Waar dient dit voor SPOED

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Waar dient dit voor SPOED

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232203
    Mantagek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Op de foto zie je de inlaat van een Vectra B X25XE en er staan 2 pijlen. Beide onderdelen zijn exact hetzelfde, echter is er bij degene gemakeerd met de rode pijl een gedeelte afgebroken. Daarom wil ik deze misschien vervangen door die bij de zwarte pijl. Maar waar dient het onderdeeltje bij de zwarte pijl voor? Hij heeft 2 vacuüm aansluitingen en een stekkeraansluiting.

      Alvast bedankt!

      Groeten Remco.

      Ps. De inlaat zit op een C25XE uit een Calibra en ligt in een Astra F.

      #17811176
      Gupy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2006

        Dat zijn sensors die kijken of de klep open gaat (die weer op onderdruk werkt)

        Kun je waarschijnlijk gewoon wisselen als de stekker hetzelfde is.

        #17811177
        Mantagek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Thnks voor je snelle reactie! Maar ik wil die bij de zwarte pijl op de plaats van die bij de rode pijl zetten en die bij de zwarte pijl dan weg laten. Dus vandaar dat ik graag wil weten wat die aanstuurt zodat ik kan kijken of dat überhaupt wel kan….

          #17811178
          svdk20
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 August 2009

            dat zijn regel kastjes voor het multiram systeem als je snel weg wil zijn boven de 3500 a 4000 toeren moet je hem vervangen anders wordt ie lui boven in.

            #17811179
            Mantagek
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Oke dus ze hebben alle 3 (bij de rode pijl zitten er 2) te maken met het Dual Ram systeem? Dan bestel ik daar een nieuwe voor. Bedankt voor jullie hulp!

              #17811180
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Dit zijn de Vacuumactuatoren (bedienienings klepjes in normaal nederlands) voor de mutiram kleppen, en de secundaire luchtpomp klep.

                De horizontaal geplaatste klepjes zijn voor de multiram kleppen, en de verticaal geplaatste is voor de secundaire luchtpomp klep te bedienen.

                deze actuatoren worden bedien en gecontroleerd door het motorregelsysteem.

                Deze klepjes kosten rond de 25 euro per stuk bij de dealer.

                Willem

                #17811181
                Mantagek
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Bedankt Wim, dan weet ik genoeg. Dan mag het topic wat mij betreft gesloten worden…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.