MantasticB1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 758)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Zafira Z18XE P0170 + inhouden #18362708
    MantasticB1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 October 2006

      En zo zij we weer eind 2018 met een identiek probleem. Welke onderdeelnummers had je en heb je gekregen. En waar gekocht? Grt. Guido

      In reactie op: Op-com NL software #18217759
      MantasticB1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 October 2006

        @OA-H wrote:

        @Casa wrote:

        De nederlandse versie van de software kan je downloaden op opelforum facebook , wel eerst lid worden.
        https://www.facebook.com/groups/OpelForum/” onclick=”window.open(this.href);return false; dan ga je naar meer dan bestanden.

        De Firmware die moet je flashen met een programma , je moet wel de juiste chip in je opcom hebben zitten.
        PIC 18F458 en niet 1 met opschrift OPCOM.
        Ik zal je PM doen waar je de firmware vandaan kan halen , flashen is op eigen risico.

        Hoe weet je dat je de juiste chip erin hebt waar kan je dat zien?

        openmaken en kijken wat op de grote vierkante chip staat gedrukt. staat er nergens opcom op dan zou je safe moeten zitten. anders alleen de bijgeleverde software gebruiken.

        In reactie op: manta b kilometerteller waardes en verschillen. #18295919
        MantasticB1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2006

          oke thnx dat is al een gedeelte van de info.

          zover ik weet heeft mijn snelheidsmeter originele w=740, achteras 3.44, stift in (automaat)bak is rood. nu zit er w=743 in.

          het verschil tussen de kleur stiften is een tandje en ongeveer 5% snelheidsafwijking.
          een achteras met 3,67 heeft 9 op 33 tanden.
          een achteras met 3,44 heeft 9 op 31 tanden.

          verschil tussen de eindoverbrengingen is ongeveer 6% snelheidsmeter afwijking.

          in een van mijn situaties resulteert de combi teller w=743, gele stift en achteras 3.44 en bandenmaat 205-60-13″ een exacte juiste snelheid op de navigatie (ondanks dat de bandenmaat eigenlijk een afwijking van min 3km geeft.)

          in de andere situatie resulteert de combi teller w=743, rode stift en achteras 3.44 en bandenmaat 185-65-13″ een afwijking van 10km. na de stift voor een gele te hebben gewisseld is dat nog steeds 5km te veel.

          nu zou ik voor een blauw tandwiel kunnen gaan echter…. er hoort een w=740 snelheidsmeter in… nu kom ik tot de clou…. zit er in de meter met het nummer w=740 ook een afwijking van 5% t.o.v. W=743…..

          nu kan ik het klokkenstel ombouwen om te kijken wat het doet… maar mss heeft iemand die ervaring al opgedaan??

          grtzz Guido

          In reactie op: HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com #18245437
          MantasticB1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2006

            bij mijn vec b uit 98 werkt de pedaal methode niet

            MantasticB1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 October 2006

              mijn x16xel uit 98 wel. wrm dan ook een variant zonder pin 6 bestaat … :wtf

              In reactie op: Op-com NL software #18217599
              MantasticB1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2006

                waar ik nog steeds niet uit ben is of vectra b OBD 1 of OBD 2 heeft. ik zie ook obd aansluitingen op plaatjes met 2 vierkante vorm uitstulpingen, trapeziumvormige obd aansluitingen?, maar ook vooral trapeziumvormige stekkers op testapparatuur…
                wie kan mij vertellen hoe dit nou functioneert? in mijn geval voor een vectra b1 3-’98.

                m.v.g. Guido

                In reactie op: Opel Vectra B 2.5 V6 slaat af tijdens rijden #18246089
                MantasticB1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 October 2006

                  ik had dat ook in Frankrijk op vakantie ;)niet fijn net in een tunnel stopvallen en dan opnieuw starten en wegwezen tot de volgende uitval..

                  In reactie op: handrem afstellen en olie voor de achteras… #18246343
                  MantasticB1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 October 2006

                    bij bijv. manta zit er (zonder sper) gewone 80w90 in.

                    In reactie op: Opel Vectra B 2.5 V6 slaat af tijdens rijden #18246083
                    MantasticB1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 October 2006

                      ik heb dat ook ooit bij mijn vorige vec v6 gehad en dat was ook een van de sensoren aan nokkenassen of kruk as welke dat weet ik niet meer.. zou idd uit te lezen moeten zijn als je motor controle lampje aangaat..

                      In reactie op: HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com #18245435
                      MantasticB1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 October 2006

                        dat is de eerste keer dat ik dat hoor/lees :) ik zal het straks eens testen op de vectra b van mijn vriendin :)

                        @ZakhooiTM wrote:

                        Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
                        Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)

                        In reactie op: HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com #18245433
                        MantasticB1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 October 2006

                          ff een nieuwsgierige vraag…”de paperclip/ rem + gas pedaal methode”? paperclip en knippercode ken ik maar wat hebben gas en rem pedaal ermee te maken?
                          grtzz

                          @ZakhooiTM wrote:

                          Zie dat de OP-COM hardware code 0000000 geeft en geen motorcode, hmmmm…

                          Als begin inderdaad maar even kijken wat hij doet als je de accu even een minutje of 5 eraf haalt.
                          Als ik je zo hoor kan je ook niet meer in de foutcodes komen ?
                          Kijk of je misschien via een ander apparaat deze kan uitlezen en anders via de paperclip/ rem + gas pedaal method.
                          En kijk met de OP-COM of je nog in de immo kan komen, zo ja controleer voor fout codes.

                          In reactie op: x18xe1 trek niet goed door #18245172
                          MantasticB1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 October 2006

                            excuses als het mss lijkt als ik dit topic kaap maar zoiets heb ik ook met mijn x16xel alleen hij start als een tierelier maar trek in het heuvelland nog geen kruimel van de tafel…
                            ook hoor ik een vreemd rammeltje vanonder auto bij een hobbelige weg…niet te zien maar als ik tegen de uitlaat bonk rammelt het wel ergens…maar dat het nou hetzelfde klinkt als tijdens het rijden kan ik ook niet direct zeggen..
                            back on topic nu; hoe zie dat een katalysator kapot is, kun je daar doorheen kijken en zien of daar iets in los zit en mss een verstopping veroorzaakt? mss is het ook een uitlaat deel dat inwendig verrot is aangezien het rammelt en ruist als ik er met een vuist tegen bonk…

                            bvd Guido

                            In reactie op: Cih 1.9s tikt/klappert #18231093
                            MantasticB1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 October 2006

                              @jethro wrote:

                              @MantasticB1 wrote:

                              hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
                              toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)

                              Wel, Opel had veertig jaar geleden al hydrostoters.
                              Zat o.a. in de Rekord-D dat was een 19SH, en de H staat voor……………..juist!
                              En de 19SH had een Zenith carburateur, net zo eentje als die van Makko.
                              Gezien het lawaai en dat het een 19 en de Zenith carburateur zou het de hydrostoters kunnen zijn.
                              Maar dat kan alleen Makko ons vertellen, hoe en wat het is.

                              mss dat dat dan in een rekord motor werd gedaan, maar niet in de manta motoren zover ik weet. ook mijn eigen 19s uit 1977 heeft deze niet.

                              In reactie op: Cih 1.9s tikt/klappert #18231090
                              MantasticB1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 October 2006

                                hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
                                toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)

                                In reactie op: Cih 1.9s tikt/klappert #18231082
                                MantasticB1
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 October 2006

                                  zijn het niet de mechanische kleptuimelaars? dan draait hij ook niet mooi rond omdat de klepspeling niet klopt

                                  In reactie op: Oldtimer/autobelasting #18225509
                                  MantasticB1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 October 2006

                                    het zou nu medio april worden dat de brieven de deur uit zouden gaan…

                                    In reactie op: Opcom via bluetooth/wifi op je telefoon #18225718
                                    MantasticB1
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 October 2006

                                      @Botho wrote:

                                      je hebt ook het programma ´scan my opel´op google play market..die leest pas echt veel uit en alle type´s opel..hij kost een paar euro maar ik heb er menig foutcode al mee gerest bij meerder opels waaronder zelfs een 98 vectra

                                      en welke obd module heb ik bij de vectra b 98 nodig?

                                      In reactie op: Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000 #18219242
                                      MantasticB1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 October 2006

                                        de oude rubber pakking was zo oud dat het bijna bacaliet was geworden en de vorige “techneuten” hadden de oude pakking met vloeibare pakking weer terug geplakt..
                                        en idd de distributie deksel ff verwijderen/losmaken om extra plaats te creëren. zelfs dan wou de nieuwe pakking wegrollen en dubbel gaan zitten…
                                        na 5 pogingen zit het eindelijk goed… is nu 3 weken gleden dus tijd om ff de kap weer te verwijderen en op lekkage te controleren.

                                        In reactie op: Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000 #18219238
                                        MantasticB1
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 October 2006

                                          heb je wel de juiste dikte O-ringen gebruikt? als je te dikke O-ringen gebruikt krijg je ook de deksel pakking niet op de juiste spanning.
                                          ik had oo lekkage en er zat zoveel rubber waar de O-ringen hoorden te zitten dat ik dacht dat het platte rubbers waren. na vervanhing en de oude bacalieten pakkingen vervangen te hebben door rubberen is het denkelijk opgelost. is nu 3 weken geleden dus tijd voor een laatste controle. is een x16xel met 2 losse pakkingen en ja, ik heb de zooi ook 5x opnieuw moeten losmaken omdat de pakkingen zich oprolden bij de krappe montage. achteraf was het mss beter om de pakking met vloeibare pakking in het deksel te plakken voor de montage… :hmmz

                                          In reactie op: Vectra b slaat op benzine niet in 1x aan [OPGELOST] #18219546
                                          MantasticB1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 October 2006

                                            de extra lucht ventilator doet het ook? die voor de exta lucht bij koudstart

                                            In reactie op: Welke motor in vectra b? #18218637
                                            MantasticB1
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 October 2006

                                              met mijn vorige B1 v6 cdx hatchback en automaat reed ik 1:12,5 ,maar mijn ex “slechts” 1:11,5….met de huidige 1.6 16v ook zo’n 1:12 met w-w verkeer van 10km enkel.. dus redelijk korte stukken…motor is bruikbaar maar geen uitblinker…minder moet je iig NIET hebben! dus 1.8 16v is eigenlijk het minimum naar mijn ervaring..:)
                                              over de 2.2 hoor je wel eens wat kanttekeningen.. maar daar weet ik eigenlijk niks zinnigs over te vertellen..

                                              In reactie op: Manta b gt/e ”goldie” Kachel troubels ? #18043954
                                              MantasticB1
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 October 2006

                                                :thumbup @Maartuh wrote:

                                                pas op met rvs schroeven, zoek maar eens op galvanische corrosie!

                                                MantasticB1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 October 2006

                                                  :thumbup

                                                  In reactie op: E-10 tanken in Duitsland. #18209483
                                                  MantasticB1
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 October 2006

                                                    is er dan meer bekend over de 16xel?(vec b -98) en E10? ik las ook ergens alleen iets over een 2,2 die er niet blij mee zou zijn, voor de rest geen info gevonden.. :hmmz

                                                    In reactie op: code oude blaupunkt verwijderen #18207318
                                                    MantasticB1
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 October 2006

                                                      idd uitproberen in een luchtdichte verpakking of dat idd werkt bij oude radio’s dan weten we of dat broodje smaakt of niet…

                                                      @astra
                                                      ook EPROMS hebben een temperatuur beperking waar ze het opgeven, mss zit er ook een EEPROM in en reageren die anders of zelfs iets met een geheugen batterij komt bij apparaten voor…nee heeftie en ja kan hij krijgen!
                                                      @louwe 16 klepper wrote:

                                                      heb ik inderdaad ook vaker gehoord
                                                      zou met n oudere blauwpunkt wel werken naar t schijnt???????????

                                                      echter nooit getest
                                                      ben persoonlijk al jaaaaaren n pioneer liefhebber
                                                      nu in de vectra n originele vdo das m,n eerste niet pioneer radio in n auto :shock:

                                                      als je t wil proberen
                                                      moet de radio wel in een afgesloten kunstof zak zodat er geen vocht in je radio komt

                                                      ben wel erg benieuwd of t echt werkt of broodje aap verhaal is :shock:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 758)