Y26se 1e en 2e kat leeghalen en apk

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Y26se 1e en 2e kat leeghalen en apk

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347801

    Nathan Kop
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 78
    Lid sinds:
    8 September 2009

    Hallo allemaal,

    Ben enige jaren weggeweest van het forum en nu weer terug. Ik ben Nathan uit Goirle en altijd al Opel rijdend ;-)

    Ik ben nu bezig aan een Vectra b v6 (kenteken 49 gv tj, misschien wel bekend bij iemand hier??) met y26se motor. Aangezien ik de hele motor heb uitgebouwd voor het vervangen van oa het druklager, heb ik meteen meer aangepakt. Ik had storingscodes 0420 en 0430 en dit is hopelijk verholpen door speciale verlengbussen op de tweede lambdasensor te zetten. Daardoor komt er minder uitlaatgas bij de sensor en zo “fop” je uiteindelijk de ecu, zodat ook de storing en noodloop wegblijft.

    Nu vraag ik me af: ik heb nu de mogelijkheid om de katalysatoren uit de spruitstukken te halen zodat ik uiteindelijk meer vermogen (vooral onderin vermoed ik) uit het blok kan halen. Iemand hier ervaring mee?

    Is de enkele kat (derde) die dan overblijft voldoende voor de emissietest bij de apk? En is er een redelijke winst te verwachten of is het onnodig risico?

    Ik lees het graag als iemand hier nuttige info over heeft. ☺

    Thanks!

    #18348335

    sjoerdie
    Participant
    • Topics 30
    • Reacties 2138
    Lid sinds:
    19 September 2005

    beter gebruik je spruitstukken van de 2.5, en bijbehorende voorpijp uiteraard.

    de spruitstukken van de 2.6 en 3.2 (zelfde) zijn ernom restrictief, zelfs met die kat eruit.

    of je dan geen foutmelding gaat krijgen…kleine kans

    er zijn ook 90graden stukjes te krijgen om de 2e lambda te foppen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.