Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe!

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Het Motorhuis een dealer die zijn zakken vult en hoe!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266276
    Rude
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2013

      1 jaar geleden heb ik deze klacht bij het Motorhuis ingediend…..
      Zie onderstaande email, ondertussen had ik hem laten repareren bij een garage in Haarlem Noord voor 460 euro ongeveer in plaats van 860 euro bij hun.

      Mail van 9 juni 2013

      Beste heer/mevrouw,

      Ik heb vorig jaar bij Motorhuis Haarlem de Opel Corsa Kenteken 12-JZ-LH gekocht.
      Op dat moment tot volledige tevredenheid.
      Ik heb van de week al een opmerking bij de enquete gevoegd omtrent mijn klacht.
      De APK die ik enkele weken geleden heb laten doen kwam de auto op 5 punten niet door.

      Op twee punten heb ik mijn vraagtekens;
      Bij de aanschaf in juni 2012 is de auto voor 3800 euro APK gekeurd aan mij verkocht.

      Ik vraag mij af wat er dan tijdens die APK bekeken is.
      Ik heb tot juni 2013 maar 4000 km gereden in 1 jaar tijd van plus minus 71000 naar 75000.
      De wielassen en remleiding rechterkant achter zijn nu versleten en moeten zeker vervangen worden.
      Dat trek ik niet in twijfel, wel vraag ik mij af wat jullie verstaan onder het verkopen van een 10 jaar auto die altijd “dealeronderhouden” is geweest.
      Ik vind het namelijk niet “dealeronderhouden”
      Mij kan je niet wijsmaken dat een remleiding en assen precies in die 4000km zo versleten zijn dat ze vervangen moeten worden.
      Dat had dus al in juni 2012 vervangen moeten worden.
      De andere punten die op het keuringsrapport staan, benzinefilter,achterwiel,stadsverlichting Dat is terecht en heb ik ook helemaal geen problemen mee, dat hoort erbij.

      Het woord “dealeronderhouden” heeft voor mij geen waarde meer.
      Ik ben ontevreden en vind het jammer dat er zo gewerkt wordt, want ik vind het wel een behoorlijk bedrag voor een 10 jaar oude auto namelijk.
      Het heeft voor mij geen meerwaarde meer om een occassion bij een dealer te kopen, iets wat ik wel dacht namelijk.

      Graag uw reactie van een ontevreden klant.

      Met vriendelijke groet,

      Een week later ben ik uitgenodigd om te praten over deze klacht en aangezien ik deze al had gerepareerd bij een garage bij mij in de buurt voor 460 euro in plaats van de offerte van 860 euro bij het motorhuis….kwam de bedrijfsleider op het volgende.
      U krijgt een 75 euro tegoedbon van ons die tot juli 2014 geldig is…..wow….zeg……
      Omdat ik de auto al had repareren konden ze zogenaamd niet meer tegemoet komen naar aanleiding van mijn klacht….

      Nu bel ik en mail ik Motorhuis, dat ik nog een tegoedbon heb en dat ik een bandje wil laten verwissselen.
      Dat kost maar liefst 80 euro, een band van Continental.

      Toen dacht ik…hmmmm ik moet olie en filter maar eens verversen…
      Meneer dat kost 140 euro, u kunt beter een servicebeurt laten doen die kost 190 euro en die raden we zeker aan want de auto heeft al 2 jaar geen beurt gehad…
      Ik heb maar 5500km gereden in 2 jaar tijd…..

      Wat een geld, wat een geld….!
      Doe er verstandig aan……let op voor deze geldverslindende wolven!

      #18237377
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Zo ken ik nog vele verhalen, Bij de corsa C komt het nog al eens voor dat de Aandrijfas hoezen los komen doordat de klem zijn spanning verliest, en de hoezen zelf worden ook keihard, en scheuren af.
        ze hadden het vast op kunnen lossen door een Ashoes te vernieuwen, Maar blijkbaar hadden ze geen zin in vieze handen,, dan maar een complete as :hmmz

        #18237378
        rocky4
          Lid sinds:
          30 April 2014

          Ze proberen het allemaal,
          ik had in 2009 mijn coupe gekocht, eerste 6 jaar opel onderhouden daarna door hun.
          kocht de auto met 89000km op de teller en de distributieriem was bij 69000 vervangen, ik hoor de verkoper nog zeggen je rijd zeker 2 jaar onkoste vrij!
          6 maanden later voor apk. En je raad het al 1270 euro anders kwam hij niet de apk door, kijk ik op de specificaties staat er een distributieriem op de lijst :fy1

          dus ik belde al geirriteerd op, zegtie doodleuk jij die staat op het programma, toen ben ik uit me plaat gegaan door de telefoon ge,eist datie in het system keek en pas toen was het, o ja ik zie het moet een foutje zijn.
          Heb toen gezegt ik kom me auto ophalen zet maar klaar, kreeg ik ja maar ze zijn al bezig.
          niet mijn probleem ik zei eerst offerte dan beslis ik, ja ja maar deze auto heeft altijd hier gestaan…

          ik word nog een beetje boos als ik het zo weer aan het typen ben en dit is nog niet eens het hele gesprek maar dan zit ik morgen nog.

          Maar lang verhaal kort uiteindelijk voor 430 euro de apk door en led remlicht vervangen en 3 dagen gratis leenbak.
          daarna nooit meer terug gegaan :thumb

          #18237379
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            Daar gaan we dan !!!!

            Ronald is van de week bij mij geweest voor zeg maar z,n auto te laten zien ?????

            mijn eerste reactie bah ding met heel gele doffe oogjes , nou kan je wel zeggen poetsen of polijsten maar dit is ook niet van een jaar , wat kosten mij de inkoop van die lampen dus ook de dealer 55€ per stuk dan staat zo,n zwarte C Corsa er sprankelend bij . de eerste vraag tekens ????

            dan hoor ik z,n verhaal aan en kijk is verder om de vul pijp zeg maar het rubber bij de benzine leiding is dar rubber AL uit de carrosserie gerot ??????

            mede met wat er zeg maar bij de eerste Apk gedaan is al met al een ???? grote Dealer miskoop zie de brief van hem .

            nou was de auto en ik heb hem dat ook geadviseerd toch een keer per jaar ff om en door de auto heen te gaan vorm van ene jaar kleine beurt andere jaar grote beurt en dat in de 8 weken voor de APK.
            gezien z,n 75€ te goed bon aflopend zeg ik vraag of ze 3,5 liter nieuwe olie een een inzet filter 7€ voor je vervangen en dan is die 75€ klaar nou nee dat moet 140€ kosten!!!!!! dealers zeik dan niet meer dat het in de werkplaats minder word 5 liter maglite van Castrol Halford 5 w 40 kost 50 € en 7€ filter werk ???? fluitje van een cent nee zelf met een goed maker de hoofdprijs willen !!!!!!!!!

            ik zeg Dank u wel Motorhuis voor uw geweldige service ,bij van Kouwen in Hoofddorp is het net zo mijn dochter en ik zijn er verleden jaar weg gelopen en hebben een Nieuwe VW polo 1400 gekocht we gingen voor een nieuwe Opel , wat een Kwallen daar in een fout ROZE overhemd .

            Ronald weet waar ik weg kom dus ik weet waar ik over praat echt ik begeleid momenteel prive vrienden dienst een APK service center om overeind te blijven .

            Bert

            #18237380
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              Ronald wij hebben inmiddels een goed contact en je auto komt straks dik in orde voor zeg maar weinig. ben van de week weer een middag in de Apk garage geweest moest zelf gekeurd worden (probleemloos) maar er werd weer een verkoop brok ellende met mijn auto samen afgemeld ?????? die moest vandaag afgeleverd gaan worden een simpele Renault Megane dat men hem startte ben ik naar buiten gegaan wat een rook en blauw ??????? dat werd ook briefje zat er nog op 2001 voor 2600€ en 150€ afleverkosten verkocht met nieuwe APK ?????? je zal het kreng krijgen .
              kortom er is weinig momenteel die iets fatsoenlijk doen !!!! heel weinig en prijzen !!!!!!!
              hele discussie over mijn banden waren winterbanden ???????? nee hoor all seizoenen banden het hield wat voor ze er aan gingen ???? tot het merk banden website aan toe ???? ik bedoel maar

              #18237381
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Ach, Motorhuis. Ik vind het ook klote en kom er alleen nog maar voor onderdelen.
                Vorig jaar een winterplan. Bij Motorhuis kreeg ik het certificaat niet, want de koelvloeistof was niet beveiligd tot -30 (maar -25). Voor 60 euro extra zou het wel zo zijn en kreeg ik het certificaat. Niet gedaan.
                Ik dezelfde dag toevallig in Ede naar Opel Broekhuis. Weer de brug op voor het winterplan certificaat. En ja hoor, koelvloeistof beveiligd tot -50 meneer. Hier uw certificaat!

                Verhaal wordt nog mooier..

                2 maanden later, auto verbruikt koelvloeistof. Ik denk mooi, met mijn certificaat naar de dealer. Motorhuis. Volgende dag gebeld en opgehaald:

                Nee meneer, we hebben niets gevonden, compressietest gedaan. Het kost u 60 euro diagnose kosten, omdat we niks gevonden hebben geldt het winterplan niet.

                Twee dagen later, nog steeds verbruik. Ik zelf gecheckt, accu eruit gehaald, slangen weggesloopt, en ja hoor lekkend thermostaathuis. Foto gemaakt en aan de dealer laten zien. Weer in onderzoek. Smiddags belden ze:

                Inderdaad een lek in de thermostaat pakking. Beetje werk, beetje materiaal, dat kost u 325 euro.

                Nou meneer, mij kost het niets, het kost jullie 325, winterplan weet je nog.
                Nou met tegenzin werd het gemaakt. Dus zelf eerst een diagnose moeten stellen.

                #18237382
                rocky4
                  Lid sinds:
                  30 April 2014

                  Thermostaat los maken vloeibare pakking en terug plaatsen. Vandaag nog gedaan 2 min werk.
                  niet door mij maar een kennis.

                  opeldealer plaatst gelijk een nieuwe thermostaat a 80 euro dus dan rekenen ze 245 euro loon :wtf
                  lang leven het opelforum

                  #18237383
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Ja, bij een 1.7 is het wel iets lastiger dan dat maar goed dan nog… Dure ongein..

                    #18237384
                    rocky4
                      Lid sinds:
                      30 April 2014

                      Had je onderschrift niet gelezen :jerry
                      wat is er anders aan dan? Lekke pakking lijkt mij gewoon vervangbaar.
                      zeker ver weg gestopt bij jou? Die nieuwere autos zitten zo vol tegenwoordig.

                      #18237385
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Ja, behoorlijk ver weggestopt. Het “gasklephuis”, als dat zo heet bij een diesel, moet eraf, inclusief EGR, inlaattraject, en daardoor ook luchtfiltertraject en noem maar op. Best wat werk, maar 320 euro? Neuh, dat is het niet waard..

                        Ik vind het Motorhuis een dealer met een slechte service, nooit de bereidwillendheid om iets extra’s voor je te betekenen. Ik kom er alleen nog maar voor de goedkope APK van 19 ekkies(waar ze dan ook wel weer iets bij vinden, koplampstelling voor 15 fukking euro)..

                        Laat ze een voorbeeld nemen aan de Volkswagen dealer Wittebrug, waar je fijn geholpen wordt, een goed team met duidelijke oplossingen, echt een visitekaartje daar..

                        #18237386
                        mrmonkey
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 February 2006

                          @Famempeters wrote:

                          Daar gaan we dan !!!!

                          Ronald is van de week bij mij geweest voor zeg maar z,n auto te laten zien ?????

                          mijn eerste reactie bah ding met heel gele doffe oogjes , nou kan je wel zeggen poetsen of polijsten maar dit is ook niet van een jaar , wat kosten mij de inkoop van die lampen dus ook de dealer 55€ per stuk dan staat zo,n zwarte C Corsa er sprankelend bij . de eerste vraag tekens ????

                          dan hoor ik z,n verhaal aan en kijk is verder om de vul pijp zeg maar het rubber bij de benzine leiding is dar rubber AL uit de carrosserie gerot ??????

                          mede met wat er zeg maar bij de eerste Apk gedaan is al met al een ???? grote Dealer miskoop zie de brief van hem .

                          nou was de auto en ik heb hem dat ook geadviseerd toch een keer per jaar ff om en door de auto heen te gaan vorm van ene jaar kleine beurt andere jaar grote beurt en dat in de 8 weken voor de APK.
                          gezien z,n 75€ te goed bon aflopend zeg ik vraag of ze 3,5 liter nieuwe olie een een inzet filter 7€ voor je vervangen en dan is die 75€ klaar nou nee dat moet 140€ kosten!!!!!! dealers zeik dan niet meer dat het in de werkplaats minder word 5 liter maglite van Castrol Halford 5 w 40 kost 50 € en 7€ filter werk ???? fluitje van een cent nee zelf met een goed maker de hoofdprijs willen !!!!!!!!!

                          ik zeg Dank u wel Motorhuis voor uw geweldige service ,bij van Kouwen in Hoofddorp is het net zo mijn dochter en ik zijn er verleden jaar weg gelopen en hebben een Nieuwe VW polo 1400 gekocht we gingen voor een nieuwe Opel , wat een Kwallen daar in een fout ROZE overhemd .

                          Ronald weet waar ik weg kom dus ik weet waar ik over praat echt ik begeleid momenteel prive vrienden dienst een APK service center om overeind te blijven .

                          Bert

                          uhm beste Bert,

                          ik kom niet echt wijs uit je verhaal? :wtf

                          #18237387
                          Famempeters
                            Lid sinds:
                            8 March 2008

                            Daar hebben we weer een van de taal kundige !!!!

                            Volgens mij doe je er dan ook geen moeite voor om het te begrijpen !!!!!

                            Ik zou zeggen we proberen elkaar te helpen en niet elkaars taal kundige gebruik af te zeiken dus lees je het verhaal nogmaals ik denk dat gezien de reacties het aan jou ligt.
                            .
                            En verder veel plezier ik probeer problemen te helpen oplossen en niet te mugge ziften .

                            Dus nogmaals als iemand een probleem heeft en ik reageer en help hem uit de problemen is dat denk ik belangrijker als dat jij reageert en waar op ???????

                            mijn vriendelijke dank

                            #18237388
                            Corsaliefhebber
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 February 2012

                              -offtopic :(

                              #18237389
                              Famempeters
                                Lid sinds:
                                8 March 2008

                                Bij deze bedankt

                                ik post niks meer en help gewoon niemand meer klaar en duidelijk toch .

                                ik ben dit gemekker zat . dat noemt men liefhebbers ik ben een sleutel freak en geen Nederlandse taal kundige en ik bedoel het goed maar laat maar ik wens jullie onder elkaar heel veel plezier .

                                #18237390
                                gose91
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 November 2013

                                  Het hoeft hier geen Tien voor Taal te worden, maar punten en komma’s zijn gewoon zo handig… Interesseert me niet of een d of t fout is of juig ipv juich etc, maar als je elke zin moet ontrafelen ben ik bij de volgende zin de vorige al vergeten.
                                  En in dit geval vind ik dat jammer want dealerbash verhalen vind ik wel leuk om te lezen.

                                  #18237391
                                  Opeltje17
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 January 2012

                                    @gose91 wrote:

                                    Het hoeft hier geen Tien voor Taal te worden, maar punten en komma’s zijn gewoon zo handig… Interesseert me niet of een d of t fout is of juig ipv juich etc, maar als je elke zin moet ontrafelen ben ik bij de volgende zin de vorige al vergeten.
                                    En in dit geval vind ik dat jammer want dealerbash verhalen vind ik wel leuk om te lezen.

                                    +1

                                    #18237392
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Inderdaad gose91, ben ik met je eens, dus zullen we ons gewoon weer met de oorsprong van dit topic bezig gaan houden?

                                      #18237393
                                      dennisnmgn88
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 February 2012

                                        Juist klaar met zeiken over grammatica :D! Hij lost het probleem zelf al op door te zeggen dat die niet meer post :P (grapje ;))

                                        Door met dealer zeiken 2.0!

                                        #18237394
                                        2000
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          De één heeft het wat schrijven en spelling betreft wat makkelijker dan de andere. Jammer dat daar regelmatig op wordt gewezen want de persoon in kwestie weet heus wel dat het niet allemaal even fraai is, maar zal ongetwijfeld zijn best doen. Zolang het geen 12-jarige sms taal is heb ik er geen moeite mee, ondanks dat ook ik iets soms 3x moet lezen eer ik het begrijp……. :thumbup

                                          #18237395
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Ja, woensdag ben ik weer bij een dealer, maar dan de VW dealer.. Benieuwd hoe het daar gaat… ;)

                                            #18237396
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Maatje van me was met zijn focus naar de dealer gegaan voor de achterremmen. Was iets van 500 euro, tja het is niet anders…….Maar dat die h#fters alleen al 60 euro vragen voor alleen de remolie, belachelijk.
                                              Uiteindelijk compleet setje bosch remmen gehaald, ik heb het voor ze gedaan: 200 euro, klaar. Nu zijn de uren het duurst, maar het was voor mij (op mijn gemakkie, zonder brug of speciaal gereedschap) 1.5 uur werk, en dan vind ik 300 euro die overblijven voor de uurtjes wel heel erg veel :fy1

                                              #18237397
                                              PeterNoFear
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 January 2012

                                                Dealers maken ook een boel winst op materiaal, 30 procent korting voor bekenden is niks.

                                                Daar tegenover staat ook dat ze nogal wat meer kosten hebben dan de gemiddelde beunhaas/hobbyist:
                                                Een pand, een stuk of wat bruggen, paar mannetjes, groot magazijn.
                                                Het pand moet er netjes uit zien, bestrating netjes, geen planten in de voegen en natuurlijk een nette gevel met een mooi Opel-logo.
                                                Een paar leenauto’s, een stuk of wat nieuwe auto’s, en een bultje gebruikte.

                                                Ze moeten zich ook indekken tegen de garantiegevallen, want die kosten een dealer ook geld.
                                                Want niet alleen de monteurs moeten betaald worden, maar ook kunnen die monteurs op dat moment niet een andere klant helpen.
                                                Ook het materiaal wat in de garantie gebruikt word moet natuurlijk betaald worden.

                                                Het blijft natuurlijk wel zo dat de “big boss” op het kantoor niks te kort komt, maar hij ligt ook niet de hele dag op de bank.

                                                #18237398
                                                kaneelschep
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 November 2004

                                                  @2000 wrote:

                                                  De één heeft het wat schrijven en spelling betreft wat makkelijker dan de andere. Jammer dat daar regelmatig op wordt gewezen want de persoon in kwestie weet heus wel dat het niet allemaal even fraai is, maar zal ongetwijfeld zijn best doen. Zolang het geen 12-jarige sms taal is heb ik er geen moeite mee, ondanks dat ook ik iets soms 3x moet lezen eer ik het begrijp……. :thumbup

                                                  :thumb
                                                  Soms moet de schrijver wat meer zijn best doen. En soms de lezer.. Meestal is het allemaal niet zo erg. :)
                                                  Net zoals we van elkaar van de autos leren, kunnen we ook van elkaar wat van het schrijven en lezen leren ;) :angel

                                                  #18237399
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    ik gun iedereen z’n boterham hoor, en snap ook dat er behoorlijk wat lasten zijn voor een dealer, maar de verschillen zijn zo groot met “normale garages”, dat ik denk, mazzel, jouw boterhammetje extra gaat echt niet uit mijn portomonnee komen…

                                                    Als de dealer voor dat geld nu een stuk meer service levert, kan ik me er iets bij indenken.. maar serieus, wie gaat er in godesnaam zoveel geld voor dit soort dingen uitgeven als het ook gewoon goedkoper kan bij een garage die je goed vertrouwt en waar je vaak zaken mee doet?


                                                    Edit: kunnen we nu eens ophouden over dat typgebeuren en lekker verder ouwezeikstralen over dealers? De meningen zijn nu toch wel duidelijk, wat een topicvervuiling zeg…

                                                    #18237400
                                                    PeterNoFear
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 January 2012

                                                      Normale garages hebben geen groot bord met mooi logo aan de gevel hangen, die is niet gratis ;)

                                                      De service is vaak niet beter bij een dealer, integendeel vaak.
                                                      Bij een dealer zijn de onderdelen vaak ook duurder, maar ze zijn goed, en passen 100%.
                                                      Dat de onderdelen goed zijn en goed passen is natuurlijk lekker het bedrijf zijn zorg.
                                                      Maar als jij je auto naar de universeel brengt moet deze alle onderdelen (imitatie) bestellen, en daar kan wel eens wat fout gaan.
                                                      Ook hebben die niet voor elk merk specifiek een stuk gereedschap.
                                                      Gevolg: Je bent je auto langer kwijt.

                                                      Dealer is duurder maar (vaak) sneller en geen imitatie.
                                                      Universeel is goedkoper, maar (bijna) altijd imitatie en meer tijd nodig.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.