Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Komt het ook niet door slijtage en lekstroom.
De oude accu was pas 1 jaar oud en deed volgens de metingen goed.
De cruisecontrel hendel was al vervangen maar hielp niets. Uitlezen van de auto gaf ook niets aan!Geen idee, maar zijn problemen waren wel opgelost. En daar ging het over.
Geen idee, maar zijn problemen waren wel opgelost. En daar ging het over.
De plaatselijke garage,
maar alle problemen zijn opgelost.
was daarvoor naar 3 garages geweest en ze konden het geen van drieen oplossen.
waaronder de opeldealer.Mischien accu te lage voltage. Mijn schoonvader had problemen met de cruise control en airco.
kwam door dat de auto ouder wordt meer stroom nodig heeft.Ook eens gekeken achter de pedalen.
Daar had ik lekkage met de ascona.
Daar zat bij mij een rooster, gatenkaas verbonden met de motorruimte.De schroefdraad in de stuur is los gekomen bedoel je? Hetzelfde als de foto?
Dan lijkt me dat de moer erop moet en tegendraads vast gedraaid moest worden.Zijn deze bestanden nog beschikbaar?
Ik heb geen andere bougie kabels dan die erop zitten.
Deze ga ik nog vervangen. Maar maakt het verschil met de kokers?Zometeen de carburateur afstellen.
Voornamelijk de choke kabel. Gezien deze los is geweest.Maar heeft iemand info hoe de onsteking gesteld moet worden.
want de motor is van de corsa A en de auto is ascona C.
De vraagboek die ik heb is de ascona.
En daar staat een andere ontsteking in.Maakt dat veel uit hoe de bougie kabels eruit zien.
En dan bedoel ik de metalen kokerDe bougie kabels zijn heel. Wel een hoge weerstand.
het zat eerst verkeerd om. Foto is voor de onderhoud.Hoe maak je de foto zichtbaar?
Zat vroeger bij photobucket een forum foto bij img….
Deze kan ik niet vinden
Wie heeft voor mij de gegevens om de ontsteking af te stellen en hoe doe je d6at?2 november 2014 om 09:12 In reactie op: problemen bij het optrekken met mijn opel corsa bouwjaar 200 #18259413Inderdaad de luchtmassameter.
Dat hebben we ook gehad met de astra.
Soms niet willen optrekken en soms was hij niet sneler als een sportauto,
koste bij ons €100 euro zonder plaatsen.Kan je de wiel trekken of duwen. Zo kunnen zijn dat je lager versleten is.
Anders maar eens voelen na het rijden als de velgen warm zijn.Net even bezig geweest met de auto. En nu start hij weer zondermproblemen en het gaspedaal reageert ook weer! Ik snap er niets van. Alleen de toeren zijn nog te hoog en hij reageert niet op de stationere schroef.
Daarna choke kabel weer ietsvterug gezet. Toeren blijven hoog. Maar als ik de choke uittrek zakt hij in toeren en slaat af.Weet niet even hoe de blok er onder heet maar de koppaking en de kleppendeksel pakking zijn vervangen
Dus ze zijn identiek ondanks ander merk en nr.
Maar de motor is dus blijkbaar geen 1.3s maar een 1.2st(van de corsa ben ik achter gekomen).
Moet zeggen de mensen die de zwarte piet linken aan slaven en dergelijke dingen. De echte racisten zijn. Want wijzelf zien geen slaaf. Maar een goede en lollige vriend.
In België blijven ze lekker zwart. En snappen al die ophef niet!
Eigenlijk moeten jullie zeggen, ons cultuur snappen jullie het niet ga dan terug waar je vandaan komt.En negers zijn bruin en zwarte piet is zwart. Dus hoezo discriminatie?
Op een andere forum van de motoren kon dit.
betreft 1.3S van de ascona c bwj 1982
Het is de eerste keer dat ik een motor demonteer en monteert.
ik weet dus nog niet als er bij iedere laag waar een pakking tyssen zit met bouten vastzit.
Daarom ging ik er vanuit dat het monteren/in elkaar zetten van de motor in 1 dag moet gebeuren.1 oktober 2014 om 11:45 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255115Dat is een voordeel als je in een dorp woont.
moet ook zeggen dat ik maar ervaring heb met 3 garages.
de ene duurder als de ander maar toch alle 3 goede kwaliteit leveren.In nederland met een stuk of 8 waarvan maar 1 goede service gaf.ondanks dat deze garage het meeste pech had met de auto die hij mij had verkocht. Maar toch zonder commentaar en geld de auto maakte.
hij zei ook een “een klant krijgen is niet moeilijk, maar een klant houden wel”.
1 oktober 2014 om 08:16 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255113Moet zeggen dat de kosten van te onderhouden auto’s absurd duur is geworden.
Ben blij dat ik nu in België woon.(stuk goedkoper in onderhoud bij de garage)
De dealers hanteren veel fe hoge prijzen. En de onderdelen zijn eigenlijk ook
te duur in verhouding met de produktie kosten.Ondertussen lopen we allemaal te klagen en te kreunen.
De EU ivm de uitstoot fijn stof.
De regering over de files. En het aantal auto’s.
De gezinnen ivm de 2 auto’s. Die ze nodig hebben om naar het werk te kunnen.
en ga zo maar door.Dat is nu de vooruitgang en tegelijkertijd de schuld van de overheid.
Want de overheid is al jarenlang tekortzichtig geweest.
nooit verder gekeken in de toekomst.Ik weet niet waar je van bent maar als je uit de buurt van Eindhoven bent.
Dan weet ik een garage die het wel weet waar het aan ligt.Dan zou je de grens over moeten. Naar Lommel.
26 september 2014 om 06:12 In reactie op: Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe! #18237412Hier bij ons zijn 2 garages. 1 officiële dealer, de andere 2dehands opel dealer.
De verschil in prijzen zijn enorm.
Aankoop 2dehands auto.
zelfde jaar en opties en kilometer stand.
Dealer €7500,00
2de opel € 4500,00
En bij de laatste krijg je nog een nieuwe distributieriem toe.Dat vind ik toch wel een heel groot verschil.
De 2dehands dealer doet ook alleen maar opels.Mijn schoonvader ging in het verleden naar opel Driessen in Eindhoven.
De auto had kuren met airco, cruisecontrol, enz.
Driessen heeft alles vervangen, maar het probleem loste niet op.
Wel alles moeten betale.
Ik zei tegen hem dat hij bij onze garage eens langs moest gaan(België).Hij sprak met de eigenaar, en die zei doodleuk gewoon een zwaardere accu erin.
Probleem is nu ook opgelost.Zelf ook een keer stil gevallen met de auto. Dachten dat het door de versnellingsbak kwam.
Bleek achteraf door de cardenas te komen.
kosten versnellingsbak €0 alleen voor de cardenas.
moet zeggen hij schakelde weer heerlijk.Er bestaan nog wel goede garages, alleen helaas meer oplichters.
ps zwart werk kan bij de garage ook. Scheelt toch weer €100. Service en garantie blijft hetzelfde.
25 september 2014 om 17:41 In reactie op: wat is nou beter voor een opel astra f (benzine 95 of 98) #18254714Sommige auto s merk je het verschil wel.
zelfde als goedkope benzine en dure benzine. Merk je niets van zeggen ze.
mijn rover reed nooit lekker op goedkope benzjne een beetje stotterend.
kon niet volgens mijn vader en andere mensen.maar met zware aanhanger s trekken tankte ik wel 98.
nu nog diesel en als de andere auto klaar is kan ik alleen maar 98 tanken.
opel ascona 1.3s motor -
AuteurBerichten