HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com

Forumindex Forums Overige Op-Com HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267241
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      HELP!!

      Afijn, nieuwe laptop… op-com geïnstalleerd en even testen.
      Dat was de gedachte toen ik vanmorgen op werk kwam.
      Zojuist even na de auto gelopen en kijken of alles werkte.
      Dit leek allemaal goed te gaan, en daarom heb ik Op-Com weer netjes met Vorige/beëindigen afgesloten.

      Vervolgens de auto (Opel Astra Z16XE) uitgezet.
      MAAR NU GAAT DIE NIET MEER AAN, en het motorstoringslampje (steeksleuteltje?) knippert op het dashboard!!!
      Na mijn (en die van mijn collega) idee hebben we NIKS veranderd en/of aangepast kwa waardes/andere opties.
      Het enige wat ik zag was dat de auto geen foutcode’s had op het moment.

      Als ik de Op-Com nu er aan hang krijg ik nergens geen feedback meer te zien.
      Bij het starten gaat de startmotor netjes rond, maar de motor slaat niet aan. Sleutel/radio/alle andere electra werkt nog gewoon netjes.

      Het enige wat ik er nog uit (kwa informatie) heb weten te krijgen is dit:

      Of dit voldoende informatie geeft weet ik niet, maar meer als dit lijk ik er niet uit te krijgen op het moment.

      Ik haal zo de accu pool even los om te kijken of hij daarna weer iets wilt gaan doen.
      Ik hoop het, want ik zou hem om half 5 toch weer graag mee naar huis nemen.

      Iemand enig idee wat ik kan/moet doen?

      Alvast super bedankt!

      #18245425
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Geen reset ergens op gegeven?

        Je startblokkering grijpt iig in als dat sleuteltje begint te knipperen.

        #18245426
        dennisnmgn88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2012

          @corsaboy wrote:

          Geen reset ergens op gegeven?

          Je startblokkering grijpt iig in als dat sleuteltje begint te knipperen.

          Ik heb net even zitten lezen op het forum en zie dat het vaker is voorgekomen.
          Ik kan me niet meer herinneren (maar ook niet voorstellen) dat we iets hebben gereset.
          Indien dit al is gebeurd, is het zeker per ongeluk geweest maar nu alleen nog de vraag waar.

          Ik heb ergens het vermoedde dat het in de sleutel zit, maar de reserve sleutel die ligt natuurlijk thuis :(

          Ik ga eens kijken of de accu pool iets uithaalt en anders even de dealer bellen hier in de buurt.

          #18245427
          ZakhooiTM
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2013

            Zie dat de OP-COM hardware code 0000000 geeft en geen motorcode, hmmmm…

            Als begin inderdaad maar even kijken wat hij doet als je de accu even een minutje of 5 eraf haalt.
            Als ik je zo hoor kan je ook niet meer in de foutcodes komen ?
            Kijk of je misschien via een ander apparaat deze kan uitlezen en anders via de paperclip/ rem + gas pedaal method.
            En kijk met de OP-COM of je nog in de immo kan komen, zo ja controleer voor fout codes.

            #18245428
            dennisnmgn88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2012

              Pfff of het door het oog van de naald is of wat dan ook weet ik niet, maar 5 minuten accu pool eraf heeft het probleem opgelost :D :D :D

              Jammer dat ik de radio opnieuw moet instellen, maja dat doe ik liever als een hele auto die niet meer werkt ;).

              Thanks voor de snelle antwoorden!!

              #18245429
              Bakker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 July 2011

                gelukkig doet die het weer,

                #18245430
                ZakhooiTM
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 November 2013

                  Goed om te horen :)

                  Waarschijnlijk heeft je OP-COM een misvormt KWP of CAN bericht verstuurt waardoor je ECU vastliep.
                  Auto’s, het zijn net computers :P

                  #18245431
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Idd. Goed om te horen dat ie het weer doet. Scheelt een hoop ellende ;)

                    #18245432
                    dennisnmgn88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 February 2012

                      @corsaboy wrote:

                      Idd. Goed om te horen dat ie het weer doet. Scheelt een hoop ellende ;)

                      Haha jaa de band tussen mij en de dichtstbijzijnde dealer is al niet op z’n best haha, dus ben blij dat ik z’n hulp niet nodig heb :P

                      #18245433
                      MantasticB1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 October 2006

                        ff een nieuwsgierige vraag…”de paperclip/ rem + gas pedaal methode”? paperclip en knippercode ken ik maar wat hebben gas en rem pedaal ermee te maken?
                        grtzz

                        @ZakhooiTM wrote:

                        Zie dat de OP-COM hardware code 0000000 geeft en geen motorcode, hmmmm…

                        Als begin inderdaad maar even kijken wat hij doet als je de accu even een minutje of 5 eraf haalt.
                        Als ik je zo hoor kan je ook niet meer in de foutcodes komen ?
                        Kijk of je misschien via een ander apparaat deze kan uitlezen en anders via de paperclip/ rem + gas pedaal method.
                        En kijk met de OP-COM of je nog in de immo kan komen, zo ja controleer voor fout codes.

                        #18245434
                        ZakhooiTM
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 November 2013

                          Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
                          Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)

                          #18245435
                          MantasticB1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 October 2006

                            dat is de eerste keer dat ik dat hoor/lees :) ik zal het straks eens testen op de vectra b van mijn vriendin :)

                            @ZakhooiTM wrote:

                            Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
                            Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)

                            #18245436
                            AndyK
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 June 2014

                              @ZakhooiTM wrote:

                              Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
                              Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)

                              Dit was ook nieuw voor mij. Na wat googelen kwam ik op volgende info. Kun je bevestigen of deze codes kloppen?

                              Code
                              12….. Diagnose aangevangen(gestart)
                              13….. Lambda sensor (open circuit)
                              14/15 Motor temp. sensor (voltage laag & hoog)
                              16….. Pingelsensor signaal circuit (niet aanwezig op de C14NZ/C16NZ)
                              18….. Pingelsensor controle systeem (niet aanwezig op de C14NZ/C16NZ)
                              19….. Verkeerd toerental signaal
                              21/22 Gasklep positie sensor (voltage hoog & laag
                              24….. wagen snelheids sensor (geen sensor gevonden)
                              25….. injector (voltage laag)
                              28….. brandstof pomp relais (contact probleem)
                              29/32 brandstof pomp relais (voltage hoog & laag)
                              33/34 map sensor (voltage hoog & laag)
                              35….. stappenmotor ( geen stationaire controle)
                              41….. EST (DIS) line coil cilinder 2 & 3 (voltage hoog) (geld niet voor C14NZ/C16NZ)
                              42….. EST (DIS) line coil cilender 1 & 4(voltage hoog) (geld niet voor C14NZ/C16NZ)
                              43….. linear EGR systeem (geld niet voor C14NZ/C16NZ)(Geen EGR klep aanwezig bij C14NZ, Bij C16NZ wordt vacuum bediend en niet door de inspuitcomputer geregeld)
                              44….. Lambda sensor (mengsel te arm)
                              45….. Lambda sensor (mengsel te rijk)
                              46….. EST (DIS) lines (voltage te hoog)
                              47….. Linear EGR position ( C14NZ niet aanwezig, C16NZ niet door computer aangestuurd)
                              49….. Accu voltage te hoog
                              51….. ECU geheugen fout
                              54….. stationaire CO potentiometer
                              55….. ECU defect
                              63….. EST (DIS) line coil cilinder 2 & 3 (voltage laag)(geld niet voor C14NZ/C16NZ)
                              64….. EST (DIS) line coil cilinder 1 & 4 (voltage laag)(geld niet voor C14NZ/C16NZ)
                              69/71 Lucht temp. sensor (voltage laag & hoog) (geld niet voor C14NZ/C16NZ)
                              75….. Torque controle (voltage laag)(4×4?)
                              76….. Torque controle (continu)(4×4?)
                              81….. injector ( voltage hoog)
                              93….. Quad driver module (4×4)

                              foutcodes onder de 12 zijn ongeldig.

                              mvg

                              #18245437
                              MantasticB1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 October 2006

                                bij mijn vec b uit 98 werkt de pedaal methode niet

                                #18245438
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @ZakhooiTM wrote:

                                  Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
                                  Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)

                                  Je vergeet erbij te zetten:
                                  Als de motor te modern is voor de paperclip.

                                  De X16SZR X16XEL X20XEV/R kan je inderdaad nog met de paperclip.

                                  Maar de overigen niet meer.
                                  Pin6 ontbreekt in de stekker.

                                  Ik heb nog nooit problemen gehad met betrekking tot de Op-Com en dit soort onvolkomendheden.

                                  Kan inderdaad ruis op de lijn zijn

                                  verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                                  #18245439
                                  dennisnmgn88
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 February 2012

                                    @wim-v6 wrote:

                                    @ZakhooiTM wrote:

                                    Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
                                    Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)

                                    Je vergeet erbij te zetten:
                                    Als de motor te modern is voor de paperclip.

                                    De X16SZR X16XEL X20XEV/R kan je inderdaad nog met de paperclip.

                                    Maar de overigen niet meer.
                                    Pin6 ontbreekt in de stekker.

                                    Ik heb nog nooit problemen gehad met betrekking tot de Op-Com en dit soort onvolkomendheden.

                                    Kan inderdaad ruis op de lijn zijn

                                    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                                    Ik ga er ook vanuit dat het bij mij toch aan het “Verkeerd” afsluiten heeft gelegen.
                                    Morgen de Astra van me vader er eens aanhangen en kijken wat er gebeurd.

                                    #18245440
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ja dan te bedenken dat tijdens inloggen in diversen ECU’s mijn op-com is uitgevallen door een gare laptop met nog gaardere batterij (heb nu wel een betrouwbaar exemplaar trouwens).

                                      Ook bij vol canbus Opels.

                                      verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                                      #18245441
                                      ZakhooiTM
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 November 2013

                                        @AndyK
                                        Zijn volgens mij nog de oude Tech1 codes, afhankelijk welk jaar je auto komt kunnen deze codes nog gebruikt worden. (<~1998/1999 dacht ik)
                                        De codes van tegenwoordig zijn OBD codes (P0100 of P0400 bijv)
                                        Zal straks effe kijken voor je of de code lijst klopt :)

                                        @Win-v6
                                        Dat wist ik inderdaad nog niet, eigenlijk ook wel logisch als ik er zo over nadenk : de X serie heeft geen electronisch gaspedaal, de Z serie wel

                                        Het vastlopen of storingen krijgen bij een OP-COM verschilt per OP-COM clone, de ene heeft zelfs een gekloonde Microchip PIC inzich zitten welke nog wel eens kuren geeft de andere heeft soms een of andere gare relais/andere component erin zitten. Het verschilt per OP-COM
                                        Wat weleens wil voorkomen is dat de software op de microchip crasht waardoor je OP-COM software op de PC vreemd doet of zegt dat iets goed is gegaan terwijl het niet zo is.
                                        Maar als je accu van je laptop of je laptop zelf gaar is blijft de OP-COM nog gevoed vanaf de auto accu dus de OP-COM kan z’n bewerking nog afronden.

                                        De OP-COM software stuurt alleen maar een verzoek naar de OP-COM zelf welke deze dan de informatie ophaalt en terug stuurt naar je laptop, je OP-COM doet dus het meeste werkt (daarom werkt oudere firmware niet met nieuwere software)

                                        Gelukkig werken de meeste OP-COM’s gewoon correct en als er soms een bitje omvalt merk je er niet veel van. het is en blijft een clone :)

                                        #18245442
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Mijne klikt, en heeft dus een relaisje erin

                                          verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.