Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En zo zij we weer eind 2018 met een identiek probleem. Welke onderdeelnummers had je en heb je gekregen. En waar gekocht? Grt. Guido
@OA-H wrote:
@Casa wrote:
De nederlandse versie van de software kan je downloaden op opelforum facebook , wel eerst lid worden.
https://www.facebook.com/groups/OpelForum/” onclick=”window.open(this.href);return false; dan ga je naar meer dan bestanden.De Firmware die moet je flashen met een programma , je moet wel de juiste chip in je opcom hebben zitten.
PIC 18F458 en niet 1 met opschrift OPCOM.
Ik zal je PM doen waar je de firmware vandaan kan halen , flashen is op eigen risico.Hoe weet je dat je de juiste chip erin hebt waar kan je dat zien?
openmaken en kijken wat op de grote vierkante chip staat gedrukt. staat er nergens opcom op dan zou je safe moeten zitten. anders alleen de bijgeleverde software gebruiken.
oke thnx dat is al een gedeelte van de info.
zover ik weet heeft mijn snelheidsmeter originele w=740, achteras 3.44, stift in (automaat)bak is rood. nu zit er w=743 in.
het verschil tussen de kleur stiften is een tandje en ongeveer 5% snelheidsafwijking.
een achteras met 3,67 heeft 9 op 33 tanden.
een achteras met 3,44 heeft 9 op 31 tanden.verschil tussen de eindoverbrengingen is ongeveer 6% snelheidsmeter afwijking.
in een van mijn situaties resulteert de combi teller w=743, gele stift en achteras 3.44 en bandenmaat 205-60-13″ een exacte juiste snelheid op de navigatie (ondanks dat de bandenmaat eigenlijk een afwijking van min 3km geeft.)
in de andere situatie resulteert de combi teller w=743, rode stift en achteras 3.44 en bandenmaat 185-65-13″ een afwijking van 10km. na de stift voor een gele te hebben gewisseld is dat nog steeds 5km te veel.
nu zou ik voor een blauw tandwiel kunnen gaan echter…. er hoort een w=740 snelheidsmeter in… nu kom ik tot de clou…. zit er in de meter met het nummer w=740 ook een afwijking van 5% t.o.v. W=743…..
nu kan ik het klokkenstel ombouwen om te kijken wat het doet… maar mss heeft iemand die ervaring al opgedaan??
grtzz Guido
12 augustus 2014 om 09:23 In reactie op: HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com #18245437bij mijn vec b uit 98 werkt de pedaal methode niet
10 augustus 2014 om 11:36 In reactie op: [HOW-TO] – Vectra-B – Uitlezen Vectra-B paperclip methode #17958372mijn x16xel uit 98 wel. wrm dan ook een variant zonder pin 6 bestaat … :wtf
waar ik nog steeds niet uit ben is of vectra b OBD 1 of OBD 2 heeft. ik zie ook obd aansluitingen op plaatjes met 2 vierkante vorm uitstulpingen, trapeziumvormige obd aansluitingen?, maar ook vooral trapeziumvormige stekkers op testapparatuur…
wie kan mij vertellen hoe dit nou functioneert? in mijn geval voor een vectra b1 3-’98.m.v.g. Guido
ik had dat ook in Frankrijk op vakantie ;)niet fijn net in een tunnel stopvallen en dan opnieuw starten en wegwezen tot de volgende uitval..
bij bijv. manta zit er (zonder sper) gewone 80w90 in.
ik heb dat ook ooit bij mijn vorige vec v6 gehad en dat was ook een van de sensoren aan nokkenassen of kruk as welke dat weet ik niet meer.. zou idd uit te lezen moeten zijn als je motor controle lampje aangaat..
dat is de eerste keer dat ik dat hoor/lees :) ik zal het straks eens testen op de vectra b van mijn vriendin :)
@ZakhooiTM wrote:
Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)ff een nieuwsgierige vraag…”de paperclip/ rem + gas pedaal methode”? paperclip en knippercode ken ik maar wat hebben gas en rem pedaal ermee te maken?
grtzz@ZakhooiTM wrote:
Zie dat de OP-COM hardware code 0000000 geeft en geen motorcode, hmmmm…
Als begin inderdaad maar even kijken wat hij doet als je de accu even een minutje of 5 eraf haalt.
Als ik je zo hoor kan je ook niet meer in de foutcodes komen ?
Kijk of je misschien via een ander apparaat deze kan uitlezen en anders via de paperclip/ rem + gas pedaal method.
En kijk met de OP-COM of je nog in de immo kan komen, zo ja controleer voor fout codes.excuses als het mss lijkt als ik dit topic kaap maar zoiets heb ik ook met mijn x16xel alleen hij start als een tierelier maar trek in het heuvelland nog geen kruimel van de tafel…
ook hoor ik een vreemd rammeltje vanonder auto bij een hobbelige weg…niet te zien maar als ik tegen de uitlaat bonk rammelt het wel ergens…maar dat het nou hetzelfde klinkt als tijdens het rijden kan ik ook niet direct zeggen..
back on topic nu; hoe zie dat een katalysator kapot is, kun je daar doorheen kijken en zien of daar iets in los zit en mss een verstopping veroorzaakt? mss is het ook een uitlaat deel dat inwendig verrot is aangezien het rammelt en ruist als ik er met een vuist tegen bonk…bvd Guido
@jethro wrote:
@MantasticB1 wrote:
hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)Wel, Opel had veertig jaar geleden al hydrostoters.
Zat o.a. in de Rekord-D dat was een 19SH, en de H staat voor……………..juist!
En de 19SH had een Zenith carburateur, net zo eentje als die van Makko.
Gezien het lawaai en dat het een 19 en de Zenith carburateur zou het de hydrostoters kunnen zijn.
Maar dat kan alleen Makko ons vertellen, hoe en wat het is.mss dat dat dan in een rekord motor werd gedaan, maar niet in de manta motoren zover ik weet. ook mijn eigen 19s uit 1977 heeft deze niet.
hoe zie je dat zo snel dat het een 1,9sh motor is??? volgens mij beginnen hydraulische klepstoters pas vanaf 2.0l…;) tenzij achteraf ingebouwd..
toch maar eens zonder klepdeksel een olie fonteintje/zwembad op de grond doorstaan en de klepstoters een voor een eens navoelen en kijken of het geluid veranderd! een open geslepen kleppendeksel is natuurlijk een zeer grote aanrader! je hoeft maar ff een schroevendraaier op de tuimelaar te houden en aandrukken dan hoor je meteen welke evt. de boosdoener is ;)zijn het niet de mechanische kleptuimelaars? dan draait hij ook niet mooi rond omdat de klepspeling niet klopt
het zou nu medio april worden dat de brieven de deur uit zouden gaan…
@Botho wrote:
je hebt ook het programma ´scan my opel´op google play market..die leest pas echt veel uit en alle type´s opel..hij kost een paar euro maar ik heb er menig foutcode al mee gerest bij meerder opels waaronder zelfs een 98 vectra
en welke obd module heb ik bij de vectra b 98 nodig?
27 februari 2014 om 22:49 In reactie op: Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000 #18219242de oude rubber pakking was zo oud dat het bijna bacaliet was geworden en de vorige “techneuten” hadden de oude pakking met vloeibare pakking weer terug geplakt..
en idd de distributie deksel ff verwijderen/losmaken om extra plaats te creëren. zelfs dan wou de nieuwe pakking wegrollen en dubbel gaan zitten…
na 5 pogingen zit het eindelijk goed… is nu 3 weken gleden dus tijd om ff de kap weer te verwijderen en op lekkage te controleren.27 februari 2014 om 18:04 In reactie op: Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000 #18219238heb je wel de juiste dikte O-ringen gebruikt? als je te dikke O-ringen gebruikt krijg je ook de deksel pakking niet op de juiste spanning.
ik had oo lekkage en er zat zoveel rubber waar de O-ringen hoorden te zitten dat ik dacht dat het platte rubbers waren. na vervanhing en de oude bacalieten pakkingen vervangen te hebben door rubberen is het denkelijk opgelost. is nu 3 weken geleden dus tijd voor een laatste controle. is een x16xel met 2 losse pakkingen en ja, ik heb de zooi ook 5x opnieuw moeten losmaken omdat de pakkingen zich oprolden bij de krappe montage. achteraf was het mss beter om de pakking met vloeibare pakking in het deksel te plakken voor de montage… :hmmz23 februari 2014 om 17:51 In reactie op: Vectra b slaat op benzine niet in 1x aan [OPGELOST] #18219546de extra lucht ventilator doet het ook? die voor de exta lucht bij koudstart
met mijn vorige B1 v6 cdx hatchback en automaat reed ik 1:12,5 ,maar mijn ex “slechts” 1:11,5….met de huidige 1.6 16v ook zo’n 1:12 met w-w verkeer van 10km enkel.. dus redelijk korte stukken…motor is bruikbaar maar geen uitblinker…minder moet je iig NIET hebben! dus 1.8 16v is eigenlijk het minimum naar mijn ervaring..:)
over de 2.2 hoor je wel eens wat kanttekeningen.. maar daar weet ik eigenlijk niks zinnigs over te vertellen..:thumbup @Maartuh wrote:
pas op met rvs schroeven, zoek maar eens op galvanische corrosie!
14 februari 2014 om 19:07 In reactie op: Velgen weggebracht voor restauratie. ..En ben zeer tevreden. #18208209:thumbup
is er dan meer bekend over de 16xel?(vec b -98) en E10? ik las ook ergens alleen iets over een 2,2 die er niet blij mee zou zijn, voor de rest geen info gevonden.. :hmmz
idd uitproberen in een luchtdichte verpakking of dat idd werkt bij oude radio’s dan weten we of dat broodje smaakt of niet…
@astra ook EPROMS hebben een temperatuur beperking waar ze het opgeven, mss zit er ook een EEPROM in en reageren die anders of zelfs iets met een geheugen batterij komt bij apparaten voor…nee heeftie en ja kan hij krijgen!
@louwe 16 klepper wrote:heb ik inderdaad ook vaker gehoord
zou met n oudere blauwpunkt wel werken naar t schijnt???????????echter nooit getest
ben persoonlijk al jaaaaaren n pioneer liefhebber
nu in de vectra n originele vdo das m,n eerste niet pioneer radio in n auto :shock:als je t wil proberen
moet de radio wel in een afgesloten kunstof zak zodat er geen vocht in je radio komtben wel erg benieuwd of t echt werkt of broodje aap verhaal is :shock:
-
AuteurBerichten