Vectra2000 4×4 roestauratie

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra2000 4×4 roestauratie

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 51 tot 59 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17731555
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      om nog eens effe op die drijfstangen terug te komen, ik heb het zelf ook gedaan.
      als je de grove dingen eraf haalt, maak je het breekpunt minder.
      ik heb ze ook zelf helemaal glad gemaakt, en alle delen op hetzelfde gewicht terug gebracht.
      ze hebben met hun pieken van 9000+rpm, niks geleden hoor.
      die motor had 18 bar compressie.
      het waren drijfstangen van een xe, die met dat extra olie gaatje, die dus ook in een let zitten.
      deze heb ik toen ook niet laten balanceren.
      motor is toen wel kapot gelopen, maar had niks met de drijfstangen te maken.
      dus ik zeg, als je het netjes maakt, kan het zeker.
      voor de rest ben je super goed bezig.

      groeten.

      #17731556
      Nathan Kop
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2009

        [rquote=1828079&tid=133672&author=kadett4x4]om nog eens effe op die drijfstangen terug te komen, ik heb het zelf ook gedaan.
        als je de grove dingen eraf haalt, maak je het breekpunt minder.
        ik heb ze ook zelf helemaal glad gemaakt, en alle delen op hetzelfde gewicht terug gebracht.
        ze hebben met hun pieken van 9000+rpm, niks geleden hoor.
        die motor had 18 bar compressie.
        het waren drijfstangen van een xe, die met dat extra olie gaatje, die dus ook in een let zitten.
        deze heb ik toen ook niet laten balanceren.
        motor is toen wel kapot gelopen, maar had niks met de drijfstangen te maken.
        dus ik zeg, als je het netjes maakt, kan het zeker.
        voor de rest ben je super goed bezig.

        groeten.[/rquote]

        Hey!:D

        Bedankt hoor…Heb ondertussen de ebay drijfstangen al liggen, idd merkloos, maar op het eerste gezicht ziet het er allemaal netjes uit, geen bramen en netjes afgewerkt. Ze wegen iig allemaal hetzelfde op mijn digitale keukenweegschaal haha!:P
        Dus, ik speel maar op zeker(der?)…Ik geloof wel dat het werkt op de manier zoals eerder geprobeerd, maar doe het toch liever zo dan;).
        Zal binnenkort weer eens verder gaan, als het weer wat warmer wordt, want het is nu zo koud in mijn garagetje..;)
        Foto’s volgen binnenkort, want ik heb mijn oude harde schijf weer terug gevonden waar nog wat foto’s opstonden van mijn project…Groetjes, Nathan

        #17731557
        Nathan Kop
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Sorry mensen, al een tijd lang weinig tijd gehad, dus ff niet op t forum geweest. Ondertussen mijn garage leeg geruimd zodat ik binnenkort verder kan aan mijn Vectra…Maar helaas nu ff pech met mijn B met x16xel motor…Hard tikken tijdens rijden, warm of koud, dus vermoed 1 of meer defecte stoters. Dus boel uitbouwen en ultrasoon reinigen en dan maar weer eens proberen. Ook maar meteen multiriem vervangen, want die moet over 8dkm toch, dus…Maar goed, da’s voor voor een ander topic;). Hoop hier iig snel weer andere leuke dingen te kunnen plaatsten die betrekking hebben op de 2000:)

          #17731558
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Ik heb ook geen flikker meer gedaan sinds de kerstvakantie, op het werk is het iedere dag van half 8 tot een uur of 8… Goed voor de portemonnee… maar verder :fy1
            Jeroen

            #17731559
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Hier nog een niksnutter die in dit geval zit te wachten tot hij noodzakelijke onderdelen kan betalen voordat het daadwerkelijke roestherstel kan beginnen… je wordt er niet vrolijk van maarja ik heb het al een jaar volgehouden dus dit kan er dan ook nog wel bij.

              #17731560
              Nathan Kop
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 September 2009

                [rquote=1882003&tid=133672&author=lemmuh]Ik heb ook geen flikker meer gedaan sinds de kerstvakantie, op het werk is het iedere dag van half 8 tot een uur of 8… Goed voor de portemonnee… maar verder :fy1
                Jeroen[/rquote]

                Haha:PJa, zoiets bij mij ook, maar ik heb geen haast…Ben er al 6 jaar mee bezig, dus komt ook niet meer op een paar maanden aan;)…Ik hoop dat we binnenkort weer ff tijd hebben en wat info/foto’s uit kunnen wisselen!:)…

                #17731561
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Heel mooi project en wat een vakmanschap zeg.

                  #17731562
                  Nathan Kop
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    [rquote=1882159&tid=133672&author=Dolby]Heel mooi project en wat een vakmanschap zeg. [/rquote]

                    joh, bedankt hoor!:):thumbup

                    #17731563
                    lemmuh
                      Lid sinds:
                      29 July 2005

                      Ja Nathan… als je strakjes weer verder gaat kom ik wel een keer op de koffie ;)
                      Mijn vriendin woont in Raamsdonksveer, dus om de week kom ik van Weert naar Eindhoven en das bijna bij jou langs volgens mij.
                      Sowieso heb ik ook nog een kofferbakbodem voor jou…

                      Jeroen

                    9 berichten aan het bekijken - 51 tot 59 (van in totaal 59)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.