Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Belangrijk, Stel de riemspanning af, en controleer dit met draaiende motor – niet goed weer bij stellen.
Merk tekens op het kleppen deksel komen niet goed overeen de wielen staan iets naar binnen.
Mooiste is om te werken met een micro meter.Verlagen is leuk, maar veiligheid van anderen is nog belangrijker voor jou portomonee dan je denkt. Je kan ook veren opmaat laten maken en dat is vaak goedkoper dan je denkt. Bel eens naar merwede ofzo. Weeg de asdruk en gaat eens met de rolmaat aan de slag en je komt al een heel eind
Verstuurd vanaf mijn LG-H960 met Tapatalk
De twin port van Opel heeft een zelfde idee. Volgens mij heeft Alfa Romeo dit ook met de twin spark motoren
Verstuurd vanaf mijn LG-H960 met Tapatalk
Dat onder blok moet ik nog eens vervangen dit jaar. (olie verbruik)
Dus die nieuwe pakken en bouten bewaar ik daar wel voor.
Maar ik denk inderdaad dat er ergens nog een klein lekje in de uitlaat zit.
Inlaat had ik een tijd geleden ook naar gezocht. Nieuwe pakkingen ingegaan. Er zit nu een kevlar sfi vervanger op die met vloeibare pakking afgedicht. De harmonica manchet is wel een ding die trekt de kevlar sfi vervanger een beetje bol. En daar zit een klein giet randje op.
Een hoop plannen. Maar nu hopelijk wat meer tijd om het af te ronden.
Tis in ieder geval weer lol om erin te rijden.Oh Ja, was geen afzuiging. Die auto stond net als bij mij op de zaak voor de garage deur.
Dat was een verbrandings tester. Kon niet kant en klaar de hydro carbons op het display toveren, zal je altijd zien met zo’n rekendoos en een maniak van 100 pagina’s dik.Ik zal eens met de racelogic meten wat de 0-100 tijd doet.
Daarna kan ik eens kijken of die dat nog kan wat ie vroeger deed met oorspronkelijke blok met de huidige cilinder kopFilmje.
https://youtu.be/IEzFqoX_n5cGisteren nog eens even tijd gemaakt en terug gegaan naar mijn reguliere garage (waar ik in eerste instantie gewoon naar toe had moeten gaan).
En die stopte een uitlaat pijp van de 4 nog eens even dicht zodat de uitlaat lucht zich wat cumuleerde in de pot.
En toen wat het wel goed, dus wellicht moet ik wel even op zoek naar dat mini lekje.
Die lambda sensor ga ik denk ik wel vervangen voor een nieuwe, ik heb er 2 maar allebei niet snel genoeg denk ik.
Motor heeft ook een lichter vliegwiel, gemodificeerde kleppen en geflowde kop dus het is wat nerveuzer als normaal.
Na al de bovenstaande modificatie loopt de motor wel als het hoort, zelfs zo dat de buuren voor het raam stonden van he? was dat voor auto ?Later waren er nog betere waarden, maar toen was ik mij aan het focussen op mijn rechter voet. ;)
ik had geloof ik nu 5.4kg afgedraait std vliegwiel.
Je moet de verhouding gewoon hetzelfde houden. anders krijg je problemen. misschien moet je alleen een ringetje onder het drukgroep boutje doen.Als mechanisch bent kan het ook zelf.
Er worden van die reparatie setjes verkocht op ebay. een pijpje die je in het kanaal kan zetten.
Maar als iemand daar ervaring mee heeft kan je natuurlijk daar uiteindelijk goedkoper mee uit zijn.Koop een nieuwe set BERU kabels en dit is een zeer goede overweging. Kan niet anders zeggen.
Lijkt me dat het voor een LET ook we zou werken.
26 januari 2016 om 18:55 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304274Wellicht doet dit er niet toe. Maar zoals de TS vraagt.
Als een F40 bak past ….. Dan zou wellicht een F40 bak van een alfa 156 uit 2004 interessant zijn. Serieus lange overbrenging. (5k rpm geloof ik bij 240km/h met 18″)
Mooie is dan enkele eerste serie’s af fabriek een sper erin hebben zitten die echt goed werkt.Heb zelf geen 400pk maar zit wel dik over de 400Nm koppel. met 600Nm gaat het ook nog goed.
Wat alleen klote is de tripoide homokineten maar dat valt om te bouwen naar assen van opel en de voorspanning op de lagers kan wel eens te veel zijn.
hier een paar links.
https://www.youtube.com/watch?v=0XFHhf85bVk
https://www.youtube.com/watch?v=bKY_NEYOb6gGoed gemaakt hoor. :thumb
Vmax had toen ook zo’n soort kast gemaakt juist voor die sterke LET motoren. Alleen daar had ik geen echt goed gevoel bij.
Ik wilde destijds ook zo iets maken. Maar dan met een zelfde rotor als de M2.8, BDP sensor input en JK Flip Flops.Alleen dat ging over de heg omdat ik drukker was met andere dingen en ik had een een M2.8 blok had gekocht.
Maar ben wel benieuwd welk type bobines je nu hebt als mijn kabels niet meer goed zijn. Om gelijkt vanaf de ontsteking module de losse bobine’s aan te sturen.
meriva is 284 meen ik.
je kan ook de brembo online catalogus raadplegen. maar het zal denk ik altijd omboren worden. maar dat hoeft niet erg te zijn.
Strongflex is helemaal prima zelfde matriaal zoals littlebird zegt, heb het ook onder mijn Alfa zitten.
30 december 2014 om 08:44 In reactie op: Verbouwing van de E Cabrio-R C20XE – In de Primer #18219069gevonden
Alubeam , als je het ziet weet je dat het speciaal is.
30 december 2014 om 08:42 In reactie op: Verbouwing van de E Cabrio-R C20XE – In de Primer #18219068Moet nog even door werken maar het grootste hoofdpijn klus is gedaan.
ben met het strak maken ongeveer 25 uur bezig geweest .. weet niet of het lang is, maar ja ben geen pro.Kleur is Designo Graphite Grau 046 (officieel is het groen, wie verzint het… rare jongens die rdw)
op een plaatje komt de kleur niet tot zijn recht.https://www.youtube.com/watch?v=cSmO_qi__oc
Misschien iets voor iemand die van champagne kleur houdt ?
Zoek op Designo Alubeam dat lijkt net op Vloeibaar staal maar ja dat is eerder iets voor een auto van 100k euro
Zat in de boeken te kijken….was een extra optie voor 20k euro :wtf30 december 2014 om 08:32 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193071Ziet er goed uit, is dat trouwens hammerite met de kwast ?
Dat ga ik denk ik ook maar op de onderkant toepassen. dat ziet er fris en sterk uit.Kleurtje gaat goed komen. Dat leek op mijn kleur en en daar was ik wel heel content mee (zou het er nog op doen na 7 jaar)
Over je banden zou ik nadenken, wat een gunstige maat is. beter iets getrokken velgen dan een dure maat banden.
Zo moest ik laatst banden bestellen voor m’n 159 Q4 en daar zit standaard 235/40/19 onder dat 4x …….kassa………plus dat je een auto hebt om plezier in te hebben en niet met bananen schillen op pad wil. als je dan bijv uitrekend dat je tussen de 10000 – 20000 km zal uithouden met de banden ;)
29 december 2014 om 08:53 In reactie op: Verbouwing van de E Cabrio-R C20XE – In de Primer #18219066Met deze vrije dagen even wat verder gegaan.
Wat een takke klus.
Strippen waar nodig, in de epoxy zetten en weer strak maken. Lijkt makkelijk als je het snel zegt. :shock:
Voor mijn gevoel nog steeds niet 100% maar die hoop heb ik laten varen omdat het streven naar die perfectie leid tot het niet afkrijgen van je project.
Dus als die auto weer netjes gespoten is dan heb ik er ook weer plezier mee om in te rijden.Zeker een gaaf project. :thumbup
Stond ook wel een tijdje op mijn lijstje. zo’n project.
Wat ik niet snap is het volgende. De kruk heeft een gleuf dan is de spline van de pulley toch ook aan bonken?
Ik wil niet zeggen dat ik zoveel blokken gedaan heb, maar het is belangrijk dat de bout goed schoon en vet vrij is anders klopt er niets meer van de spec. In feite als je er molycote oid. Op zet moet je dat bout alleen maar vaster zetten om te zorgen dat die niet los komt.
Die bout hoeft niet per se een rekbout te zijn. (Ik denk van niet maar dat is een andere discussie ) die graden zijn om de bout op voor spanning te zetten, ja je gaat hem oprekken. Maar waarom… Omdat je lastig een goede meting kan maken bij hoge aanhaal koppels. Van daar dat dit ook zo gedaan wordt voor drijfstangen etc.
Waar het omgaat de conclusie: draadwrijvingsmoment + draagvlakwrijvingmoment = aanhaalkoppel.Wat ik persoonlijk denk over deze bout en ik kan het mis hebben hij hoeft lang niet zo strak. Echter ! Zolang die maar niet loskomt. De juiste loctitie erop helpt daar zeker aan mee. Maar hij moet brandschoon zijn.
Vastzetten met de lucht tol en je bent klaar. Eventueel starterkrans blokkeren in z’n compressie slag en in zn achteruit.N.b. Als het een 12.9 bout is moet er 350 Nm koppel op. Zitten de nokkenbouten ook zo vast. ?
Bizar, want ik bestel ook vaak bij dat uche uche bedrijf.
Lagers en dat soort toestanden zou ik toch eerder bij een Duitse firma kopen, omdat zij aan bepaalde Gewährleistung moeten voldoen, en als ze dus plagiaat verkopen gaan ze nat. Echter is rechtsbijstand voor ons weer wat lastiger. Maar toch…
Ik heb nu een SATA spuit pistool gekocht. Bij een bedrijf omdat ze die ook in China verdomd goed namaken, .. maar ik wilde ook geen 500 neertellen voor een nieuwe.
Just my point.Ik zou eerst kijken of alles helemaal schoon is is.
En of dat een verf te dun of te dik is hangt af van de toepassing.
Normaal is een Acryl voor de auto een 2K lak en normale Verf noemt men Base, over Base spuit je een MS HS of UHS blanke lak
Alkyd is verf voor op de kozijnen te verdunnen met terp
Acryl uit de bouwmarkt is meestal water gedragen.Ik heb daar volgens mij een 12 kant gedore voor. Kost misschien 15 euro.
Waarom moeilijk doen. Als je al headstuds plaatst kan dat er ook wel af. De set is herbruikbaar. Anders vervorm je de moeren.Dat is altijd wel bij motorkappen. Heb je een carbon kap dan wappert ie ook wat op en neer. :shock:
Gaat het een beetje los met de LET :thumb
Met de cabrio gaat het weer even langzaam helaas, gebed zonder end.
Staan weer wat tussendoor klusjes op het programma.
Mercedes weer proper maken
Vorige week Losgelopen distributie VW Polo repareren…
Pff mazzel met een 1.4 8vVoor komend weekend staat voor Bella Machina (de 156SW) op het programma:de wiellagers en draagarmen WEER vervangen.
daar dit op vakantie 3000km geleden door een goede monteur was gedaan :thumbdownwerkt gewoon prima hoor.
Ik had er een via ATP gekocht.
24 mei 2014 om 12:48 In reactie op: Brandstofleiding verbindingen afdichten (draadverbinding) #18235430Dit zou je kunnen toepassen, maar normaal zit er een conisch stuk op en dat klemt goed af. tussen de nippel en de rail zit standaard een koperen ring
-
AuteurBerichten