Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
klinkt voor mij exact hetzelfde ik zou je kleppendeksel even losmaken en kijken of het hetzelfde is als wat ik had.
heb duidelijk vermeld wat het was in me eerdere berichten incl foto’s
veel suc6
Nee, ik bezit de auto nu bijna 2jaar en in die tijd nooit iets aan laten doen tot eind mei dat ik dit probleem kreeg en een kapotte turbo.
denk dan de vorige eigenaar er iets mee gedaan heeft of laten doen, kan normaal nooit loskomen volgens de garage.maar ben erg blij dat het ondekt is erg jammer van al de onnodige vervangingen maar goed hoppelijk gaat die nog een tijd mee, ik ben iedergeval goed voor hem.
update,
ik had je filmpje gedeeld Duke, en uit laten voeren helaas was dat het niet.
vandaag dus de opel naar de garage voor controlle/vervangen van de klepstoters.
bij het demonteren van de kleppendeksel blijkt de kettingspanner Los te zitten 1bout was voor 2/3 er al uit en de 2de bout zit los.
heel bizar hoe dit heeft kunnen gebeuren en erg blij dat het nog net optijd gezien is.
alles wijst er op dat dit het wel moet zijn.
bedankt Duke,
ik ga het gelijk doorsturen ze kwamen vandaag met de meededeling dat ze verwachten dat het de klepstoters zijn.
dan kan ik mooi dit nog even voorleggen bij de garage. :dank-u:
oke mark bedankt voor de reactie, die flush is pas vd week gedaan dus daar zou het niet aan liggen. en dat is ook de reden dat je na je flush je olie en filter moet vervangen dat is uiteraard gebeurt.
[quote quote=18480347]inmiddels bijna alles vervangen en gereinigd ben bijna 4mnd verder nog steeds niet opgelost. nieuw vervangen aan de opel astra 1.4t 2011 – turbo incl alle pakkingen(wastegate zat vast werd mij meegedeeld) -3x injector cleaner -bougies -bobine -4injectoren -ventilatie ontluchtingsklep – olie 5w30 van GM demos 1 gen 2 -olie filter bosch -motorflush -gasklephuis gereinigd tussen door nog een foutcode gehad de p1071 was een stekkertje in de inlaatspruitstuk dat is gefixt foutcode niet meer teruggehad. ik krijg geen foutcodes maar hij blijft regelmatig in storing vallen, begin hij te tikken en ben ik me vermogen kwijt of deels kwijt. ik rij continu garage in en uit tis niet meer te doen wie weet raad en kan me helpen. alvast bedankt,[/quote]
vergeet nog te vermelden dat er ook een 4gastest is gedaan en een compressie meting waren beide goed. :help:
inmiddels bijna alles vervangen en gereinigd ben bijna 4mnd verder nog steeds niet opgelost.
nieuw vervangen aan de opel astra 1.4t 2011
– turbo incl alle pakkingen(wastegate zat vast werd mij meegedeeld)
-3x injector cleaner
-bougies
-bobine
-4injectoren
-ventilatie ontluchtingsklep
– olie 5w30 van GM demos 1 gen 2
-olie filter bosch
-motorflush
-gasklephuis gereinigd
tussen door nog een foutcode gehad de p1071 was een stekkertje in de inlaatspruitstuk dat is gefixt foutcode niet meer teruggehad. ik krijg geen foutcodes maar hij blijft regelmatig in storing vallen, begin hij te tikken en ben ik me vermogen kwijt of deels kwijt.
ik rij continu garage in en uit tis niet meer te doen wie weet raad en kan me helpen.
alvast bedankt,
foutcode p0171 hopelijk opgelost bij me kamp ook al even met een storing en een hoop onderhoud. vandaag 150km gereden nog geen motorlampje 🙏 bij mij was het ontluchtings/ventilatieklep kapot. je kan het zelf ook testen dat zou ik gelijk uitleggen.
als je hem demonteer en je kan lucht blazen erin is die stuk blaas hard en hou je vinger op de andere zijde.
ik ga morgen weer een eind rijden hopen dat die goed blijft.
ik heb hem deze zomer eruitgehaald omdat ik tekort kwam wat bedoel je daar precies mee corsa boy (brandstofmengsel te arm?).
zit een beetje in het zelfde schuitje denk ik,ik rij ook met een open air filter prachtig geluid maar lijk nu toch storingen te krijgen.
turbo vervangen voor nieuw een jrone en lmm vervangen,gasklephuis schoongemaakt nieuwe bougies en bobine en nog een foutcode van brandstofmensel te arm. kan goed bij de open air filter vandaan komen dus vandaag de originele weer geplaatst en de foutcodes laten wissen eerste 30km zonder een storing.
maar ik mis het geluid wel enorm gelijk dus naar mijn idee 2opties :,
kijken of ik de openairfilter kan verplaatsen/verlengen naar een plek buiten de moterruimte (goed idee ?)
of flowmastersysteem aanschaffen.(is dat vergelijkbaar kwa geluid van een open airfilter)
oke bedankt voor de info, twijfel nog over die flush lijkt me sterk dat het dat is hij krijg elk jaar ze beurtje met de juiste olie. als ik me niet vergist is zon flush meer wanneer je noet goed zorg voor de beurten en niet optijd je olie vervangt zodat hey dikker word en aanslag krijg.
ik ben nu het gasklephuis aan het reinigen man man die is erg zwart van binnen dus geen overbodige luxe zeg maar. en een vervuilde gasklep kan ook zorgen voor een aantal van die symtonen zover ik heb gelezenha Nick bedankt voor je reactie dat klinkt hoopgevend , welke toevoeging bedoel je dat je heb toegevoegd aan je olie? ik heb vd week olie gehaald en een nieuwe filter heb opel olie gehaald de genuine 5w30 dexos 1aproved gen 2.
ik vraag me dan af is het verholpen en way was het probleem precies.
ik bezit een astra 1.4t uit 2011 en heb precies hetzelfde probleem.
heb 3x een flush gebruikt voor mijn injectoren te cleanen , gisteren mijn bobine en bougies vernieuwd.
jammer genoeg begon het weer met tikken uit de motor maar had wel me power nog. op de terugweg was er niks aan de hand tikte hij niet.
ik heb sinds een week of 3 dit probleem dus ook het begon erg slecht totaal geen vermogen en hard tikkend geluid.inmiddels na mijn flush en vernieuwing is het wel minder geworden maar nog steeds niet weg.
ik heb wel 1x een melding gehad op me display er stond( dringend onderhoud nodig) maar Brande geen lampie verder, uit laten lezen bij de garage en hij gaf 1foutcode toen aan een pingelstoring vandaar dat ik de bobine en bougies maar heb vervangen gelijk.
wie kan me verder helpen , is een motorflush nog een idee omdat hij toch bijna tegen een beurt aan zit sta op 10%.
alvast bedankt
mvg Herman
is niet meer tekoop op die site 😀. ben zelf ook zoekende naar een goede olie voor de bak hij begin geluid te maken dus na wat research was het me wel duidelijk. ga maar eens beginnen met bakolie te verversen.
maar vind de olie vrij moeilijk welke ik moet nemen je leest veel verschillende dingen van 75w80 tot 75w90.
Waarom heb jij voor die valvoline gekozen ?
mvg
ik heb ook precies hetzelfde , en wil graag de olie verversen van de beruchte m32 bak, welke olie raden jullie mij aan.
-
AuteurBerichten