wat is nou beter voor een opel astra f (benzine 95 of 98)

Forumindex Forums Modellen Astra wat is nou beter voor een opel astra f (benzine 95 of 98)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268268
    TanaMontana
      Lid sinds:
      25 September 2014

      heb een vraag wat nou beter is voor me auto om te tanken
      ik rij een standaard opel astra f (X1.6XEL BENZINE)

      95 of 98

      heb er een hele discussie erover gehad

      #18254711
      gose91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2013

        Als je niet uitkijkt komt die hele discussie hier weer. Er is net een topic stil weggeëbd.
        De ene merkt het, de andere niet. Probeer het eens. 98 in jouw motor kan geen kwaad, maar is misschien zonde van het geld

        #18254712
        Astra F Vaassen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 February 2010

          gewoon 95 en idd zonde van je geld om 98 te tanken

          #18254713
          goombaaking
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2013

            Met de compressieverhouding en toerental van een astra… 95 volstaat ruim.

            98 is bij de meeste pompen wel direct hun premium (lees minder ethanol, andere dopes) wat iets beter is. Maar als je pure 95 en 98 naast elkaar zet, maar dat voor deze koekblikken niks uit

            #18254714
            primera
              Lid sinds:
              15 September 2014

              Sommige auto s merk je het verschil wel.
              zelfde als goedkope benzine en dure benzine. Merk je niets van zeggen ze.
              mijn rover reed nooit lekker op goedkope benzjne een beetje stotterend.
              kon niet volgens mijn vader en andere mensen.

              maar met zware aanhanger s trekken tankte ik wel 98.
              nu nog diesel en als de andere auto klaar is kan ik alleen maar 98 tanken.
              opel ascona 1.3s motor

              #18254715
              goombaaking
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2013

                Aj er zit wel degelijk verschil in merken, dat ontken ik ook niet ;)

                en sommige auto merk je inderdaad ook het verschil tussen 95 en premium, en bij sommige zelfs eht verschil tussen basic 95 en basic 98.

                maar een ongeblazen 1.6 F…. hoogstens dat je wat langer rijd op een premium, maar thats it

                #18254716
                b07
                  Lid sinds:
                  24 February 2009

                  sommige auto’s rijden inderdaad beter op euro 98 , dat zijn vaak auto’s met veel vermogen of , oude auto’s met een carburateur, daar komt pingelen ,detonatie vaker voor als er met euro 95 gereden word.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.