D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,410)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207425
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    Omdat de koppakking van men 12S motor kapot is gegaan heb ik besloten om er een 2 liter 8klepper in te bouwen.

    hier de D kadett

    Hier de donor E kadett

    Ik heb vandaag de 12S eruit gehaald, morgen een stukje beginnen aan de 2.0 want moet savonds nog naar men vriendin.

    Hier de D kadett zonder motor. Had al wel een zeiltje er overheen getrokken. Maak morgen wel ff een foto zonder denk ik.

    En hier de motor.

    Hoop maandag de 2 liter eruit te hebben.

    Zodra alles weer op wielen staat gaat de E kadett naar men werk en word daar totaal gesloopt, carroserie gaat in duizend stukken. mocht iemand dus nog wat nodig hebben laat het maar horen.. kan alleen wel pas als de auto op mijn werk staat want daar staat hij droog ( eerder wil ik de deuren enzovoort er nog niet uit halen.

    #17417100
    Opel_Astr@
    • Topics 2
    • Reacties 363
    Lid sinds:
    16 September 2004

    Glenn zie je U2:vertag:wub:jerry

    Ojah goed bezig eindelijk de 2 liter die je wou:thumbup

    Als je hulp nodig hebt zeg het maar kan in principe binnen 2min bij je zijn :P:jerry

    #17417101
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Opel_Astr@
    Glenn zie je U2:vertag:wub:jerry

    Ojah goed bezig eindelijk de 2 liter die je wou:thumbup

    Als je hulp nodig hebt zeg het maar kan in principe binnen 2min bij je zijn :P:jerry

    Had je u2u gelezen ! :P

    Maar zit geen interieur meer in, rubbers moet ik ff kijken wat ik zelf nog voor men witte kadett nodig heb. Verder als je iets nodig hebt kun je wel een keer langs komen om te kijken of het er nog op zit.

    morgen ben ik er niet heel de dag, maandag wel :)

    Lees btw je u2u op DBS ff :P

    Ene idd eindelijk de 2 liter ! :P

    #17417102
    Opel_Astr@
    • Topics 2
    • Reacties 363
    Lid sinds:
    16 September 2004

    Ahh ok is goed glenn.

    Maar zie de U2 nog niet maar zal straks wel effe kijken:hmmz:jerry

    #17417103
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Opel_Astr@
    Ahh ok is goed glenn.

    Maar zie de U2 nog niet maar zal straks wel effe kijken:hmmz:jerry

    klopt had em nog niet verstuurd :’) :P je hebt em nu als het goed is :P

    #17417104
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    hoofdremcilinder is nu helemaal klaar, moesten alleen wel zelf een stangentje ervoor maken omdat de E kadett stang ( die aan het rempedaal zit ) anders te lang was.

    Foto’s !


    GSi hoofdremcilinder


    nog een keer…


    Glenn power !!!


    8klepper los liggen, kan er morgen denk wel uit…


    Accubak heeft een nieuwe functie gekregen…


    Totaal plaatje van vandaag, alleen de auto van Appie mist nog ^^

    Dus gedaan vandaag

    – 20SEH motor vrij gemaakt…
    – 1 toplager verwisseld
    – Stabilisatorstang overgezet
    – Hoofdremcilinder overgezet en pas gemaakt..
    – Stuurdemper overgezet
    – Spoorstangen overgezet

    ben denk ik nog wel iets vergeten…

    #17417105
    Opel_Astr@
    • Topics 2
    • Reacties 363
    Lid sinds:
    16 September 2004

    Ja je bent goed bezig glenn.

    Zelf gister ook effe de handen uit de mouwen gestoken bij glenn :jerry

    Maar wat ziet de kadett van pascal eruit zeg:hmmz

    #17417106
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Opel_Astr@
    Ja je bent goed bezig glenn.

    Zelf gister ook effe de handen uit de mouwen gestoken bij glenn :jerry

    Maar wat zie de kadett van pascal eruit zeg:hmmz

    Idd die kadett ziet er heeel slecht uit… gelukkig maar dat de slijptol derin gaat…

    lag zelfs nog een zak huisvuil in :wtf maargoed die mag hij terug hebben. daar doe ik niet zo moeilijk over :’)

    vandaag ook best een hoop gedaan, vanaf komt er een update met foto’s

    #17417107
    Opel_Astr@
    • Topics 2
    • Reacties 363
    Lid sinds:
    16 September 2004

    Zo blok hangt erin:thumbup alleen de motorsteun rechts bakzijde wil niet echt goed hangen.

    blok zit ook een beetje gedraait erin

    Metaal van motorsteunrubber komt tegen het chassis.

    Ik weet niet of diegene die al de ombouw gedaan hebben hier een oplossing voor hebben:vertag


    foto in het donker van het blok in de dett

    Glenn maakt morgen wel wat mooiere foto’s overdag:jerry

    #17417108
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    Motor zit er nu in met behulp van Robert!! was weer top bezig vandaag. Die steun is idd nog een beetje een probleem… als iemand daar wat op weet.. ik heb nu de achterste baksteun van een GSi E kadett gepakt, de mtorsteun van een GSi E kadett en de steun op de foto’s van Robert is van D kadett 1200.

    Hier nog wat foto’s van vandaag..
    Motor eruit


    Aangepast schakelmechanisme

    Aangepast schakelmechanisme
    Heeft een kameraad van me gelast voor me, super werk !

    #17417109
    Dirk
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 479
    Lid sinds:
    20 January 2005

    En als je nou eens de baksteun van een D Kadett pakt ipv die van de E Kadett.
    Lijkt alsof het blok aan de achterkant te laag hangt.

    #17417110
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Dirk
    En als je nou eens de baksteun van een D Kadett pakt ipv die van de E Kadett.
    Lijkt alsof het blok aan de achterkant te laag hangt.

    Die achterstebak steun moet van de E kadett worden gepakt ivm het schakelmechanisme op de steun en bij de E kadett steun zitten er 3 bouten aan de bak, bij de D maar 2 die ook nog eens dunner zijn.

    Ik ga vandaag die achterste steun wat losdraaien en het blok proberen naar voren te kantelen dan weer vast draaien en hopen dat hij dan netjes in de rubbers ligt.

    #17417111
    peertje105
    • Topics 0
    • Reacties 31
    Lid sinds:
    7 October 2004

    Als het goed is kun je ook rechtstreeks het schakelmechanisme aansluiten, zonder dat stuk ertussen. Zo heb ik het ook gedaan. Er zijn wel twee verschillende schakelstangen voor de auto, onder de tunnel en op de tunnel.

    #17417112
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door peertje105
    Als het goed is kun je ook rechtstreeks het schakelmechanisme aansluiten, zonder dat stuk ertussen. Zo heb ik het ook gedaan. Er zijn wel twee verschillende schakelstangen voor de auto, onder de tunnel en op de tunnel.

    op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….

    Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…

    Blok hangt er btw nu goed in !

    :jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…

    #17417113
    Opel_Astr@
    • Topics 2
    • Reacties 363
    Lid sinds:
    16 September 2004

    ok goed bezig glenn:vertag

    misschien dat ik morge nog effe langs kom:thumbup

    #17417114
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Opel_Astr@
    ok goed bezig glenn:vertag

    misschien dat ik morge nog effe langs kom:thumbup

    Altijd welkom ^^

    #17417115
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    Motor hangt nu goed… steun hangt vrij


    Versnellingspook op zijn plek. Werkt perfect…

    Vandaag ook de veerpoten er goed in gezet… spoorstangen eraan gezet aan de rechterkant loopt de stuurkogel alleen tegen de carrosserie aan als je volledig naar rechts stuurt… Is dit normaal als je E kadett GSi spoorstangen in een D kadett hebt ?

    maargoed… morgen nog ff de remklauwen omwisselen en de koppelings en gaskabel aansluiten… dan kijken of ik nog ff tijd over heb om naar de sloop te gaan voor wat kleine dingentjes…

    #17417116
    Kadettos
    • Topics 0
    • Reacties 18
    Lid sinds:
    16 June 2008

    Proper

    #17417117
    Jambon
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 389
    Lid sinds:
    4 October 2007

    proper? ’t is wel een beetje een vette bende!! :jerry

    Maar goed werk jochies!!

    #17417118
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door Jambon
    proper? ’t is wel een beetje een vette bende!! :jerry

    Maar goed werk jochies!!

    Haha idd een beetje een vette bende, maja waar vet zit roest het niet !! :jerry

    Ik ga morgen btw ff naar wind, eens kijken of ze toevallig GT wielen hebben ^^

    Daarna weer lekker klussen aan de D ^^

    #17417119
    peertje105
    • Topics 0
    • Reacties 31
    Lid sinds:
    7 October 2004

    origineel gepost door GlennGSI
    op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….

    Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…

    Blok hangt er btw nu goed in !

    :jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…

    E kadett is ook in twee versie geleverd, de eerste hadden ook de stang onder de tunnel lopen. als daar de pook van pakt (5bak) kun je die zo in de D schroeven :-)

    4 bak is trouwens ook makkelijk aan te passen.

    Maarre, goed bezig :-)

    #17417120
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    origineel gepost door peertje105

    origineel gepost door GlennGSI
    op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….

    Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…

    Blok hangt er btw nu goed in !

    :jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…

    E kadett is ook in twee versie geleverd, de eerste hadden ook de stang onder de tunnel lopen. als daar de pook van pakt (5bak) kun je die zo in de D schroeven :-)

    4 bak is trouwens ook makkelijk aan te passen.

    Maarre, goed bezig :-)

    Hmm ok, dan weet ik dat ook weer… :P heb nu dit systeem er al in zitten… dusja :P Misschien voor de volgende keer een optie.

    #17417121
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    Zo, remmerij aan de voorkant is nu voor elkaar…

    auto staat weer op zen wielen en ik vind em laag ^^

    #17417122
    GlennGSI
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2834
    Lid sinds:
    28 August 2007

    Hier nog even een lijstje met things to do

    – kabelboom solderen ( waarschijnlijk morgen ff doen )
    – GTE Injectie tank eronder
    – Brandstofleidingen eronder
    – Brandstofpomp eronder
    – Achteras omwisselen + remmerij achter aansluiten
    – Remsysteem afvullen + ontluchten
    – Koelsysteem met ori 1200 radiateur klaar maken
    – voorpijp erop

    De steunen voor de GSi radiateur moet ik op men werk lassen ( ivm dat ik geen lasapparaat thuis heb ) Ook de uitlaat las ik daar eronder… moet alleen nog een nette einddemper hebben die weinig tot geen herrie maakt.

    Daarna alles nog ff mooi afwerken…

    Dus hij zal over een weekje wel gestart kunnen worden…

    Ohjah en 30 oktober zal de apk verlopen… dat moet dus ook nog even… maar ik verwacht geen problemen. Misschien een stuurkogeltje of fusseetje verder verwacht ik dus geen problemen.

    #17417123
    city77
    • Topics 8
    • Reacties 581
    Lid sinds:
    4 July 2004

    naja, die pook had ik de oude voor gehouden en met een ijzerzaagje zaag je een stuk van je pook bak af en dan kan het makkelijk, schakeld ook super kort met een F16 bak erachter;)
    ik vind het geen porum zon hoge pook in een D kadett, maar goed smaken verschillen
    en over de baksteun: die moet je hebben van de D kadett dan past het er zo in en heb je je motor ook recht hangen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,410)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.