Waar dienen deze stekkers voor?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Waar dienen deze stekkers voor?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238458
    Mantagek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Bij het ombouwen van de Astra van C20XE naar X25XE heb ik deze 2 stekkers overgehouden. De motor loopt dus ik denk dat ze niet meer nodig zijn, maar ik had graag geweten waar ze voor dienen voordat ik straks een hoop werk heb om ze er weer aan te krijgen…. Bij een Vectra zitten ze hoogstwaarschijnlijk tegen het schutbord. Maar er staan geen bekende X codes op en ik vind ze ook niet terug in de schema’s, maar dat kan ook aan mijn gebrekkige ‘schemalees’ kennis liggen :vertag
      Maargoed, 1 foto zegt in dit geval meer als 1000 woorden dus daar komt die:

      Groeten Remco.

      #17887699
      xanquezer
        Lid sinds:
        21 April 2011

        boord computer?
        zekeringen kastje?
        KmH meter, display etc.. ?

        Moet wel iets daarmee te maken hebben .

        #17887700
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Uit wat voor auto komt die x25xe?

          #17887701
          Mantagek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            @xanquezer: Dan ben ik blij dat ik ze nog niet weggeknipt heb….


            @Haasje17
            : Uit een Vectra B.

            #17887702
            xanquezer
              Lid sinds:
              21 April 2011

              ik weet het!!!

              Die stekkers heb ik ook (net gezien)

              deze zijn voor de ABS (o.a.)
              het zijn voornamelijk doorlus kabels!

              Ze horen bij de bestuurders kant te zitten achter een kap naast de koppeling (tussen de duer en onder het handvat van de moterklep)

              Maar goed dat je ze niet heb weg geknipt!

              #17887703
              The Undertaker
                Lid sinds:
                29 January 2005

                Ik denk dat hij deze helemaal niet nodig heeft, hij heeft nu een gecombineerde kabelboom. Ik neem aan dat je de kabelboom van de motor heb aangesloten op je Astra kabelboom en dan zou alles inclusief je ABS gewoon probleemloos moeten werken.

                Doe de volgende test:
                Zet je verlichting aan, werken je koplampen gewoon dan heb je de bedrading die in de stekker zitten in ieder geval niet nodig, en de rest ook niet.

                #17887704
                drakos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2010

                  werk je met een calibra inlaat e.d.?

                  e.v. heb ik nog nette (motor)kabelboom uit calibra v6 voor je liggen ;)

                  #17887698
                  Mantagek
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @xanquezer: Thnx voor het nakijken!

                    @The Undertaker: Thnx voor de tip, ik heb momenteel teveel los liggen om de test uit te kunnen voeren. Maar ik zal het eens proberen, ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Want een aantal draden zijn inderdaad verbonden met de orginele Astra kabelboom.


                    @drakos
                    : Bedankt voor je aanbod, maar de motor komt uit een Calibra en is dus een C25XE. Maar omdat ik de inlaat van een X25XE mooier vind heb ik er een complete X25XE bij gekocht en de inlaat omgezet. Vandaar dat ik noodgedwongen ook de bijbehorende kabelboom moet gebruiken…..

                    Heeft iemand toevallig een schema waar deze stekkers in staan of het pagina nummer daarvan? Of weet iemand welke codering deze stekkers in het electrisch schema hebben gekregen, want op de stekkers zelf is geen enkel met het schema overeenkomstig nummer te vinden. M’n broertje werkt bij Opel dus dan kan hij kijken wat die stekkers precies aansturen, want voorkomen is beter als genezen….

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.