Hulp gevraagd bij het vervangen kachelkraan Vectra B x16xel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hulp gevraagd bij het vervangen kachelkraan Vectra B x16xel

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268020
    Nathan Kop
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Goedenavond,

      Mag ik jullie hulp vragen?

      De kachelkraan van mijn Vectra B lekt koelvloeistof. Ik een nieuwe gehaald bij de dealer zodat ik deze kan vervangen. Op zich niet zo moeilijk.
      Echter, dat ding is erg moeilijk te bereiken.
      Zover ik kan zien zitten er een 4-tal snelkoppelingen (Norma)op de hoofd koelleidingen, met groene clipjes er aan: twee die je eerst van de houder af moet koppelen en twee die op de leidingen naar binnen worden gekoppeld.
      Zover ik kan zien moeten die los, daarna kun je de complete houder waar het kraantje aan zit naar boven schuiven zodat je het geheel uit kunt nemen (en het kraantje makkelijk kunt vervangen).

      Probeer echter al een paar uur die koppelingen los te krijgen…Maar hoe werkt dit? Kwart slag draaien wil niet werken…

      Ik weet ook dat ik de andere kant van de slangen los zou kunnen halen, door middel van de slangklemmen los te halen…maar daar kom ik al helemaal niet bij ben ik bang.

      Alvast bedankt als iemand een tip heeft!

      Groeten,

      Nathan

      #18252105
      blackbonkie
        Lid sinds:
        26 October 2009

        er zit volgens mij geen kraan op, kachel werkt met een klep die de luchtstroom regelt, wel of niet door de kachelradiateur

        #18252106
        Nathan Kop
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Hallo, de 3-weg klep/kachelkraan is inmiddels vervangen. De volgende dag lukte het me de vier connectoren met wat meer brute kracht los te trekken van de aansluitingen. Opgelost dus ;-) bedankt voor de reactie :thumbup

          #18252107
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Sorry beetje laat, wij hebben er ook al meerdere gewisseld de laatste tijd.

            De klik koppelingen zijn niet heel fikn inderdaad.

            De 3-wegklep (kachelkraan) is alleen van toepassing op de modellen met airco (ook ECC).
            deze zorgt ervoor dat de koele lucht in de zomer ook echt koel word.

            Als er een warme kachelradiateur tegen de cerdamper aan ligt haal je niet de maximale koeling namelijk.

            verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.