vliegwiel skimmen. hoogte montagerand drukgroep?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) vliegwiel skimmen. hoogte montagerand drukgroep?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274905
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      moet mijn vliegwiel laten afdraaien om andere koppelingsset goed te accepteren.

      hoever mag je het contactvlak skimmen?
      en hoe hoog moet de rand zijn waar de drukgroep op zit?

      heeft het nog nut om dit verschil groter of kleiner te maken om de druk te verhogen?
      er zijn 2 theorien
      drukgroep lager t.o.v contactvlak.. betekend hogere preload maar of de daadwerkelijke druk hoger word…
      drukgroep hoger t.o.v contactvlak.. laat de koppeling denken dat deze iets versleten is, geometrie van de drukgroep zou dit verschil op moeten vangen en dus harder drukken..

      #18307386
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Eigenlijk zou je de veer-eigenschap van de drukgroep moeten meten.

        De indrukking van de drukgroep in een grafiek uit zetten tegen de drukkracht van de drukgroep.

        Aan de hand daarvan kun je dan beslissen welke indrukking gewenst is bij niet bedienen van de koppeling.

        #18307387
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          had de hoop dat iemand anders dat al gedaan had :jerry

          maar wat is de standaard maat van de sprong/stap in de montagerand? dan weet ik hoever ik deze mee af moet draaien

          #18307388
          modfreak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik had geloof ik nu 5.4kg afgedraait std vliegwiel.
            Je moet de verhouding gewoon hetzelfde houden. anders krijg je problemen. misschien moet je alleen een ringetje onder het drukgroep boutje doen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.