Astra J 1.4 turbo houdt in en tikt A14NEL

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J 1.4 turbo houdt in en tikt A14NEL

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18481886
    Febe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2004

      Bizar!

      Hebben ze dit bij de garage los gehad en vergeten weet vast te draaien?

      #18481924
      phg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2019

        Nee, ik bezit de auto nu bijna 2jaar en in die tijd nooit iets aan laten doen tot eind mei dat ik dit probleem kreeg en een kapotte turbo.
        denk dan de vorige eigenaar er iets mee gedaan heeft of laten doen, kan normaal nooit loskomen volgens de garage.

        maar ben erg blij dat het ondekt is erg jammer van al de onnodige vervangingen maar goed hoppelijk gaat die nog een tijd mee, ik ben iedergeval goed voor hem.

        #18482505
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Mooi dat het gevonden is!
          Dit was een lastige …

          Gr,
          The Duke

          #18493806
          asirp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2022

            Beste mensen,

            Ik kom dit probleem tegen via Google. Ik heb hetzelfde probleem waarbij ik denk dat de oorzaak hetzelfde is. Zie link:  https://app.box.com/s/ts3xq68m47ypjduq9zwlddrbi4tzslna voor video van het geluid. Af en toe schokt de auto en accelereert heel langzaam waarbij je dus ook een tikkend geluid hoort. Bij gasgeven tikt het sneller. Na een kilometer of 30 gereden te hebben of een halfuur de auto stationair te laten draaien, gaat het tikken weg en heb ik volle vermogen. Bij het uitlezen zijn er geen foutcodes. Motorcode A14NET – 1.4 TURBO uit 2011.

            Wat al is vervangen:

            • Olie + filter
            • Bobine
            • Bougies
            • Ontluchtingsklep / ventilatieklep

            Is het geluid van de video herkenbaar voor jullie?


            @the-duke
            @phg

            #18493878
            phg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 August 2019

              klinkt voor mij exact hetzelfde ik zou je kleppendeksel even losmaken en kijken of het hetzelfde is als wat ik had.

              heb duidelijk vermeld wat het was in me eerdere berichten incl foto’s

              veel suc6

              #18494251
              asirp
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2022

                Top! Ik zal dat doen. Hopelijk lost het op. Ik laat het weten. Bedankt.

                #18496330
                asirp
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2022

                  Eergisteren de deksel eraf gehaald. En ja hoor! De geleider zat net zoals bij jou ook los. Deze heb ik goed vastgedraaid. Nu rijdt de auto goed. Hopelijk blijft dit zo. In ieder geval bedankt voor je informatie.

                  #18502596
                  willyimamkhan@hotmail.com
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 January 2023

                    Geachte heren.

                    Ik heb alles gedaan wat gescheven staat,alleen de klepdeksel nog niet opengemaakt om te kijken of de kettingspanner goed zit.

                    Eén dezer dagen zal ik dat gaan doen,dan houd ik u op de hoogte.Hgr., Willy.

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.