreft de concentratie.
zoals ik zie, zijn er een reeks van 6 transacties nu nodig:
1) Menu
2) Route
3) afslagpictogram
4) zoek de ‘afslag’ [hiervoor moet je het scherm lezen]
5) Druk nu op de vermijden-knop
6) erkennenOpel had het eenvoudiger kunnen maken zoals het is in TomTom (TT) bijvb. Er zijn 3 transacties vereist op een TT om een routeblok te vermijden. (En scherm niet als een boek lezen .. als je begrijpt wat ik bedoel : )
Dit maakt de reis een stuk veiliger in een rijdende auto (hoe minder de transacties, hoe beter). Maar zo is het nu :)Bij vraag 2: Dit gebeurde helemaal niet bij mij.
Nu heb ik het zo gedaan (zie afbeelding) en in ieder geval de juiste tijd op het Nav-display gekregen.
Nogmaals bedankt voor de super duidelijke instructies hier.
Tof ! :toppie: -
AuteurBerichten