code oude blaupunkt verwijderen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie code oude blaupunkt verwijderen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263279
    opelremco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2007

      Nu heb ik onlangs een mooie oude Blaupunkt Memphis uit de jaren ’80 aangeschaft,maar deze heeft een codebeveiliging.
      Ik heb de radio van de,aantoonbare,eerste eigenaar gekocht maar deze is de code kwijt.Nu is mijn vraag,is de code nog op te vragen?Of kan deze “gedelete” worden?

      #18207313
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        http://www.radio-code.co.uk/blaupunkt-radio-codes.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Met je serienummer kun je hier codes opvragen.
        Niet illegaal en werkt met de “oudere” blaupunkt perfect.

        #18207314
        opelremco
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 August 2007

          Bedankt voor de link.Zal dr mee bezig.Kan ik met mn ouwe blaupunkt eindelijk mp3’tjes afspelen.

          #18207315
          MantasticB1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2006

            ik heb wel een geruchten gehoord dat een nachtje in de vriezer ook zou resetten…?…

            #18207316
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              heb ik inderdaad ook vaker gehoord
              zou met n oudere blauwpunkt wel werken naar t schijnt???????????

              echter nooit getest
              ben persoonlijk al jaaaaaren n pioneer liefhebber
              nu in de vectra n originele vdo das m,n eerste niet pioneer radio in n auto :shock:

              als je t wil proberen
              moet de radio wel in een afgesloten kunstof zak zodat er geen vocht in je radio komt

              ben wel erg benieuwd of t echt werkt of broodje aap verhaal is :shock:

              #18207317
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @MantasticB1 wrote:

                ik heb wel een geruchten gehoord dat een nachtje in de vriezer ook zou resetten…?…

                = broodje aap
                1 : code zit in de eprom
                2 : na de reset vraagt hij toch weer om de code

                #18207318
                MantasticB1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 October 2006

                  idd uitproberen in een luchtdichte verpakking of dat idd werkt bij oude radio’s dan weten we of dat broodje smaakt of niet…

                  @astra
                  ook EPROMS hebben een temperatuur beperking waar ze het opgeven, mss zit er ook een EEPROM in en reageren die anders of zelfs iets met een geheugen batterij komt bij apparaten voor…nee heeftie en ja kan hij krijgen!
                  @louwe 16 klepper wrote:

                  heb ik inderdaad ook vaker gehoord
                  zou met n oudere blauwpunkt wel werken naar t schijnt???????????

                  echter nooit getest
                  ben persoonlijk al jaaaaaren n pioneer liefhebber
                  nu in de vectra n originele vdo das m,n eerste niet pioneer radio in n auto :shock:

                  als je t wil proberen
                  moet de radio wel in een afgesloten kunstof zak zodat er geen vocht in je radio komt

                  ben wel erg benieuwd of t echt werkt of broodje aap verhaal is :shock:

                  #18207319
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @Astra_H_1.6-16v wrote:

                    @MantasticB1 wrote:

                    ik heb wel een geruchten gehoord dat een nachtje in de vriezer ook zou resetten…?…

                    = broodje aap
                    1 : code zit in de eprom
                    2 : na de reset vraagt hij toch weer om de code

                    Heb je dit getest of is dit wat je denkt te weten
                    T verhaal kom mij iets te vaak voor

                    Om t af te doen met iets wat je vermoed???

                    Ik zou t best willen testen enkel heb en hoef ik geen blauwpunkt radio :hmmz

                    #18207320
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      EPROM = elektrisch wisbaar, programmeerbaar alleen-lezen geheugen.
                      In de Eprom wordt via een computerprogramma (lees elektrisch) data ingevoerd en kan alleen elektrisch (lees met een computer) worden gewist.

                      Of je hem nou warm of koud maakt, het blijft er ten aller tijden op staan.
                      Daarom zal de radio altijd weer om de code vragen die je dus niet weet.

                      Zou wel onhandig zijn als dat kon, staat je auto bij -10 buiten en al je autosleutel- en immobilizercodes zouden weg zijn.

                      Hoe programmeer je je auto ?
                      Met OPCOM, elektronisch dus en kun je de eprom van je BC uitlezen en instellingen veranderen.

                      Een Eprom bevriezen werkt niet om hem te wissen en als het zou kunnen, dan wis je ook meteen alle andere data en is je radio overleden.
                      En dit is geen vermoeden maar zeker weten ;)

                      #18207321
                      ZakhooiTM
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 November 2013

                        @Astra_H_1.6-16v wrote:

                        EPROM = elektrisch wisbaar, programmeerbaar alleen-lezen geheugen.
                        In de Eprom wordt via een computerprogramma (lees elektrisch) data ingevoerd en kan alleen elektrisch (lees met een computer) worden gewist.

                        Of je hem nou warm of koud maakt, het blijft er ten aller tijden op staan.
                        Daarom zal de radio altijd weer om de code vragen die je dus niet weet.

                        Zou wel onhandig zijn als dat kon, staat je auto bij -10 buiten en al je autosleutel- en immobilizercodes zouden weg zijn.

                        Hoe programmeer je je auto ?
                        Met OPCOM, elektronisch dus en kun je de eprom van je BC uitlezen en instellingen veranderen.

                        Een Eprom bevriezen werkt niet om hem te wissen en als het zou kunnen, dan wis je ook meteen alle andere data en is je radio overleden.
                        En dit is geen vermoeden maar zeker weten ;)

                        Bijna goed,
                        EPROM = Erasable programmable read-only memory (Wis-en programmeerbaar alleen lezen geheugen) Deze chips moeten meestal door een UV lamp worden gewist (alleen mogelijk als er een raamoje in zit)
                        EEPROM = Electrically erasable programmable read-only memory(Electrisch wis-en programmeerbaar alleen-lees geheugen)
                        Deze kunnen door een chipburner (zo worden ze wel eens genoemd) geherprogrammeerd worden.

                        Radio codes kunnen soms verwijderd of in iedergeval terug gehaald worden, je moet alleen kunnen solderen, weten waar de code staat in het geheugen en deze weer kunnen terug programmeren (als je deze wil verwijderen)

                        #18207322
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Die bedoelde ik :wors ;)
                          +1

                          In ieder geval zal invriezen geen invloed hebben om codes te wissen

                          = broodje aap
                          Link die ik geplaatst heb dus gebruiken :thumb

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.