Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Heb uiteindelijk de spruitstukken zo gelaten maar idd wel spacers geplaatst (2x 25mm geloof ik). Die hebben er voor gezorgd dat ik geen foutcodes meer krijg.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Sorry voor de heeeeeel late reactie maar had je antwoord nog niet gezien. Bedankt!
Ik zal me er eens een keer verder in verdiepen. De auto rijdt op zich prima, zou alleen mooi zijn als ik het verbruik wat terug zou kunnen dringen door een meer “open” pijp. Geloof dat daarom de 2.5 ook iets zuiniger is, door afwezigheid van de 2 kats.13 september 2014 om 19:44 In reactie op: Hulp gevraagd bij het vervangen kachelkraan Vectra B x16xel #18252106Hallo, de 3-weg klep/kachelkraan is inmiddels vervangen. De volgende dag lukte het me de vier connectoren met wat meer brute kracht los te trekken van de aansluitingen. Opgelost dus bedankt voor de reactie :thumbup
Respect, ziet er geweldig uit!Complimenten!:)
[rquote=1916930&tid=146443&author=McKaamos][rquote=1915086&tid=146443&author=rallyastra]Zuigers zijn toch wel degelijk gesmeed, weet niet hoe je erbijkomt dat ze niet gesmeed zijn? Je hebt gegoten zuigers en gesmeede. Gesmede zuigers persen ze in een mal tot de goede vorm, zelfde als met een hamer en vuur dus. Smeden doen ze zo
http://www.youtube.com/watch?v=bPF7jdPyQaU
Die C kadett is allang klaar, heeft de eigenaar alweer opgehaald.
Helaas nog geen tijd gehad om nog meer foto’s te uploaden, ben nu weg, 2 dagen Frankrijk! [/rquote]
Alleen de basisvorm is behaald door die pers. Technisch gezien is dat geautomatiseerd smeden.
De daadwerkelijke nuttige vorm is behaald met frezen en boren.
Technisch gezien is de zuiger dus gefreesd. Het blok metaal waar het uit komt is wel voorbewerkt middels de pers om materiaalverlies te beperken en freeswerk minder te maken (persen is goedkoper dan nieuwe freesbits, lijkt me)Maargoed, het beestje moet een naam hebben.
Smeden is niet helemaal verkeerd, maar ook niet helemaal correct. Ik denk niet dat je het er volledig oneens mee kan zijn, gezien de hoeveelheid frees werk die er in gaat zitten.[/rquote]Het gaat om de HOOFD bewerking. Zo’n zuiger is matrijs-gesmeed: dat zorgt voor het hoofdproduct. De NAbewerking zal bestaan uit, schuren, boren, frezen etc…Maar omdat men bij de benaming van hoe het produkt is gemaakt kijkt naar de hoofdbewerking, heet het wel degelijk smeden. En dan maakt het niet uit hoeveel nabewerkingen en gangen er nog zijn. Iets wat in een gietmal wordt gegoten, blijft gegoten, ook al doe je er daarna nog 1000 andere dingen mee;)
[rquote=1882159&tid=133672&author=Dolby]Heel mooi project en wat een vakmanschap zeg. [/rquote]
joh, bedankt hoor!:):thumbup
Dus de tik (of is het ratelen?) blijft constant, ook al maakt de auto/motor meer of minder toeren, maar het is er niet als de motor niet draait? Vreemd…Is het alleen bij het rijden? Ophanging, schokdempers etc. nagelopen? ik zeg maar iets, want het is echt een vaag probleem…
[rquote=1882003&tid=133672&author=lemmuh]Ik heb ook geen flikker meer gedaan sinds de kerstvakantie, op het werk is het iedere dag van half 8 tot een uur of 8… Goed voor de portemonnee… maar verder :fy1
Jeroen[/rquote]Haha:PJa, zoiets bij mij ook, maar ik heb geen haast…Ben er al 6 jaar mee bezig, dus komt ook niet meer op een paar maanden aan;)…Ik hoop dat we binnenkort weer ff tijd hebben en wat info/foto’s uit kunnen wisselen!:)…
Sorry mensen, al een tijd lang weinig tijd gehad, dus ff niet op t forum geweest. Ondertussen mijn garage leeg geruimd zodat ik binnenkort verder kan aan mijn Vectra…Maar helaas nu ff pech met mijn B met x16xel motor…Hard tikken tijdens rijden, warm of koud, dus vermoed 1 of meer defecte stoters. Dus boel uitbouwen en ultrasoon reinigen en dan maar weer eens proberen. Ook maar meteen multiriem vervangen, want die moet over 8dkm toch, dus…Maar goed, da’s voor voor een ander topic;). Hoop hier iig snel weer andere leuke dingen te kunnen plaatsten die betrekking hebben op de 2000:)
[rquote=1828079&tid=133672&author=kadett4x4]om nog eens effe op die drijfstangen terug te komen, ik heb het zelf ook gedaan.
als je de grove dingen eraf haalt, maak je het breekpunt minder.
ik heb ze ook zelf helemaal glad gemaakt, en alle delen op hetzelfde gewicht terug gebracht.
ze hebben met hun pieken van 9000+rpm, niks geleden hoor.
die motor had 18 bar compressie.
het waren drijfstangen van een xe, die met dat extra olie gaatje, die dus ook in een let zitten.
deze heb ik toen ook niet laten balanceren.
motor is toen wel kapot gelopen, maar had niks met de drijfstangen te maken.
dus ik zeg, als je het netjes maakt, kan het zeker.
voor de rest ben je super goed bezig.groeten.[/rquote]
Hey!:D
Bedankt hoor…Heb ondertussen de ebay drijfstangen al liggen, idd merkloos, maar op het eerste gezicht ziet het er allemaal netjes uit, geen bramen en netjes afgewerkt. Ze wegen iig allemaal hetzelfde op mijn digitale keukenweegschaal haha!:P
Dus, ik speel maar op zeker(der?)…Ik geloof wel dat het werkt op de manier zoals eerder geprobeerd, maar doe het toch liever zo dan;).
Zal binnenkort weer eens verder gaan, als het weer wat warmer wordt, want het is nu zo koud in mijn garagetje..;)
Foto’s volgen binnenkort, want ik heb mijn oude harde schijf weer terug gevonden waar nog wat foto’s opstonden van mijn project…Groetjes, Nathan[rquote=1827219&tid=133672&author=InjectTheVenom]Ben je nou helemaal een haartje beknuffeld die ga je toch niet slopen he :o Ben ik net zo hard bezig om de krokantheden aan mijn eigen Calibra turbo weg te werken wordt er een 100% harde gesloopt :cry[/rquote]
Haha, kan me jouw reactie wel voorstellen:vertag;)
Iedereen alvast een fijne jaarwisseling trouwens, ik moet nu weer verder nl.!!:D
[rquote=1827343&tid=133672&author=lemmuh]Aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst…
Het enige is de technische staat, die is goed, en omdat het een Italiaan is geweest, heeft ie waarschijnlijk minder slecht weer meegemaakt als de exemplaren die je hier vindt. En daarbij, de auto was in België blanco gekeurd, dus er waren wel al papieren om een kenteken aan te vragen, maar er was nog geen officieel kenteken bij.Misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000… En Vectra 2000 4×4 turbo’s zijn schaarser hier op het forum als cali turbo’s…Jeroen[/rquote]
Hey!Gelukkig doet het forum het weer…:D
Nou, mooi gevonden hoor..Ivm drukte heb ik weinig gedaan aan de auto. Maar bij jou begint het op te schieten dus…:thumbup
Laat snel maar eens ff met een paar foto’s zien hoe je het doet met de balken;)
Suc6!
origineel gepost door opelpower89
denk niet dat dit veel kan zijn voor deze prijs
denk dat ze snel poreus worden of gaan kraken of piepenDenk t eerlijk gezegd ook, maar wist toevallig deze te staan omdat ik altijd wel op ebay kijk naar leuke onderdelen. Maar veel is troep. Alhoewel. ik heb eens imitatie achterlagers gekocht voor mijn oude vectra a en voor 50,00 per stuk. Die zitten er nu nog onder zonder enig bijgeluid en we zijn toch al 120dkm verder ;).
Maar nee, ik zou die rubbers idd via Havam of iets dergelijks bestellen als de dealer ze echt niet meer heeft. Ik heb ze ook nog nodig trouwens…;)
@Jeroen: PPG is een héél bekend merk. Vooral in de US erg groot. Zelf heb ik goede ervaring met Standox, vooral hele mooie speciaal lakken. De pearl/mica lak van hen vind ik ook mooi. Maar nog belangrijker is het voorwerk en degene die het erop zet;). Voorbehandeling en weten welke primers/fillers, grondlakken en topcoats met elkaar werken (systeem) is een vak apart. En dan het spuiten nog. Wil je het zelf gaan doen? Kan hoor, maar zorg voor een goede zelfstudie en voorbereiding…Daarnaast een spuitcabine en gereedschap tot je beschikking is ook geen overbodige luxe:vertag
origineel gepost door opelpower89
het probleem met de 2000 is op gelost
had eerst rotor ,verdeelkap,bougies en bougiekabels vervangen,
hij liep wel stuk beter maar nog steeds kut
toen heb ik hem laten uitlezen bij kennis
toen bleek dat de kabel naar de lmm kortsluiting had
deze gestript kleek een kabel kapot te zijn dit gerapareerd
en nu loopt hij beter dan ooit!de astra 2.0 rijdt ook al rond momenteel nog zonder de zij skirts
en met rotte 1.4 einddemper maar daar kom zsm vervanging voor
alleen bleeft je de benzinepomp horen onder het rijden
tot me vriendin gister belde dat ze met pech stond
hij was uitgevallen onder het rijden wat blijkt
benzine pomp dood (daarom maakte hij denk ik ook zo een herrie)
nu aan 4 pompen kunnen komen via internet wel gebruikt mja zit er altijd wel ene bij die het doet:P
was toch maar klein prijsje haha
ze zijn alleen van een 1800 16v gsi maar is het zelfde d8 ik
nu wachten tot ze binnen zijn dan kan ik de astra weer lopend maken
trouwens rijdt veel beter nu hij omgebouwd na gsi is (met stuurverkrachting en abs en 2x zo veel vermogen haha)Zo wordt je nog eens bezig gehouden he;)
Mooi dat je er zoveel voor doet om ze te behouden, ik ken dat;)
origineel gepost door lemmuh
Jep, die rubbers… Ik heb al vaker bij de Opel hier korting gevraagd, maar die geven ze niet graag. Dus als ik weet wat ze ergens anders kosten, dan kan ik nog eens een stukje rijden…Jeroen
Is dit iets..?Is niet oem, dus ik weet niet of dit rubber is wat snel uitdroogt ofzo, maar goedkoop is het wel…;)
origineel gepost door lemmuh
Ja inderdaad, sloperijen afgaan is altijd wel leuk… alleen de tijd van het jaar maakt het er minder prettig op om ergens in op een natte modderplaats op je rug onder auto’s door te tijgeren om op chassisbalkjacht te gaan :angelJeroen
Da’s ook weer waar ja, haha:P
origineel gepost door lemmuh
Ziet er goed uit Nathan :thumbup
Ik zelf ben nu nog naar een setje nette chassisbalken aan het kijken…
En voorzichtig op de loer naar een compleet lopende Calibra 4×4 turbo… ben eens gaan tellen, maar alles in onderdelen is onbetaalbaar… Allemaal die vervelende kleine dingetjes waar je niet omheen kunt… Maar alles komt goed… Ooit ;)Keep up the good work :D
Jeroen
Bedankt hoor!:thumbup
ja, idd zoals opelpower zegt, het is soms een echte zoektocht…Ik ben toevallig iemand tegen gekomen die een 2000 sloopte ivm rotte kokers, maar de chassisbalken waren (op een paar plekjes na) nog helemaal goed. Maar bij mij liggen ze ook nog in de tectyl, dus het kan zijn dat ik net zo verrast wordt als jij;)
Dan moet ik maar weer wat sloperijen af gaan…Heeft altijd wel iets vind ik:PWeet helaas zo niets te staan:(
Als je alles nieuw moet kopen, dat is idd niet leuk meer…Maar soms kun je er niet omheen en als je het goed doet, heb je eigenlijk ook weer een nieuwe auto denk ik dan, haha;)
Suc6!
Haha, dit is nog maar t begin jongens, bedankt voor de complimenten;)
@vincent…zoals gezegd, foto’s zoek ik ff op, zeggen meer dan woorden:P…Volgen ergens deze week;)Had opelpower net het laatste setje ;):jerry
probeer eens carpartsdirect.nl of ebay.de
origineel gepost door vincent23
zeer verstandig :afrohoe heb je het blok zo mooi gekregen ?
staat echt heel erg mooi zeg :wors:wors
gr vinc
Hey, bedankt hoor:thumbup
Daar heb ik ook ergens nog foto’s van…staan op een andere pc, zal ze snel eens opzoeken en hier posten;)
Maar komt er op neer dat ik elk onderdeel afzonderlijk heb gereinigd en gestraald en in de lak gezet. Als je het doet, moet je het goed doen en in dit project wil ik geen boutje ongemoeid laten :). En wat is er mooier dan een blokje wat als nieuw is!
Maar ben er nog lang niet klaar mee hoor! Wordt vervolgd…
Nogmaals bedankt voor de aardige reacties mensen!:wors
Heel gave bak hoor! Complimenten;)
origineel gepost door gsipiloot
is dat wel zo verstandig zoals je je drijfstangen hebt geschuurd/geslepen?Tja, had deze reacties eerlijk gezegd wel verwacht…:jerry
Het was een probeersel op een stel extra drijfstangen…Later bedacht ik me dat ik het gewoon goed wil hebben, dus komen er echte gesmeede “H” rods in met race zuigers en gebalanceerde en in eerste overmaat gedraaide krukas. Blok is al gehoond in 1e overmaat…
Jullie hebben gelijk, beter degelijk;)! Dit is al een paar jaar geleden, en ik wil het gewoon allemaal origineel of sterker/beter maken. Goedkoop is duurkoop, dus dan doe ik er liever wat langer over;)
Bedankt mensen!:thumbup
-
AuteurBerichten