Olie? Versnellingsbak? Opel Astra, iemand tips?

Forumindex Forums Modellen Astra Olie? Versnellingsbak? Opel Astra, iemand tips?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364370
    kevin078
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 March 2019

      Hallo,

      Ik heb pas geleden een opel astra 1.4 T sport uit 2010 gekocht, nu hoor ik bij een koude motor geen vreemde geluiden en bij een warme motor hoor ik in mijn 3e en 4e versnelling een geluidje van een lager lijkt mij. Ook wordt er aangegeven olie spoedig verversen dat wil ik nu natuurlijk gelijk doen (ik rijd niet met de auto nu uit voorzorg). Alleen als ik mijn bak moet reviseren zou ik dat beter achteraf kunnen doen aangezien dan alle olie eruit gaat volgends mij. Bij een koude motor hoor je niks (olie dikker natuurlijk), en een warme motor hoor je wel wat (olie dunner), als ik nou mijn olie ververs zal het natuurlijk beter smeren en zou dan ook het geluidje weg zijn? want bij een koude motor hoor je niks… Want als dat niet het geval zou zijn reviseer ik eerst mijn bak natuurlijk en dan de olie.

      Wie heeft hier ervaring mee en zou mij raad kunnen geven?

      Alvast bedankt,

      #18364371
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Spoedig olie verversen heeft te maken met de motorolie kwaliteit, niet met de versnellingsbak, deze olie wordt niet gecontroleerd.

        Olie verversen is de eerste stap, maar denk niet dat het je probleem oplost.

        Jij hebt de beruchte M32 bak in je auto zitten, zoek daar maar eens naar, dit soort klachten komen vaak voor!

        #18364372
        kevin078
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 March 2019

          bedankt voor je reactie,

          Ik was er van op de hoogte van de M32 bak. Motorolie komt dat niet in contact met je versnellingsbak?
          Als de motor koud is hoor je geen bijgeluiden dus mij leek het eigenlijk dan de oplossing: Olie verversen maar in dit geval motor en versnellingsbak olie?

           

           

          #18364384
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Motorolie en versnellingsbak olie, zijn apart ja! De melding die je krijgt heeft te maken met je motorolie, er zit een sensor in die de oliekwaliteit controleert, hij is dus waarschijnlijk aan een beurtje toe(te slechte olie kwaliteit)

            Dus ik zou is kijken wanneer die voor het laatst een beurtje heeft gehad, en dan eventueel onderhoud uitvoeren en meteen de versnellingsbak olie laten verversen.

            Nogmaals denk ik niet dat dit je probleem oplost ik denk dat er een lager defect is oid in de bak. Maar niet geschoten is altijd mis!

            #18364391
            kevin078
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2019

              Oke bedankt, dat wou ik ook doen twijfel alleen om de gok te nemen of het daar mee verholpen is, want als dat niet zo is en een andere bak moet er onder uit moet ik sowieso nogmaals olie verversen als ik het goed heb.

              #18364444
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Bakwisselen betekend inderdaad ook verse bakolie erin.

                 

                Maar goed een paar liter bakolie kost je de wereld niet om uit te proberen of dat jouw probleem oplost.

                #18364457
                kevin078
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 March 2019

                  Bedankt ben voldoende geholpen!

                  #18437490
                  phg
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 August 2019

                    ik heb ook precies hetzelfde , en wil graag de olie verversen van de beruchte m32 bak, welke olie raden jullie mij aan.

                     

                    #18437802
                    the-duke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2007

                      Ik heb deze gebruikt en zou ik aanraden, Heb toen veel gezocht naar optimale olie, maar weet niet meer waarom ik toen op deze kwam.

                      Valvoline TDL 75W90, (EAN# 8710941023847, Valvoline productnr 879869 = vol syntheet)

                      Gr,
                      The Duke

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.