Grandland electric 2024

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland electric 2024

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549703
    HotelKilo01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2023

      Als zeer tevreden Grandland Ultimate PHEV rijder kijk ik met belangstelling uit naar de volledig elektrische uitvoering. Het elektrische rijden bevalt zo goed dat ik tzt wel zou willen overstappen naar de nieuwe Grandland. Als het nieuwe model, qua uitvoering en materiaalkeuze, het waard is en de specs van deze tijd zijn natuurlijk. Als de Electric in de 2e helft van 2024 op de markt moet komen is er nog maar zeer weinig info op het www te vinden. Wie weet al wat meer ?

      #18549708
      Floki
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 March 2022

        Naar welke info ben je precies op zoek?

        Als ik namelijk in Google : Grandland 2024 intoets, dan ‘vliegen’ de linkjes mij om de oren.

        Als ik een vraag mag stellen? Hier op het forum wordt door een enkeling vreselijk naar gedaan omtrent het rijbereik van de huidige PHEV. In plaats van de enkele tientallen beloofde kilometers lees ik dat dan de eigenaar in zijn handen mag wrijven als ‘ie tussen de 20 en de 30 Km haalt. Hoe heb jij dat ervaren / ervaar je dit?

        Voorbeeldje : https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/zo-wordt-de-nieuwe-elektrische-opel-grandland/

        #18549716
        HotelKilo01
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 June 2023

          Dag Floki,

          Dank voor je reactie ! Het artikel uit de Autoweek had ik gelezen en daar staat wel wat in maar ik had gehoopt op meer foto’s en info over de echte vernieuwing. Tenslotte gaat het over een nieuwe auto en niet, naar ik hoop, een upgrade van een upgrade. Als men zoiets op de markt wil gaan brengen haak ik sowieso af maar met een nieuwe auto kijk ik er positief naar uit.

          Tja het is mij niet ontgaan dat er lieden blijven rondbazuinen wat er allemaal niet goed is aan de Grandland. Tot diepe frustratie geroerd blijven zij maar kabaal maken. Nu interesseert mij dat geenszins want ik heb daar geen last van. Bevalt de auto niet dan gaat ie gewoon weg en blijf ik daar niet in hangen. Maar erg jofel staat het niet om op een forum telkenmale in herhaling te treden en anderen te blijven bestoken met je diepgewortelde onvrede, maar dat ter zijde …

          Onder normale omstandigheden, zeg maar tussen de 10 en 25 graden laad ik een km bereik van 50 – 54 km. Dit aan de publieke laadpaal. Naar mate het echt kouder wordt (denk daarbij aan temp rondom het vriespunt) merk ik ook dat het bereik terug loopt naar een 30 – 36 km.    Ik ben er achter gekomen dat, als ik de auto dan beschut zet in de carport of garage, de actieradius weer toeneemt tot bijna 40 km. Zelfs uit de wind de auto laten staan scheelt al. Je ziet die afname aan km bereik ook bij andere PHEV’s en EV’s optreden. Ook bij die (zelfs nog duurdere) modellen valt de prestatie van de batterij aanmerkelijk lager uit onder hitte en koude condities. Ik calculeer dat deels in want dat past bij het gedrag van een batterij, alhoewel het best sneu is als het bereik van je batterij behoorlijk terugloopt ! Hitte en koude zijn helaas de grootste vijanden. Ik verwacht van de toekomstige generatie batterijen meer bereik, sneller kunnen laden en een betere eigenschap als het gaat om de lading vast te kunnen houden bij niet ideale temperaturen. De techniek is volop in ontwikkeling en de elektrische auto van nu is nog lang niet doorontwikkeld.

          Verder ben ik over de auto zeker positief, behoudens dan een enkele kritische noot over de materiaalkeuze in het interieur. Dat pianolak achtige plastic in de middenconsole en rondom het pure panel is flut. Had dat bv van carbon look (zoals die strook rechts in het dashboard) gemaakt dan was het al veel degelijker geweest. Enfin zo heeft iedereen wellicht wat op- of aan te merken.

          Fijne dag !

          #18549718
          Floki
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2022

            Wat het bereik betreft : ik ben blij dat je het zo ervaart. Het sterkt mij in mijn beleving dat de ‘jankers / klagers’ vóór hun beurt bleren. Idd bij warme weersomstandigheden gaat het theoretische bereik al snel omhoog naar +50 tot soms zelfs begin 70.

            Bij koude mag je blij zijn als het theoretisch bereik een kilometer of 40 is.

            E.e.a. sterkt mijn gevoel dat er een aantal ‘jankers’ hier op her forum sommige dingen ZWAAR zo niet zeer zwaar verdrijft.

            #18549719
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              Tja @HotelKilo01, hier heb je nu eenmaal te maken met mensen, die niet alleen manco,s en grote problemen ervaren met hun PSA product. Maar bovendien geen fabrikant achter zich weten, die fabrieksfouten middels garantie en coulance, oplossen voor hun klanten. En dat geeft (mijns inziens ook terecht) veel Grandland rijders die hier hun gal spuwen. Dat zijn mannen die de Opel Grandland eerder beschouwen als een: Kilo Utrecht Tango product. Als je begrijpt wat ik bedoel? Zelf mag ik ook terug zien, op 3 jaar probleemloos rijden, met een Grandland X Innovation automaat. (dec 2017- okt 2020) Maar daarmee wuif ik alle problemen die hier gemeld worden, niet weg als:”klagers, zeikers,” en vul het zelf maar in. Ik vind het te droevig voor woorden, dat de consument +€ 40K uitgeeft, voor een product, dat ver onder de maat blijkt te zijn. Want in de showroom, en in de folder, zijn ze natuurlijk optimaal om te zien. Maar lees je eens wat meer in over: Distributieriem, aangetaste velgen, uitvallen van de motor op de snelweg tijdens het inhalen, lak problemen, enz. Dan kom je misschien mogelijk tot een andere conclusie. ;-)

              #18549725
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                hotelkilo01…………

                Ik gebruik de woorden van Floki in vroegere tijden

                 

                vast wel…..

                Hij is er precies nog steeds niet over dat de wagen veeeel problemen heeft.

                Ondertussen verliet hj het zinkend schip.

                Blij dat je probleemloos rijdt.  Laat dat zijn wat ik nu ook wel wil. (niet teveel gevraagd toch)

                Hopelijk bevalt uw volgende OPEL u evenzeer.

                Laat maar weten hoe het wordt / werd

                 

                Uw zin “….bevalt de auto niet dan gaat ie weg….” lijkt me kort door de scherpe bocht maar intrigeert wel.

                Zelfstandige ?  Inbreker ?  Je schijt precies euro’s.

                #18549726
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  @Hans

                  Floki conclusies maken ?  Nee hoor.  Net zoals de advocaten van de dealer en OPEL B die zelfs nalaten om tegen vastgestelde datum eindconclusies in te dienen……   Maar ocharme die multinationals.  Ze krijgen nogmaals maanden uitstel van de rechtbank om hun eindconclusie te maken. Je zou er zowaar medelijden mee krijgen.

                  #18549729
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    @jopsa, als de reactie van HotelKilo01 leest, is het gezegde van kracht: Uitzonderingen bevestigen de regel! Je ziet toch nooit gezonde mensen in de wachtkamer bij de dokter? Je bent schijnbaar een geluksvogel, als je het een keer treft met een probleemloze Grandland. Maar de meerderheid hier, heeft inmiddels afgehaakt, door een regen aan klachten. En ik vind het niet eerlijk om dan mensen zoals jij af te doen met: klagers en zeikers. Zelf heb ik (al eerder geschreven) ook geen klachten of pech gehad, buiten krakende deurpanelen. Maar wie weet wat me intussen overkomen was, indien ik met de GLX door gereden had. Hij was dan inmiddels 6 jaar oud, met pakweg 67.000 km. :unsure:

                    #18549730
                    Floki
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 March 2022

                      Ik heb al eerder geschreven dat het wellicht tijd wordt voor een eigen forum (@Jopsa en @Hans GLX).

                      Wat jullie beiden niet in willen / kunnen zien is dat er vele duizenden uiterst tevreden Grandland bezitters zijn en dat er een handjevol of 4 handjesvol ontevreden rijders zijn, maar dat heb je bij IEDER merk en IEDER type.

                      Slechts de azijnz**kerds die keer op keer blijven mekkeren / zeuren / piepen en / of een duit in het zakje doen / meehuilen met de wolven in het bos, proberen het type af te kraken.

                      Ik vind het dolle pret om te posten dus daar gaat het mij niet om. Advies aan u beiden is om eens achterover te gaan leunen en te tellen hoeveel mensen hier op het forum nu ÉCHT een probleem hebben ondervonden met hun autootje. Enkele handjes vol…………. Noem mij één merk / type waar dat niet zo is en zet daar de inmiddels vele tienduizenden tevreden Grandland rijders tegenover.

                      Met name forumlid @Jopsa zoemt de laatste tijd in op de Stellantis problematiek. Ik vraag / vroeg mij wel eens af of hij weet dat die motor in een stuk of 5,6,7, 8? merken is ingebouwd? Ik betwijfel het. Het komt hem goed uit dat het de GLX betreft want daar had hij toch al niets mee.

                      Het goede nieuws voor @Jopsa is dat de auto in oktober van dit jaar een marktwaarde heeft die een verkoop een slopter rechtvaardigt. Wellicht dat hij een mooie Mazda kan kopen.

                      #18549741
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        @ Floki, daar haak ik even op in. In principe zou ik me met de overgang naar een Zweeds merk, me helemaal niet meer hoeven te bemoeien met dit Opel forum. Maar dit geeft aan, dat ik na 7 Opels in eigen bezit, toch een echte Opel fan ben geweest. En ik het altijd nog betreur, dat Opel zo ver afgegleden is in kwaliteit. Jij roept zomaar dat er tienduizenden tevreden Opel rijders zijn. Dat is een pure aanname. Niet iedere Opel rijder, weet van een Opel forum, of heeft daar belangstelling voor. Buiten dat zijn er maar genoeg consumenten programma’s via de media (TV) geweest, waar de 1.2T Pure Tech motor zeker in 3 Stellantis merken, (Opel, Peugeot, Citroën) problemen geeft met de distributieriem. Nog afgezien van vele andere kwaliteit issues. Dus je moet er niet vanuit gaan, dat wanneer dit forum niet overspoeld word door massa’s klagers, dat daarmee de Opel Grandland een succes genoemd mag worden. Wel heb je een punt, dat onder “elk merk”, en type, wel eens een maandagochtendauto zit. Dat staat. Vergelijk de verkoopcijfers van januari 2024: de Volvo XC40 maar eens, met dat van Opel Grandland en huiver. Buiten dat, heb ik voor de grap eens uitgerekend, wat mijn jaarlijkse afschrijving is, bij dit Premium merk. Ook voor mij geldt, dat na 9 jaar, de auto qua afschrijving op nul staat, en elk jaar dat ik langer rij, (en dat gaat zéker lukken) € 5000,- afschrijving terug verdiend word. Hoe duurder de auto, hoe meer afschrijving.

                        #18549742
                        Hans GLX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2018

                          @ Floki, kijk en vergelijk maar eens de populariteit op dit moment, van de Grandland, bij de verkoopcijfers van januari 2024. Van de Grandland zijn er in januari in ons land deze maand, 34 stuks geregistreerd. Van de XC40 maar liefst 1000 stuks. Bron > kentekenradar. ;-)

                          #18549743
                          Schipper1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 February 2023

                            Pppfff we zijn erweer, Hans Herhaling…..

                            Maar die volledig Electric,  is dat niet dan een opvolger van bijv de Mokka, 3008 en Citroën versie. Misschien groter accu pakket.
                            <p style=”text-align: right;”></p>

                            #18549745
                            Hans GLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2018

                              @Schipper1, de Grandland heeft een accupakket van 100 kw/u. pppffff…..

                              #18549746
                              Floki
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 March 2022

                                @Hans GLX :

                                jouw boodschap over Volvo is een ieder inmiddels wel duidelijk, dat behoeft niet keer op keer herhaling.

                                Reagerend op jouw bericht van 10.52 uur vanochtend :

                                daar ben ik het dus mee oneens en dan met name het gedeelte over het ‘zoeken / reageren’ op een forum.

                                Ik geef je op een briefje dat mensen die ontevreden zijn over een produkt (geen gehoor vinden bij de retailer of de importeur) op het WWW gaan zoeken, of dat nu een auto of een stofzuiger betreft. M.a.w. zij komen vanzelf op enig moment op het Opel of stofzuiger forum terecht.

                                Gelet op het feit dat er een paarhandejesvolle ontevredenen zijn, betekent het dus ook automatisch dat er duizenden en duizenden wel tevreden zijn.

                                #18549748
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  @ Floki, wat betreft de boodschap over Volvo, heb je volkomen gelijk. Dat behoeft geen verdere uitleg, of herhaling.

                                  Maar ik vind je standpunt wankel wat betreft: ontevreden of tevreden klanten. Je kan er echt niet van uitgaan, dat zwijgers tevreden mensen zijn. Bovendien is het merendeel dat ik hier aan reacties lees, ontevreden over de Grandland. Zekere gelet op het aantal mannen, dat sinds ik actief ben op dit forum, overgestapt zijn of: naar een ander merk, of: eenvoudig afgehaakt hebben. En het zijn niet een paar handjes vol ontevreden mensen, maar een flinke massa. Er zijn links genoeg te vinden, over negatieve ervaringen met de 1.2 Pure Tech motor van PSA. Dat zijn er zelfs zoveel, dat dit extra aandacht in de media kreeg. Dus het is niet om het even, om maar wat te kunnen klagen. Wel ben ik het met je eens, dat er onder alle merken, wel uitschieters, zijn die qua storingen om te janken zijn. En ja zal maar net zo,n exemplaar treffen.

                                  En juist deze negatieve reclame, zorgt voor de huidige dramatische verkoopcijfers. Men heeft geen vertrouwen meer in dit product.

                                  #18549749
                                  Floki
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 March 2022

                                    @Hans GLX :

                                    wat je nu schrijft over Stellantis is precies waar de schoen wringt. Een jaartje gelede of zo was dat in het geheel (nog) geen issue. Da’s trouwens niet een typisch Opel GL(X) probleem. Nu wordt er te pas en onpas door mensen hier op het forum aan gerefereerd.

                                    Wat het rijden in een ander merk betreft :

                                    er zijn forumleden die zonder schroom ‘riepen’ dat mensen het zinkende Grandlandschip verlieten, bijv ook toen ik vorig jaar in een ander autootje ben gestapt. Die overstap had niets met de Grandland te maken, maar meer met het feit dat ik de nieuwe ‘smoel’ van de Grandland niet zo fraai vond / vind en daarnaast was het mijn 2e Opel en na 2x een merk / type gereden te hebben vond / vind ik het wel eens tijd voor wat anders.

                                    Dan nu even achterop de bagagedrager van jouw (stok)paardje plaatsnemende. Je hoort mij toch niet keer op keer op keer in berichten aanhalen dat de auto die ik nu rijd, de meest verkochte SUV in Europa is? Dit is een Opel forum en het boeit denk ik helemaal niemand wat ik nu rijd.

                                    En wat ontevreden bezitters van een produkt betreft : ik kan het onmogelijk bewijzen maar ik denk stellig te weten dat iedereen die niet ‘gehoord’ wordt door zijn retailer of de importeur van een merk, zijn weg naar een forum vindt. Ik zou daar bij wijze van spreken een fles frisdrank, een kratje bier of een flesje wijn met je over willen wedden.

                                    Feit is namelijk simpelweg dat mensen die niet ‘gehoord’ worden hun gal wel spuwen op het WWW, da’s imho een Wet van Meden en Perzen.

                                    #18549751
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      @Floki, dat is ook wat ik steeds beweerde. Het ligt niet zozeer aan Opel, maar aan Stellantis. Het is net als KLM binnen de coalitie met Air France. De minderheid wordt het zwijgen opgelegd, en de meerdere beslist. Nog afgezien van de extreem Franse arrogantie. Was Opel in ontwerp en productie nog origineel Duits, dan was dit anders gelopen. Ook onder GM was Opel niet zo slecht af, als nu het geval is.

                                      Wat betreft jouw Ford Kuga, beperk ik me tot het nieuws in eigen land. Daarbuiten boeit me niet zo. Is ook ver van m,n bed. Zoals sommigen altijd zeuren over de eigenaar van Volvo, het Chinese Geely concern. Volvo is van origine Zweeds. Doet er verder niet toe.

                                      Het zou zomaar kunnen, dat mensen die zich niet gehoord weten, hun weg zoeken naar een of ander forum. Zo lees je ook op het Duitse Opel forum, veel mankementen en problemen, over de Grandland, en andere types, maar dat terzijde. Toch zijn er altijd genoeg mensen, die de problemen liever onder de pet houden, dan dit aan de grote klok te hangen.

                                      Zelf heb ik echt nooit het gevoel gehad, om na 2 Opels maar eens een ander merk te proberen. Ik was in hart en nieren een Opel rijder. Totdat de Grandland naar mijn ervaring teveel Franse genen had. Het enige positieve was, dat hij af fabriek (Souchoux) op Michelin banden stond. En bij het lezen hier van al het soelaas rondom de GLX, ben ik eerder overgestapt, dan eigenlijk gepland was. Misschien net op tijd….. ;-)

                                      #18549756
                                      jopsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2019

                                        beste Floki

                                        je bent kampioen in het schrijven van lulkoek.  Nog meer kampioen in het op elk topic gaan afleiden van het daadwerkelijk probleem.   Weet je hoeveel er hier al het forum verlieten omdat ze het hadden met dit zo goed als gezonken schip ?  Meer dan 2 handjesvol (geen timmermanshanden he, daar ontbreekt wel eens een vinger…)

                                        En hou het niet bij één enkel probleem als zijnde de riem….  Het zijn tientallen verschillende problemen.

                                        Wat raaskal jij nu over een Mazda hierboven ?   Omdat ik met een Mazda meerij zou ik er volgens u één moeten kopen ?   Bewijs van uw oeverloze gelul en fantasie en afleiden van werkelijke onderwerpen van topics.

                                         

                                        #18549757
                                        jopsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 May 2019

                                          Vergat nog te noteren dat jij met je bemoeizieke gelul niet hoeft te opperen dat dit forum u toebehoort.

                                          Laat de  blije zielen maar komen.  Laat ook de ontgoochelde zielen komen.   Waar moei jij je mee.

                                           

                                          Zolang jij ontkent blijf ik herhalen.   Enne, ik lach ook vrolijk mee hoor tijdens het posten.

                                          Je vraagt soms aan Hans wat hij hier nog doet daar hij Volvo rijdt…. ?

                                          Wat doe jij hier dan nog ?

                                          #18549758
                                          jopsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2019

                                            Uw vergelijk/verwijzing met/naar een stofzuiger.  Die passeerde vroeger al eens.  Je bent hilarisch jongen….

                                            De stofzuiger zal minder problemen geven dan de grote ramp.  De prijs ligt volgens u ook gelijk waarschijnlijk ?

                                            #18549759
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              Maar komop.  ON TOPIC

                                              Hoe zit het met die electrische top grandland nu ? (hoeveel gaat die nu niet kosten ???)

                                              #18549760
                                              Floki
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 March 2022

                                                Daar is íe dus weer : azijnz**kerd 4.5 :rose:

                                                 

                                                #18549761
                                                jopsa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 May 2019

                                                  vast wel

                                                  #18549763
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    @jopsa, ik heb net even via de configurator een Grandland e samengesteld, en die kwam ( zonder trekhaak) op €48.121,- Voor dat geld zijn er best serieuze alternatieven, ;-) me dunkt…..

                                                    #18549764
                                                    Jaap Nagtegaal
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 November 2023

                                                      Wat een mooie discussie weer! Blijft toch een ding als je auto niet aan de verwachtingen voldoet, en terecht.

                                                      Zoals in andere draadjes gepost ben ik sinds 1 januari m’n Grandland kwijt vanwege motorstoring, en dit na het vervangen van de riem, voorafgaand inhouden van de motor. Dat was opgelost totdat hij het weer op heeft gegegeven.

                                                      Mijn conclusie het is een heerlijke auto, helaas met een motor 1.2 pure tech die veel problemen geeft.

                                                      https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/praktijkervaring-opel-grandland-x-zo-bevalt-frans-duitse-vrijage/

                                                      Dit is de samenvatting van autoweek na al die jaren Grandland.

                                                      Heb onlangs proefrit gemaakt in de PHEV maar vond die toch te gehorig en niet fijn rijden ten opzichte van m’n huidige grandland.
                                                      En elektrisch wilde ik nog niet aan dus de keuze is gevallen op een Astra (Ja gewoon Opel trouw gebleven) sports tourer vanwege de ruimte en de GSe voor de sportieve twist.

                                                      Ga zeker het nieuws rondom de Elektrische Grandland volgen…. Ondanks de problemen blijf ik het gewoon een mooie auto vinden om te zien!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 176)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.