quandor

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 579)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552261
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      Over smaak valt nimmer te twisten.

      In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552256
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Ik twijfel er niet aan, maar als jij goed hebt gelezen hoe een merk aan het predikaat komt / is gekomen, dan heb je net zoals ik en alle anderen, kunnen lezen dat dat woord voortvloeit uit 1. gebruikte materialen, 2. reputatie als gevolg van marketing en 3. de beleving van mensen.

        En nu gaat weer tellen : over smaak valt niet te twisten. In het lange verhaal dat ik van het WWW plukte en hierboven plaatste lees je ook dat de schrijver ervan het niet boeit of er harde kunststof onderdelen in zijn dashboard zijn verwerkt, veel belangrijker zijn volgens de auteur de rij-eigenschappen en het algemene ‘gevoel’ dat mensen bij een auto hebben.

        Laat ik er dit nog aan toevoegen : een Dacia zal nimmer premium kunnen worden en de reden daarvan is gelegen in het feit dat Renault eigenaar is van Dacia en Renault zijn uit gefaseerde modellen / motoren en overige technieken nog jarenlang gebruikt voor de Dacia modellen.

         

        In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552253
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Ik ga een tijdje terug in de postings : “over smaak valt nimmer te twisten”. Zoveel mensen, zo veel smaken.

          In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552250
          quandor
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2017

            Het ding is toch bijna vierkant?  Imho zodanig rechthoekig gebouwd dat ‘ie iig ‘bijna’ vierkant is.

             

            “Premium” betekent in wezen gewoon dat je meer betaalt voor iets extra’s. Je verwacht dus dat een “premium auto” meer biedt voor meer geld. Een premium merk zou dan duurdere auto’s verkopen die beter zijn. Bekende merken die “premium” worden genoemd, zijn de Duitse drie BMW, Audi en Mercedes, de Japanners hebben vooral Lexus (en wat minder succesvolle/bekende pogingen als Nissan’s Infiniti, Honda’s Acura en Mazda’s Xedos), de Koreanen (Kia/Hyundai) hebben Genesis. Volvo probeert ook heel hard om premium te zijn.

            Waar het vooral om lijkt te gaan, is beleving. Een premium auto geeft het gevoel in een duurdere en meer luxe auto te rijden. Extreem veel aandacht gaat daarbij naar het dashboard, de materialen die daarvoor gebruikt zijn. Zachte kunststoffen zijn functioneel waar je er met je hoofd tegenaan kan klappen bij een botsing, maar zijn toch ook vooral “premium”. Verder kun je denken aan leer, aluminium of zelfs koolstofvezel. Meestal zijn het plastics die er als zodanig uitzien. De marketeers en de automedia hebben het er met geweld bij de consumenten ingeduwd dat hel ont-zet-tend belangrijk is dat je een “premium” dashboard voor je ziet. Dat verkoopt auto’s. De gemiddelde automobilist zit niet continu aan zijn dashboard te voelen, dus dat bevreemdt mij ergens wel, functionaliteit/degelijkheid vind ik veel belangrijker. Qua zachtheid en comfort zijn het toch vooral de stoelen die van belang zijn, lijkt me. Qua aanraking doen ook het stuurwiel en de versnellingspook mee.

            Een premium uiterlijk is ook belangrijk voor de meeste consumenten: denk aan neppe, kunstig gevormde opzetstukken voor de uitlaat, zodat een Audi viercilinder diesel de stortkokers lijkt te hebben van een Lamborghini V10. Een nep diffusor, dat oogt als een raceauto. Bij een SUV, nep beschermingsplaten voor de bodem (alleen stukje plastic aan de achterkant), dat oogt stoer. Heel veel plastic nepchroom. Misschien zelfs wat stroken nep koolstofvezel. En natuurlijk nep uitlaatgeluid uit de speakers. Lekker dik doen voor weinig geld.

            Wat heb je eigenlijk aan een zacht dashboard? Volgens mij bijzonder weinig. Het is een concept dat is bedacht door met name de Duitse auto-industrie: daar gaan wij ons op onderscheiden. De automedia in Europa worden zwaar beïnvloed door de eigen auto-industrie: het is aan hen om de consument er van te overtuigen dat het belangrijk is. Dat hebben ze met enorm succes gedaan. De Japanners met hun harde plastics, die moet je niet hebben! Dat is niet premium joh.

            Inmiddels maken ook de Aziaten auto’s met zachte dashboards. Lexus en Genesis doen dat ongeveer net zo goed als Ze Germans. Wat nog veel belangrijker is: hun auto’s gaan niet of nauwelijks stuk. Want dat is iets dat de automedia je niet vertellen: de Duitse premium-merken BMW, Audi en Mercedes hebben wel zachte dashboards, maar qua betrouwbaarheid zijn ze allesbehalve leidend, op dat vlak zijn ze dus helemaal niet “premium”. Audi en BMW zijn zelfs benedengemiddeld; je betaalt extra, maar krijgt dus niet alleen meer, maar ook minder. Mercedes doet het iets beter maar is ook niet geweldig. Ook Volvo volgt tegenwoordig het bekende recept: waar Volvo’s vroeger onverwoestbaar waren, zijn moderne Volvo’s dat absoluut niet meer. Wel zijn Volvo’s tegenwoordig hip en “premium”, want dat verkoopt, dat heeft eigenaar Geely goed door. Je kunt het ze nauwelijks kwalijk nemen.

            Dat de Duitse premium-merken vrij onbetrouwbare auto’s verkopen, komt niet doordat ze geen betrouwbare auto’s kunnen maken. Dat kunnen ze prima. Maar het is een prachtig verdienmodel: zorg dat er kosten ontstaan na aflopen fabrieksgarantie, dan verkoop je een nieuwe automatische versnellingsbak voor een PREMIUM prijs. Kost je zo een 4000 euro, kostprijs nog geen 10%. Dan moet je wel zorgen dat de consument dit niet door heeft en dom blijft, dat de automedia weinig aandacht besteden aan betrouwbaarheid. Ik volg de automedia al decennia, en dit viel me altijd al op, omdat ik betrouwbaarheid enorm belangrijk vind. Het duurde heel lang (zeg maar een jaar of 20) voor het kwartje viel, dat dit wel eens opzet kon zijn.

            Er is overigens een Duitse uitzondering: Porsche. Die maken doorgaans wel betrouwbare auto’s, veel dichter bij perfectie kom je sowieso niet qua auto. De echte premium merken van deze wereld (dan neem ik de extreem dure merken als Rolls Royce en Bentley niet mee) zijn dan ook niet BMW, Audi en Mercedes maar Porsche, Lexus en Genesis. Daar krijg je echt meer voor meer geld.

            De rest is vooral marketing onzin. Ergens ook wel weer nuttige onzin: de Nederlandse economie is gekoppeld aan de Duitse die zwaar wordt beïnvloed door zijn auto-industrie.

            In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552247
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Jazeker wel en daarnaast gaat ’t om het totaal plaatje. Om maar 4 simpele voorbeeldjes van jullie Premiummerkauto te noemen  zoals ik deze op het forum tegenkwam : niet efficiënt (verouderd / traag) werkzaam navigatiesysteem, krakende en kort daarna defect rakende achterklep(veer)armen, bij een bepaalde snelheid inhoudende / haperende motor en daarnaast de kwaliteit (snel defect raken) van de stoelbekleding. Zo waren er nog vele andere items die de rijders noemden.

              Van alle voorbeeldjes meerdere klachten gelezen op ‘jullie’ form. Wow, wat premium!

              Neem de Mercedes van een forumlid die in een bepaald topic over zijn auto postte. Toen ik las dat er een Renaultmotor inzat dacht ik gelijk, “Oef, dan is die auto gelijk niet meer premium, want Renaultmotoren -en mogelijk alle Franse motoren-, zijn zeer zeker niet premium.”

              Daarnaast : wát maakt een auto dan premium als je bijv. de gebruikte materialen buiten beschouwing moet laten?

              Oeps, het forum bleef hangen en daarom bijna een identiek bericht tweemaal.

              In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552246
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Jazeker, maar het gaat om het totaal plaatje. Om maar 4 simpele voorbeeldjes van jullie Premiummerkauto te noemen  zoals ik deze op het forum tegenkwam : niet efficiënt (verouderd / traag) werkzaam navigatiesysteem, krakende en kort daarna defect rakende achterklep(veer)armen, bij een bepaalde snelheid inhoudende / haperende motor en daarnaast de kwaliteit (snel defect raken) van de stoelbekleding. Zo waren er nog vele andere items die de rijders noemden.

                Van alle voorbeeldjes meerdere klachten gelezen op ‘jullie’ form. Wow, wat premium!

                In reactie op: Grandland electric 2024 #18552243
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  1. Waarom heeft een Belg een scherp mes in zijn auto liggen als hij van A naar B rijdt?

                  2. Waarom gaat een Belg op vrijdag altijd door het raam naar binnen?

                  In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552242
                  quandor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2017

                    1. Waarom heeft een Belg een scherp mes in zijn auto liggen als hij van A naar B rijdt?

                    2. Waarom gaat een Belg op vrijdag altijd door het raam naar binnen?

                    In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552232
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      1. ik ken de ‘bejaarde’ kreet “GSM kabeltje” niet meer. Ik ken wel :

                      Vanaf het jaar 2009 is MicroUSB de standaard kabel geweest die gebruikt werd bij nagenoeg alle smartphones. Bijna iedereen heeft wel een MicroUSB kabel thuis. 

                      M.a.w. sinds een jaar of 15 wordt niet meer gesproken over een GSM kabeltje.

                      2. 35 tot +/- 40 a 45%. Nog meer van dit soort “moeilijke” vragen?

                      In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552227
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        Ook hier moet geschreven worden : “I’ll rest my case”.

                        Wat jij schrijft qua opties is nu o.a. nét wat o.a. een auto het predikaat premium oplevert.

                        Wat getild zijn betreft : een auto van ruim 6 jaar oud die 17.500 oplevert bij inruil? Laat ik nu altijd het gevoel hebben gehad dat IK de dealer tilde met dat inruilbedrag.

                        In reactie op: Grandland electric 2024 #18552225
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          Zie de laatste 4 woorden van het vorige bericht.

                          Wat jij schrijft qua opties is nu o.a. nét wat een auto het predikaat premium oplevert.

                          Wat getild zijn betreft : een auto van ruim 6 jaar oud die 17.500 oplevert bij inruil? Laat ik nu altijd het gevoel hebben gehad dat IK de dealer tilde met dat inruilbedrag.

                          In reactie op: Grandland electric 2024 #18552223
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Tuurlijk mag jij sgreiven wat je wilt, als het maar in goed Nederlands zou zijn……………..

                            Een Amerikaan / Engelsman zou schrijven : I’ll rest my case.

                            In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552221
                            quandor
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2017

                              [quote Hans GLX] @quandor, je zwaktebod is je dyslexie. Je kan niet lezen, wat @jopsa schrijft. Ook niet wat hij tussen de regels bedoeldBegrijpelijk lezen, heet dat in de volksmond.

                              “En waar blijft uw oplossing voor andere serieuze problemen, flappie?” geeft aan dat je niet verder komt als: een laadkabel in of uitpluggen. Wat in elk instructieboekje besproken word. Vandaar de uitdrukking: RTFM dat is: Read The Fucking Manuals!

                              Dus je vind uit je laatste zwakke toevoeging, dat je wel een dokterstitel verdient hebt, om te beweren hoe topic starter een mogelijke tip kreeg?

                              Te zot voor woorden. Mag ik ff lachen?     Over zelfverheerlijking gesproken. [End quote]

                               

                              Om eerst met je laatste bericht te beginnen:

                              Bedoeld -> moet zijn bedoelt

                              de uitdrukking “Begrijpelijk lezen” moet zijn “begrijpend lezen”

                              word ->moet zijn wordt

                              vind -> moet zijn vindt

                              verdient -> moet zijn verdiend

                              ehh,……………………

                              Verder : als jij de berichten goed had gelezen dan had je gezien dat topicstarter de auto niet in zijn bezit heeft / had, maar dat deze ergens in mei geleverd gaat worden. O ja, natuurlijk, het instructieboekje wordt hem vast wel vooruit toegestuurd

                              Het ontgrendel laadkabeldingetje advies was slechts 1 van de vele aangedragen oplossingen.

                              Dan uit een eerder bericht van je m.b.t. het niet hoeven hebben van iets om er wat van te vinden. Correct, helemaal mee eens, daarom vond en vind ik ook wat van jullie koets. Echter je zal mij NIET betrappen op inhoudelijke / technische / adviserende zaken aangaande die auto en waarom niet? doodsimpel : ik heb ‘m niet en dus zou ik vraagstellers op jullie forum niet kunnen adviseren.

                              En geen enkel mens zit te wachten op berichten van jullie in de geest van : “Ohh, wat erg, zo’n dure auto en dan dat soort problemen” of een andere : “Herkenbaar”.

                              Daarom was ik zo blij om ergens te lezen dat jullie ontopic willen gaan blijven. Welnu, mbt tot de elektrische Grandland hoeven wij van jullie dus geen postings meer te verwachten, want je wéét er niets van omdát je ‘m niet bezit.

                              Tot slot : Premium onderbouwing, zie foto.

                              Premium Vignale

                               

                               

                              In reactie op: Grandland electric 2024 #18552219
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                [quote Hans GLX] @quandor, je zwaktebod is je dyslexie. Je kan niet lezen, wat @jopsa schrijft. Ook niet wat hij tussen de regels bedoeld. Begrijpelijk lezen, heet dat in de volksmond.

                                “En waar blijft uw oplossing voor andere serieuze problemen, flappie?” geeft aan dat je niet verder komt als: een laadkabel in of uitpluggen. Wat in elk instructieboekje besproken word. Vandaar de uitdrukking: RTFM dat is: Read The Fucking Manuals!

                                Dus je vind uit je laatste zwakke toevoeging, dat je wel een dokterstitel verdient hebt, om te beweren hoe topic starter een mogelijke tip kreeg?

                                Te zot voor woorden. Mag ik ff lachen?     Over zelfverheerlijking gesproken. [End quote]

                                 

                                Om eerst met je laatste bericht te beginnen:

                                Bedoeld -> moet zijn bedoelt

                                de uitdrukking “Begrijpelijk lezen” moet zijn “begrijpend lezen”

                                word ->moet zijn wordt

                                vind -> moet zijn vindt

                                verdient -> moet zijn verdiend

                                ehh,…………………… :yahoo:

                                Verder : als jij de berichten goed had gelezen dan had je gezien dat topicstarter de auto niet in zijn bezit heeft / had, maar dat deze ergens in mei geleverd gaat worden. O ja, natuurlijk, het instructieboekje wordt hem vast wel vooruit toegestuurd :yahoo:

                                Het ontgrendel laadkabeldingetje advies was slechts 1 van de vele aangedragen oplossingen.

                                Dan uit een eerder bericht van je m.b.t. het niet hoeven hebben van iets om er wat van te vinden. Correct, helemaal mee eens, daarom vond en vind ik ook wat van jullie koets. Echter je zal mij NIET betrappen op inhoudelijke / technische / adviserende zaken aangaande die auto en waarom niet? doodsimpel : ik heb ‘m niet en dus zou ik vraagstellers op jullie forum niet kunnen adviseren.

                                En geen enkel mens zit te wachten op berichten van jullie in de geest van : “Ohh, wat erg, zo’n dure auto en dan dat soort problemen” of een andere : “Herkenbaar”.

                                Daarom was ik zo blij om ergens te lezen dat jullie ontopic willen gaan blijven. Welnu, mbt tot de elektrische Grandland hoeven wij van jullie dus geen postings meer te verwachten, want je wéét er niets van omdát je ‘m niet bezit.

                                Tot slot : Premium onderbouwing, zie foto.

                                Premium Vignale

                                 

                                 

                                 

                                In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552215
                                quandor
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2017

                                  Ja, geweldig toch?

                                  In reactie op: Grandland electric 2024 #18552214
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Wappie1 : je zwaktebod blijkt uit de eerste regel van je laatste bericht, ic.

                                    “En waar blijft uw oplossing voor andere serieuze problemen, flappie?”

                                    Daarmee erken je eindelijk dat een topicstarter een gedegen én oplossend antwoord heeft gekregen.

                                    In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552211
                                    quandor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 November 2017

                                      Jaloezie? Ik denk het niet : die auto is te klein (zoals wij daar uitgebreid over hebben gecommuniceerd en ik dit middels afmetingencijfers heb onderbouwd dat het een leuke dwerg SUV is) die daarnaast qua vierkante vormgeving totaal niet aan mijn smaak voldoet.

                                      Daarnaast, de auto waarin jij rijdt is zo’n 12 tot 15 K goedkoper dan de F. Vignale uitvoering waarin ik mij voortbeweeg. Jaloezie? Grapjasje.

                                      In reactie op: Grandland electric 2024 #18552209
                                      quandor
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2017

                                        Zal ik je in herinnering brengen dat een topicstarter een vraag had over het ontkoppelen van zijn laadkabel en deze topicstarter van 2 forumleden hét antwoord kreeg en nee, die 2 forumleden waren niet jullie Wappies, want jullie zouden dat advies nooit gegeven kunnen hebben.

                                        Nee, dat antwoord kwam van mijn tweelingbroer Floki of mijzelf. Dát zijn zinvolle topicbijdragen.

                                        In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552208
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Helaas, je zit er een beetje veel naast. Lees een aantal zaken op buitenlandse websites (niet zijnde Ford websites) en als jij denkt te weten wat je beweert met wat je schrijft, onderzoek dan ook eens wat voor materialen in die versie zijn gebruikt, zoals bijv Windsor leer en lees verder wat er in de fabriek in Valencia gebeurt met de auto in die specifieke uitvoering. Een merknaam is niet premium, specifieke fabricagematerialen maken een auto premium.

                                          Ergo : het predikaat premium is niet specifiek aan een merk gekoppeld, maar is bestemd voor in bepaalde modellen gebuikte materialen etc. etc.

                                          Zoek het op of niet, net wat jij wilt, maar toeptoeter niet ongefundeerde items.

                                          We wachten met zijn allen nog steeds een antwoord op de simpele vraag : geef / geven jullie nu eens een kort en simpel antwoord op de vraag waarom in een hoog percentage van jullie postings jij / jullie het nodig vinden het woord “premium” te gebruiken?

                                          In reactie op: Grandland electric 2024 #18552205
                                          quandor
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 November 2017

                                            Elektrische auto’s van welk merk dan ook hebben voor 99% dezelfde kenmerken, maar dat kan jij dus niet weten.

                                            Samenvatting ? We zijn vanaf heden godzijdank af van het Wappies commentaar op de Grandlans Electric 2024. Waarom dat zo is? Ze hebben er geen zoals iedereen inmiddels heeft kunnen lezen. Ze kunnen er dus helemaal niks van -of over vinden.

                                            Hooguit een opmerking als : “Ohh, wat erg, zo’n dure auto en dan problemen ermee hebben” of “Herkenbaar”.

                                            Nee, we zullen weinig meer van ze lezen, want ze kunnen over een elektrische auto inhoudelijk helemaal geen tierelier aan de topics toevoegen.

                                            In reactie op: Grandland electric 2024 #18552200
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              Volgens mij kun jij minder goed begrijpend lezen? Ik schreef, maar dat haal jij er niet uit, dat er weer uit zijn en weer ontopic kubnen blijven. Zij die elektrisch rijden gaan géén op -of aanmerkinge krijgen van jullie over HUN elektrische auto’s want jullie hebber er geen en DUS ga en KUNNEN jullie er niets van vinden.

                                              In reactie op: Grandland electric 2024 #18552166
                                              quandor
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 November 2017

                                                Vitamineprodukten had het moeten zijn ipv vitaminepudkten.

                                                In reactie op: Grandland electric 2024 #18552165
                                                quandor
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 November 2017

                                                  Ik vermoed dat het woord premium en de het belang dat sommigen daaraan hechten, enige nuance behoeft.

                                                  https://www.marketingtribune.nl/design/weblog/2022/03/column-premiumness/index.xml

                                                  Samenvattend : het o.a. vitaminepudkten fabricerende merk Davitomon bestookt ons al jaren jaren met de slogan dat wanneer de R in de maand zit, hun producten onontbeerlijk zijn.

                                                  Vraag het eens aan je huisarts als je er ooit weer eens een keer moet zijn……………..

                                                  In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552148
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    @Grandramp : zoals al eerder aangegeven is het een plaatje van een auto. Helaas niet (meer) voor mij die van een wat hogere instap houdt.

                                                    Waar ik nog wel benieuwd naar ben: bevalt de (Renault) motor in het vooronder?

                                                    In reactie op: tevreden opel grandland rijders #18552103
                                                    quandor
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 November 2017

                                                      Meningen van weldenkende Belgen:

                                                      https://www.autogids.be/model-type–opel–grandland-x/algemene-beoordeling.html

                                                      Wat kan ik er nog aan toevoegen?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 579)