tevreden opel grandland rijders

Forumindex Forums Modellen Grandland X tevreden opel grandland rijders

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #18508565
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013

      Ben zeer tevreden over de opel grandland X goede rij eigenschappen

      hierbij ook andere reactie zie link https://www.grandlandx-forum.de/forum/thread/1580-100ig-zufriedene-glx-fahrer/

       

       

      #18508576
      jopsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2019

        zeker en vast zijn er goeie bij.  Als u de vroegere posts leest zeg ik dat ook.  Ik herhaal :……. mijn schoonbroer heeft een correct werkende vast

        Zo eentje wil ik dus gewoon ook.

        #18508982
        Floki
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2022

          @pjotter: ik had er ook al een paar gelezen, maar ze nog niet gepost.

          Punt is namelijk een beetje dat er van elk type auto vele duizenden en duizenden zijn verkocht. Een handjevol (of 5 handjesvol) mensen hebben problemen met hun (specifieke merk/ type) auto en ervaringen op het WWW gezet en dat zijn veelal juist mensen die zeer ontevreden zijn. Mensen die juist heel tevreden zijn over het door hen gekochte produkt, die hebben vaak minder, zo niet geen behoefte, om te hun tevredenheid te posten (althans dat denk ik).

          Ik heb zo links en rechts wat merken / types bekeken v.w.b. hun gebruikerservaringen en ik heb tot op heden nog geen merk / type kunnen vinden waar niet hele roedels mensen ontevreden zijn over het door hen gekochte produkt.

          Tot voor nog niet zo heel lang geleden was er hier een forumlid die over is gestapt naar een ander merk (Volvo XC40) hij heeft daarover hier nog een paar keer gepost (over zijn tevredenheid.) Ga je wat zoeken op het WWW dan vind je ook over de XC40 een heel groot aantal ontevreden rijders, net zoals je die vindt over de GLX, de Renault Megane, de Peugeot 3008, de VW Passat, de Mazda…. enz. enz.

          Dan terug naar jouw starbericht: idd. ook ik ben zeer tevreden over mijn (inmiddels ruim 5 en een half jaar geleden nieuw gekochte) Opel Grandland X.

          Heb ik dan niks te zeuren over de GLX ? Jazeker wel. Omdat ik gemiddeld om de 4 a 5 jaar mijn auto inruil voor een andere, was ik dit keer best wel teleurgesteld over de ‘looks’ van andere mid-range SUV’s. Ik vond en vind de GLX nog steeds een fraaie auto die qua looks iig met kop en schouders boven vele andere uitsteekt. Dat heeft bij mij wel enige terughoudendheid opgeleverd in het zoeken naar een opvolger, maar het is gelukt. Binnenkort mag ik een PHEV gaan rijden. Nadeel is wel dat het kreng met een wat langere (bijgekochte) garantie en wat opties mij 55k kost. Ik ga geen merk en type noemen want ik wil het oud forumlid en GLX rijder die Volvo is gaan rijden niet nadoen. Het is iig geen XC40 want die vind ik niet zo fraai ‘smoelen’.

          Het nare van die mening (qua looks van een auto) is dat het kopen van een auto vergelijkbaar is met de aanschaf van een bankstel of gordijnen. Zo subjectief als wat, dus wat de een heel erg mooi vindt, vindt een ander juist niet mooi. Daar wordt men het denk ik nooit over eens.

          Een ieder moet daarom gewoon kopen wat ‘ie leuk vindt en waarvan hij / zij gelukkig mee denkt te worden.

           

           

          #18509177
          Jan Driebeen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2018

            @floki Wat leuk dat je bent geslaagd voor een andere auto. Ook ik ruil mijn auto meestal na 3 of 4 jaar in, maar vanwege de Corona periode (auto stond bijna hele periode stil) rij ik nu al ruim 4,5  jaar zeer tevreden rond in de GLX. Ben op dit moment nog erg aan het twijfelen tussen een hybride of een volledig elektrische auto, als ik daar uit ben kan ik gericht gaan zoeken naar een vervanger voor de GLX. Wat was jou reden om te kiezen voor een hybride?

            #18509179
            Floki
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2022

              Volledig elektrisch maakt mij compleet neurotisch. Stel je hebt nog 290 Km volgens de boordcomputer en het is buiten (net zoals de komende dagen vrij koud) en je wil vanuit, ik noem maar wat, Arnhem naar Schiphol (familie wegbrengen) en weer terug naar Arnhem.

              Echter, op de terugweg (met de stoel en stuurverwarming aan) kom je op de A12 ergens ter hoogte van Bunnik tot de conclusie dat de accu’s leeg zijn. Nee dank u, aan mijn lijf geen polonaise. Met een PHEV kun je altijd en overal doorrijden, al is het op (dure) benzine.

              Nog handiger zou wellicht een hybride zonder stekker zijn, maar ik heb de afgelopen 11 maanden best wel veel ‘www research’ gedaan en heb ontdekt dat de PHEV’tjes t.o.v. de hybride auto’s zonder stekker, zuiniger rijden en daarnaast nog ruim een jaar in het goedkopere wegenbelastingtarief vallen.

              De portemonee speelt uiteindelijk toch ook een rol.

              #18509545
              Jan Driebeen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2018

                Goed om te weten dat een hybride met stekker zuiniger is dan een zonder stekker en tijdelijk ook nog (tijdelijk) goedkoper zijn qua wegenbelasting, weer wat geleerd 👍

                #18509547
                Floki
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 March 2022

                  Dat wegenbelastingvoordeel komt doordat de gemiddelde PHEV een uitstoot heeft minder dan <50.

                  Helaas wil de overheid dat voordeel na 2023 gaan afbouwen. Moet het nog wel eerst zien want de uitstoot van een PHEV is gewoon lager,

                  #18516377
                  Liugan
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 March 2023

                    Hier ook zeer tevreden. Ik heb hem (benzine uitvoering) sinds 6km op de teller in eigendom, inmiddels bijna 50.000km verder en gelukkig nog geen problemen gekregen. Ben blij met mijn aanschaf, hoop op een volledig elektrisch model over een aantal jaren om hem daarvoor in te ruilen, maar de PHEV lijkt mij nu weer niks.

                    Hebben jullie de “shark” in het interieur al gevonden? Ik heb toch ruim een jaar moeten zoeken…

                    #18516532
                    Schipper1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2023

                      De “shark” ???

                      Hier meestal na 2 jaar een andere auto, de laatse jaren een (2dehands) Opel. De Grandland bijna 4 jaar gereden. Natuurlijk niet altijd tevreden, vooral de “Peugeot” versnellingsbak.  Maar ga eens een vervanger zoeken met alle opties. Noem bijv: stoel, stuur, achterbank en voorruitverwarming voor een acceptabele prijs. Maar goed toch een vervanger gevonden . Ik kraak de Grandland niet af. Maar merk nu wel wat verschil in bouwkwaliteit die de Opel “vroeger” wel had.

                      #18516561
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        Ja, de shark.

                        Da’s een beetje een grapje van Opel.

                        Ik heb een stukje vanuit Google gekopieerd :

                        In iedere Opel die is uitgekomen sinds 2006 bevindt zich namelijk een afbeelding van een haai. Om precies te zijn: een klein, onopvallend motief of een silhouet van de roofvis. Geen specifieke soort, maar een vis die duidelijk herkenbaar is als haai dankzij zijn vorm en vinnen. Soms bevindt deze zich in het dashboardkastje, soms ergens in de voetenruimte, soms in het opbergvak van de middenconsole en soms zelfs op meerdere plaatsen, afhankelijk van de uitrusting. 
                        De ‘grap’ begon toen Opel-ontwerper Dietmar Finger in het weekend thuis schetsen maakte voor de nogal saaie zijwand van het dashboardkastje in de Opel Corsa D, die van 2006 tot 2014 werd geproduceerd. Toen zijn zoontje over zijn schouder meekeek en de dwarsribben zag die bedoeld waren voor de stabilisatie van het kastje, zei hij: ‘Papa, waarom teken je niet direct een haai?’ Finger was kennelijk in een jolig bui en schetste een kleine haai, die hij ergens in het ontwerp van de auto liet terugkomen. Zijn baas vond die maandag erna kennelijk ook een grappig idee en sindsdien zit er in iedere nieuwe Opel ergens een haai verstopt. 

                         

                        #18516565
                        Schipper1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2023

                          Oké, dat wist ik niet. Helaas ga ik hem in men nieuwe auto niet vinden :unsure:   .

                           

                          #18516569
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Dolle pret,

                            ik wist van het bestaand van de Shark maar heb er nog nooit naar gezocht.

                            Ga ik ook niet meer doen, want mijn nieuwe auto is op 15 februari ‘geboren’ en wordt eind van deze maand afgeleverd en aangezien dat geen Opel is, ga ik in mijn huidige GLX ook niet meer zoeken naar de haai.

                            #18520364
                            Jan Driebeen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2018

                              Na ruim 4,5 jaar met veel plezier en zonder problemen te hebben rondgereden in de GLX gaat deze a.s. vrijdag ingeruild worden voor een PHEV van Audi. Ik hoop dat ik daar ook weer een aantal jaren met plezier in kan rijden om daarna de overstap te kunnen maken naar volledig elektrisch rijden. Bij de zoektocht kwam ik erachter dat de GLX toch wel erg goed voorzien is van allerlei opties, ik heb een paar opties straks niet meer op de nieuwe auto, zoals achterbankverwarming en de geheugensteun van de bestuurdersstoel. Maar de meeste opties zitten gelukkig ook op de nieuwe auto. Ik vond dit een leuk forum en zal heel af en toe nog eens een blik werpen op dit forum. Ik wens jullie allemaal veel rijplezier in welke auto je ook rijdt.

                              Groeten

                              Jan

                              #18520913
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                Tjonge @Jan Driebeen. De trouwe GLX rijden bij uitstek van het begin, maakt nu de overstap naar Audi. Gefeliciteerd Jan. Ook de Audi,s zijn nogal prijzig nietwaar? Ik heb ook in okt 2020, diverse opties laten vallen, om de nieuwe nog enigszins betaalbaar te houden voor mijn budget. Zo heb ik nu geen 360 gr camera, maar gewoon een achterruitrij camera, geen leren bekleding met ventilatie, geen meedraaiende koplampen met bochtverlichting. En geen elektr. verstelbare AGR stoelen. Want dan was deze huidige SUV nog eens €6000,- duurder geweest. Al met al, ben ik tot op dit moment, zeer tevreden over de toen gemaakte overstap. Nu probleemloos 32.000 km weg, en een verbruik van 1:16.Ik wens jouw ook veel plezier met je nieuw Audi. (Mijn vorige probleemloze GLX, zal nu 5 jaar en 4 maanden zijn.) dec 2017.

                                #18550465
                                petercorsa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 January 2020

                                  Ik heb veel Opels gehad en ga het nu proberen met de Grandland x 1.6 turbo hybrid…het rijdt fijn en ik vind hem mooi…mijn meeste recente Opels zijn Corsa e en Astra k geweest…samen 100.000km mee gereden en nooit gezeik gehad..ik heb mijn Puma st-line-x ingeruild op de GLX

                                  #18550470
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    grandland x of grandland ?

                                    #18550499
                                    XanderV1
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 April 2023

                                      Hier nu een jaar een Opel Grandland X 1.2t en ook zeer tevreden.

                                      #18550501
                                      quandor
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2017

                                        Begrijpelijk. Het gros van die auto’s is ook prima.

                                        #18550509
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          Prima, geldt mijns inziens alleen voor de rijkwaliteit van de Grandland. Verder is het maar net net. Afwerking is niet compleet. Veel delen niet goed mee gespoten in de juiste kleur. Krakende deurpanelen bij alle Grandlands die er gemaakt zijn. Kunststof dorpels rondom, die zeer snel verkleuren. Ze nemen het bij de eindcontrole in de Franse fabriek niet zo nauw. Dan zijn de in Duitsland geproduceerde auto,s beter.

                                          #18550545
                                          CJX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 December 2011

                                            Tsja. Altijd weer die discussie hier over of de GLX een slechte auto is.

                                            Voor mij is de GLX al een aantal jaren een prima wagen. Ik vind hem nog steeds mooi. ( mooier dan een 3008 of vergelijkbaar VAG-product )

                                            En ja, de GLX is niet perfect. Ik blijf me maar steeds verbazen over de bizarre kwaliteit van de deurpanelen, maar er valt gewoon mee te leven.

                                            En in het verleden waren er bij iedere auto die ik in mijn bezit heb gehad wel dingen die niet goed waren. Ik denk dat ieder model van ieder merk wel zwakke punten kent. Maar ik koop een auto niet alleen uit het boekje op basis van koele cijfers en testen. Een auto moet ook gewoon bij je passen. Een auto moet je iets doen, anders moet je hem niet kopen als autoliefhebber. En dan speelt de prijs ook mee in de besluitvorming. Ik durf te stellen dat ik een echte autoliefhebber ben, maar moet keuzes maken als het om de financien gaat. Ik zou ook graag tachtigduizend euro’s of meer stuk slaan op een nieuwe auto. Maar die centen heb ik niet.

                                            En zo ben ik dus ruim drie jaar geleden tegen mijn huidige GLX aangelopen. Shortlist toen: VW Tiguan, Seat Ateca, BMW 2 active tourer, Peugeot 3008 en Skoda Karoq.

                                            GLX meeste waar voor het geld. Met als cruciale aankoopoverweging: De AGR-stoelen met zittingverlenger.

                                            Ik heb inmiddels 60000 km gereden in ruim drie jaar, en ben daarbij niet tegen hoge onderhoudskosten aangelopen buiten de normale onderhoudsbeurten om.

                                            Als laatste wil ik melden dat dit forum gebaat is bij meer verhalen zoals bovenstaand van mij. Jaren geleden was ik als Vectra bezitter ook actief op dit Opel forum. Met mij deelden toen heel veel mede Opel bezitters hun positieve en soms ook negatieve ervaringen. Maar de grondhouding was altijd opbouwend en positief. Dat is volgens mij waar een forum op zou moeten draaien. Waar leden elkaar willen helpen.

                                            Dat is iets wat ik hier op het Grandland X-forum steeds meer mis.

                                            #18550574
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              Nagel op de kop  “waar leden elkaar willen helpen”

                                              #18550577
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                Zo hoort het eigenlijk te zijn. Dat is het doel van een forum. Ook bij het merk wat ik nu rij, heb je mensen die niets negatiefs willen horen. Die dragen volgens mij zelfs ondergoed met de merknaam of het logo. Maar wees gewoon transparant tegenover elkaar. De ene treft het goed, waaronder ik zelf. De ander heeft helaas dikke pech. Dat moet erkent worden, en niet weggelachen. Het is juist positief, als er vragen zijn, en de meer technische mannen onder ons, geven goede tips. Dat werkt opbouwend. Dat is beter dan elkaar afzeiken. Maar ja, dit probleem heb je helaas overal hoor. :unsure:

                                                #18550613
                                                C De Vries
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 March 2024

                                                  Mijn Grandland 3 jaar geleden gekocht. Door financiele meevaller in staat om de hybride 300 pk 4wd aan te schaffen. Ik rijd er nog elke keer met veel plezier in. Ben geen hardrijder maar af en toe het acceleratievermogen een beetje gebruiken is toch wel leuk. Comfortabele auto ook en in de door mij gekozen uitvoering naar mijn mening nog steeds mooi. Geen grote nadelen kunnen ontdekken. Alleen het elektrisch bereik in de winter vind ik wat teleurstellend. Reclame maken met ’tot 58 km’ is denk ik dan ook twijfelachtig als je ’s winters blij mag zijn met 40 km.
                                                  O ja, de over de dealer ben ik ook niet heel enthousiast. Heb jaren Suzuki gereden en daar was de klantgerichtheid echt een niveau hoger.

                                                  #18550620
                                                  jopsa
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 May 2019

                                                    Goed dat je tevreden bent.  Dealers kunnen inderdaad wel eens tegenvallen.

                                                    #18550775
                                                    Hans GLX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2018

                                                      Nu heb ik zomaar uit interesse, de eerste 4 bladzijden van het Grandland forum door gebladerd. Daar komt werkelijk een stroom van allerhande ellende op je af. Ook 20 september 2020 een vrouw Diana Uludag, met: “Opel Grandland X wat een ellende.” die GLX nieuw gekocht, en gelijk een bak ellende. Je zal je afvragen: Maar waarom doe je dat dan? Welnu die opmerking: “Het gros is gewoon goed”; bleef op mijn netvlies staan. Maar nu ik zo terug gebladerd heb, weet ik weer dat die uitspraak dus niet klopt. Nog afgezien van het latere distributieriem drama. Dit topic heet heel cynisch: tevreden Grandland rijders. Je moet er maar in geloven…….

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.