Goedkope drijfstangen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Goedkope drijfstangen

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268260
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik wil deze winter een andere c20xe opbouwen. Nu lijkt het onderblok nog vrij vers en zit daardoor een beetje in dubio. Ik wil eigenlijk de lagers, zuigerveren, klepsteelrubbers en de klepgeleiders vervangen.
      Maar nu kwam ik op de engelse ebay een set drijfstangen tegen waarvan ik zeg: da’s goed te betalen. Ik was/ben dit eigenlijk niet van plan, want alleen de drijfstangen vervangen vind ik nergens op slaan. Maar als deze drijfstangen gewoon knap zijn, dan begin ik serieus te overwegen om er dan ook nieuwe zuigers in te zetten omdat de totaalprijs aanzienlijk lager ligt. Wat te doen?

      http://www.ebay.co.uk/itm/Opel-Vauxhall-C20XE-C20LET-Z20LET-Z20LEH-Z20LER-steel-I-beam-conrod-rods-pleuel-/271613668967?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f3d6fae67

      [edit] ik zie het al, is een startbod :shock: Maar alsnog, zijn deze drijfstangen wat?

      #18254646
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        enige wat ik zie is dat het I beam zijn en geen H beams?

        zijn orginele drijfstangen ook niet I beam van zichzelf?

        #18254647
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          http://www.ebay.co.uk/itm/4x-for-Vauxhall-Zafira-2-0-20SEH-C20LET-Z20LET-Performance-Conrod-Con-Rod-SALE-/221556885881?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3395d1c979″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          deze zijn ook niet heel erg duur.

          wat ik zou kunnen bedenken is dat H beam nog lichter zijn als I beam of andersom?

          hier een paar volvo jongens die china drijfstangen gebruiken
          http://volvospeed.com/vs_forum/topic/155507-aftermarket-rods-china-comparison/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18254648
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Het gaat mij alleen om de kwaliteit, loop ik meer risico dan met standaard drijfstangen?

            #18254649
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @kiyamizio wrote:

              http://www.ebay.co.uk/itm/4x-for-Vauxhall-Zafira-2-0-20SEH-C20LET-Z20LET-Performance-Conrod-Con-Rod-SALE-/221556885881?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3395d1c979

              deze zijn ook niet heel erg duur.

              wat ik zou kunnen bedenken is dat H beam nog lichter zijn als I beam of andersom?

              Dat is ook het startbedrag?

              #18254650
              sleutel13
                Lid sinds:
                16 March 2014

                Probeer PEC eens. Heb hun spullen vroeger verkocht. Die hebben goed en goedkoop spul.

                #18254651
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  Ze zijn zoiezo sterker als het 4043 steel is dus al beter als xe standaard. Ik zie dat die pec niet eens duur zijn.

                  #18254652
                  sleutel13
                    Lid sinds:
                    16 March 2014

                    Pec heeft goed spul. Heb ze zelf verkocht. Bij een vriend van me hebben we ze in zn 280pk zetec blok gebouwd. Niks aan de hand. Wel de goede lagers etc er natuurlijk bij bestellen. Geen prut spul

                    #18254653
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Ik zou persoonlijk als je niet voor allerlijk vermogenkunste gaat gewoon orgineel of van een gerenomeerd merk nemen en niet veel goedkoop spul van onbekende merken.
                      De ervaring leert, dat vaak goedkoop duurkoop word.

                      #18254654
                      sleutel13
                        Lid sinds:
                        16 March 2014

                        Niet altijd. Goed onderzoek is de helft al.

                        #18254655
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          JE zuigers, hoe zit het daar mee?

                          #18254656
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Prima merk.
                            Rijdt er mee in de C20LET op ruim 400pk.
                            Blok en turbo kan nog meer vermogen hebben, draait pas 1.2 bar.

                            Als je JE zuigers bestelt, kijk dan ook even naar de coatings die je kan bestellen.
                            Die kosten je niet de wereld en kunnen wel raadzaam zijn.
                            http://www.jepistons.com/TechCorner/PistonCoatings.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #18254657
                            sleutel13
                              Lid sinds:
                              16 March 2014

                              Wossner is ook goed te hachelen.

                              #18254658
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Originele stangen zijn crossbeam, oftewel een soort + in doorsnee, I-beam en H-beam zijn beide een enorme upgrade. I-beam heeft de vette flanken meer in de richting van de belasting, en kunnen dus of meer aan, of lichter worden uitgevoerd. Die stangen bovenaan in die link zou ik blind voor gaan als je het aan mij zou vragen, die verkoper heeft ook al over bijna 200 verkopen 100% positieve feedback.

                                #18254659
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @Vinci wrote:

                                  Originele stangen zijn crossbeam, oftewel een soort + in doorsnee, I-beam en H-beam zijn beide een enorme upgrade. I-beam heeft de vette flanken meer in de richting van de belasting, en kunnen dus of meer aan, of lichter worden uitgevoerd. Die stangen bovenaan in die link zou ik blind voor gaan als je het aan mij zou vragen, die verkoper heeft ook al over bijna 200 verkopen 100% positieve feedback.

                                  Ik blijf erbij, het gaat mij (behalve de prijs) om de kwaliteit. De chinezen maken echt alles na, bij mij op mijn werk braken er diverse (loop) rollen los omdat achteraf bleek dat de SKF industriële lagerkappen chinese waren.

                                  #18254660
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Oh ja, ik heb ook wel mijn portie Chinese troep namaak gehad, maar ook zat van ebay gehaald wat prima spul was.

                                    #18254661
                                    kiyamizio
                                      Lid sinds:
                                      5 February 2010

                                      Ik denk dat die drijfstangen wel oké zijn maar die arp bouten als dat maar echte zijn.

                                      #18254662
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Tja, weet je wat het is, door die Chinezen is NIEMAND meer te vertrouwen. Zo zijn er zat legitieme winkels, leveranciers etc. die er net zo goed in gestonken zijn en jij koopt daar met de gedachte dat het is wat het zou moeten zijn! Legio voorbeelden heb ik daar van, want ik zit in de electronica en heb al zo veel namaak transistoren gehad, zelfs namaak IC’s! Ik heb Tripath TA2020 chips, voor versterkers, die zijn hartstikke nep! Aan de buitenkant niet te zien. Zoek de verschillen:

                                        En dan de binnenkant, duidelijk is te zien hoe mager het kloppend hart van deze transistor is in de nep transistor aan de linker kant:

                                        Goed te zien soms hoor, omdat ze bijvoorbeeld krom zijn:

                                        De ultieme test is de binnenkant, vaak zit er een piepklein element in. Ze halen in elk geval de specs niet, en zullen dan ook steeds in rook op gaan. Erg vervelend, als je denk dat je alles goed hebt en het toch steeds stuk gaat! En dan te bedenken dat het gewoon bij een gerenommeerde leverancier vandaan kwam!! Ik noem geen namen KUCHHHHFARNELLKUCHKUCH……

                                        Om je krom te lachen, kijk hoe klein inwendig!!

                                        Maar zo zijn er ook Bosch benzinepompen te koop, in gele doosjes, met rode lettertjes BOSCH er op, en die zie je soms per ongeluk expres gewoon in winkels met ‘naam’ liggen! Kwestie van dubieuze Chinees stuurt email met aanbod, te goed om waar te zijn en manager van de winkel gaat er mee in zee, zo simpel!

                                        Je kan dus eigenlijk niks meer vertrouwen, enkel je eigen gevoel en je eigen ogen en kennis met het product in handen….

                                        Beste advies? Check wie er allemaal mee rijdt en geen problemen er mee heeft en koop het zelfde onderdeel bij de zelfde winkel. Alleen zal er ooit iemand de eerste moeten zijn….

                                        #18254663
                                        z20leh
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 November 2011

                                          ik rij met die van FCP – engineering.

                                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                          #18254664
                                          modfreak
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Bizar, want ik bestel ook vaak bij dat uche uche bedrijf.

                                            Lagers en dat soort toestanden zou ik toch eerder bij een Duitse firma kopen, omdat zij aan bepaalde Gewährleistung moeten voldoen, en als ze dus plagiaat verkopen gaan ze nat. Echter is rechtsbijstand voor ons weer wat lastiger. Maar toch…
                                            Ik heb nu een SATA spuit pistool gekocht. Bij een bedrijf omdat ze die ook in China verdomd goed namaken, .. maar ik wilde ook geen 500 neertellen voor een nieuwe.
                                            Just my point.

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.