Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo ik heb even dik 4 jaar aan geschiedenis door liggen spitten :jerry En na een hoop knippen en plakken in m’n kladblokje (tips and tricks) ben ik eindelijk op het tijdelijke eind van je topic aanbeland! Maar 1 woord is wel op z’n plaats dat alles omvat, respect! Wat een werk en wat een weg om te komen waar je nu bent, maar het resultaat is wel een mooie strakke wolf in schaapskleren waar je met recht trots op mag zijn! En nu begin je weer opnieuw met een turbo….. Succes in ieder geval met je project en ik zal proberen het een beetje te volgen, ondanks de chronische vorm van tijdgebrek waar ik aan lijdt.
Maar ik heb uiteindelijk nog 1 vraag waar ik het antwoord nog niet op gezien heb, je hebt een tijd lang met je orginele tank gereden. Hoever moet je die leegrijden voordat je problemen met de brandstoftoevoer in bochten krijgt? Onder een kwart of daarboven al?Dank je Theun, dan ga ik op zoek naar een setje E Kadett steunen.
In plaats van een nieuwe topic leek het me handiger om dit in een bestaan topic te vragen, dus sorry emiel5 voor de vervuiling :angel
Maar mijn vraag is of de voorste motorsteunen van een Astra C20XE uit 92 ook in de Kadett te gebruiken zijn? De achterste baksteun uiteraard niet, want de Astra heeft een subframe. Zover was ik al gekomen ;)Er bestaan speciale carterpluggen met een gat erin waar ze schroefdraad in getapt hebben en daar kun je dan vervolgens die sensor in draaien.
En er bestaan systemen met een sensor die je op de aansluiting op je blok van je oliefilter monteert en daar schroef je vervolgens je filter weer tegenaan.
En er betsaat ook een peilstok met sensor, dus dat is ook nog een optie….
@Erwin: Voor je oliedruk is de oplossing denk ik makkelijker, op de plek waar je oliedruk sensor zit die het lampje op je dashboard laat branden zou je er een sensor in kunnen draaien die een metertje aanstuurt…..Ik zou wel de verkoper aanspreken over hetgeen hij verkocht heeft, want voor hetzeflde was je zoon dodelijk verongelukt door falende remmen! Maar dat zal de verkoper zich vast niet gerealiseerd hebben….
@xanquezer: Thnx voor het nakijken!
@The Undertaker: Thnx voor de tip, ik heb momenteel teveel los liggen om de test uit te kunnen voeren. Maar ik zal het eens proberen, ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Want een aantal draden zijn inderdaad verbonden met de orginele Astra kabelboom.
@drakos: Bedankt voor je aanbod, maar de motor komt uit een Calibra en is dus een C25XE. Maar omdat ik de inlaat van een X25XE mooier vind heb ik er een complete X25XE bij gekocht en de inlaat omgezet. Vandaar dat ik noodgedwongen ook de bijbehorende kabelboom moet gebruiken…..Heeft iemand toevallig een schema waar deze stekkers in staan of het pagina nummer daarvan? Of weet iemand welke codering deze stekkers in het electrisch schema hebben gekregen, want op de stekkers zelf is geen enkel met het schema overeenkomstig nummer te vinden. M’n broertje werkt bij Opel dus dan kan hij kijken wat die stekkers precies aansturen, want voorkomen is beter als genezen….
@xanquezer: Dan ben ik blij dat ik ze nog niet weggeknipt heb….
@Haasje17: Uit een Vectra B.@Wim V6: Dat klopt inderdaad, maar voor de i500 hebben ze ook een 82 graden thermostaat.
@syl-astra: Thnks voor de tip, ik heb zo’n beetje elk Nederlands, Duits en /engels forum doorgespit op zoek naar alle mogelijke handige informatie voor de ombouw maar die optie ben ik niet tegen gekomen of ik heb er overheen gelezen. Ik zet ‘m in ieder geval op de harde schijf :cool:
@rpjverhoev: Ik ben meer van het type voorkomen is beter als genezen, dus dat is geen optie….
@Jerremy: Thnks vor de tip, staat sowieso erg veel handige info op die site!Maar wat mij betreft mag deze op slot, ik ga deze week navraag doen bij de lokale onderdelen boer voor de i500 thermostaat en als dat niks word bestel ik ‘m alsnog bij Courtenay of Mathijssen….
Bedankt voor jullie hulp!Ligt ook aan het type motor, want bij de X25XE zit er een kapje om de V snaar poelie met een soort ‘snorkel’ die continu lucht aanzuigt naast de motor. Ik denk dat de dynamo, gezien zijn onhandige positie onder het uitlaat spruitstuk, het voornamelijk bij file rijden erg warm zal krijgen. Dus continu laten koelen zoals JBL freak heeft gedaan lijkt me persoonlijk geen overbodige luxe als je de keuze hebt…
Thnks voor de tip! Ik ben gelijk op Masterbase gaan zoeken, maar ik vind er helaas geen 82 graden thermostaat tussen. En afgaande op de afbeelding past dat type thermostaat ook niet. Maar ik heb in mijn vorige zoektocht blijkbaar iets over het hoofd gezien, want ze bieden hem wel aan voor de Vectra B i500. Al is het nog op aanvraag, maar ik ben wel weer een flinke stap verder dankzij je Vectra tip!
Ik heb geprobeerd contact met hem te krijgen, maar helaas zonder resultaat…. Het zal waarschijnlijk een orginele thermostaat zijn die eigenlijk in een ander merk thuis hoort, maar toevallig in hetzelfde thermostaathuis past.
Thnx voor je reactie. Ik heb de radiateur van een Vectra B 1.6 16v geplaatst en dat heb ik van een Duits forum. En hij schreef erbij dat die het in combinatie met een tropen thermostaat prima doet en aangezien ik problemen liever voorkom dan oplos… Want ik gebruik de auto alleen in de warmere maanden van het jaar.
Ik zag op de sloperij bij Rapi in Kerkrade een net zwart leder interieur in een Vectra B. Geen idee wat het moet kosten, maar dat is met een telefoontje makkelijk op te lossen natuurlijk….
Voor meer info http://www.rapie.nl/
Bedankt Wim, dan weet ik genoeg. Dan mag het topic wat mij betreft gesloten worden…
Oke dus ze hebben alle 3 (bij de rode pijl zitten er 2) te maken met het Dual Ram systeem? Dan bestel ik daar een nieuwe voor. Bedankt voor jullie hulp!
Thnks voor je snelle reactie! Maar ik wil die bij de zwarte pijl op de plaats van die bij de rode pijl zetten en die bij de zwarte pijl dan weg laten. Dus vandaar dat ik graag wil weten wat die aanstuurt zodat ik kan kijken of dat überhaupt wel kan….
Wederom een geslaagde meeting en gelukkig zat het weer ook weer mee! Want dat is altijd maar de gok zo laat op het jaar. Er was weer veel moois te bewonderen, al viel het me wel op dat er steeds meer mensen idiote stickers op hun auto plakken. Met die Engelsman met z’n porno motorkap als toppunt….. Het was een mooie afsluiting van een tot gisteren meetingloos seizoen, want ik heb het hele seizoen zonder auto gezeten omdat die bij de stoffeerster stond. Dus gelukkig viel ik ook dit jaar weer in de Top 25 zodat ik in ieder geval ook dit jaar in m’n kast vertegenwoordigd heb ;)
Tot slot nog een extra dank voor de organisatie en tot volgend jaar!
Ps. Mocht ik dan weer op het podium geroepen worden gelieve me dan niet in het zo perfect mogelijke ABN aan te kondigen :DIk kom dit jaar ook weer. De afgelopen 2 jaar was het super, dus dat zal dit jaar hopelijk niet anders zijn. En ik heb een kleine eer te verdedigen aangezien ik al 2 keer in de top 25 Opel terecht ben gekomen :D
Voor de twijfelaars, leuke sfeer, mooie auto’s en veel variatie en altijd mooi weer :cool:Handig topic, maar inderdaad vol met onzin quote’s! Jongens denk even na voor je op de quote knop klikt en verwijder alle niet relevante informatie als je het toch doet!
Misschien kan 1 van de moderators de boel even opruimen…..
Groeten Remco.
Er is wegens tijd gebrek maar 1 topic dat ik zo nu en dan even bekijk voor updates, maar ik moet zeggen respect hoor! Je hebt duidelijk van je hobby je werk gemaakt en de details laten zien dat je of goed of geen werk maakt! Want ik weet zeker dat jouw manier van werken erg tijdrovend is, want ik ben ook zo. Maar des te meer plezier heb je dan van het eindresultaat. Super kerel, ga zo door ;) Laat die foto’s en unieke bouwprojecten maar komen…. (En om even terug te komen op je onderschrift) Menig ‘tuningspecialist’ kan zich hier een puntje aan zuigen :jerry
Groeten Remco.
Ik vond het vorig jaar een geslaagde meeting met leuke afwisseling door de samenwerking met VW. Dus ik zal er dit jaar ook zijn, en voor zover ik heb begrepen kom ik niet alleen
13 juni 2008 om 22:32 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380120Kom ik vandaag langs voor een live update zit meneertje op een verjaardag :wtf Het ziet er in ieder geval allemaal super uit! Dat kan ik ook zo al wel zien, je begint goed op te schieten. (-offtopic Daar kan ik een voorbeeld aan nemen :hmmz )
Groeten breur ;)
26 april 2008 om 19:30 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380045origineel gepost door mischa
Hij wordt hoe langer hoe lelijker.Waar is de tijd gebleven dat een auto mooi gevonden werd in originele staat?
Mischa
Om met Hans teeuwen te spreken: ‘ALSO ALSO ALSO!!!’
Dat iedereen een andere mening heeft over bepaalde dingen is logisch en maar goed ook, anders hadden we allemaal dezelfde auto, woonde we in het zelfde huis en zat iedereen achter m’n vriendin aan :jerry
Maar dit vind ik wel een beetje overdreven hoor en had ik zeker niet uit jouw mond verwacht, en een auto orgineel maken kan iedereen, maar een auto op een orginele manier tunen en dan ook nog eens dusdanig dat het vraagtekens oproept over hoe dingen gedaan zijn en daarbij proberen iets te maken wat nog nooit gedaan is vind ik een kunst op zich en dat noem ik pas orgineel zijn ;)
Maarja je zal er wel een goede reden voor hebben om zo te reageren….. :hmmzIk heb ‘m vandaag in ieder geval in het echt gezien en hij is in het echt nog veeeel mooier als op de foto :wors Het parelmoer effect van de lak op de auto en vooral onder de kap zie je op de foto’s nauwelijks terug, maar het ziet er echt über geil uit! :thumbup
En ook de rest is super strak geworden! Dat word opbouwen met fluwelen handschoenen :D24 april 2008 om 16:27 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380038Sodeju, ik ben net de schrik te boven dat je de hele auto geschuurd had toen ik ‘m voor je om kwam rijden naar de spuiter. Maar dit slaat echt alles! Het word tijd dat ik eens langs kom voor real life update…… Maar de kleur is in ieder geval super! Zeker bij het witte interieur :wub
Echt leuk dat werken, alleen jammer dat er zoveel vrije tijd in gaat zitten…. :thumbdownGroeten van je grote breur ;)
P.s. Hoeveel bosjes bloemen voor Iris heeft je dit al gekost? Of is heb je d’r een compleet verzorgd weekendje uit met je creditcard beloofd….. :jerry
4 maart 2008 om 18:12 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17379947Zo breur ik ben ook maar eens ff komen kijken ;) Word tijd dat ik met onze nieuwe aanwinst ff een bezoekje kom brengen om het geheel eens in het echt te bekijken, maar het ziet er weer veelbelovend uit! Toch jammer dat dat miereneuken en detail gedoe in de familie zit, anders was de Astra ook allang klaar geweest :jerry
-
AuteurBerichten